مهدی مومنی در گفتگو با راسخون:

پرسپولیسی ها بازی جوانمردانه را رعایت نکردند/امتیاز گرفتن برای ماشین سازی معضل شده است

هافبک تهاجمی ماشین سازی تبریزبا بیان اینکه امتیاز گرفتن برای این تیم معضل شده است و بدشانسی دست از سر آنها برنمی دارد، گفت: پرسپولیسی ها در بدترین حالت باید توپ را به ما می دادند اما بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و گل زدند.
دوشنبه، 13 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیسی ها بازی جوانمردانه را رعایت نکردند/امتیاز گرفتن برای ماشین سازی معضل شده است
مهدی مومنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست ماشین سازی مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و حیف که نتوانستیم نتیجه ی لازم را بگیریم. حداقل باید از این بازی یک امتیاز می گرفتیم. سر کم تجربگی بازی را دادیم. اگر فیلم بازی های ما را ببینید متوجه خواهید شد که تیم ماشین سازی از هفته ششم و درست زمانی که آقای اخباری مسئولیت تیم را به عنوان سرمربی برعهده گرفت، هم شیوه ی بازی کردن ما تغییر کرد و هم توانستیم بازی های خوبی انجام دهیم. ما با تاکتیک های مختلف مقابل تیم ها قرار می گیریم. مثلا دیدید که مقابل پرسپولیس در نیمه ی اول دنبال گل نخوردن بودیم که متاسفانه موفق نشدیم و در نیمه ی دوم دنبال فوتبال بازی کردن، ایجاد موقعیت و گل زدن هستیم. هدف در همه ی بازی ها در نیمه ی اول گل نخوردن و در نیمه ی دوم حمله برای پیروزی است. دیدید که به پرسپولیس موقعیت گل کمی دادیم اما روی یک بی تجربگی دروازه ی ما باز شد. نیمه ی دوم اما هجومی کار کردیم و موقعیت هم داشتیم.
 
به فوتبال زیبا امتیاز نمی دهند
وی افزود: اگر دقت کنید ما از هفته ششم خیلی خوب بازی کردیم. حتی از تیم های حریف هم بپرسید خواهند گفت که چقدر خوب بودیم. حداقل بعد از هفته ششم باید یا می بردیم یا نهایت مساوی می کردیم. جلوی تیم تراکتور با آن همه ستاره، حداقل حق ما برد بود اما متاسفانه دقیقه 94 گل خوردیم و باختیم. چند موقعیت گل در این بازی از روی خط نزدیم و ثانیه های آخر تاوانش را دادیم. در بازی با مس رفسنجان هم همین طور چند موقعیت عالی گلزنی را نزدیم. اگر از آنها هم سوال کنید می گویند که بدترین بازی شان بود. تک به تک گل خراب کردیم. مقابل سایپا هم باید بازی را می بردیم. مقابل نفت مسجد سلیمان در نیمه ی اول باید 2 گل می زدیم اما یک توپ آوردند و گل خوردیم. در مقابل فولاد هم عالی بودیم اما نیمه ی اول یک توپ آوردند و گل زدند. کل بازی دست ما بود ولی نتوانستیم استفاده کنیم. صحبت کردن در این مورد شاید یک توجیه یا بهانه باشد. به فوتبال زیبا و ایجاد موقعیت امتیاز نمی دهند. بدبختی این است که تیم ما خوب بازی می کند اما نتیجه اش را نمی بیند. تیم ما دست و پابسته نیست اما شانس بد ما این است که امتیاز نمی گیریم.
 
ماشین سازی کم تجربه و بدشانس است
هافبک مهاجم تیم ماشین سازی تبریز تصریح کرد: بازی با پرسپولیس ما را دیدید. در همه ی بازی ها این طور هستیم اما روی اشتباهات و عدم تمرکز گل می خوریم. کادر فنی ما خیلی خوب هر هفته تیم ها را آنالیز دقیق می کند. خوبی تیم ما این است مربی ای داریم که تیم ها را طوری آنالیز می کند که قشنگ در زمین می دانیم باید چکار کنیم. مشکل تیم ما کم تجربگی بازیکنان است. 60 درصد تیم ما در لیگ برتر بازی نکرده اند. به جز من، بابایی و رزاق پور اگر 40 درصد بقیه ی تیم بازی هم کرده باشند، تعداد حضورشان در لیگ برتر به 20 بازی هم نمی رسد. تیم ما هم جوان است و هم بی تجربه. یک جوری تیم را بسته اند که با این شرایط باید کنار بیائیم. این شرایط را نفت مسجد سلیمان هم دارد اما خوب نتیجه می گیرند. تیم ما از لحاظ فوتبالی چیزی از بقیه ی تیم ها کم ندارد اما بدشانسی می آوریم و توپ ها گل نمی شود. مهمتر اینکه با اشتباهات خودمان گل می خوریم.
 
گرفتن امتیاز برای ماشین سازی معضل شده است
مهدی مومنی در خصوص خودخواهی های پیمان بابائی در برخی صحنه ها گفت: پیمان هم تلاش می کند برای تیمش مثمر ثمر باشد و گل بزند. از یک جهت خودخواهی اش می تواند به تیم کمک کند و از طرفی می تواند به ضرر تیم باشد. اگر بیشتر در کارهای گروهی شرکت کند، بهتر می تواند کمک حال باشد چون تیم ما ستاره ندارد. یک جواریی هم باید به پیمان حق داد. چند هفته ای که تیم ما به مشکل خورده، شاید دلیلش این باشد که از خودگذشتگی بچه های ما کم است. وقتی تیم عقب می افتد و تحت فشار هستیم اگ از خودگذشتگی بیشتری داشته باشیم، بهتر جواب می دهد. هفته به هفته تیم ما بهتر می شود اما نتیجه نمی گیریم. اگر برنامه 90 بود و ما را آنالیز می کرد، تیم ما با این فوتبال اگر نتیجه می گرفت، باید در حد سهمیه بود. بدبختی ما این است که بلد نیستیم امتیاز بگیریم. هم موقعیت ایجاد می کنیم و هم خوب فوتبال بازی می کنیم اما امتیاز گرفتن معضلی شده است برای ماشین سازی. وقتی بعد از بازی و شکست به رختکن می رویم این قدر ما بازیکنان عصبانی هستیم که از فوتبال بدمان می آید. وقتی این همه تلاش می کنیم و نتیجه نمی گیریم، زور دارد. اگر تیمی بودیم که زور نداشتیم، این قدر حرص نمی خوردیم. واقعا ماشین سازی یقه ی حریفان را می گیرد اما در امتیاز گرفتن ناتوان هستیم. خیلی از بازی ها از دقیقه 80 تا 90 گل خوردیم.
 پرسپولیسی ها بازی جوانمردانه را رعایت نکردند/امتیاز گرفتن برای ماشین سازی معضل شده است
رفتار داور با پرسپولیسی ها محبت آمیز بود
وی خاطرنشان کرد: مقابل پرسپولیس اشتباه کردن تاوان سختی دارد. این تیم بازیکنانی دارد که در فینال آسیا بازی کرده اند و تجربه دارند. شرایطی داشتند که هم تحت فشار بودند و هم می خواستند ما را شکست دهند. کم تجربگی بازیکنان ما به آنها در این راه کمک کرد. روی صحنه ی گل دوم، وقتی بازیکنان ما زمین خوردند، فیرپلی و بازی جوانمردانه را رعایت نکردند و روی همان توپ به گل برتری رسیدند. ما سر آن صحنه در خواب ماندیم اما آنها گل زدند. گل اولی که به ما زدند، تشخیص آفساید خیلی سخت است. اگر زوم کنند، یک بدن وحید امیری جلوتر بود اما در این شرایط تصمیم را باید کمک داور بگیرد. سخت است نظر بدهم. در نیمه ی دوم یک صحنه ی مشابه من حرکت کردم و حتی از مدافع پرسپولیس یک بدن عقب بودم اما کمک داور پرچم زد. شرایطی بود که بیشتر داوری به نفع آنها بود حالا نمی دانم از عمد بود یا نه. می دانستیم که آفساید نبود. داور با لحن بدی با بازیکنان ما حرف می زد اما با بازیکنان پرسپولیس با کلمات لطفا و آقاجان و محبت آمیز حرف می زد. نمی دانم دقیقا داستانشان چیست. آیا از هوادارانشان می ترسند یا نه. متاسفانه از اشتباهات ما استفاده کردند.
 
پرسپولیسی ها بازی جوانمردانه را رعایت نکردند
هافبک مهاجم تیم ماشین سازی در خصوص صحنه ی گل دوم پرسپولیس که بازی جوانمردانه را رعایت نکردند، افزود: محمد امین اسدی موقع دفاع کردن دوقلوی پایش گرفته بود و یکی از بازیکنان دیگر ما هم چون پایش گرفته بود، روی زمین افتادند. بازیکنان ما می توانستند ضدحمله بزنند اما توپ را بیرون زدند. واقعا بچه های ما تحت فشار بودند. هرچه هم بود، ما در موقعیت ضد حمله توپ را بیرون زده بودیم و در بدترین حالت باید توپ را همان جا اوت می زدند یا به ما می دادند. این کار را نکردند و بازیکنان ما در خواب بودند. توجیه شان این است که تیم ما بخاطر وقت کشی خودشان را زمین انداختند. بچه ها منتظر فیرپلی پرسپولیس بودند اما آنها این کار را نکردند و بچه ها غافلگیر شدند. این یک امتیاز خیلی می توانست به تیم ما کمک کند.
 
اگر می خواهیم سقوط نکنیم باید نفت آبادان و پیکان را ببریم
مهدی مومنی گفت: هر هفته بازی خوب انجام می دهیم. اما باید شیوه ی بازی را عوض کنیم. با خوب بازی کردن امتیاز نمی دهند. باید به فکر بردن بازی ها باشیم و مهم نیست با بازی خوب یا بد باشد. دنبال تک موقعیت و برد باید برویم. 2 بازی با پیکان و صنعت نفت آبادان که خیلی تیم های خوبی هستند، داریم. اگر نمی خواهیم سقوط کنیم باید این 6 امتیاز را بگیریم. این بازی ها سخت است اما باید فکر کنیم که دیگر راهی نمانده است. اول فصل تیم را بیاتلو طوری بسته است که الان آقای اخباری فقط تلاش می کند که شرایط را جمع کند. از وقتی آمده واقعا تیم متحول شده اما نتیجه نمی گیریم. هم آنالیز خیلی خوبی دارد و هم تیم را دگرگون کرده است. شرایط تیم ما این قدر سخت است که از بی تجرگی ضربه می خوریم. دقیقه 90 من و پیمان که تعویض شدیم، متاسفانه هرچقدر فریاد زدیم که حواس بچه ها باشد، نشد و تیم گل خورد. پیمان به تعویضش اعتراض نکرد. به کارت زردی که الکی داور به او داد، معترض بود. با همه ی این اوصاف باید هرطور شده این 6 امتیاز نیم فصل اول را بگیریم. تیم ما اگر یک برد بیاورد، مطمئن باشید که ادامه دار خواهد بود. اگر این اتفاق نیفتد، شرایط خیلی سخت خواهد شد. تیم های بعد از رده سیزدهم، امتیازهای بالایی دارند و جبرانش سخت است. امیدوارم به آن نقطه ی بحرانی نرسیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.