قمی: باید ادارات تبلیغات مجاهدت‌های خود در کمک رسانی به مردم را وسعت دهند

حجت الاسلام قمی در نشست بایسته‌های اجرای طرح تحول اجتماعی در مناطق محروم گفت: اساساً مسئله و دغدغه اصلی ما مستضعفین و استان‌های محروم است و محرومت زدایی از آن‌ها وظیفه ذاتی ما خواهد بود.
جمعه، 13 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قمی: باید ادارات تبلیغات مجاهدت‌های خود در کمک رسانی به مردم را وسعت دهند
به گزارش راسخون، نشست بایسته‌های اجرای طرح تحول اجتماعی در مناطق محروم و در «هم اندیشی مدیران ادارات سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق محروم» به میزبانی معاونت فرهنگ و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در سازمان دارالقرآن‌کریم، با هدف بررسی مناطق هدف بنیاد علوی و با حضور مدیران تبلیغات اسلامی این مناطق تشکیل شد،

در این نشت حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ابعاد همکاری و هم افزایی میان سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد علوی گفت: باید ادارات تبلیغات شهرستان‌ها مجاهدت‌های خود در کمک رسانی به مردم را وسعت دهند و میدان عملیاتی این عرصه را گسترش دهند.

وی در ادامه افزود: بیش از آنکه به ابعاد دردسر زای این اتفاق و سهل انگاری‌ها و مشکلاتی که طبیعتاً ممکن است در همکاری با نهاد دیگر پیش بیاید بپردازم، باید بگویم که در مقام عمل ما نیازمند تعاملی گرم و جدی بوده و باید به این نکته توجه کنیم که این یک فرصت است که باید از آن بهره برد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان وظایف ذاتی طلاب در این عرصه بیان کرد: ما موظفیم تا به حکم لباس طلبگی فعالیت‌های تبلیغی و محرومیت زدایی را حتی بدون حضور بنیاد علوی به مرحله عمل برسانیم، اما در حال حاضر و با یاری خدا فرصت بیشتری برای انجام این وظایف فراهم شده و شکر عملی آن مغتنم شمردن فرصت پیش آمده و وارد میدان شدن شما مدیران شهرستان‌ها خواهد بود.

قمی در ادامه و با بیان تفاوت‌های مدیریت استان‌های بزرگ با شهرستان‌های کوچک تصریح کرد: شهرستان‌هایی که شما مدیرانشان هستید با شهرستانهایی که از جمعیت بیشتری برخوردارند متفاوت بوده و شهرستان‌های کوچک به مجاهدت‌ها و تلاش‌های میدانی طلاب نیاز دارند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی دراین باره افزود: حضور شما در میدان و استفاده از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های انقلابی و مکتبی می‌تواند راهگشا باشد و بار را از زمین بردارد.

وی اذعان کرد: همه افرادی که در استان و شهرستان تحت مدیریت شما مشغول فعالیت هستند باید حضور، پشتیبانی و حمایت شما را احساس کنند حال آنکه بنیاد علوی حضور داشته و یا حضور نداشته باشد.

حجت الاسلام قمی با اشاره به برکاتی که ناشی از اخلاص در کار ایجاد می‌شود، اظهار داشت: فارغ از تمامی این مباحث تلاش شما می‌تواند سرنوشت ساز بوده و خداوند متعال به برکت اخلاصتان باعث ثمرات بزرگی در این امر خواهد شد، درست مانند فتوحات و موفقیت‌های شهید سپهد قاسم سلیمانی که به برکت اخلاصی که در کار داشت، حاصل شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از اقدام بنیاد علوی افزود: خدا را شاکرم که امروز اراده کرده است تا رزق و روزی اعمال تبلیغی و محرومیت زدایی را از طریق بنیاد علوی رسانده و ما هم با حسن تعامل و ارتباط گرم از این مهم استقبال کرده و بابت این اقدام کمال تشکر را داریم.

وی تأکید کرد: نکته اصلی اینجاست که بدانیم برکت و آنچه قرار است سرنوشت ساز باشد، امور مادی نبوده و مجاهدت طلاب و مردمی که شما قرار است پشتیبانشان باشید، سرنوشت ساز خواهد بود.

حجت الاسلام محمد قمی با بیان وظیفه اصلی که بر گردن طلاب و سازمان‌های انقلابی است بیان کرد: آنچه بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد، تلاش‌ها و حضور شما در میدان خواهد بود، زیرا مسئولیت مهمی بر گردنتان بوده و اساساً مسئله و دغدغه اصلی ما مستضعفین و استان‌های محروم است.

عضو شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: اگر ما خوب خدمت کرده و تلاش‌های ما و شما موجبات رضایت امام عصر (عج) را فراهم کند، ثمرات آن در پروش نیروهای مفید و مؤثر برای این نهضت و این انقلاب در تمامی شهرها و محله‌هایی که حضور دارید، نمایان خواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با مناطق هدف این طرح گفت: مناطقی که قدری بهره از استضعاف دارند برای این مهم حاصلخیز تر بوده و به تعبیر امام راحل کسانی تا پایان راه انقلاب آن را همراهی می‌کنند که طعم فقر را چشیده باشند. وی در پایان خاطر نشان کرد: چه در صورت مشارکت و کمک بنیاد علوی و چه در صورت عدم حضور این بنیاد، وظیفه محرومت زدایی و کمک به این مناطق بر عهده ما و وظیفه ذاتی طلبه‌ها خواهد بود.


منبع: مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.