پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

اولین پرواز یک هواپیمای اسرائیلی به امارات پس از توافقنامه عادی سازی میان دو کشور انجام شد؛ پروازی که با واکنش های بسیاری رو به رو شد.
سه‌شنبه، 11 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
به گزارش راسخون؛ اولین پرواز تجاری بین رژیم صهیونیستی و امارات که از فرودگاه بن‌گورین در تل‌آویو به سوی امارات حرکت کرده بود روز دوشنبه در فرودگاه ابوظبی به زمین نشست.

بر روی بدنه این هواپیما به سه زبان عربی و انگلیسی و عبری پیام صلح درج شده است. این اولین پرواز یک هواپیمای اسرائیلی به امارات پس از توافقنامه عادی سازی میان دو کشور در هفته‌های گذشته است.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

جرد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ هیات اسرائیلی را در اولین پرواز میان اسرائیل و امارات همراهی می‌کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که این پرواز از آسمان عربستان سعودی گذر می‌کند. این اولین بار است که عربستان سعودی به یک هواپیمای رژیم صهیونیستی برای عبور از آسمانش اجازه رسمی می‌دهد.

این پرواز با هواپیمای شرکت ال‌آل با پرچم اسرائیل، از فلسطین اشغالی به ابوظبی انجام شد و رسانه‌های رژیم اسرائیل این پرواز را تاریخی خوانده‌اند.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

هفده روز پیش ( ۱۳ اوت)، رئیس جمهور آمریکا از توافق رژیم اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی روابط خبر داد. امارات اولین کشور عرب در خلیج فارس است که روابط با رژیم صهیونیستی را عادی می‌کند.
 

دو انفجار در دبی و ابوظبی همزمان با اولین پرواز تجاری اسرائیل به امارات


پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
 
گلف نیوز از دو انفجار در ابوظبی و دبی همزمان با اولین پرواز تجاری اسرائیل به امارات خبر داد.
 
 گلف نیوز از قول پلیس ابوظبی نوشت که در پی انفجار گاز در رستورانی در ابوظبی، نیروهای این اداره به سرعت به محل حادثه یعنی خیابان راشد بن سعید  (خیابان فرودگاه) اعزام شدند.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
 
بنابراین گزارش، مجروحین حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده اند.
 
همزمان، آتش سوزی در رستورانی در دبی باعث جان باختن یک نفر شد.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
 
گلف نیوز علت این حادثه را نیز نشت گاز عنوان کرد.

کوشنر در امارات قول حفظ برتری نظامی اسرائیل را داد


پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
 
 جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از ورود به ابوظبی اظهار کرد: معاهده صلح بین اسرائیل و امارات روند صلح در منطقه را تغییر خواهد داد.

کوشنر با ادعای این‌که خواهان گسترش صلح در منطقه و جهان هستیم، ادامه داد: صلح برای ملت‌های منطقه ضروری است.

او به محض ورود به فرودگاه اصلی پایتخت امارات به همراه هیئت مشترک از آمریکا و اسرائیل گفت: آینده منطقه نباید در گرو گذشته باشد.

کوشنر افزود: از فلسطینی‌ها می‌خواهم به مذاکره بازگشته و گام‌هایی به سمت صلح بردارند.

مشاور ارشد ترامپ همچنین از عربستان برای موافقت با عبور این پرواز از حریم هوایی‌اش تشکر کرد.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

در این راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در توییتر ویدیویی را منتشر کرد که او را در حال مکالمه تلفنی با هیئت اسرائیلی نشان می‌داد که در راه ابوظبی بودند و از حریم هوایی عربستان می‌گذشتند.

نتانیاهو در حالی که با دستش به مسیر عبور هواپیما از حریم هوایی عربستان اشاره می‌کرد، گفت: این، روز تاریخی است شما با هواپیمایی اسرائیلی در اولین پرواز در حال عبور از حریم هوایی عربستان هستید.

او افزود: برای توافق صلح با امارات در سال‌های گذشته تلاش کردم و تا این‌که باور پیدا کردم که تحقق صلح مقابل صلح به منظور صلح ممکن است.

کوشنر گفت، فلسطینی‌ها نمی‌توانند به گذشته تکیه کنند بلکه باید به میز مذاکرات بازگردند.

مشاور ترامپ همچنین اضافه کرد، آمریکا می‌تواند برتری نظامی ویژه اسرائیل را در منطقه حفظ کند در حالی‌که از روابط واشنگتن با امارات نیز حمایت نماید. در عین حال روابط نظامی امارات و آمریکا نیز ویژه است.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

او باز هم گفت، آمریکا ایران را بزرگترین تهدید در منطقه می‌داند.

به ادعای کوشنر، صلح رهبران اسرائیل و امارات مورد استقبال‌ مردم دو طرف قرار گرفته است.
 

بیانیه سازش آمریکا،اسرائیل و امارات


پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
 
آمریکا، رژیم اسرائیل و امارات متحده عربی دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای مشترک، به توجیه سازش و عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو پرداختند.

 در این بیانیه مشترک ادعا شده است: معاهده صلحی که میان کشور امارات و اسرائیل و با حمایت آمریکا در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ امضا شد، گامی شجاعانه به سوی خاورمیانه باثبات‌تر و شکوفاتر است.
 
در این بیانیه سه جانبه ادعا شده است که توافق میان امارات و اسرائیل تفکری نوین برای حل مشکلات ایجاد و فرصتی تاریخی برای ایجاد روابط طبیعی فراهم می‌کند.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

این بیانیه مدعی است که توافق میان ابوظبی و تل‌آویو، طرح رژیم اسرائیلبرای الحاق بخش‌هایی از سرزمین های فلسطینیان را متوقف کرده است.

این در حالی است که مقام‌های رژیم اسرائیل پس از توافق با امارات متحده عربی بارها تأکید کردند؛ الحاق اراضی فلسطینی را تنها به تأخیر انداخته اند.

آمریکا، رژیم اسرائیل و امارات متحده عربی در این بیانیه همچنین از سران فلسطینی درخواست کردند تا به مذاکره با هدف تحقق صلح ادعایی بازگردند.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

این بیانیه همچنین بر همکاری‌های امارات متحده عربی و اسرائیل در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، حمل و نقل هوایی، بهداشتی و سرمایه گذاری تأکید کرده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌سازند.
سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با اسرائیلتلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است.
 

واکنش رهبران فلسطینی به فرود هواپیمای رژیم اسرائیل در امارات


پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
 
رهبران فلسطینی در پی فرود اولین پرواز مستقیم تل آویو به امارات از طریق مرز های هوایی عربستان سعودی، بار دیگر از توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم اسرائیل ابراز خشم و نارضایتی کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای گفت: حکام ابوظبی از طریق پرواز رسمی تل آویو به سمت ابوظبی از طریق آسمان عربستان سعودی بر استمرار اشتباه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اصرار دارند.

این جنبش افزود: این اقدام در سایه تشدید جنایت های صهیونیستی که شهر قدس و مسجد الاقصی را قرار می دهد و در سایه تقویت شهرک سازی و سرقت اراضی در راستای اجرای طرح الحاق کرانه باختری و آواره کردن فلسطینی ها و افزایش محاصره ظالمانه و حملات نظامی مستمر به نوار غزه انجام می گیرد.
جنبش حماس این سفر را خنجری بر پهلوی ملت فلسطین توصیف کرد و آن را تداوم اشغالگری، خیانت به مقاومت ملت فلسطین و توطئه علیه مبارزه آن دانست.

پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!

 در بیانیه جنبش حماس آمده: اصرار حکام امارات، هرگز مسیر تاریخ را تغییر نخواهد داد و باعث پذیرش اشغالگران در ذهن ملت ها نخواهد شد و هرگز قطب نما را تغییر نخواهد داد، بلکه گزینه پایان اشغالگری و آزادی فلسطین به عنوان یک گزینه راهبردی باقی خواهد ماند.

جنبش حماس نسبت به پیامد های این اقدام بر امنیت قومی عربی و حقوق ثابت ملت فلسطین هشدار داد و از حکام امارات خواست فوراً از این توافقنامه ننگین عقب نشینی کنند.
 

تحلیلگران صهیونیست : توافق با امارات آزادی عمل بیشتری به اسرائیل در مسجدالاقصی می‌دهد


پرواز به اصطلاح «صلح» به ابوظبی!!!
 
مرکز پژوهش های دنیوی قدس (Terrestrial Jerusalem) که یک مرکز متخصص در پیگیری رخدادهای این شهر مقدس است اعلام کرد توافق شکل گرفته با اماراتی ها به نفع برنامه های تل آویو در شهر قدس تدوین شده به نحوی که دیگر هیچ امیدی به تبدیل شدن قدس به پایتخت فلسطینیان وجود نخواهد داشت.

بر اساس پژوهش این مرکز تخصصی که ریاست آن را " دانیل سیدمان" پژوهشکر معروف صهیونیست ها در امور قدس به عهده دارد،در اعلامیه علنی شدن سازش بین تل اویو و ابوظبی رسما از مسجد الاقصی به عنوان محل تجمع فلسطینیان نام برده شد  در حالی که در بقیه معاهدات و توافقنامه ها از واژه حرم شریف استفاده می شد و همین امر باعث می شود تا حق مسلمانان تنها در ساختمان مسجد الاقصی و نه تمام حرم شریف (که در برگیرنده اماکن دیگری همچون قبه الصخره و...) محصور شود و در پاراگراف بعدی این بند تاکید شده بقیه اماکن مقدس دیگر در قدس برای تمامی ادیان آسمانی است.

به اعتقاد کارشناسان با درج این واژه ها در داخل توافقنامه سازش امارات عملا سناریوی مسجد ابراهیمی در حال تکرار شدن است و زمینه برای تقسیم حرم مسجد الاقصی و سپس ممانعت از حضور مسلمانان در بخش های عمده ای از آن فراهم می شود.


منبع:
1. فرود اولین هواپیمای اسرائیلی در امارات+تصاویر / 19 دی
2. دو انفجار در دبی و ابوظبی همزمان با اولین پرواز تجاری اسرائیل به امارات / اعتماد
3. بیانیه سازش آمریکا،اسرائیل و امارات / اقتصاد نیوز
4. کوشنر در امارات قول حفظ برتری نظامی اسرائیل را داد / ایسنا
5. واکنش رهبران فلسطینی به فرود هواپیمای رژیم اسرائیل در امارات / حوزه
6. تحلیلگران صهیونیست : توافق با امارات آزادی عمل بیشتری به اسرائیل در مسجدالاقصی می‌دهد / تسنیم
7. توییتر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط