ستار همدانی در گفتگو با راسخون:

حق فکری بود سرمربی استقلال شود/نباید از کادر جدید انتظار معجزه داشت

پیشکسوت و سرپرست سابق استقلال با بیان اینکه حق محمود فکری بود که هدایت آبی ها را برعهده بگیرد، گفت: نباید از کادر فنی جدید انتظار معجزه داشت. این مسئله روی آنها فشار وارد می کند و از هواداران خواهش می کنم فقط از تیم حمایت کنند.
شنبه، 19 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حق فکری بود سرمربی استقلال شود/نباید از کادر جدید انتظار معجزه داشت
ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال اظهار داشت: به نظرم بهترین گزینه برای هدایت استقلال محمود فکری بود. او هم بازیکن این تیم، کاپیتان و کم مربی بوده است. کاملا به وضعیت این تیم کاملا اشراف دارد و سال های سال برای استقلال زحمت کشیده است. حقش بود که سرمربی شود. هرچند تیم اصلا به لحاظ مدیریتی و تیمی شرایط خوبی ندارد. اما فکر می کنم او این قدر تجربه داشته باشد که تیم را جمع و جور کند و به این وضعیت نابه سامان، سروسامان دهد. خیلی خوشحالم که او سرمربی شد. محمود چهره ای جذاب، کاریزماتیک و جالب دارد و می تواند سال های سال در این تیم کار کند.
 
وی افزود: وضعیت مدیریتی استقلال واقعا خراب است و قابل بحث نیست. با انتخاب های غلط و بی دقت مشکلات استقلال روزبه روز متاسفانه بیشتر شده است. متاسفانه انتخاب مدیران از سوی وزارت فقط منوط به پولدار بودن آنها بوده است. هر آدم پولداری که نمی تواند مدیر خوبی باشد. داشتن پول خیلی خوب است که بتوانید منابع مالی را تامین کنید تا تیم رنج نبرد اما آیا افراد پولداری که تخصص مدیریت ورزشی ندارند، می توانند مشکل ساختاری و مدیریتی باشگاهداری را رفع کنند و باری از دوش باشگاه بردارند؟ متاسفانه این طور نبوده و هر مدیری که آمده به فکر خودش بوده تا به فکر استقلال.
 
پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش بین سرخابی ها فرق قائل می شود یا نه، تصریح کرد: اجازه بدهید در مورد تیم دیگری صحبت نکنم. در مورد استقلال که سالها عمرم را گذاشتم می توانم نظر بدهم. به باشگاه رقیب کاری ندارم. به این دلیل که هرکسی باید حد و حدود خودش را بداند. نه ما باید به خودمان اجازه بدهیم که در مورد رقیب حرفی بزنیم و نه آنها در مورد ما حرفی بزنند. بنابراین احترام ها باید در فوتبال حفظ شود و هرکس هم باید احترام خودش را حفظ کند. متاسفانه حرمت ها از بین رفته است و دلیل این مسئله هم مدیریت های ناکارآمد بوده است. در گذشته مدیران دو باشگاه و حتی بازیکنانشان با هم می گفتند، می خندیدند و حتی کری هم می خواندند اما کسی حرمت ها را زیر پا نمی گذاشت. متاسفانه الان فضای قشنگی در فوتبال ما ایجاد نشده و بی حرمتی ها زیاد شده است. فوتبالی ها باید خودشان حرمت هم را حفظ کنند. انتخاب های وزارت غلط بوده و اکثر مدیرانی که انتخاب شدند، خوب نبودند که بتوانند باری از دوش استقلال بردارند و منافع خودشان را به منافع تیم ترجیح دادند.
 
ستار همدانی گفت: قطع به یقین با حضور مدیران کاربلد و متخصص، مربی می تواند با آرامش خاطر بیشتری کارش را دنبال کند. اما مشکلات استقلال در بحث مدیریت زیاد بوده و از این ناحیه آسیب دیده است. با حضور محمود فکری انشالله برخی مشکلات حل شود و ما هم باید کمک کنیم تا در این راه موفق باشد. به طور کلی تا ثبات مدیریتی ایجاد نشود و مدیری با برنامه نیاید، مشکل به طور اساسی حل نخواهد شد. مدیران در 3، 4 ماه واقعا چکاری می توانند انجام دهند اما مدیری که بداند 4، 5 سال قرار است در راس باشگاه بماند، می تواند برنامه ریزی کند و اهدافش را با برنامه پیش ببرد. در این صورت هم مدیر، هم مربی و هم بازیکن می داند که باید چکار کند.
 
وی در ادامه ی صحبت های خود با اشاره به شخصیت کاریزماتیک محمود فکری تاکید کرد: حتما فکری توان خوبی برای حل برخی مشکلات از جمله مبارزه با بازیکن سالاری را دارد. او شخصیت جذاب، کاریزماتیک و جالبی دارد. با مربیانی هم که کار کرده اصول داشتند و براساس قائده ای پیش می رفتند. در نساجی با آرامش از روی نمیکت کارش را دنبال می کرد و نتایج خیلی خوبی هم گرفت. امیدوارم روی نیمکت استقلال هم بتواند آن آرامشش را پیاده کند و با قدرت پیش برود. سیاست های غلطی که در باشگاه بوده را تغییر دهد و مشکلات را حل کند تا تیم در مسیر اصلی قرار بگیرد. تیم باید به لحاظ فرهنگی و اخلاقی هم دچار تغییر شود. بازیکنان باید متوجه شوند که در چه تیم بزرگی دارند توپ می زنند. باید بدانند که میلیون ها هودار دارند و نسل آینده از آنها الگو می گیرد. بازیکنان استقلال در گذشته شهره ی خاص و عام بودند و به لحاظ فرهنگی بالاتر از فوتبال بودیم. بازیکن وقتی شخصیت خوبی پیدا کند، اعتماد به نفسش هم بالا می رود و در روند فنی او نیز اثر مثبت می گذارد. اما بازیکنی که مدام دنبال حاشیه باشد، نه خودش آرامش خواهد داشت و نه می تواند کیفیت فنی اش را نشان دهد. انشالله محمود فکری توانایی این کار را دارد که برخی مسائل را اصلاح کند و اخلاقیات را در تیم جا بیاندازد.
 
پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا باید در همین سال اول از فکری انتظار قهرمانی داشت؟ افزود: باید دید که باشگاه چه برنامه ای برای تیم دارد. نمی توانیم از محمود فکری بخواهیم که همین الان بازیکنان را از لحاظ اخلاقی درست کند، قهرمانی بیاورد، مشکلات ساختاری را حل کند و بازیکن سالاری را از بین ببرد. این مسائل باعث می شود روی تیم و مربی فشار بیاید. هوادار از ما جلوتر است و وقتی ببیند که فکری رفته رفته مشکلات را دارد حل می کند و تیمش مسیر درستی پیش می رود، استقبال و حمایت می کند. با توجه به اینکه هوداران ما در چند سال گذشته کمی اذیت شدند و از تیم انتظار قهرمانی دارند، ممکن است برای تیم بار روانی بیاورد. خواهش می کنم از هواداران استقلال که از تیم و کادر جدید حمایت کنند تا سروشکل بگیرد و راه درست را برود. از آمدن محمود فکری بسیار خوشحالم. مطمئنم که موفق خواهد شد. همه باید کمک کنیم تا این کادر بتواند استقلال را به روزهای خوبش برساند و تیم را سروسامان دهد. نباید از فکری انتظار معجزه داشته باشیم. با منطق و فکر پیش برویم و فقط حمایت کنیم تا تیم راه بیافتد.
 
ستار همدانی در پایان با اشاره به اینکه نباید حرمت ها را در ورزش به خصوص فوتبال از بین ببریم، گفت: ماهیت فوتبال و ورزش لذت بردن، احترام متقابل و نشاط است. در بی احترامی ها و حرمت شکستن ها هیچ لذتی نیست و باید این رویه غلط را از بین ببریم. هرکسی باید از خودش شروع و حرمت باشگاهی را که در آن ورزش کرده را حفظ کند. هرکس باید خودو مشکلات خودش را اصلاح کند. آدم باید بیشتر به خودش فشار بیاورد تا به دیگران. مطمئن باشید در این صورت همه چیز درست خواهد شد. باید هرکس مواظب عملکرد خودش باشد و برای پوشش ضعف های خود از دیگران مایه نگذارد. اینکه بخواهیم عملکرد ضعیف مان را به دیگران نسبت دهیم و بقیه را مقصر بدانیم، درست نیست. امیدوارم هواداران استقلال با تمام وجود از تیم محبوبشان و کادر فنی جدید حمایت کنند تا به موفقیت برسیم. در این راه نباید وارد حاشیه شد. تنها چیزی که مهم است تیم باید باشد. اگر متحد و همدل از استقلال حمایت کنیم می توانیم روزهای خوبی را در پیش داشته باشیم و لذت ببریم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.