تست اولیه داروی ایرانی کرونا / توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت در مورد این دارو

دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه تربیت مدرس از ساخت داروی درمان بیماری کرونا در فاز اولیه آن، خبر داد. سخنگوی وزارت بهداشت در مورد داروی ایرانی کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.
يکشنبه، 10 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تست اولیه داروی ایرانی کرونا / توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت در مورد این دارو
به گزارش راسخون؛ مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به ساخت داروی درمان ویروس کرونا گفت: داروی درمان ویروس کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته شد، به طوری که بسیاری از پزشکان از نحوه بازخورد این دارو بر روی بسیاری از بیماران اعلام رضایت کردند.

سلیمانی با بیان اینکه این یک کار جمعی بوده که توسط وزارت بهداشت باهدایت دکتر ملک زاده و دکتر واسعی با همکاری بیمارستان شریعتی و مسیح دانشوری انجام شده است، ادامه داد: این دارو در فاز کار آزمایی بالینی است.

به گفته وی، این دارو بر روی بیمارانی که در فاز اول ابتلا به بیماری کرونا ویروس قرار دارند در سه مرحله نسبت به درمان کامل آنها مثبت ارزیابی شده است.

سلیمانی تصریح کرد: این دارو در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.

این دانشمند ایرانی در ادامه گفت: نکته مهم در ساخت داروی کرونا ویروس این است که همچنان در حال کارآزمایی بالینی هستیم و امیدواریم در روزهای آینده به نتایج بهتری دست پیدا کنیم، تحقیقات نهایی و تکمیلی جهت تایید قطعی این دارو ادامه دارد و نتایج قطعی این آزمایشات در آینده نزدیک توسط وزارت بهداشت اعلام می شود.
 

فعلا در فاز کارآزمایی اولیه هستیم

دکتر سلیمانی ضمن تکذیب خبر کشف داروی کرونا گفت: این یک روش درمانی است و فعلا در فاز اول کارآزمایی آن هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعاتی پیش خبری مبنی بر کشف داروی کرونا به دست دکتر سلیمانی دانشمند و نخبه ایرانی منتشر شد. در این خبر به نقل از دکتر سلیمانی چنین درج شده است که داروی ویروس کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته شد، به طوری که بسیاری از پزشکان از نحوه بازخورد این دارو بر روی بسیاری از بیماران اعلام رضایت کردند.

خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی در همین رابطه و به منظور تایید صحت این خبر، گفت‌وگویی اختصاصی با دکتر سلیمانی داشته که در ادامه ارائه شده است.

دکتر سلیمانی در رابطه با این روش و خبری که منتشر شده، تصریح کرد:  این یک روش درمانی و تحقیقاتی است که تحت نظارت و حمایت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت انجام می‌شود که بر روی تعدادی از بیماران بیمارستان مسیح دانشوری آزمایش شده و نتایج آن تا چند روز آینده توسط خود وزارت بهداشت اعلام می‌شود؛ به دلیل آنکه نتیجه این آزمایش‌ها باید مورد آنالیز قرار بگیرد و در حال حاضر و با این سرعت نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد.

او ادامه داد: خبری که در این مورد منتشر شده است، قابل استناد نبوده و انتشار این قبیل اخبار جز بی‌اعتمادی عمومی هیچ نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه این تنها یک روش درمانی_تحقیقاتی است، اظهار کرد: این یک روش سلول درمانی است که در حال حاضر فاز اول کارآزمایی بالینی آن انجام شده است و گرچه نتیجه اولیه رضایت بخش بوده است اما همچنان نیاز است که روی آن تحقیقات لازم صورت بگیرد.
 

توضیحات کیانوش جهان پور درباره داروی ایرانی کرونا

 در خبرها آمده بود که تست اولیه داروی ایرانی کرونا مثبت اعلام شده است. این روش درمانی که با استفاده از سلول‌های بنیادی ارایه شده در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص این دارو به میزان گفت: این در واقع یک روش درمانی با استفاده از سلولهای مزنشیمال است‌.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تست این دارو مثبت اعلام شده یا خیر، افزود: در خصوص این درمان جواب نسبی گزارش شده است و هنوز نهایی نشده و در فاز مطالعاتی است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خاتمه در خصوص نحوه کارایی این متد نیز، اظهار کرد: این روش نوعی سلول درمانی است و البته نتایج تحقیقاتی باید نهایتا در کمیته های علمی و نهایتا کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت هزینه_اثربخشی مطلوب میتواند در پروتکل درمان نیز قرار گیرد.


منبع:
1. فارس /  تست اولیه داروی ایرانی کرونا مثبت اعلام شد
2. باشگاه خبرنگاران جوان / کشف داروی قطعی کرونا صحت ندارد/ فعلا در فاز کارآزمایی اولیه هستیم
3. فارس / توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت در مورد داروی ایرانی کرونا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.