علی علیزاده در گفتگو با راسخون:

قانون سازمان لیگ ظلم به مس رفسنجان است/ وکیل باشگاه موضوع میلیچ را پیگیری می کند

سرپرست تیم فوتبال مس رفسنجان با بیان اینکه قانون منع جذب بازیکن خارجی ظلم در حق تیم های تازه وارد به لیگ برتر است، گفت: وکیل باشگاه موضوع قرارداد میلیچ را پیگیری می کند و ما نمی خواهیم الکی به استقلال اتهام بزنیم اما صددرصد از حق خود دفاع خواهیم کرد.
چهارشنبه، 21 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قانون سازمان لیگ ظلم به مس رفسنجان است/ وکیل باشگاه موضوع میلیچ را پیگیری می کند
علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست تیم مس رفسنجان مقابل استقلال در هفته ی اول لیگ برتر بیستم فوتبال اظهار داشت: همیشه بازی اول در هر تورنمنتی سخت و دشوار است. همان طور که می دانید تیم ما امسال لیگ برتری شد و از شانس بد ما قرعه ی سختی هم به ما خورده است. تلاش کردیم تا با دست پر از بازی با استقلال بیرون بیائیم اما روی 2 اشتباه دروازه ی تیم ما باز شد. بازی خوبی کردیم هرچند از بچه ها راضی نبودیم. بازی سختی بود اما باید از این شکست درس بگیریم و با پیدا کردن نقاط ضعف و برطرف کردن نقص ها، در ادامه ی راه بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم. تیم ما بد بازی نکرد اما آنچه می خواستیم به آن نرسیدیم و اگر کمی دقت می کردیم می توانستیم با حداقل امتیاز و یک مساوی زمین را ترک کنیم.
 
استقلال مدعی جدی قهرمانی لیگ بیستم است
وی افزود: البته فراموش نکنید که حریف ما در زمین استقلال بود. آنها تیم بزرگ و قابل احترامی هستند که همیشه جزو مدعیان لیگ محسوب می شوند. تیم بسیار خوبی دارد و امسال یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. خیلی ها شاید بگویند بازی اول استقلال ناهماهنگ بود و می توانستیم حداقل نبازیم اما استقلال همیشه بزرگ است. تیمی پخته و باتجربه دارد. همیشه این تیم پرمهره بوده و هست. اگر دقت کنید در هر پست 3 بازیکن بزرگ و طراز اول دارد. از خط دروازه، دفاع، کناره ها، هافبک و خط حمله همه بازیکنان درجه ی اولی هستند. مطهری، قایدی و دیاباته از بهترین های ایران هستند. درست است ناهماهنگ بودند اما تجربه ی این تیم باعث شد تا آنها از تک فرصت ها به بهترین نحو استفاده کنند و برنده از زمین بیرون بیایند. البته بچه های ما در این بازی کمی سنگین بودند و به اصطلاح هنوز بدنشان ول نکرده است. چند بازی که بگذرد تیم ما راه می افتد. با ربیعی (سرمربی) که صحبت می کردم از بچه ها و عملکردشان راضی نبودند و خودمان هم راضی نبودیم.
 
این آخرین شکست ما نبود
سرپرست تیم فوتبال مس رفسنجان تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که خیلی زود این شکست را در بازی بعدی جبران کنیم. هدف کلی تیم ما این است که بتوانیم در اولین سال حضور، تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. نمی خواهیم فشاری روی تیم و بازیکنان باشد. کمی باید صبر و حوصله ی خودمان را بیشتر کنیم. شک نکنید که این آخر شکست تیم ما نخواهد بود. تیم ما لیگ یکی بوده که به لیگ برتر آمده و تجربه ی آنچنانی ندارد. هرچند برخی از بازیکنان و مربی تیم ما تجربه دارند اما امسال سال سختی است و باید صبورانه به تیم خود نگاه کنیم و باید استقامت خود را بالا ببریم(خنده). سال قبل در لیگ یک جزو تیم هایی بودیم که باخت را هضم نمی کردیم و شکست هم طرف ما نمی آمد. ما جزو تیم های خوب ایران در لیگ یک بودیم اما در لیگ برتر کمی قضیه فرق می کند. باید ذهن ها کمی عوض شود حرفه ای تر باشیم. لیگ برتر شرایط خاص خودش را دارد.
 
مس رفسنجان را با تیم های مدعی مقایسه نکنید
علی علیزاده گفت: باید توجه داشته باشیم که در لیگ برتر 3 دسته تیم وجود دارند. تیم هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور، فولاد و حتی گل گهرسیرجان که تیم خوبی جمع کرده و سرمربی اش هم امیرقلعه نویی است، دنبال قهرمانی و کسب سهمیه و جزو 6 تیم برتر هستند. ما با تیم هایی مثل پیکان، آلومینیوم، صنعت نفت، نساجی، سایپا و بقیه چلنج داریم و باید سرشاخ و گلاویز شویم. اینجاست که توان تیم ما مشخص می شود. البته حرفم این نیست که مقابل تیم های مدعی از پیش بازنده هستیم نه. تیم ما با عملکردی که از آن خواهید دید، قابل احترام است و حرف های زیادی برای گفتن دارد. تیم ما باید با تیم های متوسط و نیمه ی دوم جدول مقایسه شود.
 
قانون منع جذب بازیکن خارجی ظلم به تیم های تازه وارد است
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در لیگ بیستم به تیم های تازه واردی مثل ما و آلومینیوم ظلم شد و مشکل بدی برای ما اتفاق افتاد. اول اینکه این قانون عدم جذب بازیکن خارجی به ما ضربه می زند. تیم های ذوب آهن، فولاد، پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل گهر بازیکن خارجی دارند. می بینید که این بازیکنان جزو ستاره های آنها هستند اما تیم های دیگر این شانس را نداشتند. نمی گویم که بازیکنان داخلی بد هستند اما حضور بازیکنان سطح بالای خارجی هم به تیم ها و هم به فوتبال ما کمک می کند. واقعا این قانون اجحاف در حق تیم های تازه وارد بود و حق ما تضییع شد. دومین مشکل ما این است که از روی بدشانسی قرعه ی سختی به مس رفسنجان خورد. بازی اول تا چهارم ما با استقلال، گل گهر، آلومینیوم و تراکتور است که البته بازی استقلال باختیم. البته ما این قرعه را به فال نیک می گیریم. اگر تیم در هفته های اول نتیجه نگیرد، راحت تر می شود، مشکلات را شناسایی و برطرف کرد تا اینکه آخر فصل تیم بخواهد روی دور باخت بیافتد. خدا را شکر تا هفته ی چهارم نقل و انتقالات هست و می توانیم در صورت نیاز بازیکن بگیریم.
 قانون سازمان لیگ ظلم به مس رفسنجان است/ وکیل باشگاه موضوع میلیچ را پیگیری می کند
لیگ برتر با لیگ یک زمین تا آسمان فرق دارد
سرپرست تیم مس رفسنجان افزود: تیم ما حدود 7، 8 بازیکن سال گذشته ی خود را حفظ کرده است. لیگ برتر با لیگ یک از زمین تا آسمان فرق دارد و مجبور بودیم که این قدر تیم را تغییر دهیم. خدا را شکر تیم خوبی جمع کردیم و مطمئن باشید که در هفته های آینده نتایج بهتری خواهیم گرفت. باز بودن فرصت نقل و انتقالات دست مربیان را باز می گذارد تا در صورت صلاحدید می توانند نقاط ضعف خود را در 4 بازی ابتدایی ببینند و برطرف کنند. این یک موقعیت و امتیاز است که تیم ها می توانند از آن سود ببرند.
 
وکیل باشگاه پیگیر قرارداد میلیچ است
علی علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه مس رفسنجان در خصوص شائبه قرارداد میلیچ با استقلال که مقابل این تیم بازی کرد، گفت: ما هم شنیدیم که قرارداد میلیچ شاید مشکل قانونی داشته باشد. وکیل باشگاه صحبت کرده است و این موضوع را پیگیری می کند. 2 نکته در قرارداد میلیچ مهم است. اگر او نامه ی فسخ را به باشگاه داده باشد، ما هیچ کاری نمی توانیم بکنیم اما اگر فسخ قراردادش در سازمان لیگ ثبت شده باشد، حق با ما خواهد بود. ما دنبال راه قانونی هستیم و الکی نمی توانیم باشگاه استقلال یا کسی را متهم کنیم. صددرصد پیگیر موضوع هستیم و به نحو احسن از حق و حقوق باشگاه دفاع می کنیم. من 3 سال در استقلال بودم. این تیم خیلی قابل احترام است ولی ما از حق و حقوق باشگاه دفاع می کنیم. من طرفدار مس رفسنجان هستم ولی تیم هایی که بازی کردم را دوست دارم. حتی در جایگاه ویژه مددی(سرپرست استقلال) به من گفت استقلالی هستی به او گفتم که طرفدار مس رفسنجانم. من عرق وحشتناک به تیم شهرم دارم و هرچه دارم از این شهر دارم.
 
نمی خواهم برگشت به عقب داشته باشم
چطور شد وارد حیطه ی مدیریت فوتبال شدید؟ بازیکن اسبق سرخابی های پایتخت در پاسخ به این سوال تاکید کرد: 2 سال قبل وقتی علی سامره سرمربی مس رفسنجان شد، هیات مدیره و مدیرعامل وقت از من خواستند که به عنوان مدیر و سرپرست تیم به او کمک کنم اما متاسفانه نتایج قابل قبولی نگرفتند. نظرم این است که هر جا که آدم می تواند دینش را به مجموعه ادا کند، باید انجام دهد. واقعا از ته قلبم می خواستم کمک کنم. قبل از اینکه سرپرست شوم، 2 سال مربی تیم های پایه مس رفسنجان بودم. یک سال نوجوانان در لیگ برتر و یک سال امید. نتایج قابل قبولی هم گرفتم. 2 سال است که قسمت مدیریتی فعالیت می کنم و اگر به دنبال کار فنی بروم، برگشت به عقب است. خیلی چیزها را یاد گرفتم. خدا را شکر کنار مدیری (زین الدینی) کار می کنم که خیلی چیزها به من یاد داده است. تبریک به مجموعه ی مس می گویم که چنین مدیر لایقی دارند. خدا را شکر در مسیر زندگی من چنین مدیری قرار گرفت. آقای سعد محمدی (مدیریت مس) هم آدم ورزشی و مدیری است که باید از این ظرفیت ها در شهر خودمان استفاده کنیم. انشالله امسال تیم مس کرمان هم لیگ برتری می شود و در آینده ای نزدیک استان کرمان قطب فوتبال خواهد شد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.