سعید لطفی در گفتگو با راسخون:

از فکری هم باید مثل استراماچونی حمایت شود/برخی از پیشکسوتان استقلال دنبال سهم خواهی هستند

مدافع پیشین استقلال با بیان اینکه از محمود فکری هم مثل استراماچونی حمایت شود او می تواند آبی ها را به تیمی ایده آل تبدیل کند، گفت: برخی پیشکسوتان استقلال متاسفانه دنبال سهم خواهی هستند و فقط انتقاد می کنند.
يکشنبه، 2 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
از فکری هم باید مثل استراماچونی حمایت شود/برخی از پیشکسوتان استقلال دنبال سهم خواهی هستند
سعید لطفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اولین شکست استقلال با هدایت محمود فکری مقابل فولادخوزستان اظهار داشت: بازی از نظر فنی چیز خاصی نداشت. متاسفانه این قدر مسائل حاشیه ای به وجود آمد که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. حواشی بر مسائل فنی غلبه کرد. استقلال آنچه می خواست به آن رسید. اما در ادامه اگر کمی دقت می کردند و وارد حواشی نمی شدند، می توانستند با دست پر و 3 امتیاز زمین را ترک کنند. شیطنت هایی از طرف تیم میزبان شد که باید دستیاران محمود فکری آن را جمع می کردند و اجازه نمی دادند، روی تیم تاثیر بگذارد. اگر بازیکنان کمی بادقت تر بودند قطعا این نتیجه رقم نمی خورد کمااینکه معتقدم هر دو گل تیم حریف مشکل داشت.نه پنالتی شان درست بود و نه خطایی که با ارسال آن حریف به گل رسید.
 
فولادی ها با هیاهو داور را تحت تاثیر قرار دادند
آیا حواشی از نیمه ی اول هم وجود داشت؟ وی در پاسخ به این سوال افزود: برداشتم این است که این حواشی از همان شروع بازی استارت خورده بود. چون سبک تفکرات آن آقا(نکونام) این چنین است. اسم بردن از این شخص جالب نیست. ولی تفکراتش این طور است و مربیان حریف نباید وارد این بازی ها نشوند. خودش وارد این درگیری ها نمی شود و دستیارانش را جلو می فرستد. دیدید که حسین کعبی هم بعد از درگیری از سوی داور اخراج شد. آن وقت دستیاران محمود فکری وسط زمین داشتند بازیکنان را از هم جدا می کردند. آنها با ایجاد این حواشی داور را تحت تاثیر قراردادند  و در نهایت تمرکز داور به هم ریخت. از این هیاهو استقلال متضرر شد. هر دو گل حریف هم که درست نبود.
 
از فکری هم باید مثل استراماچونی حمایت شود
مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: نباید به خاطر یک باخت به مربی و بازیکنان فشار آورد. این تیم زمان می خواهد. کادر فنی و بازیکنان تازه به هم رسیده اند و تا تفکرات کادر جدید در تیم جابیافتد نیاز به چند هفته دارند. استراماچونی هم هفته های ابتدایی فصل قبل آن طور که باید نتیجه نگرفت اما وقتی تیمش جا افتاد دیدید که به صدر هم رسیدند. 3 سال در کنار فکری کار کردم و با شناختی که از او دارم، اگر به او زمان بدهند قطعا تیمش را به هارمونی و شرایط ایده آلی که مد نظر هواداران است، می رساند. هواداران باید کمی صبور باشند و فقط به نتیجه فکر نکنند. متاسفانه مشکل اصلی فوتبال ما نتیجه گرا بودن آن است. هر تیمی 2 بازی نتیجه نگیرد، تمام حواشی شروع می شود. در پرسپولیس و استقلال این شرایط بدتر از بقیه ی تیم هاست و فصل شروع نشده، بازیکنان و مربیان با انواع و اقسام حواشی باید بجنگند.
 
استقلال جدید نیاز به حمایت دارد
سعید لطفی در خصوص ناراحتی محمود فکری از دیاباته گفت: متاسفانه بعضی ها وقتی می آیند فتوا می دهند که دستیاران فکری چرا این قدر زیادند، به خاطر این طور مسائل است. آن موقع هم گفتم که این تیم 3 دستیار دیگر هم می خواهد تا تقسیم وظایف صورت بگیرد. زمانی که با فکری بودم، تقسیم وظایف می کرد و هر شخصی وظیفه ای برعهده داشت. ولی در بازی با فولاد دیدیم که چند دقیقه ی آخر استقلال 10 نفره بازی کرد و کسی متوجه نشد که دانشگر مصدوم شده و در زمین نیست. این عدم هماهنگی هایی است که پزشک تیم با دستیاران فکری داشته است. متاسفانه فقط انتقاد کردن بلد هستیم. فقط شعار می دهیم. تنها مسئله ای که خواهش می کنم از همه مورد توجه قرار بدهند این است که به استقلال فکری زمان بدهند. از این کادر باید حمایت شود. فکری بادانش و کاربلد است و کاریزمای لازم را دارد.
 
همه ی ارکان باشگاه از فکری حرف شنوی دارند
وی با اشاره به نقش فنی عمران زاده و برهانی در استقلال، ادامه داد: مگر کسانی که منتقد این دو دستیار هستند، کارشان را دیده اند و از نقششان اطلاع دارند؟ محمود فکری طوری رفتار می کند که از تدارکات تا مدیریت باشگاه از او حرف شنوی دارند. این کاریزما چه در زمانی که بازی می کرد و چه الان که مربی شده با او بوده است. رفتار او طوری است که همه احترام می گذارند. متاسفانه این حرف ها را کسانی می زنند که بیرون از باشگاه هستند. مثلا منِ سعید لطفی چون در باشگاه و در کادر فنی نیستم، فقط انتقاد می کنم اما وقتی باشم می گویم همه چیز خوب است. در صورتی که این طور نیست. هم آرش و هم حنیف از نظر فنی خوب هستند و واقعا می توانند به فکری کمک کنند. برهانی مقطعی در لیگ دو سرمربی بوده و کار را می داند. عمران زاده هم چند سال است که دارد کار می کند. با این حال معتقدم که باید فکری 3 دستیار دیگر هم اضافه کند تا وظایف تقسیم شود تا دیگر چنین مسائلی دیده نشود. بودن دستیاران زیاد مخصوصا در تیمی مثل استقلال که باید همه چیز را با دقت پیگیری کرد، خوب است. یکی از دستیاران باید حواسش به تعویض تیم حریف باشد. یکی دیگر باید تغییر سیستم حریف را به مربی اطلاع بدهد. این قدر مسائل در کنار زمین اتفاق می افتد که باید همه حواسشان روی یک موضوع باشد. اینجاست که دستیاران زیاد می توانند به تیم و مربی کمک کنند. متاسفانه تعداد دستیاران کم است.
 از فکری هم باید مثل استراماچونی حمایت شود/برخی از پیشکسوتان استقلال دنبال سهم خواهی هستند
تیم های نکونام تاکتیک خاصی ندارند!
مدافع پیشین استقلال در خصوص تیم فولاد و اینکه نکونام با شیوه ی کی روشی بازی می کند، تصریح کرد: این تیم را مدعی نمی دانم و چیز خاصی از آنها ندیدم. چند سال است که روبروی تیم های این آقا(نکونام) بازی کردیم. چه زمانی که لیگ یک بود و چه زمانی که به لیگ برتر آمده است. تیم های تحت هدایت او تاکتیک خاصی ندارند. تیم هایش یک پلن(نقشه) بیشتر ندارند و یک مقدار مسائل حاشیه ای را بیشتر می کنند. مقایسه ی سیستم کی روش با این مربی قیاس مع الفارق است. شیوه ی کی روش با او زمین تا آسمان فرق می کند. تیم های تحت هدایت این آقا یک پلن خیلی ساده دارد.
 
استقلال نیاز به تغییر سیستم دارد
سعید لطفی گفت: استقلال قطعا بهتر می شود و تیم ایده آلی که هواداران دوست دارند را خواهند دید. فقط این تیم باید در خط میانی اش بیشتر کار بکند. چون نقطه ضعف استقلال را بیشتر در خط میانی دیدم. یک مقدار در پست علی کریمی دستشان خالی است. اگر می توانند بازیکن بگیرند که باید در این پست جذب شود. اگر نه که از امیدها بیاورند تا به تیم کمک کند. جای علی کریمی را نمی توانند پر کنند اما بیشتر موافق تغییر سیستم هستم تا جایگزینی بازیکن. یعنی اینکه استقلال با تک هافبک دفاعی کار کند. چون باید با ابزاری که در اختیار داریم باید تیم را بچینیم. مطمئن باشید فکری کارش را بلد است و خیلی خوب تیم را جمع می کند. این چیزهایی که الان می گوئیم قطعا قبل از ما به این مسائل رسیده و در حال رفع آن است.
 
برخی از پیشکسوتان استقلال دنبال سهم خواهی هستند
وی افزود: قبل از اینکه محمود فکری سرمربی شود، در جلسه ی پیشکسوتان و در رسانه ها بارها گفتم که هرکسی حتی یک چوب! سرمربی شد، همه از استقلال حمایت کنیم. ولی متاسفانه برخی از دوستان پیشکسوت سهم خواه هستند. اگر خودشان باشند همه چیز گل و بلبل است اگر نباشند، فکری و دستیارانش بد می شوند. یک بار هم که شده آن پیشکسوتانی که دنبال سهم خواهی هستند، پا روی دل خود بگذارند و به خاطر هوادار و استقلال سهم خواهی نکنند و حمایت کنند. فکری نمی تواند که 200 دستیار داشته باشد. متاسفانه عده ای سهم خواهی می کنند و هرکسی چیزی می خواهد.
 
چهره ی مدعیان بعد از 5 هفته مشخص می شود
سعید لطفی در خصوص مدعیان لیگ بیستم گفت: اگر تا هفته ی پنجم، ششم صبر کنیم، چهره ی مدعیان مشخص می شود. یکی از مدعیان قطعا استقلال است. تیم پرسپولیس را هم خوب دیدم. با اینکه در خط حمله آن طور یار ندارد اما تفکرات گل محمدی قوی است و قطعا برای این مشکل راه چاره پیدا می کند. تراکتور هم تیم بدی نیست. اما سپاهان با نویدکیا که کمی جوان است و هنوز تجربه ی کافی ندارد را معتقدم که نیاز به زمان دارد. حتی مس رفسنجان هم با مربی بادانش خود ربیعی تیم خوبی دارد. این تیم هم نیاز به زمان دارد تا سروشکل واقعی خود را بگیرد. گل گهر سیرجان هم با امیرقلعه نویی مدعی است. او در فوتبال ایران سلطان و کاربلد و بادانش است. هم نفرات خوبی دارد و هم تجربه و دانشی که دارد خیلی می تواند به موفقیت این تیم کمک کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.