لغو برگزاری نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ / تشریح برنامه‌های جایگزین

مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اعلام لغو برگزاری نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن وضعیت عمومی کشور برای برنامه‌ریزی‌های بیشتر، گفت: تلاش شده است تا با برنامه‌هایی در ماه رمضان و حتی خارج از این ماه، جای خالی نمایشگاه قرآن برطرف شود.
چهارشنبه، 20 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لغو برگزاری نمایشگاه قرآن در سال ۹۹  / تشریح برنامه‌های جایگزین
به گزارش راسخون؛ مرتضی خدمتکار، معاون اجرایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به قطعی شدن لغو بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: طی روزهای گذشته و بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته در مجموعه معاونت و همچنین گفت‌وگوهایی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، مقرر شد تا نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ برگزار نشود.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر می‌بینیم، امکان برگزاری نمایشگاه در ماه مبارک رمضان قطعاً وجود نداشت و با توجه به اینکه مشخص نیست شرایط چه زمانی عادی خواهد شد، عملاً فرصت هرگونه برنامه‌ریزی از ما گرفته شده است. به همین خاطر جمع‌بندی نهایی بر این شد که امسال نمایشگاه برپا نشود و به جای آن برنامه‌های دیگری را در فضای مجازی و حقیقی طراحی کنیم تا به نحوی موقعیت مساعد شود و بتوانیم برنامه‌های دیگری را که جایگزین نمایشگاه باشد، برگزار کنیم.

خدمتکار تصریح کرد: شرایط عمومی کشور به گونه‌ای نیست که ما از قبل اطلاع داشته باشیم که چه زمانی عادی می‌شود، از سوی دیگر ۱۲ جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه برگزار شده بود و طرح‌های بسیاری بررسی و بودجه‌بندی شده بود. ما مقدمات برگزاری نمایشگاه در ماه مبارک رمضان را فراهم کرده بودیم، اما شرایط در این زمان مناسب نبوده است. ما حتی تصمیم‌گیری نهایی را به این ایام منتقل کردیم تا بر اساس برنامه جلو برویم، اما به نظر می‌رسد به هیچ وجه شرایط برگزاری نمایشگاه قرآن وجود ندارد. بنابراین عملاً امکان برگزاری نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ وجود ندارد.


منبع: ایکنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.