حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟

شجاع خلیل زاده یکی از محبوب ترین بازیکنان چند سال اخیر تیم فوتبال پرسپولیس بود که پرسپولیس را ترک کند و راهی لیگ ستارگان قطر شد و این در حالی است وضعیت این سالهای باشگاه های فوتبال کشورمان به گونه ای است که با خروج یک بازیکن از لیست نفرات شان گویی دنیا برایشان به پایان رسیده است!
شنبه، 17 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟
به گزارش راسخون،جدایی شجاع خلیل زاده از پرسپولیس آنقدر عجیب بود که واکنش خیلی‌ها را در پی داشت. مدافع سرخ‌ها بعد از موفقیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در فینال، بنا بر آنچه که بی توجهی مدیران باشگاه در خصوص تمدید قراردادش دانسته، در نهایت با فسخ قرارداد راهی قطر شد تا پیراهن تیم الریان را بر تن کند.

خلیل زاده که طی مدت حضورش در پرسپولیس توانسته نقش پررنگی در موفقیت‌های این تیم ایفا کند، اکنون با جدایی‌اش ناگهان هواداران را در جبهه مخالف خود می‌بیند.
 

واکنش برخی چهره‌های غیرفوتبالی

موضوعی که حتی باعث واکنش برخی چهره‌های غیرفوتبالی نیز شده بود و یکی از این نفرات کامبیز دیرباز بود. بازیگر مطرح سینما در پستی به انتقاد از این بازیکن پرداخته بود و کنایه‌ای تند به بوسه این بازیکن بعد از عقد قرارداد با الریان به لوگوی باشگاه داشت.

شجاع خلیل زاده در این باره می‌گوید: من اصلا این آقا را نمی‌شناسم و دلیلی نمی‌بینم جوابش را بدهم. من فقط باید جواب هوادار واقعی پرسپولیس را بدهم. آقای کامبیز دیرباز شما یک نفر درباره من حرف نزن و نخواه که با گفتن اسم من و همچنین پرسپولیس دنبال فالوور باشی. شمایی که نمی دانی فوتبال چیست به چه حقی درباره من حرف می‌زنی؟ شمایی که قطعا اگر کارگردان یا تهیه کننده‌ای به تو 50 میلیون بیشتر بدهد فیلم را رها می‌کنی و به سراغ فیلم دیگری می‌روی درباره فوتبال و من صحبت نکن. من کوچیک همه هواداران واقعی پرسپولیس هستم ولی هواداری که دلش با تیم است و برای آن زحمت می‌کشد نه شمایی که فقط دنبال این هستی تا از کنار فوتبال و پرسپولیس هم به نوایی برسی.
 

بوسیدن لوگوی باشگاه الریان


حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟
 
مدافع پرسپولیس بوسیدن لوگوی باشگاه را یک خواسته از سوی مدیران الریان می‌داند و در اینباره هم می‌گوید: من سه سال در پرسپولیس بودم. یک ثانیه برای تیم کم نگذاشتم. از همه بیشتر فحش خوردم. چرا؟ چون نمی‌خواستم کسی حق تیمم را بخورد. چون در کنار فوتبال برای هوادار تیمم هم وقت می‌گذاشتم. وقتی تمرین تمام می‌شد با تمام خستگی و شاید مصدومیتی که داشتم ساعت‌ها بدون منت در استادیوم می ماندم و به خواسته آنها برای عکس و امضا و حتی حرف زدن و درد و دل گوش می‌دادم. من خودم را قبل از بازیکن پرسپولیس بودن، هوادار می‌دانستم. من با مصدومیت و درد برای تیم بازی کردم. از پزشک پرسپولیس هم نه، بروید از پزشک استقلال و آقای دکتر نوروزی بپرسید که چه آسیب هایی داشتم و چطور بازی می کردم. بپرسید قبل از حضور در آسیا چه مدارکی پزشکی را نشان دادم و چه گفت. من هیچ وقت برای پرسپولیس کم نگذاشتم و هیچ وقت شرمنده نیستم. منتی هم نمی گذارم ولی شما بگویید وقتی قرارداد می‌بندید و مدیر باشگاه از شما درخواست می کند چه باید بگویید؟ همین دوست عزیزی که کنایه می‌زند بهتر می‌تواند درباره قرارداد و خواسته کارفرما توضیح بدهد. خودش بعد از عقد قرارداد با کارگردانی می تواند بگوید من اینجا خوشم نمی آید و این کار را نمی کنم یا هر چیز دیگری؟ من هیچ وقت در زمانی که در پرسپولیس بودم برای تیم نگذاشتم و وجدانم کاملا راحت است اما سخت نیست کسی را بخواهند به این شکل خراب کنند.

آقای رسول پناه شما در اندازه‌ای نیستی که بخواهی درباره مازندرانی‌ها حرف بزنی و آنها را مسخره کنی.

جز دروغ از رسول پناه چیزی نشنیدیم و بازیکنان پرسپولیس خیلی مرد هستند که الان چیزی درباره او نمی گویند.

آقای رسول پناه یادت نرفته که تیم بدون دریافتی در قطر برای لیگ قهرمانان می‌جنگید و تو در ایران با جانشین یحیی گل محمدی مذاکره می‌کردی.

بله به خاطر پول رفتم! چرا بازیکن پرسپولیس با این همه قهرمانی و تلاش برای موفقیت بیشتر باید کمتر از بازیکنان تیم رقیب بگیرد؟ چرا باید بازرسی باید به قرارداد ما گیر بدهد اما تیم رقیب قرارداد 6 میلیاردی ببندد؟

گفتم می خواهم قراردادم را 4 سال دیگر تمدید کنم اما رسول پناه گفت بازرسی گیر می دهد و نمی توانم تمدید کنم.

برای فالوورهای اینستاگرامی بازی نمی کردم که الان از آنفالو کردن آنها ناراحت شوم. وظیفه من بازی با تمام وجود برای پرسپولیس بود و وجدانم راحت است.
3 فصل پیشنهاد خارجی داشتم اما با کمترین دریافتی ماندم اما فکر کردند بلوف میزنم که پیشنهاد دارم.

قبل از اینکه بروم با آقای رغبتی صحبت کردم و قرار بود بمانم اما نخواستند بمانم. آقای رسول پناه وقتی نمی خواست بمانم باید چه می کردم؟

3 فصل بازی کردم و حالا با شکایت بدرقه می کنند و مشکلی با این قضیه ندارم و شکایت هم بکنند تاج سرم است. زحمت کشیدم پولم را گرفتم؟ 3 فصل بازی کردم اندازه یک خانه 50 متری هم نتوانستم پول بگیرم.

می گویند من برای پرسپولیس بازیکن گرفتم؟ خدا را شکر می کنم با بازیکنانی که من گرفتم تیم به فینال لیگ قهرمانان راه یافت.

بازیکن پرسپولیس همین الان از تمام تیم‌های مدعی کمترین رقم قرارداد را دارند. هواداران ما فقط در صفحات مجازی هستند و این بی احترامی‌ها به بازیکنان را نمی بینند.

بازیکن پرسپولیس پول ندارد و باید از کادرفنی و دیگران پول بگیرد و سکوت کند و به فینال آسیا برود. این رسم مدیریت در تیم نیست. شمایی که از من انتقاد می کنی یک ماه حقوقت را ندهند، چه می کنی؟
 

شکایت پرسپولیس از خلیل زاده 


حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟
 
مهدی ذاکر درباره شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل زاده در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران گفت: اگر دو ماه حقوق یک فوتبالیست پرداخت نشود او می‌تواند قراردادش را فسخ کند اما این فسخ قرارداد شرایطی دارد که باید به دقت اجرا شود یعنی یک بازیکن برای فسخ قرارداد خود اخطارهای قبلی بدهد که البته در مقررات داخلی این موضوع کمی سخت تر شده و گفته شده است بازیکن باید اظهارنامه رسمی تکمیل کند و به باشگاه ارسال کند. یعنی به باشگاه اطلاع دهد که قصد فسخ قرارداد را دارد. حال باید ببینیم آیا یک بازیکنی که قراردادش را فسخ کرده این شرایط را داشته است یا خیر. احترام گذاشتن به مفاد قرارداد یک اصل در فیفا محسوب می‌شود یعنی دو طرف باید به مفاد قرارداد احترام بگذارند. درباره موضوع شجاع خلیل زاده باید مباحث مالی میان او و باشگاه را مدنظر قرار بدهیم و ببینیم آیا باشگاه مبالغ مندرج در قرارداد را در زمان‌های مشخص پرداخت کرده است یا خیر و این که آیا بازیکن در زمان دریافت نکردن حقوقش نامه‌های اخطار را برای باشگاه ارسال کرده است یا خیر و در ادامه باید هم ببینیم آیا بازیکن اظهارنامه خود را به باشگاه ارسال کرده است یا خیر. اگر این شرایط و تشریفات را بازیکن رعایت نکرده باشد فسخ قرارداد غیر موجه  رخ داده است. در این باره باید به آثار فسخ بپردازیم.

وی ادامه داد: فسخ غیر موجه بازیکن آثاری دارد که در ماده 18 آیین نامه انضباطی می‌بینیم بازیکن حداقل 4 ماه و حداکثر  6 ماه محروم می‌شود اما باید ببینیم بازیکنی که در یک باشگاه خارجی بازی می‌کند آیا توسط فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند محروم شود؟ یعنی کمیته تعیین وضعیت ایران اگر بازیکنی تخلف کرده باشد و به باشگاه خارجی پیوسته باشد می‌تواند او را محروم کند؟ قطعا این کار را  نمی تواند انجام دهد. بنابراین شکایت کردن باشگاه پرسپولیس به کمیته تعیین وضعیت فدارسیون فوتبال موضوعیتی ندارد. البته شاید این شکایت در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال برای بررسی پرونده و یا مستندسازی انجام شده باشد. در هر حال حتی اگر باشگاه خارجی قرار باشد جریمه بشود فدراسیون فوتبال ایران قدرت اجرایی در این زمینه را ندارد.

مدیر حقوقی سابق پرسپولیس همچنین گفت: در قوانین آمده است بازیکنی که تحت قرارداد یک باشگاه است نمی‌تواند با یک باشگاه دیگر مذاکره کند. البته در شش ماه آخر قرارداد خود باشد این اجازه را دارد مذاکراتی انجام دهد اما درباره شجاع خلیل زاده می‌دانیم او با پرسپولیس قرارداد داشته و از این حیث مجاز نبوده مذاکراتی انجام دهد.
 

سرنوشت شجاع و پرسپولیس چه خواهد شد؟

با اینکه باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال کارت ITC شجاع خلیل‌زاده را برای بازی در تیم الریان قطر صادر نکردند اما طبق قانون فیفا خودش این کار را انجام داد تا خلیل‌زاده اولین بازی رسمی خودش را برای الریان انجام بدهد.

به این ترتیب فیفا به زودی از دو باشگاه پرسپولیس و الریان می‌خواهد تا مستندات خود را در این پرونده ارائه بدهند تا فیفا رای نهایی خود را صادر کند. پرسپولیسی‌ها معتقد هستند که فسخ یک طرفه شجاع با این باشگاه غیرقانونی بوده و این بازیکن نباید به تیم الریان قطر میرفته. همچنین پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که مستنداتی در اختیار دارند که با اتکا به آن ثابت می‌کنند شجاع بازیکن این تیم بوده است.
 

ایران پر از علی کریمی ها است

در اینکه علی کریمی و مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده و ... بازی در تیم های بعضاً ضعیف قطری را به بازی در تیم های قهرمان و نایب قهرمان فصل قبل لیگ برتر ایران ترجیح می دهند، تا برای روزهای پیری اش اندوخته مالی کسب کنند بحثی نیست. بحث اصلی در این باره است که چرا باشگاه هایی با عنوان باید تا این حد وابسته به یک بازیکنشان باشند و منت این بازیکنان را برای ماندن بکشند؟!

دو فصل قبل کریستیانو رونالدو از رئال مادرید جدا شد ولی همان تیم بدون ستاره پرتغالی توانست در فصل بعد لالیگا قهرمانی را بدست بیاورد و نشان داد تیم به یک بازیکن وابسته نیست.

واقعیتی ساده که حتی با کپی برداری از باشگاه های موفق یا لیگ های رو به رشد می توان از آن استفاده کرد ولی هرگز توجهی به این بخش از ماجرا نمی شود که اگر آکادمی فوتبال در باشگاه ها پویا باشد و به جای جذب بازیکن پولی و یا بازی دادن آنها روی چمن مصنوعی با بدترین امکانات باعث از دست رفتن استعدادهای بیشمار فوتبال مان نشویم. فوتبالی که در هر بخش از این کشور استعدادهایی با ویژگی های خاص در آن موج می زند ولی کسی نیست از آنها استفاده کند.

از طرفی موضوع مدیریت و هدایت تیم هم شرط است. هنوز به یاد داریم پرسپولیس برانکو را که با جدایی ستاره هایی مانند وحید امیری، سروش رفیعی، محسن مسلمان و رامین رضاییان در فصلی که پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته بود اما همان تیم با نیمکتی خلوت و کلی مصدوم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ پیش رفت.

بنابراین این خود باشگاه ها هستند که می توانند نسبت به میزان وابستگی شان به ستاره ها تعیین کننده شرایط خود و تیم شان باشند. اینکه این همه منتظر بازیکن بمانند تا فرصت برای جذب مهره های هم پست فلان بازیکن را از دست بدهند یا اینکه بلافاصله یک بازیکن از جمع نفرات آکادمی را جایگزینش کنند. البته مرور زمان نشان داده تیم بزرگ به بازیکن وابسته نمانده و نمی ماند.
 

توییتر

حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟

حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟

حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟

حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟
 
حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟

حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟
 
حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟
 
حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟
 
حاشیه های خلیل زاده بعد جدایی از پرسپولیس / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟


 
منبع:
1.آخرین خبر / توفان خلیل‌زاده بعد از جدایی از پرسپولیس
2.خبربان / اشتباه پرسپولیس در شکایت از خلیل زاده
3.میزان / سرنوشت شجاع و پرسپولیس چه می‌شود؟
4.مشرق / چرا تیم های بزرگ منت بازیکنان را می‌کشند؟!/ ایران پر از علی کریمی و ترابی است
توییتر
** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما