حواشی امروز مجلس شورای اسلامی در هنگام تقدیم بودجه 1400

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
چهارشنبه، 12 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه
به گزارش راسخون، معاون پارلمانی رییس جمهوری در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی حضور یافت و آن را به علی نیکزاد نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت،  پس از دریافت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از دولت تشکر کرد.

 در این لایحه منابع و مصارف عمومی ، بودجه شرکت‌های دولتی و بودجه‌های اختصاصی دستگاه ها به ضمیمه ماده واحده بودجه پیش بینی شده است

 نامه ریاست جمهوری به «محمد باقرقالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه ۱۷ مجلد پیوست بودجه ارسال شده است. توجه به اصلاحات ساختاری، معیشت، سلامت، حمایت از تولید و اشتغال ، توسعه صادرات غیرنفتی  وتاکید بر حوزه های دانش بنیان از نکات برجسته این لایحه است.
 

 

روایت یک نماینده مجلس از ثبت یک رکورد جدید در تقدیم لایحه بودجه


لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه
 

نوبخت هم به مجلس نرفت

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کرد، این در حالی بود که گفته شده بود رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تقدیم لایحه به مجلس خواهد آمد.نرفتنم به مجلس به دلیل پروتکل‌های بهداشتی است.
 

توضیح رئیس جمهور درباره نرفتن به مجلس برای تقدیم بودجه 1400

رئیس جمهور با بیان اینکه گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور امروز من در مجلس شورای اسلامی به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: البته دولت با آن مصوبه موافق نیست و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، اما نرفتن به مجلس صرفا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و نه مساله دیگر بوده است.

روحانی در ادامه به اهمیت خاص و ویژه بودجه امسال اشاره کرد و گفت: اساسا سال ۱۴۰۰ از جهاتی سال ممتاز و حائز اهمیت است. اولا سال آینده سال پایانی قرن چهاردهم و در آستانه ورود به قرن جدید خواهیم بود و از طرف دیگر این بودجه در زمانی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت از آغاز سال ۹۰ تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.
 


حمله عجیب یک نماینده به روحانی در صحن علنی

 
 
احمد مرادی نماینده بندرعباس در صحن مجلس گفت: روحانی از ترس کرونا برای بودجه در مجلس حاضر نشد، این توهین به ۸۵ میلیون ایرانی است. مطمئن باش با کرونا نمی‌میری چون مرگ در حین خدمت توفیق می‌خواهد. سرگذشت شهدا و حاکمان خائن به ممکلت را ببین، انتخاب هرکدام به انتخاب جنابعالی است. این ویدئو را ببینید.
 

انتقاد نماینده مجلس از حضور نداشتن رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه


لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه
 
حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده ملایر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی به دنبال تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، طی تذکری گفت: ما شرایط کرونا و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را کاملاً درک می‌کنیم و اینکه صندلی‌های کنار من خالی است، ناشی از تدابیر مقابله با کروناست، اما کار را نباید تعطیل و آینده کشور را نباید رها کرد.

او ادامه داد: مهمترین مسئله ۱۴۰۰ یعنی بودجه را در دستور داریم و آیین نامه در این باره شفاف است. مسائلی مانند حقوق معلمان، کارمندان، کارگران، کشاورزان، مالیات،  سرمایه گذاری و… همه در نظام بودجه ریزی کل کشور قرار دارد که هم مجلس و هم دولت باید به این مسئله توجه کنند.

نماینده ملایر تصریح کرد: می‌دانیم که آقای نوبخت و آقای امیری معاون پارلمانی زحمت می‌کشند، اما آقای نیکزاد از من بپذیرید که سزاوار این بود امروز برای آقای روحانی به خاطر مردم و آینده کشور، مراقبت‌های بهداشتی تشدید می‌شد. اما رئیس جمهور حاضر می‌شد و درباره بودجه توضیح می‌داد و مردم می‌شنیدند. قضاوت را به مردم می‌سپارم.
 

جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور منتشر شد

لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور که صبح امروز توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، در ماده واحده بودجه ۱۴۰۰ کل کشور منابع و مصارف بالغ بر ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال پیش بینی شده است.

بودجه عمومی ۹۲۹,۸۲۱ میلیارد تومان شامل منابع عمومی ۸۴۱ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان و درآمد اختصاصی دستگاه‌ها ۸۸ هزار میلیارد تومان است و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی نیز ۱,۵۶۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در لایحه بودجه سال آینده کل کشور به گفته رئیس جمهور، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان، افزایش معافیت مالیاتی حقوق کارمندان از ۳ به ۴ میلیون تومان، افزایش حداقل حقوق کارمندان از ۲.۸ به ۳.۵ میلیون تومان، پیش بینی ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای کاهش فقر مطلق و ۲ برابر شدن بودجه بخش سلامت در نظر گرفته شده است.

نمایندگان به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا نظرات و پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را به کمیسیون‌های تخصصی ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. گفتنی است بر اساس ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌های تخصصی نیز موظفند حداکثر تا پانزده روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.

همچنین کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف پانزده روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. البته مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیأت رئیسه قابل تمدید می‌باشد.

متن ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه

پیوست شماره یک: اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

پیوست شماره دو: درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی

پیوست شماره سه: بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت (به انضمام برنامه، فعالیت و بهای تمام شده و بودجه مناطق آزاد تجاری - صنعتی

پیوست شماره چهار (قسمت اول): بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم)

پیوست شماره چهار (قسمت دوم): بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم)
 

واکنش کاربران توییتر 


لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد +‌ متن کامل بودجه


 
منبع:
1.ایرنا / معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کرد
2.ایسنا / دولت با مصوبه مجلس موافق نیست/نرفتنم به مجلس به دلیل پروتکل‌های بهداشتی است
3.فارس /فیلم
4.آخرین خبر / فیلم
5.حمله عجیب یک نماینده به روحانی در صحن علنی | شما با کرونا نمی‌میرید! / همشهری آنلاین
6. جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور منتشر شد / مهر
7. انتقاد نماینده مجلس از حضور نداشتن رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما