ناصحی در گفتگو با راسخون:

مهدی رحمتی باهوش است و در مربیگری موفق می شود/شهرخودرو سکوی پرتاب بازیکنان است

کاپیتان سابق شهرخودرو با بیان اینکه مهدی رحمتی می تواند در مربیگری هم مثل دوران بازیگری اش موفق شود، گفت: از این تیم نباید در آسیا توقع بالایی داشت و تا اینجا هم کار بزرگی کرده و افتخار آفرین بوده اند.
چهارشنبه، 26 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مهدی رحمتی باهوش است و در مربیگری موفق می شود/شهرخودرو سکوی پرتاب بازیکنان است
محمدرضا ناصحی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست شهرخودرو مقابل شباب الاهلی امارات اظهار داشت: این تیم نمایش خوبی مقابل نماینده ی امارات داشت. فراموش نکنید که این تیم از لیگ نوزدهمی که یک سال طول کشید، وارد مسابقات آسیایی شد و فرصتی برای استراحت نداشتند. از شرایط آسیایی دور بودند و چند بازیکن اصلی خود را هم از دست داده اند. این اولین تجربه ی آسیایی این تیم است و نباید انتظار داشت که بتوانند صعود کنند. در بازی مقابل این حریف نظم تیمی خوبی داشتند و فقط روی صحنه ی گل غافل گیر شدند. در بقیه ی موارد تیم خیلی خوب باز و بسته می شد و به موقع بازیکنان خود را در فضاهای خالی می رساندند. در دفاع هم به جز یکی دو صحنه عملکرد تیم خوب و قابل قبول بود. اگر اشتباه داور کمک نبود، تک به تک مهربان گل می شد و شاید نتیجه جور دیگری رقم می خورد.
 
وی افزود: تیم شهرخودرو هم موقعیت گل داشت و می توانست به گل برسد. این تیم موقعیت های خوبی فراهم کرد و حتی به تیر هم زد. در مجموع عملکرد تیم خوب بود و نباید به آنها خرده گرفت. این تیم اولین سال حضورش را تجربه می کند و هرچقدر جلو برود می تواند بهتر شود. اگر می توانست از بازیکنان جدیدی که گرفته استفاده کند، خوب می شد. حضور مهدی رحمتی روی نیمکت در این دیدار، یک نوع فداکاری بود که به دروازه بان جوان میدان داد. یک کار خیلی جالبی بود و این حرکت می تواند به بازیکنان جوان انگیزه و روحیه بدهد. رفاقت و یکدلی با این حرکات بیشتر می شود. امیدوارم در بازی برگشت شهرخودرو بتواند این تیم را شکست دهد و باروحیه تر به دیدارهای بعدی برود. مطمئنم که در این بازی شهرخودرو می تواند این تیم اماراتی را شکست دهد.
 
کاپیتان سابق تیم شهرخودرو تصریح کرد: صعود به مرحله ی بعد لیگ قهرمانان برای این تیم خیلی دشوار است. فراموش نکنید که در این گروه دو تیم قدرتمند یعنی الهلال و پاختاکور حضور دارند که تجربه های بین المللی شان خیلی زیاد است. آنها از لحاظ هزینه و داشتن بازیکن غنی هستند و تیمشان قابل مقایسه با تیم های ایرانی نیست. همین که شهرخودرو توانسته به مسابقات آسیایی برود و از پلی آف به مرحله ی گروهی برسد، افتخار است. تا همین جا هم این تیم کار بزرگی کرده است. شاید قرارداد یک بازیکن تیم اماراتی به اندازه ی کل بودجه ی شهرخودرو باشد. این جدال نابرابری است. بین تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، شهرخودرو اولین بار است که شرکت می کند. پرسپولیس و سپاهان و استقلال سالهاست تجربه ی این رقابت ها را دارند. این بازی ها باعث پیشرفت شهرخودرو می شود. امیدوارم بتوانند خواسته ی مربیان را برآورده کنند و آنچه مدنظرشان است، برسند. امیدوارم شهرخودرو بتواند دوباره به مسابقات آسیایی برسد تا از این تجربه حضور در سال های بعد استفاده ببرد.
 
محمدرضا ناصحی گفت: گروه سخت شهرخودرو را فراموش نکنید. فرقی بین بازیکنان تیم ها نیست اما آنها حرفه ای تر هستند و امکانات بی نظیری دارند. لیگ قهرمانان آسیا جنگ دارا و ندار است. تیم های ایرانی با انوان و اقسام مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند اما تیم های عربی با خیال راحت و دست پر راهی این مسابقات می شوند. همین که بتوانند در این 3 بازی خوب ظاهر شوند، کار بزرگی کرده اند. کار صعود به مرحله ی حذفی واقعا سخت است. این بازی ها یک آماده سازی جدی هم می تواند برای شهرخودرو باشد تا آنها نقاط ضعف خود را برطرف کنند و با دید بهتری پا به لیگ بیستم بگذارند. وقتی دیدم در تیم شهرخودرو چند بازیکن جوان بازی می کنند، خوشحال شدم. این آینده نگری به نفع شهرخودرو است. امیدوارم این نگاه ادامه دار باشد. بازیکن جوان با چنین میدان هایی اعتماد به نفس و شخصیت می گیرد و توانایی اش شکوفا می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: عملکرد تیم در فصل نقل و انتقالات به دور از هیاهو بود. این تیم دنبال خرید ستاره نرفت. هدف مسئولان و مهدی رحمتی خرید بازیکنان جوان، آینده دار و باانگیزه بود. آنها سعی کردند بدون سروصدا بازیکنانی بگیرند که در دوندگی و پرس ها قوی باشند. حمیدواری به خاطر این که شلوغ کاری نکند، خیلی راحت برای بازیکنان جوان سرمایه گذاری کرد. این طور یارگیری به نظرم هوشمندانه بود. حتما هدفی پشت این نوع خریدها بود و مهدی رحمتی حتما نقشه هایی برای تیمش دارد. بازیکنانی گرفته اند که فصل قبل عملکرد خوبی داشتند. شهرخودرو از آن دست تیم هایی است که می تواند سکوی پرتاب بازیکنان باشد به تیم های بزرگتر. مثل دیگر تیم های خراسانی ابومسلم، پدیده و پیام. بادامکی،آندو، جباری، نیکبخت، عنایتی، محمد حسینی و خیلی از ستاره ها از تیم های مشهدی به فوتبال ایران معرفی شده اند. بستر پیشرفت برای بازیکنان جوان در تیم های مشهدی آماده است.
 
کاپیتان سابق تیم شهرخودرو افزود: امیدوارم که حمیداوی حمایت خود را مثل گذشته و بیش از پیش از تیم شهرخودرو انجام دهد تا این تیم دوباره بتواند یکی از مدعیان لیگ برتر باشد و سهمیه آسیایی بگیرد. انتخاب مهدی رحمتی به عنوان سرمربی هم کار خوبی بود. در سپاهان با او همبازی بودم. در همان دوران هم خیلی باهوش بود و بازیکنی بود که به غیر از وظایف فنی که داشت، بازیخوانی داشت و می فهمید و نکات را گوشزد می کرد. مهدی رحمتی هم توانایی بازی دارد و هم مربیگری و مطمئنم که می تواند در این سمت هم درخشان ظاهر شود. اگر کمکی از دست خودم هم بربیاید، خدمتش هستم.
 
محمدرضا ناصحی در خصوص آینده ی خود و آیا قصد خداحافظی از فوتبال را دارد یا نه؟ گفت: سال قبل بعد از 18 سال به لیگ یک رفتم و خیلی سختی کشیدم. واقعا شرایط سخت و دشواری بود اما تجربه ی گرانبهایی برای من شد. دیگر نمی خواهم در لیگ یک باشم. واقعا اتفاقاتی می افتد که آدم حیران می ماند. نظارت خیلی ضعیف است. فقط 2 بازی آخر را نظارت می کنند و 28 هفته ی دیگر به حال خود رها می شود. عدم نظارت کافی باعث می شود که اتفاقات عجیب بیافتد. اگر در لیگ یک چنین مسائلی پیش می آید، در لیگ های دو و سه چه خبر است؟ واقعا هرج و مرج است و نمی توانم آنجا را تحمل کنم. یک سال به اندازه ی 10 سال در لیگ یک زجر کشیدم و پیر شدم. البته واقعا تجربه ی خوبی برای آینده ام شد. من پیشنهادهای خیلی خوبی از لیگ برتر دارم. امیدوارم شرایط نظارت در لیگ های پائین تر بهتر شود. مخصوصا در شرایط کرونایی که اوضاع وخیم بود و هیچ کس مساول بهداشتی را آن طور که باید رعایت نمی کرد. خدا را شکر که توانستیم سالم از آن شرایط سخت بیرون بیائیم و اتفاقی برای کسی نیفتاد. برای سال آینده هم باید رعایت مسائل بهداشتی را مد نظر قرار بدهند و هم بیشتر روی بازی ها از همان هفته ی اول نظارتهای دقیق و سخت گیرانه اتفاق بیافتد تا شاهد مسائل حاشیه ای نباشیم. واقعا جاروجنجال و بی حرمتی در لیگ یک بیداد می کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.