شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۲۵ میلیون نفر نزدیک می شود / سیاه‌ترین روز کرونایی هند

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۲۷ نفر رسیده و مرگ ۸۴۱ هزار و ۳۳۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است
شنبه، 8 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۲۵ میلیون نفر نزدیک می شود / سیاه‌ترین روز کرونایی هند
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۷ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۹۱۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۸۰ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۷۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۱۹۴ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۸ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۴۷ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۹۱۶ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۴۱ هزار و ۳۳۱ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۹۶ هزار و ۲۳۵ مبتلا، ۱۸۵ هزار و ۹۰۱ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۰۵ مبتلا، ۱۱۹ هزار و ۵۹۴ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۷۲ مبتلا، ۶۲ هزار و ۷۱۳ قربانی

 ۴. روسیه ۹۸۰ هزار و ۴۰۵ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۹۱۴  قربانی

 ۵. پرو ۶۲۹ هزار و ۹۶۱ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۷۱ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۲۰ هزار و ۱۳۲ مبتلا، ۱۳ هزار و ۷۴۳ قربانی

 ۷. کلمبیا ۵۹۰ هزار و ۵۲۰ مبتلا، ۱۸ هزار و ۷۶۷ قربانی

۸. مکزیک ۵۸۵ هزار و ۷۳۸ مبتلا، ۶۳ هزار و ۱۴۶ قربانی

۹. اسپانیا ۴۵۵ هزار و ۶۲۱ مبتلا، ۲۹ هزار و ۱۱ قربانی

۱۰. شیلی ۴۰۵ هزار و ۹۷۲ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۳۲ قربانی

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۹۲ هزار و ۹ مبتلا، ایران با ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ مبتلا، انگلیس با ۳۳۱ هزار و ۶۴۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۲ هزار و ۹۲۴ مبتلا، بنگلادش با ۳۰۶ هزار و ۷۹۴ مبتلا، پاکستان با ۲۹۵ هزار و ۵۳ مبتلا، فرانسه با ۲۶۷ هزار و ۷۷ مبتلا، ترکیه با ۲۶۵ هزار و ۵۱۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۵ هزار و ۴۰۹ مبتلا، آلمان با ۲۴۲ هزار و ۱۱۴ مبتلا، عراق با ۲۲۳ هزار و ۶۱۲ مبتلا، فیلیپین با ۲۰۹ هزار و ۵۴۴ مبتلا، اندونزی با ۱۶۵ هزار و ۸۸۷ مبتلا، کانادا با ۱۲۷ هزار و ۳۵۸ مبتلا، قطر با ۱۱۸ هزار و ۱۹۶مبتلا، اوکراین با ۱۱۴ هزار و ۴۹۷ مبتلا، بولیوی با ۱۱۴ هزار و ۴۰۹ مبتلا، اکوادور با ۱۱۲ هزار و ۱۴۱ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۲ هزار مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۵۵۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 182 هزار نفر رسیدند


شمار مبتلایان به کروناویروس در چهان به ۲۵ میلیون نفر نزدیک می شود /

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۱۱۶ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به مرز 182 هزار نفر رسید.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۱۱۶ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۸۱ هزار و ۷۸۹ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دستکم ۴۵ هزار و ۹۶۶ مورد جدید به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۹۱۳ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.
 
با اینحال، پایگاه اطلاع رسانی ورلدومیترز، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را ۶ میلیون و ۹۶ هزار و ۲۳۵ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۱۸۵ هزار و ۹۰۱ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار این پایگاه، ایالت کالیفرنیا با ۶۹۸ هزار و ۱۸۶ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۸۳۶ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و نیویورک که زمانی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا بود بعد از تگزاس و فلوریدا با ۴۶۳ هزار و ۹۱۵ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹قرار دارد.

با اینحال، ایالت نیویورک با 33 هزار و پنج مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد مرگ و میر مرتبط با کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۴ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۴۳۱ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۸۳۵ هزار و ۷۹۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۲۳۶ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۸۰۴ هزار و ۸۰۳ مورد ابتلا و ۱۱۹ هزار و ۵۰۴ مورد فوتی و هند با سه میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا و ۶۱ هزار و ۵۲۹ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.
 

سیاه‌ترین روز کرونایی هند با بیش از ۷۶ هزار بیمار جدید


شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۲۵ میلیون نفر نزدیک می شود / سیاه‌ترین روز کرونایی هند

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند بازهم افزایش قابل توجهی داشت و تنها طی ۲۴ ساعت آزمایش ۷۶ هزار و ۴۲۷ نفر مثبت اعلام شد.

به گزارش اندیا تودی، وزارت بهداشت هند به صورت رسمی تعداد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند را 3 میلیون و 463 هزار و 973 نفر اعلام کرد.

طبق اعلام این وزارت خانه میزان ابتلا به ویروس کرونا در هند همچنان رشد زیادی دارد و طی 24 ساعت اخیر بازهم رکورد تعداد بیماران کرونایی شکسته شده است.

طی یک روز اخیر بیماری 76 هزار و 427 هندی تائید شد و هزار و 21 نفر دیگر از مبتلایان کرونا جان خود را از دست دادند.

به این ترتیب تعداد قربانیان ویروس کرونا در هند به 62550 نفر رسید و وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط این کشور ادامه دارد.

مسئولین هندی از مردم این کشور خواسته اند توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و برای تردد در محیط خارج از خانه حتما از ماسک استفاده کنند.

با این حال پس از پایان قرنطینه عمومی در هند که به 4 ماه قبل باز می گردد دولت این کشور هیچ تلاش جدی برای آغاز قرنطینه هوشمند یا شروع برنامه ای برای ممانعت از گسترش کرونا ندارد.

به نظر می رسد دولت هند از مشکلات اقتصادی بیشتر از کرونا می ترسد و دیگر نمی خواهد با اعمال قرنطینه به مشکلات اقتصادی کشور دامن بزند.

هند در حال حاضر سومین کشور خطرناک جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به کروناست ولی فاصله این کشور با برزیل که در رده دوم قرار دارد هر روز کمتر می شود.



منبع:
1.ایسنا / آمار جهانیِ شیوع کروناویروس/ نزدیک به ۲۵ میلیون مبتلا
فارس / جانز هاپکینز: قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 182 هزار نفر رسیدند
3,آخرین خبر / سیاه‌ترین روز کرونایی هند با بیش از ۷۶ هزار بیمار جدید


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.