شفر حفظ می شد، می توانست تیم را قهرمان کند

ورمرزیار در گفتگو با راسخون: استراماچونی در بدترین زمان ممکن استقلال را رها کرد/انتخاب مدیرعامل مهمتر از سرمربی است

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه استراماچونی در بدترین زمان ممکن تیم را رها کرد و رفت، گفت: انتخاب مدیرعامل باشگاه مهمتر از سرمربی است و باید تیم هرچه زودتر تقویت شود.
چهارشنبه، 4 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ورمرزیار در گفتگو با راسخون: استراماچونی در بدترین زمان ممکن استقلال را رها کرد/انتخاب مدیرعامل مهمتر از سرمربی است
صادق ورمرزیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت نابه سامان باشگاه استقلال اظهار داشت: استقلال قبل از شروع فصل جدید، دارای مشکلات اساسی بود. شنیدم که شفر از استقلال بابت مطالباتش شکایت کرده است. متاسفانه باشگاه او را به دلیل اینکه نتوانسته با بهترین تیم تاریخ استقلال نتیجه بگیرد. بعد 17 بازیکن بهترین تیم تاریخ باشگاه می روند! پس نتیجه می گیریم یا شفر مربی خوبی نبوده یا این 17 بازیکن. اگر غیر این است چرا هم بازیکنان و هم شفر همزمان رفتند؟ فکر می کنم مشکل جای دیگری بود که این اتفاقات را رقم زد.
 
وی افزود: باشگاه با همه ی گرفتاری های خاص، دنبال استراماچونی رفت. کسی که شاید مربی ای در سطح شفر است. الان شاید به زعم هواداران، بهتر از شفر باشد. او وقتی از ایتالیا آمد، دوباره تیمی جدید با داشته هایش ساخت و بهترین سیستم (2-5-3) را انتخاب کرد. چون من در این سیستم بازی کردم، خیلی این سیستم را دوست دارم. یادمان نرود که با برگشتن چند تا از بزرگان تیم، علی کریمی، روزبه چشمی و فرشید باقری وضعیت سروسامان گرفت و به تیم شخصیت دادند. تیم با این بازیکنان روی غلطک برد افتاد و 10 بازی در مسابقات مختلف نباخت. بعد از رسیدن تیم به شرایط آرمانی، دیدید که چه اتفاقاتی رقم خورد و استراماچونی در بدترین زمان ممکن تیم را رها کرد و رفت. تیمی که یواش یواش جان گرفته بود، یک دفعه ای حالش بد شد.
 
پیشکسوت استقلال ادامه داد: تیم شکل خوب خود را از دست داد. علاوه بر عدم نتیجه گیری در بازی های پایانی نیم فصل اول، تیم به دلیل عدم حضور سرمربی و یک بزرگتر، دچار حاشیه شد. این حواشی و درگیری، کدورت ایجاد می کند و برای تیم دردسرساز می شود. خوشحالم که این وقفه ی لیگ پیش آمد و تیم بیشتر ضربه نخورد. در این فاصله باید سریعا وزیر مدیرعامل باشگاه را انتخاب کند تا او بتواند در نقل و انتقالات چند بازیکن خوب بگیرد و تیم تقویت شود. البته شنیدم که استقلال به همراه چند تیم دیگر حق خرید بازیکن ندارد. اما اگر این اتفاق نیفتاد، بلافاصله باید نقاط ضعف برطرف شود. یادمان باشد که در نیم فصل دوم تیم ها به سختی امتیاز می دهند. برای قهرمان شدن در لیگ باید تیمی بسیار قوی تر از نیم فصل اول داشته باشیم. چون هم لیگ قهرمانان آسیا در پیش است و هم بازی های جام حذفی. این فشردگی تیم ها را اذیت می کند و تیمی موفق است که بتواند نیمکت قوی داشته باشد.
 
صادق ورمرزیار در خصوص وضعیت نامشخص بازگشت استراماچونی گفت: اگر او حاضر نباشد که برگردد، ما می گوئیم عیبی ندارد، حداقل مدیرعامل انتخاب شود تا حق خرید بازیکن در نقل و انتقالات را داشته باشد. ما چه با استراماچونی چه بدون او باید در نیم فصل دوم به مسابقات ادامه دهیم. فکر می کنم چیزی که مهم است استقلال است. این استقلال بود که به استراماچونی شخصیت و محبوبیت و مقبولیت داد. او در چند تیم که بوده، اخراج شده است. ولی در ایران و ایتالیا به واسطه ی حضور در استقلال، محبوب شد. ما بایستی به فکر آبروی استقلال باشیم و باشگاه را حفظ کنیم. این تیم باید به کارش ادامه دهد و نیاز به خرید بازیکن دارد. در چند پست تیم مشکل دارد و باید تقویت شود.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی باشگاه پول مربی را نداد و در این راه مرتکب اشتباه شد، در واقع دیگر کار از دستش خارج شد و الان استراماچونی است که دست بالاتر را دارد. به طرفداران خوب استقلال می گویم که ممکن است استراماچونی برگردد اما فقط به خاطر 6 ماه. ما باید به فکر استقلال باشیم و بعد از 6 ماه ما می مانیم و استقلال. باید بهترین تصمیم را برای تیم و آینده گرفت. برای این تیم خیلی ها زحمت کشیدند. اگر استراماچونی باشد یا نباشد باید از استقلال حمایت کنیم. باید تصمیمی گرفته شود که هم به نفع هواداران باشد و هم باشگاه.
 
پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا استراماچونی بهتر از شفر است؟ تصریح کرد: دید من نسبت به این دو مربی فنی است. معتقدم استراماچونی و شفر در یک سطح بودند. اگر شفر مدیریت درست می شد، می توانستیم قهرمان شویم. او شناخت کامل پیدا کرده بود و برای پرداخت نشدن پول قهر نمی کرد. روی برخی مسائل همکاری می کرد. حداقل این بود که این قدر سرمایه هدر نمی رفت. الان هم باید پول شفر را بدهیم و هم پول استراماچونی. می توانستیم با حفظ شفر، چند بازیکن تاپ بخریم و با او این راه را برویم.
 
صادق ورمرزیار با اشاره به درگیری در رختکن استقلال گفت: همیشه بعد از شکست برخی مسائل در رختکن پیش می آید و پیامد خود را دارد. ممکن بود اگر استراماچونی هم بود این اتفاق می افتاد. هیچ بازیکنی از تعویض راضی نیست و بدش می آید. وقتی بزرگتر نباشد، بازیکن به خودش اجازه می دهد هرکاری بکند و اعتراض کند. اگر استراماچونی بود شاید کسی ناراحت می شد اما رخ دادن درگیری احتمالش خیلی ضعیف بود. ما باید رعایت حال پیشکسوتان را بکنیم. باشگاه باید به پیشکسوتان خود احترام بگذارد. من جواد زرینچه و همدانی را دوست دارم و به آنها احترام می گذارم. اگر از زرینچه حمایت نکنیم، فردا برای همدانی هم همین اتفاق خواهد افتاد. اگر مدیریت نکنیم و به جواد بی احترامی شود، فردا به همدانی و دیگر پیشکسوتان هم بی احترامی می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.