شهرام گودرزی در گفتگو با راسخون:

اتفاقات بازی با استقلال باعث سقوط پارس جنوبی شد/به هرقیمتی نمی خواهم در لیگ بازی کنم

بازیکن فصل گذشته پارس جنوبی جم با بیان اینکه به هر قیمتی حاضر نیست در لیگ بازی کند، گفت: اتفاقات بازی با استقلال باعث سقوط پارس شد در حالی که باید فدراسیون 3 امتیاز آن دیدار را به نفع ما اعلام می کرد، در بدترین زمان ممکن تصمیم به تکرار بازی گرفتند.
چهارشنبه، 5 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اتفاقات بازی با استقلال باعث سقوط پارس جنوبی شد/به هرقیمتی نمی خواهم در لیگ بازی کنم
شهرام گودرزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اینکه چرا تاکنون با تیمی قرارداد نبسته است، اظهار داشت: قبول دارم که در انتهای روزهای نقل و انتقالات سخت بشود با تیمی قرارداد بست و این یک ریسک بزرگ است اما از طرفی نمی خواهم باهرشیوه ای که شده بازی کنم. پیشنهادهایی از لیگ یک و برتر دارم اما هدفم این است که بتوانم ابتدا انتخاب درستی کنم و بعد اینکه در تیمی باشم که هم از لحاظ مالی و هم فوتبالی خوب باشد. فقط این طور نباشد که قراردادی ببندم و نتوانم فوتبال بازی کنم. به هرحال سال های آخر فوتبالم است و دوست دارم تا توان دارم بازی کنم. اگر لیگ برتر نشد، سعی می کنم اگر به لیگ پائین رفتم، تیم خوبی بروم. راستش را بخواهید پیشنهادهای لیگ برتری ام طوری بود که خودم دوست نداشتم به آنها پاسخ دهم.
 
به هر قیمتی نمی خواهم در لیگ بازی کنم
وی افزود: فعلا نمی توانم از پیشنهادهایم حرفی بزنم و قطعا در یکی دو روز آینده تصمیم قطعی ام را می گیرم. به هر قیمتی نمی خواهم بازی کنم. اگر می خواستم می توانستم در پارس جنوبی بمانم. دوست داشتم در لیگ برتر فعلا بازی کنم. در تیم پارس هم خاطرات خوبی دارم و هم با مسئولین آنجا و مدیریت تیم آقای رضائیان رفاقت خوبی دارم. حیف شد تیم پارس افتاد. واقعا تیمی نبود که سقوط کند اما شرایطی پیش آوردند که تیم به لیگ یک رفت. هم بازیکنان خوبی داشتیم و هم شرایط خوب. اما به یک باره همه چیز به هم ریخت. هرچقدر تلاش کردیم نشد که جلوگیری کنیم. متاسفانه این افت از بعد از اتفاقات بازی با استقلال که آنها بی دلیل حاضر نشدند، شروع شد و بعد از آن هم تصمیم بد فدراسیون هم در تکرار بازی و هم زمان نامناسب باعث شد تا تیم به آن روز بیافتد.
 
اتفاقات بازی با استقلال کمر پارس را شکست
بازیکن فصل پیش پارس جنوبی جم ادامه داد: آن بازی بدون شک باید 3 بر صفر به سود پارس جم می شد اما این تیم چون هیچ پشتوانه ای در فدراسیون نداشت، نتوانست حق خود را بگیرد و فدراسیون رای به تکرار بازی داد. تکرار این بازی را هم درست قبل از بازی با شاهین گذاشتند. 3 امتیاز بازی با استقلال را که باید به ما می دادند، هیچ؛ در بدترین زمان ممکن بازی تکراری را گذاشتند. ما در این بازی چندین بازیکن خوب خود را از دست دادیم و در ادامه ی لیگ و درست در حیاتی ترین زمان لیگ که سرنوشت تیم ها رقم می خورد، دست کادر فنی خالی شد. تیم ما حیف شد که افتاد. خیلی مسائل دست به دست هم داد تا نتوانیم پارس را در لیگ برتر حفظ کنیم. اما مهمترینشان همان اتفاقات بازی با استقلال بود که کمر تیم را شکست. تیم ما طوری بسته شده بود که اصلا کسی فکرش را نمی کرد حتی برای ماندن دردسری را بکشد اما از وقتی مشکلات مالی شروع شد دیگر رنگ خوشی را ندیدیم.
 
لیگ بیستم تیم های خوب زیاد دارد
شهرام گودرزی با اشاره لیگ برتر بیستم گفت: یکی دو هفته از بازی ها گذشته و هنوز خیلی از تیم ها شکل نگرفته اند. خیلی از تیم ها تغییرات زیادی داشته اند و تا بتوانند به هماهنگی برسند، هفته ها طول می کشد. همیشه این طور است و باید صبر کرد تا 4، 5 هفته بگذرد. اما آن طور که مشخص است امسال خیلی تیم ها به هم نزدیک هستند و شاید نتایج خیلی از بازی ها قابل پیش بینی نباشد. شرایط کرونایی هم باعث شده تا تیم ها آن طور که باید نتوانند به آمادگی برسند و برخی موارد هم دست به دست هم داده تا امسال لیگ ویژه تری را نسبت به قبل داشته باشیم. شک نکنید که امسال به مراتب سال سخت تری نسبت به لیگ نوزدهم در پیش داریم. سال قبل فقط 9 هفته در دوران کرونا برگزار شد اما امسال کل لیگ، اردوها و جام حذفی باید در این شرایط پیش برود. امیدوارم کسی در این شرایط سخت، آسیب نبیند . اتفاقی برای هیچ ورزشکاری نیفتد.
 اتفاقات بازی با استقلال باعث سقوط پارس جنوبی شد/به هرقیمتی نمی خواهم در لیگ بازی کنم
فوتبال بدون تماشاگر روح ندارد
وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی باعث شده تا کمتر کسی دیگر به بازی های بدون تماشاگر فکر کند. واقعا فوتبال بدون هوادارانش بی معنا و بی روح است. انگار همه ی بازی ها دوستانه است و هیجانی در آن دیده نمی شود. جای خالی تماشاگران واقعا احساس می شود. بعضی وقت ها وقتی بازیکنان از روی بی حوصلگی بازی می کردند یا انرژی برای کار نداشتند، این حمایت و تشویق های هواداران به تیم روحیه می داد و خیلی جاها مشکل گشا بود. این شرایط باعث شده تا معنی میهمانی و میزبانی هم عملا از بین برود. البته برخی از زمین ها را که می بینم واقعا دچار مشکل هستند و اینها برای لیگ برتر ما خوب نیست. 20 سال از حرفه ای شدن فوتبال ما می گذرد اما هنوز خیلی از تیم ها مشکلاتی دارند که قابل باور نیست. تیم ها زمین تمرین درست و حسابی ندارند. ورزشگاه ندارند. رختکن ها در حد لیگ برتر نیست.
 
به جای پاک کردن صورت مسئله، قوانین سخت بگذارند
بازیکن فصل گذشته پارس جنوبی در خصوص مدعیان لیگ برتر افزود: سخت است بخواهیم از الان بگوئیم کدام تیم ها مدعی اصلی هستند. لیگ ما همیشه مدعیان به خصوصی دارد که در هرشرایطی انتظار از آنها بالاست. مثل پرسپولیس و استقلال. امسال تیم های خوب زیادی داریم. بازیکنان خوب هم تقسیم شده اند. گل گهر تیم خوبی بسته و سرمربی بزرگی را استخدام کرده است. تیم فولاد تیم خوبی دارد. تراکتور و سپاهان هم می توانند مدعی باشند. اگر یکی دو هفته ی دیگر صبر کنیم، می توانیم در این خصوص نظر منطقی تری بدهیم. اما موضوعی که می خواهم بگویم این است که منع ورود مربی و بازیکن خارجی به سود فوتبال ما نیست. برخی تیم ها خارجی های خود را حفظ کردند و تیم های تازه وارد مشمول این قانون شدند. این باعث می شود تا عدالت رعایت نشود. شاید فدراسیون این قانون را وضع کرده تا کمی از این پرونده های بین المللی تکلیفش روشن شود. به عقیده ی من آمدن مربی و بازیکنان با کیفیت باعث پیشرفت بازیکنان داخلی می شود. بازیکنان ایرانی در کنارشان چیزهای زیادی یاد می گیرند و سطح شان بالا می رود. این قدر برخی باشگاه ها بد قرارداد بسته اند که بعضی بازیکنان خارجی بدون بازی میلیاردها تومان پول گرفته اند. باید قوانین سخت بگذارند و صورت مسئله را پاک نکنند.
 
در فوتبال بالا و پائین زیاد دیدم
شهرام گودرزی که سابقه ی بازی در اکثر تیم های لیگ برتری را دارد و جزو بازیکنانی است که زیاد تیم عوض می کند، در این باره گفت: من تا هر موقع توان داشته باشم، فوتبال بازی می کنم و قصد خداحافظی ندارم. سن و سالی ندارم و 33، 34 سالم است. فکر می کنم چندین سال دیگر می توانم بازی کنم. من از سن پائین و 16 سالگی در لیگ بازی کردم و بالاوپائین زیاد دیدم. در اکثر تیم ها بازی کردم. من واقعا دوست نداشتم این قدر تیم عوض کنم. اگر شرایط تیم ها خوب بودند که می ماندم. بازیکن هرچقدر در باشگاهی بیشتر بماند، ثبات به نفعش است. شرایطی پیش آمده که مجبور به تغییر زیاد تیمم بودم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.