ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا / معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ را مخدوش کردند

اعتراضات سراسری مردم آمریکا به نژادپرستی و خشونت پلیس، وارد چهاردهمین روز خود شد.معترضان ضد نژادپرستی، ستاره دونالد ترامپ را در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را با پیام "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" مخدوش کردند.
سه‌شنبه، 20 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا /  معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ را مخدوش کردند
به گزارش راسخون، با گذشت دو هفته از قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی‌ به دست پلیس شهر مینیاپولیس، شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است.

این اعتراضات به کشورهای دیگر همچون کانادا، آرژانتین، اتریش، فرانسه و ... نیز رسیده است.

پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

این اعتراضات پس از آن شکل گرفت که پلیس شهر مینیاپولیس جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

پلیس اوکلند در جریان اعتراضات مردمی به خودروی یک جوان ۲۳ ساله ۴۶ بار شلیک کرد. این جوان سیاه پوست جان خود را از دست داد و همسر باردارش که در خودرو حضور داشت، به دلیل جراحات به بیمارستان منتقل شد
 

درخواست سران دموکرات از ترامپ برای خارج کردن میدان «لافایت» از حالت منطقه نظامی

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستند تا میدان «لافایت» در نزدیکی کاخ سفید را که شبیه به یک منطقه نظامی شده، برای رفت و آمد عموم بازگشایی کند.

مقامات شهر «سیاتل» آمریکا در پی تشدید تنش‌ها در این شهر اقدام به افزایش تمهیدات امنیتی کردند.

ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا /  معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ در مخدوش کردند

خشونت دوباره پلیس آمریکا علیه یک سیاه‌پوست

پلیس آمریکا در ایالت ویرجینیا در اقدامی نژادپرستانه بار دیگر با استفاده از شوکر برای بازداشت یک شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح به خشونت متوسل شد.
 
ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا /  معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ در مخدوش کردند

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، با نزدیک شدن به زمان مراسم تشییع جنازه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس نژادپرست آمریکا به طور وحشیانه‌ای به قتل رسید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید تشدید شده است.

 همه راه‌های منتهی به کاخ سفید بسته شده است تا از رسیدن تظاهرکنندگان به مناطق اطراف آن جلوگیری شود. هزاران نفر از نیرو‌های پلیس در اطراف کاخ سفید حضور دارند و یک دیوار حائل آهنین نیز در حال کشیده شدن به دور کاخ سفید و اعضای گارد ریاست جمهوری است.

 علاوه بر حضور هزاران نفر از نیروهای پلیس در اطراف کاخ سفید، یک دیوار حائل آهنین نیز در حال کشیده شدن به دور کاخ سفید است.
 
 

کاخ سفید: استقرار گارد ملی برای تامین امنیت معترضان بود!

در پی تصمیم جنجالی دونالد ترامپ در خصوص استقرار گارد ملی به منظور سرکوب معترضان به نژادپرستی، مقامات دولت وی مدعی شده‌اند هجوم نیروهای گارد ملی به خیابان‌ها در واقع برای تامین امنیت معترضان انجام شد.

 تظاهرات ضد نژاد پرستی در ایالت های مینه سوتا و میشیگان آمریکا و درگیری پلیس با معترضان 

 

جو بایدن از خانواده جورج فلوید در «هیوستون» دیدار کرد

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ( ۸ ژوئن) به هیوستون تگزاس سفر کرد تا شخصا برای عرض تسلیت با خانواده جورج فلوید ملاقات کند. معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم‌چنین برای امروز (سه‌شنبه) که تشییع جنازه فلوید است، یک پیام ویدئویی ضبط شده منتشر می‌کند.
 
ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا /  معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ در مخدوش کردند

بایدن بعد از دیدار با خانواده فلوید به سی‌بی‌اس گفت: آن‌ها خانواده فوق‌العاده‌ای هستند. دختر کوچک او آنجا بود و می‌گفت "بابا قرار است جهان را تغییر دهد" و من هم فکر می‌کنم پدر او قرار است دنیا را تغییر دهد. معتقدم آنچه اینجا اتفاق افتاد، یکی از بزرگترین نقاط خمیدگی در تاریخ آمریکاست؛ برای آزادی‌های مدنی، حقوق مدنی و برخورد با شرافت با انسان‌ها.  
ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا /  معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ در مخدوش کردند

جورج فلوید، شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوستی بود که در حین بازداشت به دست پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمریکا کشته شد.

 بایدن به این دلیل که نمی‌خواهد حضور تیم محافظتی او اخلالی در مراسم فلوید به‌ وجود آورد، در این مراسم شرکت نخواهد کرد. سفر بایدن ۷۷ ساله به هیوستون، طولانی‌ترین سفری است که او پس از شروع پاندمی کرونا داشته است. این سناتور پیشین حزب دموکرات آمریکا در سه ماه گذشته محل اقامتش در دلاور را ترک نکرده بود.

بایدن در جریان دیدار با دختر شش ساله جورج فلوید و همسر او به خبرنگاران اجازه حضور نداد. این سیاستمدار آمریکایی بار دیگر ایده مطرح شده مبنی بر "قطع یا کاهش بودجه پلیس" را رد کرد و گفت که حمایت فدرال را به رفتار این سازمان‌ها مشروط می‌کند.

جو بایدن گفت: نه من از قطع بودجه پلیس حمایت نمی‌کنم. من حامی مشروط کردن حمایت فدرال به پلیس هستم، آن هم بر پایه تحقق استانداردهای اولیه شایستگی و اینکه آن‌ها از جامعه و هر آنکه در این جوامع حضور دارد، حمایت کنند.
 

شهردار واشنگتن: ترامپ با ارتش مثل سربازان اسباب‌بازی برخورد می‌کند

شهردار واشنگتن ترامپ را به استفاده از ارتش آمریکا همچون «سربازان اسباب‌بازی» با هدف ارعاب آمریکایی‌ها متهم کرد.
، موریل باوزر، شهردار واشنگتن بارها و بارها به دلیل تصمیم ترامپ برای استفاده از زور جهت مقابله با اعتراضات انتقادات تندی از وی داشته است. وی در آخرین اقدام منتقدانه‌اش با حروف بزرگ در یکی از خیابان‌های نزدیک کاخ سفید نوشته است: زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد.

باوزر همچنین به دلیل استفاده از تجهیزات و ادوات نظامی در داخل شهر به منظور کنترل تظاهرات، از دولت فدرال آمریکا انتقاد کرد.

وی در یک مصاحبه‌ خبری گفت: همه‌ی ما دیدیم که نظامیان آمریکا مانند «سربازان اسباب‌بازی» به منظور ترساندن آمریکایی‌ها در واشنگتن حرکت کردند.

شهردار واشنگتن درباره هدفش از نوشتن جمله‌ «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در یکی از خیابان‌های منتهی به کاخ سفید، گفت: این نوشته نمایانگر شعار ما ضد اقدامات نژادپرستانه در کشور است و هم‌چنین شاخصه بخشی از شهر ماست که توسط نیروهای فدرال تصرف شده است.
 

عترضان آمریکایی ستاره مشاهیر ترامپ در هالیوود را مخدوش کردند

در بحبوحه اعترضات در آمریکا به خشونت پلیس و بی‌عدالتی که با کشته شدن جورج فلوید به راه افتاد، معترضان ضد نژادپرستی، ستاره دونالد ترامپ در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را با پیام "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" مخدوش کردند.

اعتراضات "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" در آمریکا و دیگر کشورهای جهان با حضور پرتعداد معترضان روبرو شده و در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برای دومین هفته پیاپی اعتراضات ادامه دارد.
 
ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا /  معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ در مخدوش کردند

. این معترضان به نژادپرستی سیستماتیک اعتراض دارند و با اسپری مشکی روی ستاره ترامپ را پوشاندند و سر واژه‌های "بی‌ال‌ام" (BLM) را که به عبارت "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" اشاره دارد، کنار آن نوشتند.

 روز یکشنبه حدود ۵۰ هزار معترض در بلوار هالیوود، واقع در لس آنجلس ایالت کالیفرنیا حضور داشتند. ستاره ترامپ تقریبا محو شده و فرد معترض همچنین کیسه‌ای حاوی "فضولات سگ" روی آن قرار داده است.
 
ادامه اعتراضات مردمی در آمریکا /  معترضان ستاره هالیوودی دونالد ترامپ در مخدوش کردند

دونالد ترامپ سال ۲۰۰۷ این ستاره را بابت ایفای نقش در برنامه "کارآموز" شبکه ان‌بی‌سی دریافت کرده بود اما از زمان پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۱۶ بارها هدف معترضان قرار گرفته است.

برخورد رئیس‌جمهوری آمریکا با اعتراضات گسترده در سراسر این کشور مورد انتقاد است و تصمیم او برای تشدید تدابیر امنیتی اطراف کاخ سفید با استفاده از نیرو و حصارهای فلزی بلند با واکنش‌های منفی از جمله از سوی شهردار واشنگتن دی‌سی مواجه شد.


منبع
1.باشگاه خبرنگاران جوان / اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ویرجینیا
2.ایسنا / معترضان آمریکایی ستاره مشاهیر ترامپ در هالیوود را مخدوش کردند+ تصاویر
3.ایسنا / شهردار واشنگتن: ترامپ با ارتش مثل سربازان اسباب‌بازی برخورد می‌کند
4.ایسنا / بایدن: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد
5.آخرین خبر / دیوار آهنین در اطراف کاخ سفید
6.آخرین خبر / تصاویری از تظاهرات ضد نژاد پرستی در ایالت های مینه سوتا و میشیگان آمریکا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.