خیلی ها کنار شفر پول به جیب زدند

حسن روشن در گفتگو با راسخون: دلال ها قول قهرمانی می دهند نه مربی/فرهاد مجیدی جلوتر از خودش حرف می زند

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه اگر استراماچونی قول قهرمانی داده باشد، مربی نیست چون این حرف ها کار دلال است، گفت: فرهاد مجیدی خیلی جلوتر از خودش حرف می زند و باید به جای صحبت کردن، کمی کار کند.
دوشنبه، 3 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حسن روشن در گفتگو با راسخون: دلال ها قول قهرمانی می دهند نه مربی/فرهاد مجیدی جلوتر از خودش حرف می زند
پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه اگر استراماچونی قول قهرمانی داده باشد، مربی نیست چون این حرف ها کار دلال است، گفت: فرهاد مجیدی خیلی جلوتر از خودش حرف می زند و باید به جای صحبت کردن، کمی کار کند.
 
حسن روشن در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به انتخاب استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، اظهار داشت: شناخت خوبی نسبت به این مربی ندارم. گفته اند در اینتر مربی بوده است. قضاوت در مورد این مربی زود است اما سوال اساسی اینجاست که چنین مربی ای چرا در دو سال اخیر بیکار بوده است؟ اگر مربی درجه ی یک یا حتی درجه دو است، چرا در فوتبال اروپا تیمی سراغش نرفته است؟ اما اینکه آیا در استقلال موفق خواهد شد یا نه باید به او زمان دهیم تا ببینیم با امکاناتی که این تیم دارد، چطور کار را پیش می برد.
 
قربانی حتما چیزی دیده که نخواسته دستیار باشد
وی در خصوص منتفی شدن دستیاری رحمان رضایی در استقلال و انصراف پیروز قربانی از دستیاری استراماچونی، افزود: باشگاه باید یکی دو دستیار قبل از آمدن این مربی، برای او در نظر می گرفت. این کار باعث می شد وقت کمتری هدر برود. رحمان هم بچه ی خوبی است و هم به واسطه ی حضور در فوتبال ایتالیا می توانست کمک کند. البته اگر تیم نتیجه نمی گرفت، باشگاه و خود رحمان رضایی زیر سوال می رفتند که چرا یک پرسپولیسی در کادر فنی استقلال بوده است. مطمئنم پیشکسوتانی داریم که می توانند به مربی جدید کمک کنند. پیروز نشان داده اخلاق خاصی دارد و وقتی ببیند اوضاع مناسب نیست و نمی تواند کمک کند، نمی ماند. حتما او چیزی دیده که نخواسته بماند. قطعا این ضعف مدیریت را می رساند که نتوانسته به مربی خارجی دستیار ایرانی بدهد.
 
نمی دانم استراماچونی مربی درجه چندم است
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: من با مربی خوب خارجی موافقم. مربی درجه 2 و 3 را نه. چون شناختی از استراماچونی ندارم، نمی توانم بگویم درجه چندم است. اگر تیم داشت می شد گفت که درجه ی یک است. شاید هم درجه یک باشد اما به عناوین مختلفی پیشنهاد نداشته است. من هم بازیکن بودم، بوده با هست فرق دارد. او مربی اینتر بوده و باید دید الان چکاره است.
 
مربی چطور تیم را ندیده می گوید قهرمان می شویم؟
حسن روشن گفت: با شرایطی که استقلال دارد و هزینه هایی که برای گرفتن این مربی ایتالیایی انجام شده، باید تیم قهرمان شود. اگر نتواند قهرمان کند که حرفی باقی نمی ماند. البته اگر این مربی قول قهرمانی بدهد، یقین بدانید کشک است. اگر گفته قهرمان می کنم، مربی نیست. وقتی مربی تیمی را ندیده چطور می گوید قهرمان می کنم؟ استقلال این قدر مشکلات دارد که باید اول آنها را برطرف کند.
 
بهانه برای نتیجه نگرفتن مربی خارجی جور است
وی خاطرنشان کرد: مربی ای می تواند قول قهرمانی دهد که همه ی شرایط از قراردادبازیکنان، زمین تمرین، امکانات، پول مهیا باشد. دلال وقتی کار انجام می دهد، این حرف ها زده می شود. این طور حرف ها را مربیان نمی زنند. قول قهرمانی حرف دلال هاست. شرایطی که استقلال دارد، بهانه را برای مربی خارجی جور کرده است. به خاطر این می گویم که بی خودی قول قهرمانی داده. آیا این تیم مشکل مدیریت و کمیته ی فنی ندارد؟ کمیته ی فنی باید حداقل قرارداد 3 ساله داشته باشد و روند انتخاب مربی را دنبال کند.
 حسن روشن در گفتگو با راسخون: دلال ها قول قهرمانی می دهند نه مربی/فرهاد مجیدی جلوتر از خودش حرف می زند

استقلال با این بریز و بپاش ها باید قهرمان شود
پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: قهرمان شدن در لیگ برتر به این راحتی ها نیست. اگر بریزو بپاش ها به قهرمانی ختم شود، می ارزد. اما این هزینه ها برای قهرمان شدن نیست وقتی هیات مدیره سرمربی انتخاب می کند. کدامشان فوتبالی اند؟ خودشان هم مشکل دارند. 2 سال پیش وقتی گفتم من شفر را وقتی 51 ساله بود، می شناختم، به من خندیدند. وقتی به استقلال آمد 67 سالش بود. بزرگترین حسنی که استراماچونی دارد، سن پائین اوست. من هم مدرک A اروپا دارم ولی وقتی شصت و خورده ای ساله ام چطور می توانم مربیگری کنم؟ کی روش هم در دهه ی پنجاه عمرخود به فرگوسن در منچستر کمک می کرد اما وقتی به فوتبال ایران آمد، بازنشسته اش آمد.
 
خیلی ها کنار شفر پول به جیب زدند!
حسن روشن بااشاره به قرارداد بالای شفر گفت: شفر قرارداد خوبی با استقلال بست. پول خوبی هم به جیب زد. البته فقط خودش به جیب نزد. دلال ها و مدیران عاملی که در مسائل امضاء دست داشتند هم پول خوبی به جیب زدند. کسی به فکر هوادار نیست. هوادار صاحب این تیم است ولی کسی خبری از اتفاقات آن ندارد. مگر می شود مربی خارجی بیاوریم و بدون شناخت قول قهرمانی بدهد. استقلال آکادمی متزلزل پاشیده ای دارد که اصلا روی آن نمی شود حساب کرد که مثلا دو سال دیگر می تواند کمک حال تیم بزرگسالان باشد.
 
درباره فساد آکادمی استقلال حرف زدم، رفتند شکایت کردند
وی بااشاره به رای کمیته ی اخلاق در مورد محرومیت رضاافتخاری و صادق ورمزیار، خاطرنشان کرد: اینها را 10 سال است مگر من نمی گویم؟ مقصر اصلی مدیران عامل هستند که برای تیم های پایه بودجه در نظر نمی گیرند. وقتی بودجه نمی دهند رئیس آکادمی و مربیان می روند دنبال بچه پول دارها و بچه های فوتبال بلد و مستعد را طرد می کنند. من هرچه گفتم، خندیدند. هرچه گفتم، از من شکایت کردند. حالا دیدید که خبرهایی بوده؟ فعلا اسم 2نفرشان در آمده است. خیلی بیشتر از این افراد هستند. وقتی مدیرعامل به آنها پول نمی دهد، آنها مجبورند از مردم پول بگیرند و به این روز بیافتند.
 
با محرومیت یکی دو نفر دیگر فضای آکادمی ها سالم تر می شود
پیشکسوت استقلال ادامه داد: خیلی کارها در آکادمی ها انجام می دهند. خدا پدر فدراسیونی ها و کمیته ی اخلاق را بیامرزد. واقعا کار خوبی کردند و جای تشکر دارد. پیشنهادم این است که کمیته ی اخلاق با پشتوانه ی فدراسیون، باید نماینده هایی را داشته باشند که روی این آکادمی ها نظارت کنند تا این مسائل ریشه کن شود. آکادمی غیررسمی مشکلات کمتری دارند. آنها زمین اجاره می کنند و باید پول بگیرند اما وقتی باشگاه رسمی هم زمین دارد و هم امکانات، چرا باید از مردم پول بگیرد. آکادمی غیررسمی می شناسم که عالی کار می کنند. خودشان زمین اجاره کرده اند و شهریه ی آنچنانی هم نمی گیرند که از بغلش ماشین بخرند. چون آنها به کارشان علاقه دارند. کمیته ی اخلاق نظارت را در آکادمی ها بیشتر کند و یکی دو نفر دیگر هم محروم شوند، فضا کمی سالم تر خواهد شد.
 
این حرف ها برای مجیدی زود است
حسن روشن در خصوص فایل صوتی منتشر شده که در آن فرهاد مجیدی علیه پرویز مظلومی حرف زده بود، گفت: فرهاد مجیدی اسطوره ی باشگاه استقلال است ولی چند وقتی است خیلی جلوتر از خودش صحبت می کند. مثلا گفته تیم ملی امید را به المپیک می برم. برمی گردم استقلال را قهرمان ایران می کنم و بعد قهرمان آسیا. این حرف ها برای مجیدی زود است. بایستی به جای حرف زدن، اول کمی کار کند و بعدا این حرف ها را بزند. قرار ما این است پیشکسوتان به هم نپرند. اگر مشکلی هم دارند بشینند و صحبت کنند. فرهاد مدتی هم شاگردش بوده است. آن موقعی هم که تیم را ول کرد و به قطر رفت، پرویز مظلومی لابد حرف هایی زده که اینها دست به دست هم داده تا به هم حمله کنند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.