راه‌اندازی شوراهای خیریه با استفاده از ظرفیت های مردمی در سراسر کشور توسط سازمان اوقاف

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی شوراهای خیریه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در شهرستان‌ها خبر داد.
يکشنبه، 21 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه‌اندازی شوراهای خیریه با استفاده از ظرفیت های مردمی در سراسر کشور توسط سازمان اوقاف
به گزارش راسخون؛ حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی شوراهای خیریه در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعمل راه‌اندازی این شوراها در کل کشور ابلاغ شده و مقرر شده که در هر استان ستاد هماهنگی امور خیریه و در شهرستان‌ها نیز شورای خیریه راه‌اندازی شود.
 
وی با بیان اینکه این شوراها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: اعضای شوراها از داوطلبان مردمی و علاقه‌مندان به فعالیت‌های خیریه که توانایی جذب مشارکت‌های مردمی را دارند، انتخاب می‌شوند و ساختاری برای شوراها در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید ۶ سرفصل را در دستور کار خود قرار بدهند که این سرفصل‌ها شامل کمک به نیازمندان و ایتام، کمک‌هزینه ازدواج، آزادی زندانیان، کمک به درمان و تهیه دارو و کمک به مجموعه‌های درمانی است. 
 
شرفخانی افزود: از دیگر مواردی که در دستور کار این شوراها قرار دارد، ایجاد شغل و کارآفرینی برای خانواده‌های نیازمند و بحث ساماندهی مجموعه‌های درمانی و مجموعه‌های سرپرستی ایتام است. برای این مجموعه‌ها حساب‌های جذب مشارکت در نظر گرفته می‌شود و اجرای نیات واقفین در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت متولیان، خیریه‌ها و ظرفیت مردمی در اختیار این مجموعه  قرار می‌گیرد تا بتوانند کمک‌رسانی به نیازمندان را به‌خوبی ساماندهی کنند و در کنار آن نیز ستادهای خیریه بحث همگرایی و ساماندهی مؤسسات خیریه را در استان‌ها و شهرستان‌ها عهده‌دار خواهند شد تا هم‌افزایی خوبی در برنامه‌های فرهنگی  و ستادی امور خیریه در استان‌ها و شهرستان‌ها صورت پذیرد.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.