جزئیات انفجار مرگبار بازار عامری اهواز + فیلم

روز گذشته انفجار گاز شهری در خانه‌ای در منطقه عامری اهواز حادثه هولناکی را رقم زد و تعدادی کشته و زخمی بر جا گذاشت.
دوشنبه، 21 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
جزئیات انفجار مرگبار بازار عامری اهواز + فیلم
به گزارش راسخون، صبح دیروز برای ساکنان منطقه عامری اهواز طور دیگری آغاز شد. بیستمین روز از پاییز برای آنها آرام آغاز شده بود اما وقتی عقربه‌های ساعت ۸:۴۰ را نشان داد ناگهان صدای انفجار مهیبی به گوش رسید و منطقه را لرزاند. ساکنان خوزستان که ۸سال جنگ را تجربه کرده‌اند با چنین صداهایی بیگانه نیستند اما انفجار کودکان را به وحشت انداخت.
 
هنوز به درستی علت انفجار معلوم نبود اما خانه‌ای دوطبقه به تلی از خاک تبدیل شده و به چند خانه و مغازه که در مجاورت آنجا قرار داشت نیز خسارت زیادی وارد شده بود. شدت این انفجار به حدی بود که حتی چند خودرو که در آن اطراف پارک شده بود واژگون و به آهن‌پاره تبدیل شده بود. در این شرایط بود که گروه‌های امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند.
 
آنطور که شواهد نشان می‌داد دست‌کم ۱۰نفر زیر آوار گرفتار شده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند و در چنین وضعیتی نجات حادثه‌دیدگان در اولویت قرار داشت.
 


انفجار در بازار عامری اهواز

این حادثه صبح یکشنبه (۲۰ مهر) در بازار عامری در حوالی مرکز شهر اهواز رخ داد و تخریب زیادی بر جای گذاشت. بازار عامری از مناطق قدیمی و گردشگری خوزستان است و در شرق رودخانه کارون در اهواز قرار دارد. سخنگوی اورژانس کشور گفته انفجار در منزل مسکونی دوطبقه کنار بازار رخ داده و علت دقیق آن مشخص نیست اما برخی دلیل آن را نشت گاز اعلام کرده‌اند.
 

علت انفجار

حادثه انفجار گاز در منطقه عامری اهواز در یک منزل دو طبقه سه واحدی رخ داد که منجر به تخریب کامل هر سه واحد شد و بخشی از منزل مجاور نیز آسیب دید. شش مغازه واقع در بازار عامری، تعدادی خودرو و غرفه‌های میوه‌فروشی اطراف نیز دچار آسیب شدند. 
 

تعداد قربانیان و مجروحان حادثه

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز در این‌باره می‌گوید: متأسفانه در این حادثه ۴نفر در محل حادثه جان خود را از دست دادند و یکی از مصدومان نیز بعد از انتقال به بیمارستان به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد تا شمار قربانیان این حادثه به ۵نفر و مصدومان به ۹نفر برسد. اگر لطف خدا و سرعت عمل همکاران آتش‌نشان نبود ممکن بود تعداد قربانیان بیشتر شود.
 

پایان عملیات آواربرداری در محل انفجار بازار عامری

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از پایان عملیات آواربرداری در محل انفجار گاز مرگبار در منطقه عامری خبر داد.
 
ابراهیم قنبری گفت‌: در این حادثه ۶۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی و پشتیبان از شش ایستگاه، در محل حادثه حاضر شدند.
 
وی افزود: این حادثه در یک منزل دو طبقه سه واحدی رخ داد که منجر به تخریب کامل هر سه واحد شد و بخشی از منزل مجاور نیز آسیب دید. شش مغازه واقع در بازار عامری، تعدادی خودرو و غرفه‌های میوه‌فروشی اطراف نیز دچار آسیب شدند.
  
قنبری ادامه داد: عملیات آواربرداری در ساعت ۱۳:۰۱ به پایان رسید اما همچنان یکی از اکیپ‌های اعزامی در محل حضور دارد و در حال ایمن‌سازی هستند.


منبع:
1.ایسنا / انفجار گاز در یک خانه مسکونی در منطقه عامری اهواز
2.ایسنا / پایان عملیات آواربرداری در محل انفجار بازار عامری
3.همشهری آنلاین / سرانجام عملیات آتش نشانی در انفجار اهواز | تعداد قربانیان و مجروحان اعلام شد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.