مخالفت مجلس با طرح سه فوریتی تعطیلی یک‌ ماهه کشور/ ‌دولت برنامه مقابله با کرونا را به مجلس ارائه کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سه فوریت طرح تعطیلی کشور برای یک ماه آینده مخالفت کردند. ‌همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید هفته آینده برنامه مقابله با کرونا را به مجلس ارائه کند.
سه‌شنبه، 19 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مخالفت مجلس با طرح سه فوریتی تعطیلی یک‌ ماهه کشور/ ‌دولت برنامه مقابله با کرونا را به مجلس ارائه کند
به گزارش راسخون، در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سه فوریت طرح «تعطیلی کشور برای یک ماه» در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

پیش از آغاز بررسی این طرح، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که تصویب سه فوریت این طرح نیازمند رأی موافق دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس یعنی ۱۹۲ نفر است.

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در حمایت از این طرح، بر لزوم حمایت از قرنطینه کشور برای غلبه بر بیماری کرونا تأکید کرد.

شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح خودکشی از ترس مرگ است. ۱۸.۵ درصد مشاغل متأثر از این بیماری است و این طرح مخالف با اصل ۷۵ قانون اساسی است و هزینه زیادی را به دولت تحمیل می‌کند.

سید علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این طرح گفت: این طرح در تغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است. دولت باید لایحه‌ای در این خصوص ارائه می‌کرد.

وی گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در مورد بنزین نیز طبق دستور مقام معظم رهبری باید بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی باشد.

ادیانی‌راد ادامه داد: این طرح به معنای محدود کردن حقوق شهروندی است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مدیریت بحران به دولت تقدیم شده و دولت باید طبق این قانون عمل کند.

در پایان این طرح با «قیام و قعود» نمایندگان رأی‌گیری شد و هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که نمایندگان با سه فوریت این طرح مخالفت کردند.
 

‌نایب رئیس مجلس: دولت برنامه مقابله با کرونا را به مجلس ارائه کند

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه از خداوند می‌خواهیم بیماری رئیس مجلس شورای اسلامی بهبود یابد، گفت: رئیس مجلس در این مدت بازدیدهای بسیار زیادی داشت و تلاش کرد به همین دلیل دچار کرونا شد و در حال حاضر در قرنطینه است که باید از تلاش وی قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است از کادر درمانی کشور هم تشکر کنیم، اظهار داشت: لازم است از مقام معظم رهبری تشکر ویژه داشته باشیم که اگر دستورات و توصیه‌های ایشان نبود، به این راحتی نمی‌شد مساجد، نماز جمعه و زیارتگاه‌ها را تعطیل کرد و همچنین توصیه‌های ایشان باعث شد مردم تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را مورد تبعیت قرار دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت تا هفته آینده برنامه ملی مبارزه با کرونا را به مجلس ارائه کند و اینگونه نباشد که هر روز ما یک تصمیم جدید در این راستا بگیریم.

پزشکیان گفت: ما در شهریور ماه قانون مدیریت بحران را به تصویب رساندیم که دولت در اجرای آن قصور کرده است که باید در این باره پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه لازم است از رئیس جمهور هم تشکر کنیم که به صورت مکرر در جلسات ستاد مقابله با کرونا حضور می‌یابد، تصریح کرد: مساله حائز اهمیت این است که برنامه ملی مقابله با کرونا به صحن علنی مجلس ارائه شود و روز چهارشنبه هفته آینده این گزارش را از دولت می‌خواهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین از همه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌خواهیم در این هفته و هفته آینده پیشنهادات خود را برای مقابله با کرونا ارائه کنند.


منبع: مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.