حسن هوری در گفتگو با راسخون:

نباید با انتظار قهرمانی صنعت نفت را تحت فشار بگذاریم/نه طرفدار استقلالم نه پرسپولیس

کاپیتان سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان اینکه طرفدار هیچ یکی از تیم های پایتخت نیستم، گفت: صنعت نفت اگر جزو 6 تیم اول لیگ بیستم قرار بگیرد، شاهکار کرده است و نباید با انتظار قهرمانی این تیم را تحت فشار بگذاریم.
دوشنبه، 8 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نباید با انتظار قهرمانی صنعت نفت را تحت فشار بگذاریم/نه طرفدار استقلالم نه پرسپولیس
حسن هوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نتایج درخشان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در لیگ بیستم اظهار داشت: همان طور که همه می دانند، این باشگاه جزو آخرین باشگاه هایی بود که توانست تیمش را برای لیگ بیستم ببندد. اصلا شرایط این تیم مشخص نبود. از لحاظ مالی در لیگ نوزدهم سال سختی را پشت سرگذاشته بودند و عملا برای فصل جدید دستشان بسته بود. آنها حتی شکایت هم داشتند و نمی توانستند قرارداد جدیدی را ثبت کنند. با همه ی این مشکلات واقعا شرایط طوری بود که هرکسی جرات نداشت، هدایت این تیم را قبول کند. پورموسوی و همکارانش واقعا ریسک بزرگی کردند و به خاطر مردم آبادان این مشکلات را به جان خریدند. در واقع آبروی خودشان را وسط گذاشتند و در لحظه ی آخر توانستند بازیکنان خیلی خوبی را با توجه به توانایی کم مالی ای که باشگاه داشت، جذب کنند. نباید این خدمت بزرگ آنها را فراموش کرد.
 
پورموسوی جرات به خرج داد
وی افزود: بازیکنانی که امسال در صنعت نفت جمع شده اند هم از لحاظ کیفی خوب هستند و هم قراردادشان نسبت به دیگر تیم های لیگ واقعا پائین است. تیم بازیکنان و ستاره های فصل قبلش را هم از دست داده و بیشترین تغییر را داشته است. فراموش نکنید که کادر فنی جدید چقدر کارشان سخت بوده چون تقریبا 80 درصد تیم تغییر کرده و آنها تلفیقی از باتجربه ها و بازیکنان جوان بومی را جمع کرده اند. اگر اشتباه نکنم در اکثر دیدارهایی که صنعت به میدان رفته، بازیکنان جوان و از آکادمی خودش استفاده کرده است. هیچ مربی ای جرات ندارد این قدر به تیمش بازیکن جوان تزریق کند. این حرکت کادر فنی جواب داده و به خوبی بازیکنان شرایط را درک کرده اند و به هماهنگی رسیده اند. این شرایط امیدوارم پایدار بماند. شک نکنید که هرچقدر بازی ها به جلوتر برود، تیم هماهنگ تر و زیباتر بازی خواهد کرد و ما عملکرد فنی بهتری از صنعت خواهیم دید. نمایشی که این تیم تا اینجای کار داشته واقعا عالی بوده و هواداران آبادانی راضی اند. امیدوارم در طول مسیر این کیفیت را ادامه بدهند.
 
انتظار قهرمانی داشتن از صنعت نفت زیاده روی است
کاپیتان سابق صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا این تیم می تواند در لیگ بیستم مدعی قهرمانی باشد؟ تصریح کرد: اگر تیم بتواند حداقل جزو 6 تیم بالای جدول باشد، فوق العاده و شاهکار خواهد بود. نباید تیم را تحت فشار گذاشت. این که بگویم پتانسیل قهرمانی در تیم صنعت نفت وجود دارد، حرف سنگینی است. برای قهرمان شدن در لیگ باید خیلی از مسائل را رعایت کنیم. تیم پشتوانه می خواهد و واقعا سخت است. از تیمی که 80 درصد آن تغییر کرده اند و جوان شده و تازه اول راه است، نمی شود انتظار قهرمانی داشت. صنعت نفت کنونی را می شود گفت که تقریبا خیلی از بازیکنانش جزو محصولات آکادمی اش هستند. بازیکنان باتجربه ای هم که تیم دارد، خوزستانی هستند. انتظار قهرمانی از این تیم داشتن زیاده روی است. فکر می کنم امسال اگر جزو 6 تیم بالای جدول باشند، فوق العاده خواهد بود. سال های بعد این تیم می تواند شانس قهرمانی داشته باشد چون پخته تر خواهد شد. این تیم در آینده می تواند مثل سال 83 که ما در تیم فولادخوزستان همراه مبعلی، بدوای، کعبی و چهارمحالی و بازیکنان دیگر که جزو محصول آکادمی فولاد بودیم، قهرمان ایران شدیم، قهرمان شوند.
 
تماشاگران برای قهرمان شدن به صنعت نفت فشار نیاورند
حسن هوری گفت: خواهشی که از تماشاگران صنعت نفت آبادان دارم این است که از این تیم حمایت کنند و هیچ فشاری را روی تیم و بازیکنان نیاورند که حتما باید قهرمان شوند. بازیکنان این تیم یه عده جوان خوب خوزستانی وباانگیزه و بومی هستند که دارند تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام می دهند. هواداران مثل همیشه یار دوازدهم این تیم عمل کنند و بادلگرمی و انگیزه ای که به تیم و بازیکنان می دهند، به آنها کمک کنند. نباید هیچ فشاری پشت تیم باشد. حیف که این تیم نمی تواند از تماشاگرانش استفاده کند و آنها را در ورزشگاه داشته باشد. واقعا اگر شرایط خوب بود، حضور این هوداران می توانست مفید باشد. مطمئنم به زودی این کرونا دست از سر مردم دنیا برمی دارد و خیلی زود هوداران به ورزشگاه برمی گردند. البته کرونا هم باعث نشده که آنها از تیم حمایتشان را کم کنند. همیشه در هرشراطی کنار تیم هستند و هروقت تمرین و بازی باشد، حداقل 200،300 نفر هر طور شده خودشان را به نزدیکی تیم می رسانند. در خیابان و سرتمرین و حتی فضای مجازی بازیکنان را تحریک می کنند و به آنها انگیزه می دهند.
 نباید با انتظار قهرمانی صنعت نفت را تحت فشار بگذاریم/نه طرفدار استقلالم نه پرسپولیس
تنها دلخوشی مردم آبادان فوتبال است
وی خاطرنشان کرد: مردم آبادان واقعا چیزی برای دلخوشی ندارند و تنها دلخوشی و خوشحالی آنها همین تیم صنعت نفت است. شما باید اینجا باشید و موقع پیروزی صنعت، مردم را در شهر ببینید که چقدر از شدت خوشحالی چشمشان برق می زند و در پوست خود نمی گنجند. اینها جز فوتبال چیزی ندارند. انشالله تیم نتیجه بگیرد و دلشان همیشه خوش باشد. می بینید که لیگ بیستم بدون تماشاگر واقعا لذتی ندارد. در بازی ها هیچ شور و هیجانی نیست. این هوداران به ورزشگاه، فوتبال و بازیکنان روح و انگیزه می دهند. با هوادار است که فوتبال لذت بخش و هیجانی می شود. فوتبال به هیجان و حاشیه و انگیزه ای که تماشاگر روی سکو ایجاد می کند، زنده است. امیدوارم هرچه زودتر مردم بتوانند به ورزشگاه ها برگردند و تیم محبوبشان را از نزدیک حمایت کنند. فوتبال بدون تماشاگر معنا و مفهومی ندارد. مردم باید رعایت کنند تا هرچه زودتر از این بیماری خلاص شویم.
 
لیگ بیستم مدعیان زیادی دارد
کاپیتان سابق صنعت نفت آبادان با بیان اینکه هنوز چهره ی مدعیان مشخص نشده، ادامه داد: واقعا امسال سخت است مدعیان را بگوییم کدام تیم ها هستند. هیچ تیمی هنوز آن طور که باید جا نیفتاده و نتوانسته کیفیت واقعی خودش را نشان دهد. 6، 7 تیم می توانند مدعی باشند. سپاهان، فولاد، استقلال، پرسپولیس و گل گهر مدعی هستند. اکثر بازیکنان خوب در تیم ها پخش شده اند. حتی تیم های پائین جدولی هم خوب هستند و نتایج قابل پیش نیست. در نفت مسجدسلیمان، مجتبی حسینی با دست خالی و هیچ بازیکن سرشناسی تیمش دارد فوتبال بازی می کند و نتایج خوبی گرفته است. نباید آدم پا روی وجدان و انصاف بگذارد. فولاد هنوز جا نیفتاده و اگر جا بیافتد تیم قلدری است. تراکتور هم مهره های خوبی دارد اما یک جورایی متزلزل است و هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. اگر علی منصوریان می ماند، امکان داشت بهتر شوند. اما سخت است از این بحران دربیایند.
 
صبور باشیم تا داوری ایران پوست اندازی کند
حسن هوری در خصوص داوری های لیگ بیستم که صدای اعتراض همه ی تیم ها را درآورده است، گفت: متاسفانه صنعت نفت و فولاد هم در خصوص اشتباهات داوری ضرر کرده اند و اگر این طور نبود، الان شرایط بهتری داشتند و صنعت می توانست صدرنشین باشد. با این حال معتقدم داوری ما دارد پوست اندازی می کند. یک عده جوان دارند به داوری وارد می شوند و تیم ها و بازیکنان هم باید در این مسیر کمک حال باشند و آستانه ی تحمل خود را بالا ببرند. فوتبال است و باید قبول کنیم که نسل داوری ما دارد عوض می شود. داوران جوان باید اشتباه کنند تا پخته شوند. مگر ممبینی، فغانی، قهرمانی، ترکی و بقیه داوران بزرگ ما اشتباه نداشته اند؟ باید بیشتر صبر و تحمل داشته باشیم و به داوران استرس ندهیم. وقتی داوران را تحت فشار بگذارند، اشتباهاتشان بیشتر می شود. مطمئن باشند در دوسه سال آینده وضعیت داوری ما بهتر می شود.
 
نه طرفدار استقلالم، نه پرسپولیس
وی در پایان تاکید کرد: نکته ای که باید بگویم این است که می شنوم برخی ها بهانه می آورند که فلان وزیر و فلان فدراسیون و فلان نهاد می خواهد تیمی خاص را قهرمان کند. اصلا این حرف را قبول ندارم. هرتیمی خوب باشد، می تواند قهرمان شود. وقتی داخل زمین بازیکن توپش را گل نمی کند، وزیر چه گناهی کرده است. من نه طرفدار استقلال هستم و نه پرسپولیس. طرفدار خودم هستم اما واقعا این را قبول ندارم. تیم های استانم را دوست دارم. در فوتبال این طور حرف ها جایگاهی ندارد و کسی که فوتبالی باشد این را نمی گوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.