واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

طیفی که پیش از این حامی «قاتلِ یک زن» و مدافع «نماینده خاطی اصلاح طلب مجلس دهم» و «وزیر خاطی» بوده است، به هیچ عنوان صلاحیت اعلام نظر درباره قانون و قانونمداری را ندارد.
دوشنبه، 6 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

برخورد قبیله‌ای با قانون از «سیلی زدن» تا «هفت تیرکِشی»

روز گذشته ویدئوی مربوط به ممانعت سرباز راهور از ورود خودروی بدون مجوز یک نماینده مجلس به خط ویژه، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت.

به فاصله کوتاهی پس از انتشار ویدئوی مذکور، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست. در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد».

در ادامه، فعالین و رسانه های حامی مجلس یازدهم بدون تعارف و با پرهیز از رفتار قبیله ای، در صف نخست اعتراض به اقدام تأمل برانگیز نماینده مجلس و همراهان وی قرار گرفته و تاکید کردند که باید در اسرع وقت به این مسئله رسیدگی شده و در صورت تایید تخلف، طیق قانون و بدون مماشات با نماینده مجلس برخورد شود.

در سوی مقابل روزنامه های اصلاح طلب با تیترهایی از جمله «سیلی بر صورت قانون»، «سیلی بر چهره قانون»، «سیلی به قانون»، «سیلی به خدمت» و...به این موضوع واکنش نشان دادند.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «سیلی بر چهره قانون» نوشت: «صدای سرباز راهنمایی و رانندگی می‌لرزد و در میان هیاهوی عابرانی که در حمایت از او فریاد می‌زنند و بوق ماشین‌های معترض، می‌گوید در حالی که می‌خواسته جلوی عبور ماشین «نماینده مجلس» از خط ویژه را بگیرد، آقای نماینده به او سیلی زده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «از قضا سرباز عابد اکبری، شهروندی سبزواری است و به همین دلیل هم نماینده حوزه انتخابیه‌اش را به خوبی شناخته است. علی‌اصغر عنابستانی، ۷ ماهی است که نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس یک‌دست اصولگرای یازدهم است و درگذشته، مسئول ستاد محمود احمدی‌نژاد در استان خراسان رضوی، استاندار چهارمحال و بختیاری در دولت احمدی‌نژاد بوده است؛ سیاستمداری اصولگرا که با ۸ هزار و ۲۸ رای وارد «خانه ملت» شد و از همان بدو ورود، با انتقادات تند و تیزش علیه دولت و وزرای حسن روحانی، «پاستور» را به رگبار بست و حالا خود به عنوان قانونگذار روبه‌روی سربازی ایستاده که تنها درپی اجرای قانون بوده و واکنش آقای قانون‌گذار، سیلی بر چهره مجری قانون! ».

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

این روزنامه‌ای که در شماره امروز خود را مدافع قانون جا زده، همان روزنامه ای است که در مجلس دهم در رفتاری قبیله ای، از اقدام زشت نماینده اصلاح طلب مجلس دفاع کرده و تیتر زد «درازدهی بهانه است، اصل مجلس نشانه است».

طیف اصلاح طلب که پس از این اتفاق، خود را حامی قانون جا زده اند، پیش از این وقتی «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق اصلاح طلب و از مدیران دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی همسر دوم خود را با سلاح گرم و به طرز فجیعی به قتل رساند، مقتول را آماج تهمت و توهین و فحاشی قرار دادند و «قاتلِ یک زن» را در جایگاه قهرمان نشاندند.

همین طیف وقتی «عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی، در پاسخ به سوال خانم خبرنگار، رفتاری زشت و زننده انجام داد، سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان ندادند.
همانطور که آقای قالیباف و رسانه ها و فعالین حامی مجلس تاکید کرده اند، درصورت احراز تخلف نماینده مذکور، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد. در این میان، طیفی که پیش از این حامی «قاتلِ یک زن» و مدافع «نماینده خاطی اصلاح طلب مجلس دهم» و «وزیر خاطی» بوده است، به هیچ عنوان صلاحیت اعلام نظر درباره قانون و قانونمداری را ندارد.
 

اصلاح طلبان با انتخاب روحانی، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کردند!

«رسول منتجب نیا» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ما اصلاح‌طلبان نباید شعارهای کاندیدای انتصابی خود را فراموش کنیم. در سال ۹۲ و حتی سال ۹۶ اگر روحانی مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گرفت و مردم به او رای نمی‌دادند، معلوم نبود که شرایط کشور به کدام سمت حرکت می‌کرد».
منتجب نیا در ادامه گفت: «(پیش از دولت روحانی)  اجماع جهانی علیه ایران در حال شکل‌گیری بود و احتمال رفتن ایران به یک جنگ تمام عیار وجود داشت. آمدن روحانی با چهره حقوقی و سابقه اعتدالگرایی خود باعث شد که بسیاری از توطئه‌ها خنثی شود و کشور در دولت اول او توانست به یک ثبات نسبی برسد. من نمی‌دانم چرا عده‌ای این مسائل را برای مردم بازگو نمی‌کنند و مردم را روشن نمی‌کنند».

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

الان فصل ارائه کارنامه است. دولتمردان و اصلاح طلبان باید به مردم بگویند که از سال ۹۲ تاکنون، چند واحد مسکن اجتماعی ساخته اند؟، ارزش پول ملی را چه مقدار افزایش دادند؟، برای رونق تولید چه اقداماتی انجام دادند؟ برای مدیریت دارایی مردم در بورس چه کردند؟ دولتمردان و اصلاح طلبان باید پاسخ بدهند که در مدیریت قیمت اقلام خوراکی چه کارنامه ای دارند؟ در مدیریت بازار خودرو چه اقداماتی انجام دادند؟ برای اشتغال جوانان چه کردند؟ برای تسهیل ازدواج جوانان چطور؟

آیا اکنون هم چرخ سانتریفیوژها می چرخد و هم چرخ کارخانه ها؟ آیا آنچنان رونقی ایجاد شده که دیگر هیچکس به پول یارانه نیازی ندارد؟ آیا برجام به لغو تمام تحریم ها منجر شد؟ آیا همانطور که آقای جهانگیری وعده داده بود، دیگر هیچ کارتن خوابی وجود ندارد؟ دیگر هیچکس سر گرسنه بر زمین نمی گذارد؟ و...
در سال ۹۶ اصلاح طلبان و حامیان دولت مدعی شدند که اگر مردم به روحانی رای ندهند، دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. وقتی دلار در دولت روحانی تا ۲۰ هزارتومان نیز افزایش یافت، حامیان دولت گفتند، خدا را شکر کنید، اگر ما نبودیم که دلار ۴۰ هزار تومان بود و...

حالا منتجب نیا مدعی شده است که اصلاح طلبان با انتخاب روحانی بسیاری از توطئه ها را خنثی کردند. این قبیل اظهارات بیش از هرچیز حکایت از کارنامه خالی اصلاح طلبان دارد. طیفی که برای انتخابات ۱۴۰۰ دورخیز کرده ولی کارنامه ای برای دفاع ندارد و به همین دلیل مشغول دستاوردسازی و بیان «دستاوردهای خیالی» است.
 

«بایدنِ اصلاح طلبان» هیچ نسبتی با «بایدنِ واقعی» ندارد

روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان «چراغ سبز بایدن به برجام» به قلم «عبدالرضا فرجی راد» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «خوشبینی‌ای که از زمان کاندیداتوری جو بایدن برای ریاست جمهوری امـــریکا و براســـاس اظهارات او و اطرافیانش درباره بازگشت امریکا به برجام شکل گرفته بود با استقرار رئیس جمهوری جدید ایالات متحده در کاخ سفید نه تنها کم نشده بلکه رو به افزایش است. رئیس جمهوری جدید امریکا چه در انتصاب همکارانش و چه با فرمانی که در نخستین روزهای کاری‌اش برای بازبینی تأثیر تحریم‌های خارجی بر مبارزه کشورها با کرونا صادر کرد، سعی کرده است تا چراغ سبزهای مکرری را به طرف‌های برجام و بویژه دولتمردان ایران نشان دهد».

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «در مجموع پیش‌بینی که می‌توان از تحولات پیش‌رو داشت این است که در روزهای آتی بعید است شاهد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یا اعمال سختگیری‌های تحریمی علیه شرکت‌هایی باشیم که می‌خواهند با ایران کار کنند. برعکس احتمال دارد که دولت بایدن روند بازگشت به برجام را با برداشتن تحریم‌های نفتی و مالی و بانکی که می‌توان با یک فرمان رئیس جمهور انجام داد، آغاز کند».
واقعیت این است که «بایدنِ اصلاح طلبان» به هیچ عنوان شباهتی با «بایدنِ واقعی» ندارد.

«جو بایدن» - شهریور ۹۹ - در یادداشتی در پایگاه شبکه خبری سی ان ان، با عنوان «راه‌های هوشمندانه‌تری برای سختگیری علیه ایران وجود دارد» نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد، همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

بایدن در ادامه تاکید کرد: «ما با متحدان‌مان برای تقویت و گسترش مفاد توافق هسته‌ای کار خواهیم کرد و همزمان به دیگر نگرانی‌ها نیز توجه خواهیم کرد. ما به تلاش‌ها برای عقب‌راندن ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد... ما همچنین به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران، حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک ادامه خواهیم داد».

جو بایدن در این یادداشت تاکید کرد که در پی آن است تا سیاست شکست خورده ترامپ تحت عنوان «فشار حداکثری» را در قالبی جدید با عنوان «فشار هوشمند» اجرا کند.

«آنتونی بلینکن» گزینه احراز پست وزارت خارجه دولت بایدن نیز در اظهارنظری مشابه گفت: «برجام باید در همین موضوع هسته‌ای اصلاح شود و محدودیت‌های بیشتری بر ایران اعمال شود. همچنین برجام باید حوزه وسیع‌تر از هسته‌ای را شامل شود و به منطقه و موشکی نیز تسری پیدا کند. علاوه‌بر این، ایران باید نخست به تعهدات برجامی خود بازگردد و پس از آن آمریکا چنین کاری خواهد کرد».

بلینکن یکی از طراحان و حامیان تحریم‌های ضدایرانی است. بلینکن معتقد است که تحریم‌های ضدایرانی باید تا زمانی که توافق گسترده‌تر و طولانی‌تر با تهران امضا نشده، همچنان ادامه یابد. متاسفانه برخی دولتمردان در کنار اصلاح طلبان، به روابط بین الملل و سیاست خارجی نگاهی واقع بینانه ندارند. خسارت محض برجام یکی از نتایج این عدم واقع گرایی است.

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

روز شنبه (۴ دی ماه)، انتشار ویدیویی از یک مامور راهنمایی و رانندگی که مدعی بود بابت انجام وظیفه در جلوگیری از تردد خودروی یک نماینده مجلس از مسیر خط ویژه، از آن نماینده سیلی خورده، به بمب خبری روز تبدیل شد و حواشی و واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. اقدامی که از سوی نماینده مجلس تکذیب شد اما نیروی انتظامی اعلام کرد طبق مستندات موجود برخورد فیزیکی نماینده با سرباز محرز و سرباز راهور به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

در همان ساعات اول در حالی که هنوز حقیقت ماجرا مورد بررسی کامل قرار نگرفته از مسوولان نیروی محترم انتظامی تا رییس مجلس و مسوولان کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و بسیاری از چهره‌های سیاسی موضعگیری کرده‌اند و همگی قول داده‌اند که اگر تقصیر نماینده مجلس در این ماجرا روشن شود، در برخورد قانونی با او و دفاع از حقوق مامور وظیفه‌شناس درنگ نخواهد شد.

اما جریان اصلاحات و حامیان دولت که خصومت آن‌ها با مجلس یازدهم به مرحله کینه‌ورزی رسیده، مثل همیشه از فرصت نهایت سوء‌استفاده را کرده‌اند و با کلیدواژه «دولت نظامی» به صید ماهی از آب گل‌آلود مشغول شوند. در این میان، توئیت «عبدالله رمضان‌زاده»، عضو کلیدی حزب منحله مشارکت، سخنگوی دولت اصلاحات و محکوم فتنه ۸۸،  همه رکوردهای فرصت طلبی را جابجا کرد.

گویی «فرصت‌طلبی» و «مصادره به مطلوب» به سان یک ماده اعتیادآور، ایشان را آلوده کرده و برای برآوردن اهداف سیاسی، به هیچ اصول و مبانی پایبند نیستند. از این رو، برای افشای ماهیت این جریان ، لازم دیدیم تنها دو پرده از تاریخ نزدیک را مرور کنیم که بدون هیج شرح و تفسیری، ماهیات وجودی و محتویات فکری این جریان را نشان می دهد.
 

شهادت «مسیح بلوچستان»

در ۲۶ مهرماه سال ۸۸، سردار سرتیپ نورعلی شوشتری، از فرماندهان دلاور و خستگی ناپذیر دفاع مقدس، جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق کشور، به شهادت رسید. شهید شوشتری در حالی که چند ماهی بود اقداماتی بسیار سازنده را برای ایجاد اتحاد میان شیعه و سنی و تبدیل جو امنیتی به فرهنگی صورت داده بود، در آن روز، در جلسه‌ای با برخی از سران عشایر استان سیستان با هدف ایجاد همدلی و اتحاد، شرکت کرده بود که با حمله تروریستی گروه «جند الشیطان»، به همراه چند تن از همکاران و عشایر منطقه، به مقام رفیع شهادت نائل آمد. در این جنایت تروریستی، علاوه بر شهید شوشتری، ۷ تن از فرماندهان استانی و شهرستانی سپاه و در مجموع حدود ۵۰ تن به شهادت رسیدند.

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

زمان شهادت ایشان، در اوج فتنه‌آفرینی‌های جریان اصلاحات و نفوذ در پوشش «جنبش سبز» در کشور صورت گرفت و بعد از انتشار خبر شهادت این دلاورمرد، حتی یک پیام تسلیت از سوی یک تن از رئوس جریان اصلاحات/فتنه، در محکومیت آن اقدام تروریستی منتشر نشد. بگذریم از این که «علیرضا نوری زاده»، عامل دیرپا و قدیمی آل سعود، که به گفته خود، در دوره اصلاحات از ازادتمندان سیدمحمد خاتمی بود و با محمدعلی ابطحی (دست راست خاتمی) مکاتبات صمیمانه داشت و بعدا رفیق عطاء الله مهاجرانی از کار درآمد، بعد از آن جنایت تروریستی، «عبدالمالک ریگی» جنایتکار را به عنوان رهبر «جنبش مقاومت مردمی ایران»؟! روی خط برنامه خود در شبکه ماهواره‌ای کانال یک آورد و از او تجلیل کرد.

البته از اتاق فکر «جنبش سبز» در لندن (که به گفته سخنگوی آن، اردشیر امیرارجمند، برخی اعضای آن در داخل کشور بودند) صدایی در محکومیت این اقدام نوریزاده بیرون نیامد، چرا که نوریزاده در پشت پرده، به همراه محسن سازگارا و محسن مخملباف و چند تن دیگر، طراحان و اصطلاحا نظریه‌پردازان جنبش سبز مقیم لندن بودند.

علیرضا نوری زاده در جریان سفر سید محمد خاتمی به‌ فرانسه در آبان ۷۸، بامحمدعلی ابطحی مسئول دفتر وی دیدار کرد. نامه نوری‌ زاده در این‌ باره چند ماه‌ پس از آن فاش شد و هفته‌ نامه "حریم" در تهران آن‌ را به چاپ‌ رساند. در این‌ نامه، سید علیرضا نوری زاده با تشکرات غلیظ و با اظهار ارادت به "سید نازنین"، مراتب خدمت رسانی را این‌ چنین یادآوری کرده بود:

"حضرت ابطحی عزیز، ‌ باسلام، ‌ دیدار کوتاه ولی پر از ‌لطف حضرت‌ عالی در پاریس هم‌چنان منزل‌ نشین یاد و خاطره من است و گفت ‌و گوی پر از لطف با سید نازنین‌مان [خاتمی] جایی ویژه در دفتر ایام من یافته است… باری ضرورت داشت این چندخط را خدمت شما بفرستم. دکتر احسان نراقی به تهران آمده است. با توجه به نقش بسیار مهم و چشمگیر او در برگزاری جلسۀ یونسکو و آن زحمتها و دویدنها و سینه ‌سپرکردنهایش و پیغامها و توصیه‌ های به‌ جایی که به ‌من می‌داد و من به ‌دوستان منتقل می‌ کردم و در نهایت شما گیرنده‌ اش بوده‌ اید، تصور می ‌کنم تقدیری از پیرمرد و گفت ‌و گویی با او، ‌ تأثیر بسیاری در حال و روحیۀ او خواهد داشت. من تلفنش را در تهران برایتان می ‌نویسم یا خود یا دیگری به استمالت و احوالپرسی و خوشامدی به‌ او مأمور بفرمایید… باز هم از دیدار پاریس که غنیمتی برای دل و روح بود قدردانی می‌ کنم."

نوریزاده در ۶ اسفند ۸۸، در صدای آمریکا از قول عبدالمالک ریگی مدعی شد: " این اواخر کار به جایی رسیده بود که ریگی به من گفت «جنبش سبز در من چنان تاثیری گذاشته که مایلم در شیوه مبارزه خود تجدید نظر کنم.»"

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!


عاشورای ۸۸

از ساعات اولیه روز جمعه ۶ دی ماه ۱۳۸۸ (روز عاشورا) در حالی که اکثر مردم تهران به عزاداری در مساجد و تکایا مشغول بودند، پیاده نظام فتنه متشکل از جمعی اراذل و اوباش ابتدا در خیابان آزادی تجمع کردند و سپس به‌طرف میدان انقلاب، میدان ولی عصر و چهارراه کالج به راه افتادند.

این افراد آشوب طلب و قانون ستیز ضمن سردادن شعارهای بسیار تند از جمله «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، که دستور آن را وبسایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی صادر کرده بود؛ به اماکن دولتی، تاسیسات شهری، رهگذران دارای ظاهر شرعی و هر چیزی که بوی دین  می‌داد، حمله می‌کردند.

شب قبل از عاشورای۸۸، علیرضا نوری زاده  در گفتگو با تلویزیون العربیه گفته بود که روز عاشورا شعارهای بسیار جدیدی خواهیم شنید و این بار ولایت فقیه هدف شعارها خواهد بود. همچنین گروهک منافقین هم در رسانه‌های خود، مردم ایران را به شورش عمومی و سردادن شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه فراخوانده بود.

اما فتنه گران در عاشورای ۸۸ برای حرمت شکنی از هیچ حرکتی چشم پوشی نکردند؛ در خیابان آزادی تعدادی از اراذل و فواحش به خدمت گرفته شده توسط فتنه گران، اتوبوس شرکت واحد حامل یک روحانی را متوقف و مقابل چشمان حیرت زده مردم عزادار، کشف حجاب کرده و اعمال منافی عفت انجام دادند.

صحنه‌های محاصره، خلع سلاح و برهنه‌سازی و ضرب و شتم به قصد کشت ماموران جان برکف نیروی انتظامی، در حوالی پل کالج، که روی دوربین‌های موبایل فتنه‌گران ثبت شد، شاید زشت‌ترین و غمناک‌ترین یادگاری آن روز تلخ بود که عمق وطن‌فروشی طراحان، رهبران و مجریان فتنه را در ایجاد شکاف و وحدت‌شکنی در ملت ایران نشان می داد.

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

حال، وقتی به نمایش «غیرت‌نمایی» امثال رمضان‌زاده و همپالکی‌های او در ماجرای مامور راهور و نماینده مجلس می نگریم، بوی «نفاق» به شدت مشام را می آزارد.

تهرانی که سال‌های سال نماد «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» بود، عاشورای 88 رسما به معرکه کربلا تبدیل شد که خیمه اباعبدالله(ع) را به آتش کشیدند و اگر واقعا اکثریت مردم پایتخت اهل کوفه بودند، عاشورای 61 هجری قمری بار دیگر در عاشورای 88 هجری شمسی تکرار می‌شد اما پایتخت‌نشینان به موقع هوشمندی خودشان را به نمایش گذاشتند و اجازه ندادند یکبار دیگر سپاه یزید پیروز نبرد باطل علیه حق باشد.
 
آتش کشیدن خیمه عزای امام حسین(ع)، سنگ زدن به عزاداران امام حسین(ع)، تخریب اماکن عمومی و بستن خیابان‌های پایتخت کشورِ عاشقان امام حسین(ع) و حمله به هیات‌های عزای امام حسین(ع) یخشی از حوادثی بود که عاشورای 88 تهران آنها را به چشم خود دید. اگرچه بساط هلهله یزیدیان خیلی زود و با حضور به موقع مردم جمع شد و یزیدیان پس از مشاهده جمعیت انبوه مردم خشمگین از توهین به عزیزترین مقدساتشان، ترجیح دادند سطل‌های زباله را به حال خود بگذارند و فرار کنند اما داغ هتک حرمت روز عزای ارباب، چیزی نبود که براحتی از قلب عاشقان سیدالشهدا(ع) زدوده شود. حتی بعد از حماسه تاریخی 9 دی هم که سیل خروشان غیرت دینی مردم بر آتش فتنه بود و خط پایانی بر تنفس فتنه‌گران، باز هم یادآوری آنچه در عاشورای 88 گذشت و آن حوادث باورنکردنی و توهین‌های بی‌سابقه به «خون خدا»، جگر ایرانیان را خراش می‌دهد و اشک را بر گونه روان می‌کند.
 
آنچه در عاشورای 88 رخ داد، داستان دلچسب و جذابی نیست که بخواهیم برایش سالگرد بگیریم و ذکر خاطره کنیم اما قطعا بازخوانی آنچه بر خیابان‌های عزادار آن روز تهران گذشت، درس‌های بسیاری برای ما خواهد داشت. اینکه چگونه نفاق می‌تواند تا جایی پیش برود که حتی به پرچم سیاه عزای ارباب هم رحم نکند؛ تا جایی پیش برود که حرمت مجلس عزای سیدالشهدا(ع) را هم نگه ندارد و عزاداران را ضرب و شتم کند؛ تا جایی پیش برود که شعار مرگ بر مقدسات اسلامی سر دهد. عاشورای 88 یک روضه باز است؛ روضه‌ای که عیار مدعیان «یا لیتنا کنا معک» را مشخص کرد.
 
جا دارد سخنان شهید بصیر انقلاب اسلامی و دادستان انقلاب، اسدالله لاجوردی، را درباره «نفاق جدید» مرور کنیم، همو که در سال ۷۷ مظلومانه ترور شد و روزنامه دولتی ایران (به مدیریت فریدون وردی‌نژاد، مشاور سیاسی کنونی رییس جمهور) از به کار بردن لفظ ترور برای آن جنایت و لفظ شهید برای آن بزرگوار امتناع کرد! شهید لاجوردی در بخشی از وصیت‌نامه روشنگرانه خود نوشت:

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

«خدایا تو شاهدی چندین بار با عناوین مختلف خطر منافقین انقلاب را (همانها که التقاط به گونه ی منافقین خلق سراسر وجودشان را و همه ذهن و باورشان را گرفته و همانا ریاکارانه برای رسیدن به مقصودشان دستمال ابریشمی بسیار بزرگ به بزرگی مجمع الاضداد به دست گرفته اند، هم رجایی و باهنر را می کشند هم به سوگشان می نشینند، هم با منافقین خلق پیوند تشکیلاتی و سپس... برقرار می کنند، هم آنان را دستگیر می کنند و هم برای آزادیشان و اعطای مقام و مسئولیت بدانان تلاش می کنند و از افشای ماهیت کثیف آنان سخت بیمناک می شوند، هم در مبارزه علیه آنان (و در حقیقت برای جلب رضایت مسولین و نجات بنیادی آنان) خود را در صف منافق کشان می زنند و هم در حوزه های علمیه به فقه و فقاهت روی می آورند تا مسیر فقه را عوض کنند.) به مسئولین گوشزد کرده ام. گفته ام که خطر اینان به مراتب زیادتر از خطر منافقین خلق است، چرا که علاوه بر همه شیوه های منافقانه منافقین، سالوسانه در صف حزب اللهیان قرار گرفته، صفوف مقدم را غاصبانه به تصرف خود درآورده اند به گونه ای که عملا عقل و اراده منفصل برخی تصمیم گیرندگان قرار گرفتند. »
 

واکنش رئیس مجلس

با این حال رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار فیلمی مبنی بر برخورد نامناسب یک نماینده مجلس با یک سرباز نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافع حقوق آنهاست.»

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار فیلمی مبنی بر برخورد نامناسب یک نماینده مجلس با یک سرباز راهنمایی و رانندگی در صفحه شخصی خود نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافع حقوق آنهاست.» وی افزود: «در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.»

رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به انتشار خبر درگیری یک نماینده مجلس با مأمور راهور، گفت: «این هیئت، ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.» به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، سیّد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، به تشریح نحوه رسیدگی به موضوع برخورد فیزیکی یکی از نمایندگان مجلس با مامور راهنمایی و رانندگی پرداخت.

وی با بیان اینکه حادثه درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مامور راهور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است، گفت: «پس از رسیدن گزارش‌ها و‌ ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور،  هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد.» قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: «علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است. »

رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: «این هیئت، ادعاهای موجود را بررسی و در صورت صحت و سقم حادثه و چگونگی ماجرا را بررسی و در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی را انجام خواهد داد.»

واکنش اولین سیلی زنندگان به چهره قانون!

قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره انتشار فیلم سیلی‌زدن نماینده سبزوار به سرباز راهور گفت: «چنین رفتاری به هیچ وجه در شان یک نماینده مجلس نیست و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید این مسئله را با جدیت پیگیری کند.»

رضا قلعه نوی قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌گو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره انتشار فیلمی درباره سیلی‌زدن نماینده سبز‌وار در مجلس به سرباز راهور گفت: «چنین رفتاری اگر واقعاً درست باشد به هیچ وجه در شان یک نماینده مجلس نیست و نه تنها هیئت نظارت بر نمایندگان باید این مسئله را با جدیت پیگیری کند بلکه سایر نمایندگان نیز باید چنین رفتاری را به شدت محکوم کنند.»

وی ادامه داد جنبش دانشجویی چنین اقداماتی را محکوم می کند و دانشجویان نیز از مسئولان قضایی نیز می‌خواهند که پیگیری این ماجرا را در دستور کار قرار دهد. قلعه‌نوی گفت: «هیچ کس نباید احساس کند که چون مسئولیتی دارد می تواند با مردم و بدتر از آن با یک سربازی که دارد وظیفه اش را انجام می‌دهد، چنین برخوردی کند.»

این فعال دانشجویی ادامه داد: حتی اگر این سرباز هم بخواهد از حق خودش بگذرد نیروی انتظامی باید با جدیت از کارکنان خود دفاع کند و اجازه ندهد که چنین رفتارهایی تکرار شود. قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: «این موضوع را تا پایان پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم گذشت زمان باعث کمرنگ شدن این جریان نشود. از مسئولان می‌خواهیم با جدیت این ماجرا را پیگیری کنند.»

منبع:
-مشرق


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.