نفتکش فاکسون وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد / تشکر دوباره مادورو از ایران به خاطر ارسال نفتکش‌های سوخت رسان

مرکز ترافیک دریایی گزارش داد نفتکش فاکسون حامل مواد سوختی ایران برای کاراکاس ،امروز پنجشنبه وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده‌است.رئیس جمهور ونزوئلا از ایران به خاطر ارسال ۳ نفتکش سوخت رسان به این کشور تشکر و قدردانی کرده است.
پنجشنبه، 8 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نفتکش فاکسون وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد / تشکر دوباره مادورو از ایران به خاطر ارسال نفتکش‌های سوخت رسان
به گزارش راسخون، براساس گزارش مرکز ترافیک دریایی (marinetraffic) که رصد نفتکش ها بر آب های بین الملل را بر عهده دارد، کشتی فاکسون ایران حامل سوخت صبح روز پنجشنبه وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده است. 

پیش از این دو کشتی ایران در سواحل ونزوئلا پهلو گرفته و در حال تخلیه بار خود هستند، نفتکش پتونیا نیز به عنوان سومین نفتکش ایران در حال نزدیک شدن به بندر ال پالیتو است و انتظار می رود که تا ساعاتی دیگر در این بندر پهلو بگیرد. 

کشتی فاکسون ایران هم اکنون در محل سواحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی سواحل ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست. 

براساس داده‌های مرکز ترافیک دریایی، محل دقیق کشتی فاکسون در طول و عرض جغرافیایی (۱۱.۰۰۵۱۹° / -۶۲.۷۸۳۰۹°) قرار دارد. 

سرعت کشتی فاکسون نیز در حدود ۱۴.۴ گره دریایی است. هر گره دریایی برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت است. 

براساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فاکسون، این کشتی نفتکش در تاریخ هفتم آگوست (۱۶ مرداد سال ۹۸ ) عسلویه ایران را به سوی آب‌های غربی ترک کرده است. 

کشتی نفتی فورست ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.

پنج کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.
 

تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران

 نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ارسال نفتکش‌های سوخت رسان، از ایالات متحده به خاطر ایجاد اختلال در ارسال و انتقال محموله‌های سوخت به ونزوئلا انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، مادورو در یک سخنرانی در شهر کاراکاس از آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران و دولت حسن روحانی به خاطر همبستگی شان و شجاعت آنها که اجازه داده‌اند چند نفتکش حامل بنزین به ونزوئلا اعزام شود، تشکر و قدردانی کرده است.

مادورو همچنین از دولت آمریکا به خاطر آنکه بیش از یک سال است همه کشتی‌ها و واردات مواد لازم برای تولید بنزین در ونزوئلا را تحت پیگرد قانونی قرار داده، به شدت انتقاد کرد.

مادورو افزود: شرایط اخیرا به اوج سختی رسیده بود یعنی در فوریه و مارس، ولی ما با یک طرح در برابر این فشارها و سختی‌ها مقاومت کردیم، ما برای ارائه خدمات ساختاری و بنیادین مقاومت کرده‌ایم، ولی در این مقاومت تنها رها نشدیم، ما برای این مبارزه و جنگ از یک ضد حمله استفاده کرده‌ایم تا تامین بنزین مورد نیاز مردم را تضمین کنیم و قصد دارم این روند را همچنان تضمین کنیم.

رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: ونزوئلا و مردم جهان حق آزادی اقتصادی، آزادی تجارت دارند تا هر چیزی را که در جهان به آن نیاز داریم، خرید و فروش کنیم.
بر اساس اعلام منابع داخلی، تاکنون 3 فروند نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسیده‌اند و قرار است دو کشتی‌ دیگر نیز به زودی  وارد ونزوئلا شوند.


منبع:
1.ایرنا /چهارمین نفتکش ایران وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد
2.تسنیم / تشکر دوباره مادورو از ایران به خاطر ارسال نفتکش‌های سوخت رسان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.