آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا

منابع خبری بامداد شنبه از وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا خبر داده‌اند.
شنبه، 28 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا
به گزارش راسخون، منابع خبری بامداد شنبه از وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی در ایالت جورجیا خبر داده‌اند.

پایگاه خبری AJC گزارش داده یک کارخانه مواد شیمیایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی  «هارتسفیلد-جکسون» (فرودگاه آتلانتا) در جنوب ایالت جورجیا دچار حریق شده است. مقام‌های فرودگاه گفته‌اند که پروازها لغو نشده‌اند.

حساب کاربری این فرودگاه در پیامی در توئیتر نوشت: «در حال حاضر یک آتش‌سوزی در کالج پارک، بیرون از ساختمان فرودگاه اتفاق افتاده است. در حال حاضر این آتش‌سوزی اثری روی فعالیت‌های فرودگاه نداشته است.»

کارخانه‌ای که دچار حریق شده «آلکمیکس» نام دارد. منابع خبری می‌گویند هنوز مشخص نیست فردی در این حادثه زخمی شده یا خیر، اما تصور بر این است که همه کارکنان توانسته‌اند از ساختمان خارج شوند.

وب‌سایت این کارخانه، خودش را سازنده «نیتروسلولز» معرفی می‌کند که ماده‌ای بسیار قابل اشتعال است.

«براد نیتز»، خبرنگار یکی از تلویزیون‌های محلی آمریکا گفته که دود ناشی از این آتش‌سوزی روی رادار مشخص است و او تصویر زیر را در «کانال ۲» به نمایش گذاشته است.
 
پایگاه AJC گزارش داده آتش‌نشان‌ها به سرعت توانسته‌اند از حجم آتش کاسته و آن را مهار کنند. هنوز اطلاعات دیگری درباره این حادثه منتشر نشده است.
اخبار مربوط به این آتش‌سوزی، بعد از حوادث مشابه دیگری در دیگر نقاط آمریکا منتشر شده است.
 

انفجار و آتش‌سوزی در نیروگاه برق شهر ویتفیلد آمریکا


آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا
 
پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند  نیروگاه برق شهر «ویتفیلد» در ایالت «ایندیانا» دچار آتش‌سوزی شده است. شرکت خدمات عمومی شمال ایندیانا (NIPSCO) اعلام کرد که بعد از ظهر پنجشنبه نیروگاه تولید برق «شافر» در شهر ویتفیلد دچار آتش‌سوزی شد.

این شرکت اعلام کرد که در پی این آتش‌سوزی بخشی از نیروگاه تخیله شده است.

شبکه‌های اجتماعی گزارش دادند که انفجار در ترانسفورمرهای این نیروگاه باعث ایجاد آتش‌سوزی وحشتناکی شده بود.

شرکت نیپسکو نیز اعلام کرد به دلیل گستره وسیع ویرانی‌ها به دلیل این آتش‌سوزی و انفجار، تاسیسات و ساختمان‌های این نیروگاه تخلیه شده‌اند.

بر اساس اعلام مقامات محلی، در این انفجار و آتش‌سوزی کسی آسیب ندیده است اما دلیل این حادثه ناشناخته بوده و تحقیقات در این باره در حال انجام است.
 

انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه فولاد ایالت ایندیانای آمریکا


آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا
 
انفجار دیگر صبح پنجشنبه در کارخانه فولاد «آرسلورمیتال» در شهر «برنز هربور»، واقع در ایالت «ایندیانا» گزارش شده است. صبح پنجشنبه (به وقت آمریکا) انفجاری کارخانه فولاد «آرسلورمیتال» در شهر «برنز هربور» در ایالت ایندیانا را لرزاند که این انفجار به آتش‌سوزی و ویرانی در تجهیزات نزدیک به کوره ذوب آهن این کارخانه منجر شد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، این انفجار تلفات جانی به همراه نداشته است. این حادثه در کوره ذوب آهن D‌ این کارخانه روی داده است.
تصاویر منتشر شده توسط شبکه سی‌بی‌اس نشان می‌دهد که ماموران آتش‌نشانی در حال خاموش کردن زبانه‌های آتش در کنار ویرانه‌هایی هستند که این انفجار به بار آورده است.

سخنگوی کارخانه فولاد آرسلورمیتال گفت که این انفجار به دلیل بروز مشکل در یکی از کوره‌ها روی داده و پس از بروز انفجار کارخانه بلافاصله تعطیل شده است.
وی با ابراز خرسندی از عدم تلفات انسانی به دلیل این حادثه گفت که علت دقیق این رویداد در حال بررسی است.
 

آتش‌سوزی در کشتی جنگی آمریکا / آتش پس از چهار روز مهار شد


آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه مواد شیمیایی در آمریکا
 
قبل‌تر از این رویدادها، کشتی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» دچار حریق شده و به مدت ۴ روز در آتش سوخته بود. نیروی دریایی آمریکا بامداد جمعه از مهار آتش‌سوزی در کشتی آبی‌-خاکی این کشور بعد از چهار روز خبر داد.
 نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد بعد از ۴ روز تلاش فشرده و شبانه‌روزی آتش‌نشان‌ها، آتش‌سوزی در کشتی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» تماماً مهار شده است.
پایگاه خبری «بیزنس‌اینسایدر» نوشته نیروی دریایی آمریکا هنوز علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی را نمی‌داند. 

«فیلیپ سوبک»، فرمانده فرمانده «یگان ضربت۳» گفت: «تیم‌های آتش‌نشان ما در حال بازرسی تمام  نقاط کشتی هستند تا نبود آتش را تأیید کنند.»


منبع: فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.