مهدی مومنی در گفتگو با راسخون:

فرق ما با استقلال ضربه ی میلیچ بود/ماشین سازی نباید به باختن عادت کند

هافبک تهاجمی جدید تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با بیان اینکه فرق ما با استقلال فقط ضربه ی زیبای میلیچ بود و دیگر چنین گلی را از او نخواهید دید، گفت: تیم ما جوان است و نیاز به زمان دارد اما نباید به باختن عادت کنیم.
يکشنبه، 9 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فرق ما با استقلال ضربه ی میلیچ بود/ماشین سازی نباید به باختن عادت کند
مهدی مومنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شکست تیم فوتبال ماشین سازی تبریز مقابل استقلال، اظهار داشت: قبل از بازی با استقلال، یک هفته روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کرده بودیم. می دانستیم از این بازی چه می خواهیم. همان طور که دیدید در طول نیمه ی اول هیچ موقعیتی به آنها ندادیم و تمام راه های نفوذشان را بسته بودیم. کارهایی که کادر فنی از ما خواسته بود را انجام دادیم. فقط سر یک غفلت در اوایل نیمه ی دوم گل خوردیم. مطمئنم دیگر هیچ وقت چنین گلی را از میلیچ نمی بینید. از شانس بد ما بود که توپش به این زیبایی زده شد و گل حریف به ثمر رسید. شاید تفاوت این بازی همان ضربه ی آزاد بود. بعد از گل واقعا فوتبال خیلی خوبی بازی کردیم و تیم پرمهره ای مثل استقلال عقب نشست و دل به ضد حمله داشت. موقعیت هم داشتیم و اگر بدشانس نبودیم حداقل می توانستیم نتیجه را به تساوی بکشانیم. متاسفانه بازی را واگذار کردیم در حالی که شاید نتیجه ی عادلانه باید مساوی می شد.
 
ماشین سازی نباید به باختن عادت کند
وی افزود: تیم ما کلا شاکله ی خود را از دست داده و حدود 98 درصد بازیکنان فصل گذشته از تیم رفته اند و بازیکنان جدیدی آمده ایم. از تیم سال قبل فقط اتابک مرادی در تیم باقی مانده و پیمان بابایی هم که از قبل با تیم قرارداد داشت، به ماشین برگشته است. زمان می برد تا تیم ما هماهنگ شود. تیم ما کلا جوان شده و به زمان بیشتری نسبت به دیگر تیم ها نیاز دارد. بیشتر بچه ها از لیگ یک آمده اند. نصف بچه های تیم تعداد بازی هایشان در ورزشگاه آزادی روی هم دورقمی نمی شود. این مسائل هم روی باخت ما تاثیر داشت. هفته به هفته تیم ما بهتر می شود. اگر بازی های ما را از هفته اول ببینید تفاوتش را خواهید دید. می خواهیم این روند عدم نتیجه گیری را متوقف کنیم. چون نباید تیم به باختن عادت کند. اگر این طور شود واقعا تغییر تفکرتیم سخت می شود. ما باید بدانیم که هرچقدر تیم ها هماهنگ ترشوند امتیازگرفتن از آنها دشوار تر خواهد شد.
 
می دانیم چطور باید راه نفوذ گل گهر را ببندیم
هافبک تهاجمی جدید تیم ماشین سازی تبریز با اشاره به بازی با گل گهرسیرجان تصریح کرد: بازی سختی در پیش داریم. همان طور که می دانید تیم حریف سرمربی بادانش و باتجربه ای دارد که تیمش هم خوب نتیجه گرفته است و صدر جدول را در اختیار دارد. تمام تلاش ما این است تا انشالله از این بازی نتیجه بگیریم و روند بد تیم را تغییر دهیم. این رویه قطعا با تلاش مضاعف بازیکنان عوض می شود و می توانیم حریف را شکست دهیم. در این چند روز روی تیم گل گهر و تاکتیک هایی که دارند کار کردیم و می دانیم که راه نفوذشان را باید چطور ببندیم. امیدوارم خدا به ما کمک کند و بتوانیم از این بازی سخت با امتیاز خارج شویم. تیم های خوب وقتی جلوی ما قرار می گیرند، نباید اشتباه کنیم. در این طور بازی ها کوچکترین اشتباه تاوان سنگینی دارد. فرصت هایی هم که به دست می آوریم را باید به خوبی از آنها استفاده کنیم. چون مقابل چنین تیم هایی فرصت های چندانی نصیب ما نمی شود.
 فرق ما با استقلال ضربه ی میلیچ بود/ماشین سازی نباید به باختن عادت کند
مارکوپولو نیستم، مجبورم تیم عوض کنم!
مهدی مومنی در خصوص پیوستنش به تیم ماشین سازی و جدایی از نفت آبادان گفت: شرایط طوری پیش رفت که نتوانستم بیش از یک سال در نفت آبادان بمانم. پیشنهاد خوبی از سوی ماشین سازی به من رسید و به توافق رسیدیم. امیدوارم عملکردم طوری باشد که بتوانم به تیمم کمک کنم. فکر می کنم حدود 50، 60 درصد تیم های لیگ برتری بازی کرده ام. هنوز لقب مارکوپولو رو نتوانستم از فرزاد حاتمی بگیرم(باخنده). او خیلی بیشتر از من تیم عوض کرده است. درست است که تیم عوض کردن زیاد به خود بازیکن هم ضربه می زند و عدم ثبات خوب نیست. اما متاسفانه هرجا رفتم یا پول نداشتند یا شرایط این قدر سخت بوده که مجبور به جدایی شدم. سال قبل در نفت آبادان نیم فصل اول جزو تیم هایی بودیم که جزو 6 تیم برتر حضور داشتیم اما از لحاظ مالی در شرایط سختی بودیم. نیم فصل دوم هم که مربی مان رفت و با همان شرایط بد ادامه دادیم و در نهایت شانس کسب سهمیه ی ما فقط به خاطر مشکلات مالی از بین رفت. واقعا سال سخت و وحشتناکی داشتیم که حتی پول برای تمرین رفتن نداشتیم. هنوز طلب دارم و شکایت کردم تا پولم را بگیرم.    
 
بیاتلو هنوز تجربه ی کافی را در لیگ برتر ندارد
وی در خصوص بیاتلو سرمربی تیم ماشین سازی و محرومیتش خاطرنشان کرد: مربی تیم از لحاظ دانش فنی خوب است اما به لحاظ تجربه در لیگ برتر هنوز نیاز به زمان دارد. هرچه جلوتر می رویم چیزهای زیادی از او یاد می گیریم. درست است که نتیجه نگرفتیم اما واقعا بدشانسی ما بوده است. در لیگ برتر هنوز تجربه ی کافی ندارد. سرمربی حق داشت ناراحت شود و آن حرف ها را بزند. ده دقیقه قبل از بازی با شهر خودرو 3 بازیکن را از ترکیب خارج کردند. شما باشید چکار می کنید؟ تمام برنامه های تیم به هم ریخت و تیم ها باخت. واقعا سخت بود. نگاه به عصبانیتش نکنید. آدم خوبی است و در دلش چیزی نیست.
 
امیدوارم به زودی این سکوت شکسته شود
هافبک تهاجمی ماشین سازی با اشاره به اینکه لیگ بیستم سخت از فصل قبل است، افزود: ما با تعطیل کردن لیگ اصلا موافق نیستیم. باید همه ی تیم ها کمک کنند و با رعایت کردن پروتکل ها دست به دست هم دهیم تا لیگ ما ادامه پیدا کند. دلخوشی مردم این است که حداقل در خانه هستند، بازی ها را ببینند. سال قبل فقط 9 بازی در شرایط کرونایی بود و امسال تمام لیگ باید سوت و کور برگزار شود. واقعا سخت است که نمی توانیم هواداران را در ورزشگاه ببینیم. انگار فوتبال روح ندارد. درست است تیم ما زیاد تماشاگر ندارد اما همین که می دانستیم در حضور هوادار بازی می کنیم، هم به ما انگیزه می داد و هم فوتبال جذاب تر می شد. امیدوارم هرچه زودتر این بیماری دست از سر دنیا بردارد و بتوانیم دوباره دور هم جمع شویم و سکوت ورزشگاه ها شکسته شود.
 
تصمیم گیرنده ما نیستیم و باید تمکین کنیم
مهدی مومنی در خصوص مدعیان لیگ بیستم گفت: از الان که مدعیان مشخص نیستند. از هفته های هشتم نهم مطمئن باشید که چهره ی تیم های مدعی مشخص خواهد شد. امسال تیم های خوبی در لیگ هستند. ما هم باید بجنگیم تا تیم در پائین جدول نماند و بتوانیم حداقل تا رتبه ی دهم خودمان را بالا بکشیم. تیم ها فرق آنچنانی با هم ندارند. بعضی از تیم ها از لحاظ تجربه و اعتماد به نفس شاید بهتر باشند. هفته به هفته تیم ما بهتر می شود و می دانم که جزو تیم های خوب خواهیم بود. در لیگ بیستم هم قانون عدم حضور بازیکن خارجی باعث شده تا بازیکنانی از لیگ یک فرصت حضور در لیگ برتر را داشته باشند. از سوی دیگر هم شاید این قانون به ضرر تیم هایی شد که از لیگ یک به لیگ برتر آمدند و می توانستند با خرید بازیکن خارجی تیمشان را قوی تر کنند. هم نقاط منفی دارد و هم نقطه ی مثبت. در هرصورت تصمیم گیرنده ما نیستیم و باید تمکین کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.