انتقاد وزیر بهداشت از افزایش ترددها در روزگار کرونایی / وضعیت قرمز در استان مازندران تشدید خواهد شد

وزیر بهداشت با انتشار یک پست اینستاگرامی در صفحه خود از بی‌توجهی و ساده‌انگاری نسبت به بیماری کووید – ۱۹ انتقاد کرد.
جمعه، 7 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتقاد وزیر بهداشت از افزایش ترددها در روزگار کرونایی / وضعیت قرمز در استان مازندران تشدید خواهد شد
به گزارش راسخون،وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ای کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتم تا با این ترددهای بی‌‌رویه برای روزهای سخت خیز مجدد بیماری و زحمت و گرفتاری همکارانم مضطرب نمی‌‌شدم و تا این حد از مظلومیت، خستگی و بردباری‌‌شان شرمسار نمی‌‌شدم.

متن منتشر شده توسط دکتر سعید نمکی به شرح زیر است:
«پس از روزهای سخت و نفس‌گیر و مهار موارد ابتلا و مرگ و میر در اقصی نقاط کشور با تلاش شبانه روزی همکارانم و شهادت، ابتلا و زمین‌گیر شدن تعدادی از آن‌ها و نزدیک شدن مجدد مرگ و میرها به سمت دو رقمی ای‌کاش توانی، اختیاری، ابزاری یا مددی فراتر از تمنا و خواهش و التماس داشتم تا با این ترددهای بی‌رویه برای روزهای سخت‌ خیز مجدد بیماری و زحمت و گرفتاری همکارانم مضطرب نمی‌شدم و تا این حد از مظلومیت، خستگی و بردباری‌شان شرم‌ساز نمی‌گشتم.

ای کاش می‌توانستم با تمسک به شیوه‌هایی سختگیرانه‌تر و تادیب اندکی که رعایت نمی‌کنند و با بی‌توجهی حقوق شهروندی انبوهی را که رعایت می‌کنند زیر پا می‌گذارند در مهار بیماری توفیقات بیشتری تقدیم مردم نازنین سرزمینم کنم. گرچه شهادت منتهی آرزوی ما در خدمتگزاری به مردم دردمند کشورمان است اما ای کاش عزیزترین فرزندان رنج‌کشیده‌مان به‌عنوان مدافع سلامت قربانی ساده‌انگاری و بی‌توجهی گروهی نمی‌شدند و ای کاش همگان با رعایت شیوه‌نامه‌ها فرصت بازتوانی دیگرمان ببخشند تا اگر خدایی ناکرده پاییزی سخت در راه بود همکاران رنجورم شاداب و با طراوت همچون گذشته در مقابل هجمه سنگین بیماری تاب آورند و ای کاش هنگامی که برای تهیه مایحتاج روز مبادا التماس می‌کنم گروهی دردنامه‌هایم را تقاضای عادی در شرایط غیر اضطراری نپندارند و ای کاش خداوند به حرمت شب‌های سوزناک عزای حسینی این بلا را از جان ملت امام حسین (ع) و عالم بشریت دور کند و ای کاش... .»
 

جولان مسافران کرونایی در جاده‌های مازندران و بی اعتنایی به توصیه‌های مسئولان بهداشتی


انتقاد وزیر بهداشت از افزایش ترددها در روزگار کرونایی / وضعیت قرمز در استان مازندران تشدید خواهد شد

متاسفانه علیرغم توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت، این روزها جاده‌های مسافران از انبوه مسافران کرونایی جولان می‌دهد.

بر اساس گزارشات دریافتی از خبرنگاران تسنیم در شهرهای ساحلی و غربی مازندران، متاسفانه انبوهی از مسافران به واسطه تقارن تعطیلی چهار روزه با آخرین هفته تعطیلی تابستانه، در جاده‌های استان اتراق کردند.

سفر بی برنامه مسافران در حالی صورت گرفته که در روز سه شنبه هفته جاری مسئولان وزارت بهداشت از جمله وزیر بهداشت مردم را به سفر نکردن به مازندران و گیلان دعوت کرد.

هم اکنون تمامی 22 شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و هر لحظه بر آمار بستری و فوتی‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی استان ناشی از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد.

بر اساس اعلام مسئولان پلیس راه مازندران، هم اکنون ترافیک در ورودی محورهای کندوان، ابتدای جاده چالوس، محور هراز، شهر آمل، نور، نوشهر و تنکابن و رامسر بسیار شدید گزارش شده است.

فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه متاسفانه مسافران هیچ اعتنایی به توصیه‌های مسئولان بهداشتی ندارند و به سهولت در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و سطح شهرها تردد دارند.

سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی با بیان اینکه مسئولان استانی از روزهای گذشته از مسافران خواستند تا در روزهای تعطیلی دهه نخست سفر به استان سفر نکنند، افزود: متاسفانه گوش بدهکاری از سوی مردم برای سفر نکردن به مازندران در شرایط کرونایی وجود ندارد.
 
خستگی کادر درمانی استان
سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در گفت‌وگویی با اشاره به شناسایی 103 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 140 مشکوک بستری شده از بیمارستان‌های ترخیص شدند.

وی افزود: هم اکنون 587 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک در مراکز بیمارستانی استان بستری هستند و 165 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه کادر درمانی استان از انبوه بیماران کرونایی خسته شدند، تصریح کرد: متاسفانه ورودی بسیار مسافران در استان، خبرهای بدی را در روزهای آینده برای مازندران به دنبال خواهد داشت و متاسفانه وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان را چندین برابر خواهد کرد.


منبع:
1.ایسنا / انتقاد وزیر بهداشت از افزایش ترددها در روزگار کرونایی
2.تسنیم / گزارش|‌جولان مسافران کرونایی در جاده‌های مازندران / مردم هیچ اعتنایی به توصیه‌های مسئولان بهداشتی ندارند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.