علی موسوی در گفتگو با راسخون:

با مطرح کردن بازگشت ژنرال ذهن فکری را به هم می ریزند/دوست داشتم در بازی یادبود میناوند و انصاریان باشم

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه با مطرح شدن بازگشت ژنرال و شاه و سلطان در فضای مجازی ذهن محمود فکری را به هم می ریزند، گفت: این باشگاه با مربی ایرانی به جایی نمی رسد و بازگشت کسانی که در گذشته با شعار هواداران از باشگاه دورشان کردند، روز از نو و روزی از نو خواهد بود.
شنبه، 2 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
با مطرح کردن بازگشت ژنرال ذهن فکری را به هم می ریزند/دوست داشتم در بازی یادبود میناوند و انصاریان باشم
سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت عجیب و غریب استقلال و حواشی پیرامون این باشگاه اظهار داشت: شرایط استقلال طوری بوده که از لحاظ جمع کردن امتیازات عملکردش موفق بوده است اما از لحاظ طرز و شیوه ی بازی، هواداران و پیشکسوتان از ماه ها قبل دلواپس بودند. چون هرچقدر لیگ جلوتر می رفت این دلواپسی بیشتر می شد و همه پیش بینی این شرایط را می کردند. یعنی قابل انتظار بود که تیم از صدرجدول پائین تر بیاید. حالا نمی گویم صدرنشینی استقلال کاذب بود. آقای محمود فکری از لیگ های یک و دو به استقلال آمده است. در لیگ های پائین تر بیشتر دنبال امتیاز جمع کردن هستند تا اینکه بخواهند بازی جذاب به نمایش بگذارند. مهم امتیاز گرفتن است. شاید روش فکری در استقلال هم همین بود و می خواست امتیاز بگیرد که تا به حال بد نبوده است.
 
مطرح شدن اسم شاه و ژنرال و سلطان تمرکز مربی را به هم می ریزد
وی افزود: مسئله ای که باعث شده شرایط حاد شود، باید هیات مدیره تصمیم قاطعی بگیرد. یا درست و حسابی بیایند از محمود فکری حمایت کنند و اجازه ندهند در فضای مجازی از بازگشت شاه و سلطان و گدا و ژنرال برای آمدن به استقلال اسم برده شود. چون این فضا باعث می شود تمرکز مربیانی که هستند به هم بریزد و شرایط از اینی که هست، بد و بدتر شود. شرایط استقلال هم دقیقا الان بحرانی است و وقتی اسم ها مطرح می شود، تیم به هم می ریزد. الان شرایط طوری شده که بازیکنان دارند قیافه می گیرند که این مربی دارد می رود. این مسائل روی تیم تاثیر بد می گذارد. هیات مدیره باید یک سخنگوی قوی و خوب داشته باشد که همه چیز را با هم هماهنگ کنند. یا باید از فکری قاطعانه حمایت کنند یا اینکه پیگیر بازیکنانی مثل قائدی و غفوری باشند که به چه دلیل سرتمرین نرفته اند. یک نفر باید بیاید محکم حرف بزند. خیلی بد است که حرف و حدیث زیاد دوروبر تیم بزرگی مثل استقلال باشد.
 
باشگاه باید بابازیکنانی که حاشیه درست می کنند برخورد قاطع کند
مهاجم پیشین استقلال در خصوص سوء استفاده بازیکنان از شرایط به هم ریخته ی تیم که ممکن است حتی بحث کم کاری بوجود بیاید، تصریح کرد: این یک کار غیرحرفه ای است که محمود فکری می آید، بین هواداران و می خواهد حرف های آنها را بشنود یا پاسخی به انتقادهایشان بدهد. اصلا سرمربی نباید با هوادار جایی روبرو شود. این از مشکلاتی است که باید حل شود. در این مواقع باید باشگاه سخنگو داشته باشد و در مورد همه ی مسائل شفاف سازی کند. باید مدیرعامل آن قدر قاطع باشد که وقتی با بازیکنی قرارداد میلیاردی می بندد، از او جواب بخواهد که به تعهدش پایبند باشد. باید از بازیکن بخواهد غیبت های آنچنانی نکند. علیه باشگاه و مربی حرف نزند. با این وضع اقتصادی بد، بازیکنان قراردادهای میلیاردی و سنگین می بندند اما می آیند مشکلات و حاشیه درست می کنند. بعدش هم با یک شکایت به پولشان می رسند بدون اینکه برای باشگاه ثمری داشته باشند. این شرایط باید در قراردادها بیاید و با بازیکنانی که حاشیه درست می کنند، برخورد قاطعانه شود. از طرفی باشگاه هم به تعهدات عمل کند تا بازیکنان بهانه ای نداشته باشند.
 
رویارویی فکری با هواداران غیرحرفه ای بود
سید علی موسوی گفت: کجای دنیا به بازیکن پول میلیاردی می دهند، بعد بازیکن می آید با مصاحبه ها، غیبت ها و حاشیه هایی که به فوتبال مربوط نیست به باشگاه آسیب می زند. مسئولان باشگاه باید قاطعانه برخورد کنند. این مسائل متاسفانه در استقلال زیاد است. حواشی ای که در استقلال و فوتبال ایران است، در هیچ جای دنیا نمی بینید. بارسلونا، رئال و دیگر باشگاه ها سخنگو دارند. هیچ مربی ای رودررو با هوادارانش حرف نمی زند. اقای فکری رودررو می آید، با هوادار حرف می زند و شرایط بد و بدتر می شود. این مسائل غیرحرفه ای است. فقط متاسفانه می خواهند قراردادها حرفه ای باشد و رفتارها اصلا حرفه ای نیست و همه اش به ضرر باشگاه است.
 با مطرح کردن بازگشت ژنرال ذهن فکری را به هم می ریزند/دوست داشتم در بازی یادبود میناوند و انصاریان باشم
بی دانش ترین مربی هم دوست دارد سرمربی استقلال شود
وی در پاسخ به این سوال که آیا آینده ی استقلال را با محمود فکری روشن می بیند؟ تاکید کرد: از اول که محمود فکری و مرفاوی و بقیه ی دوستان هدایت استقلال را برعهده گرفتند، گفتم که اینها از بازیکنان بزرگ استقلال بوده اند و برای این باشگاه زحمت کشیده اند. نمی خواهم بگویم خوب هستند یا بد اما فلسفه ی مربیگری با بازیکنی فرق دارد. هواداران استقلال دوست دارند بازی زیبا ببینند با گل های خوب و همیشه تیمشان صدر باشد. این 3 مورد را هر مربی ای که می خواهد در استقلال باشد، لحاظ کند. هرکس دوست دارد، مربی استقلال شود. بی دانش ترین مربی هم اگر پیشنهاد داشته باشد، با اینکه می داند در توانش نیست اما دوست دارد بیاید. این هنر باشگاه است که چه گزینه ای انتخاب کند تا بتواند ایده ی خوبی به نمایش بگذارد و برای باشگاه قهرمانی بیاورد.
 
استقلال با مربی ایرانی به جایی نمی رسد
مهاجم پیشین استقلال در خصوص شایعه بازگشت امیر قلعه نویی به استقلال افزود: من نمی توانم از هر کس نام ببرم. اما هر نامی که برای استقلال مطرح شده و می شود، در گذشته هواداران از خجالتش درآمده اند و با "حیاکن و رها کن" از باشگاه دورش کرده اند. حالا دوباره اگر می خواهند برگردند، روز از نو و روزی از نو. الان شرایط استقلال بالا و پائین زیاد دارد و با هر مربی ایرانی این شرایط بهتر نخواهد شد و وضع به همین شکل می ماند. استقلال باید یک مربی خوب و کلاس جهانی بیاورد که متاسفانه با این وضعیت دلار و قانون عدم جذب مربی خارجی امکان پذیر نیست. باید بسوزیم و بسازیم. با تمام احترامی که برای مربیان ایرانی قائلم، تا حالا مربی ایرانی به کشورهای دیگر صادر کردیم؟ اما فرش ایرانی را صادر کردیم و همه هواخواه اش هستند. برای پیشرفت فوتبال ایران در سطح آسیا و دنیا که بخواهیم برای ما کمی احترام قائل شوند، نیاز به تفکر جدید است. ما پسرفت کردیم و این را می توانیم از عملکرد تیم ملی در آسیا و تیم های لیگ ما در جام باشگاه ها ببینیم. همه با برنامه ریزی و امکانات دارند از ما فاصله می گیرند اما فوتبال ایران با مسائل حاشیه ای ، بچه بازی و قهر و ناز درگیر است.
 
لیگ ایران کیفیت ندارد و دنبال پول هستند نه فوتبال
علی موسوی در خصوص لیگ برتر فوتبال ایران هم گفت: فقط بازی های استقلال را دنبال می کنم. واقعا لیگ ما به آن صورت خروجی فنی ندارد. فقط حواشی و فضای مجازی لیگ ایران را داغ کرده است. کیفیت لیگ ما واقعا کیفیت پائینی دارد و قابل بحث نیست. آدم از دیدن بازی ها لذت نمی برد. امیدوارم که همه ی نگاه ها حرفه ای شود. از بازیکن و سرپرست و مدیرعامل بگیر متاسفانه فقط قرارداد و پول را می بینند و کسی به فکر هوادار نیست. آدم های اطراف فوتبال هم دنبال جیب خودشان هستند و کسی به فکر جو خراب و مسموم فوتبال نیست. کسی مدارس فوتبال را دنبال نمی کند.
 
برای تیم گرفتن باید به افراد غیرفوتبالی التماس کرد
وی در خصوص اینکه آیا به مربیگری علاقه دارد یا نه؟ افزود: تا کلاس های "B" ادامه دادم اما رها کردم. در مربیگری ما چرخه ای وجود دارد و باید برای تیم گرفتن به افرادی التماس کنی که از کنار فوتبال رد نشده اند. این رابطه ها را دوست ندارم. نه زمانی که فوتبال بازی می کردم با رابطه رفتم از باشگاهی تا تیم ملی و نه الان. با تمام مربیان خارجی کار کرده ام. از کریستوف دام، برتی فوکس، رودی فولر، کارانکل و شوماخر. چیزی بلدیم که به فورواردها یاد بدهیم اما تا دنبال ما نیایند، به کسی اصرار نمی کنم. باور کنید بعد از کنار گذاشتن فوتبال حتی یک بار هم سرتمرین استقلال نرفته ام. دنبال آرامشم و مثل گذشته طرفدار استقلال.
 
دوست داشتم در بازی یادبود میناوند و انصاریان باشم
علی موسوی در خصوص اینکه چرا در بازی یادبود مرحوم میناوند و انصاریان حضور نداشت؟ گفت: می گویم که همه چیز فوتبال ما به داشتن ارتباطات خلاصه می شود. با میناوند در تیم ملی همبازی بودم و با هم سوم آسیا شدیم. خاطرات خوبی از او دارم. علی انصاریان هم در مقطعی در تیم ملی با من همبازی بود. دوست داشتم در بازی یادبودشان گوشه ای باشم حتی اگر بازی نمی کردم. اما آن رابط هایی که دعوت می کنند، هیچ تماسی با من نداشتند. در فوتبال دیگر هیچ انتظاری از کسی نداریم. خیلی ناراحت شدم و واقعا شوک آور بود. خدا رحمتشان کند و انشالله در آن دنیا هم مثل این دنیا شاد باشند. نمی توانستم خودم زنگ بزنم که می خواهم باشم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.