بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

محمد نادری مدافع تیم پرسپولیس با قراردادی یک‌ساله به تیم استقلال پیوست.
يکشنبه، 4 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد
به گزارش راسخون؛ مدافع چپ تیم فوتبال پرسپولیس که در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره حضورش در استقلال به گوش می‌رسید بالاخره تصمیم گرفت به تیم استقلال ملحق شود. 

با این خرید سهمیه لیگ برتری باشگاه استقلال نیز به پایان رسید.
 
محمد نادری یک فصل و نیم در تیم پرسپولیس عضویت داشت و با این تیم دو قهرمانی لیگ برتر و یک جام حذفی را کسب نمود. این بازیکن 24 ساله با تیم کورتریک بلژیک قرارداد داشت و در مدت اخیر به صورت قرضی در تیم پرسپولیس حضور داشت و حالا پس از پایان یافتن مدت قراردادش با تیم بلژیکی تصمیم گرفت تا به استقلال بپیوندد.

با پیوستن محمد نادری به استقلال، حالا این تیم سه بازیکن در سمت چپ خط دفاعی خود دارد و باید منتظر ماند و دید آیا میلیچ هم به این تیم اضافه خواهد شد و رقابت در این پست را بیشتر خواهد کرد یا خیر؟
 
گفتنی است قرارداد نادری با باشگاه استقلال یک ساله است. صفحه رسمی باشگاه استقلال ضمن تایید این خبر در بیانیه‌ای آورده است، مسئولین باشگاه استقلال وقتی دیدند باشگاه پرسپولیس نتوانست رضایت نامه نادری را از باشگاه کورتریک بلژیک بگیرند و با این باشگاه به توافق نرسید وارد عمل شدند و توانستند رضایت نامه انتقال نادری را به استقلال بگیرند.
 

دلیل مهم محمد نادری برای جدایی از پرسپولیس و پیوستن به استقلال

 
بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

نادری چند هفته قبل با استقلال مذاکره کرد و در این مدت گل‌محمدی حتی یک تماس هم با او نگرفت این ادعای یکی از نزدیکان پرسپولیس است که می‌گوید انتخاب اول یحیی گل‌محمدی برای دفاع چپ سعید آقایی است و نادری اگر در پرسپولیس می‌ماند هم باید نیمکت‌نشین می‌شد. در واقع مسائل مالی در ماجرای انتقال نادری خیلی هم مهم نبود هرچند که استقلال قرارداد بالایی با او بسته است.

نادری که بازیکن کورتریک بلژیک است و به طور قرضی راهی استقلال شده است می‌داند که در این تیم شانس بازی بیشتری دارد و حتی امکان دارد در پست هافبک چپ هم به بازی گرفته شود و جلوی میلیچ بازی کند البته فعلا محمود فکری قصد دارد در بازیهای اول استقلال با روش ۲-۵-۳ بازی کند که در آ ن صورت احتمالا از بین نادری و میلیچ یکی به میدان خواهد رفت.
 

بیوگرافی محمد نادری

 
شکار بزرگ آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات/ محمد نادری از پرسپولیس به استقلال پیوست

محمد نادری ( زادهٔ ۱۴ مهر ۱۳۷۵ در قزوین)،  بازیکن خوش آتیه تیم فوتبال است که توانسته در پست خود چه دفاع وسط و چه مدافع چپ نمایش چشم گیری داشته باشد. وی سابقهٔ بازی در تیمهای سایپا و مقاومت تهران و نساجی مازندران و تراکتور سازی تبریز را  هم در کارنامه  خود دارد. محمّد نادری در فصلی که تیم تراکتورسازی محروم از گرفتن بازیکن بود ۲۵ بار به میدان رفت و ۲۱۴۹ دقیقه بازی کرد و در فصل بعد لژیونر شد.
 
وی در سال ۲۰۱۸ از تراکتورسازی جدا و راهی اروپا شد. وی تیم کورتریک را برگزید و با قراردادی ۴ ساله به این تیم پیوست. اما مجدد به ایران بازگشت و در سال ۲۰۱۹ در نقل و انتقالات نیم فصل با قراردادی قرضی از کورتریک بلژیک به مدّت ۶ ماه به پرسپولیس پیوست.

 
بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد
 

بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد



بازیکنانی که هم استقلالی شدند و هم پرسپولیسی

 
بمب نقل و انتقالات استقلال منفجر شد/ محمد نادری استقلالی شد

بازیکنان نسبتا زیادی در طول ۵۱ سال گذشته از استقلال به پرسپولیس رفته‌اند و یا اینکه از پرسپولیس راهی استقلال شده‌اند. در این مطلب به کسانی اشاره می‌شود که مستقیما از یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس، راهی تیم رقیب شده‌اند و تجربه بازی در داربی را در لباس هر دو تیم دارند.

۱-داریوش مصطفوی
داریوش مصطفوی اولین بازیکنی است که از استقلال راهی پرسپولیس شد. او با پیراهن استقلال ۳ داربی را تجربه کرد و در سال ۴۹ راهی پرسپولیس شد. او با پیراهن پرسپولیس هم دوبار برابر استقلال به میدان رفت. گفته می‌شود رفاقت او با همایون بهزادی دلیل ترک استقلال و پیوستن او به پرسپولیس بود.

۲-منصور رشیدی
رشیدی در سال ۴۹ اولین بار پیراهن استقلال را برابر پرسپولیس به تن کرد. او دروازه‌بان استقلال بود و با این تیم ۶ داربی را تجربه کرد و در سال ۵۶ به پرسپولیس پیوست و یک‌بار هم با پیراهن این تیم برابر استقلال حاضر شد که با شکست ۳ بر صفر سرخ‌ها برابر آبی‌ها به پایان رسید.وی از کسانی است که در بازی معروف ۶ تایی‌های ۵۲ در استقلال حضور داشت.
 
۳-جواد الله‌وردی
الله‌وردی مدافع استقلال درسال ۵۲ بود و اولین داربی‌اش را هم همان سال برابر پرسپولیس انجام داد اما آنچه که باعث شهرت او شده است، بعد از بازی معروف شش‌تایی‌ها است. او بعد از آن بازی به پرسپولیس پیوست و این مسئله باعث شایعه کم کاری او در آن دیدار شد.
 
۴- غلامرضا فتح‌آبادی
فتح‌آبادی در سال ۵۸ برای اولین بار با لباس استقلال برابر پرسپولیس به میدان رفت و تک گل آبی‌ها را هم به ثمر رساند. او سال بعد به پرسپولیس پیوست و ۴ بار با پیراهن این تیم برابر استقلال به میدان رفت. فتح‌آبادی در سال ۶۵ بار دیگر به استقلال برگشت و یکبار دیگر در داربی با لباس استقلال به میدان رفت.وی از کسانی است که هم به استقلال و هم به پرسپولیس گل زده است.
 
۵- شاهرخ بیانی
می‌گویند شاهرخ بیانی آنقدر محبوب بوده که روی دست مردم وارد زمین تمرین می‌شده است. او در سال ۵۸ برای اولین بار با لباس استقلال در داربی بازی کرد. شاهرخ بیانی ۵ بار با لباس استقلال برابر پرسپولیس بازی کرد و سال ۶۵ راهی پرسپولیس شد. علیرضا منصوریان پیشکسوت استقلال در یکی از اظهاراتش، رفتن بیانی به پرسپولیس را تلخ‌ترین اتفاق دروان نوجوانی‌اش عنوان کرده است.او در سال ۶۵ با لباس پرسپولیس به استقلال گل زد و بعد از مدتی دوباره به استقلال برگشت و با لباس استقلال به پرسپولیس گل زد.
 
۶- علی علیزاده
علیزاده سال ۸۴ با لباس پرسپولیس برابر استقلال به میدان رفت ولی سال بعد آن به استقلال رفت و پنج بار با پیراهن استقلال برابر پرسپولیس قرار گرفت. او با پیراهن استقلال یکبار به پرسپولیس گل زد اما مشهورترین صحنه‌ای که از او به یادگار مانده مربوط به داربی ۶۶ است که در آخرین دقایق بازی مانند یک والیبالیست توپ را از جلوی سر علی کریمی دور کرد و با اهدا این پنالتی باعث شد پرسپولیس بازی باخته را به تساوی بکشاند.
 
۷- امیر موسوی‌نیا
وی در سال ۷۰ اولین بار با پیراهن استقلال برابر پرسپولیس به میدان رفت. او بعد از ۳ بار تجربه داربی با پیراهن استقلال، به پرسپولیس پیوست. موسوی نیا بعد از ۲ تجربه داربی با پیراهن پرسپولیس، فوتبال را کنار گذاشت.
 
۸- سعید عزیزیان
سعید عزیزیان با وجود بازی کردن در تیم جوانان پرسپولیس، برای دوران خدمت از این تیم جدا شد و سپس به استقلال پیوست. او دو بار در اواخر دهه ۶۰ با پیراهن استقلال بازی کرد و سپس به پرسپولیس رفت که سلطانی از آن جدا شده بود. او یک‌بار هم با پیراهن پرسپولیس برابر استقلال به میدان رفت.

۹- مهدی هاشمی نسب
گفته می‌شود جنجالی‌ترین انتقال تاریخ میان استقلال و پرسپولیس متعلق به هاشمی نسب است. او بارها برای پرسپولیس برابر استقلال گلزنی کرده بود و نزد هواداران این تیم بازیکن محبوبی به شمار می‌رفت. انتقال او به استقلال با استعاره بمب ترکاندن در فوتبال ایران رواج یافت و رکورد قیمت بازیکن در لیگ ایران را شکست.او بعد از حضور در استقلال با لباس این تیم در داربی معروف ۲ بر ۲ گلزنی و غش کرد.

۱۰- علیرضا نیکبخت واحدی
نیکبخت برای برخی از هواداران استقلال چیزی فراتر از یک بازیکن بود و هنوز هم با یک جست‌وجوی اینترنتی می‌توان وبلاگ‌های زیادی را یافت که در زمان حضور او در استقلال ساخته و با رفتن او به پرسپولیس بسته شدند. درخشش او در پرسپولیس ادامه یافت و او از پایه گذاران قهرمانی پرسپولیس هم بود.

۱۱- علی انصاریان
با انتقال نیکبخت به پرسپولیس، علی انصاریان راهی استقلال شد. همان زمان هم هواداران استقلال مطمئن بودند انصاریان تنها به دلیل مسائل شخصی حاضر شده به استقلال بیاید و به هیچ وجه دلش با تیم آنها نیست ولی این مسئله موجب بروز توهین‌هایی به وی نشد.
 
۱۲- هوار ملا محمد
ملا محمد هافبک عراقی در پرسپولیس دوران خوبی را پشت سر گذاشت. او با لباس پرسپولیس دوبار و با لباس استقلال یک بار در داربی پایتخت بازی کرد. او از معدود بازیکنان خارجی‌ای است که در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس به میدان رفته است.

۱۳- محمد قاضی
قاضی در پرسپولیس زیر سایه کریم انصاری‌فرد قرار داشت و به او کمتر بازی می‌رسید. انتقال او به استقلال برعکس نفراتی که پیشتر به آنها اشاره شد، سر و صدایی به همراه نداشت و هرچند که او جزو یاغی‌ها قرار گرفت ولی برخورد هواداران دو تیم با او خیلی متفاوت از نفرات قبلی بود.

۱۴- گادوین منشا
مهاجم سابق استقلال و پرسپولیس آخرین بازیکن یاغی است که به طور مستقیم بین دو تیم ترانسفر شده است. او فصل گذشته و بعد از ادامه اختلافات با برانکو و در حالی که محبوبیت بسیار زیادی بین هواداران تیمش داشت، راهی استقلال شد و در شروع کارش عملکرد خوبی داشت اما در داربی ۹۰ نتوانست اثرگذاری لازم را داشته باشد و شاهد شکست یک بر صفر استقلال مقابل تیم سابقش بود.


منبع:
1. ورزش سه/ شکار بزرگ آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات؛ محمد نادری به استقلال پیوست 
2. شما نیوز/ بیوگرافی محمد نادری بازیکن فوتبال + تصاویر
3. روزنامه اطلاعات/ 14 بازیکنی که هم استقلالی شدند و هم پرسپولیسی
4. خورو تک/ دلیل مهم محمد نادری برای جدایی از پرسپولیس و پیوستن به استقلال
5. توییتر
** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.