علی فیروزی در گفتگو با راسخون:

می دانستیم در اواخر نیم فصل کم می آوریم/صنعت نفت چشم به سهیمه آسیا دوخته است

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان اینکه نیم نگاهی به سهمیه ی آسیایی دارند، گفت: می دانستیم به دلیل از دست فصل بدنسازی، در اواخر نیم فصل کم می آوریم و همین اتفاق هم افتاد.
شنبه، 14 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
می دانستیم در اواخر نیم فصل کم می آوریم/صنعت نفت چشم به سهیمه آسیا دوخته است
علی فیروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شرایط تیم نفت آبادان اظهار داشت: بعد از بازی هفته هجدهم به بازیکنان فرصت استراحت دادیم که البته کم بود. تمرینات را از سوم فروردین شروع کردیم تا بتوانیم کمی هم بدنسازی کنیم. خدا را شکر شرایط بچه ها خوب است و تست کرونا هم از همه ی اعضای تیم گرفتیم که خوشبختانه جواب همه ی آنها منفی شد. دوست داریم سال جدید را با موفقیت آغاز کنیم و بتوانیم در ادامه ی راه به آنچه که هدفمان است، برسیم.
 
بازیکنان ما پول ندارند تا اضافه وزن بیاورند!
وی افزود: زمان استراحت بازیکنان نفت خیلی کوتاه بود و فرصتی نداشتند تا به وزن خود اضافه کنند. با وضعیت کرونا و شرایطی هم که تیم ما دارد، بازیکنان ما اضافه وزن نمی آورند. همه دنبال پول هستند و کسی چیزی ندارد بخود تا اضافه وزن داشته باشد. قرار شده، بعد از تعطیلات اتفاق خوبی برای تیم ما بیافتد و به بازیکنان پول بدهند. سال قبل هم دقیقا این تیم دچار مشکلات مالی شد. نفت نیم فصل اول خوب نتیجه گرفت و در ادامه مشکلات این قدر زیاد شد که نتوانست به مسیر خوب خودش ادامه دهد. انشالله قصه ی سال قبل دیگر تکرار نمی شود و مسئولان کمک می کنند تا مشکلات مالی رفع شود.
 
همه ی کارشناسان تیم ما را تحسین کردند
سرپرست تیم نفت آبادان با اشاره به نتایج این تیم در لیگ بیستم، تصریح کرد: خدا را شکر نتایج خیلی خوبی گرفتیم. ما در ابتدای فصل 11 بازیکن از دست دادیم و تیم به کلی عوض شد. هم کادر فنی و هم بازیکنان جدیدی جذب کردیم. تقریبا آخرین تیمی بودیم که بسته شد. زمان خیلی زیادی را از دست دادیم و فرصتی برای بدنسازی نداشتیم. با همه ی این شرایط تیم ما توانست خیلی خوب بازی ها را شروع کند و نتایج خوبی گرفتیم که تحسین همه ی کارشناسان را در پی داشت. ما نتوانستیم آن طور که باید در نقل و انتقالات ابتدای فصل بازیکن جذب کنیم. تعدادی هم که جذب تیم شدند، به دلیل مشکلات مالی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، قراردادشان ثبت نشده بود. همه این مشکلات پیش روی ما بود اما کادر فنی به خوبی از پس این مسائل برآمد و با برنامه ریزی خوب و دقیق توانست تیم را آماده کند. نتایجی هم که گرفتیم واقعا عالی بود و مطابق پیش بینی ها پیش رفتیم.
 
پیش بینی می کردیم صنعت نفت در ادامه ی لیگ کم بیاورد
علی فیروزی گفت: در نقل و نتقالات باید تیم ها بتوانند نقاط ضعف خود را پوشش دهند. شرایط امسال هم ویژه تر بود و چون فرصت بدنسازی برای تیم ها وجود نداشت، مجبور بودیم سریع وارد بازی ها شویم و هر 4 روز یک بار بازی کنیم. بازی کردن در چنین شرایط و فشردگی لیگ، می طلبد که تیم و بازیکنان در شرایط خوب بدنی باشند. اما تیم ما چون فرصتی نداشت، پیش بینی می کردیم که بدن بازیکنان ما تحلیل برود و از لحاظ بدنی کم بیاوریم. وقتی هم از لحاظ بدنی عقب باشیم، به تیم فشار می آید و هم مصدومیت ها و هم محرومیت ها بیشتر می شود. دقیقا همین مسائل برای ما پیش آمد و در ادامه به مشکل خوردیم. برای 3، 4 بازی آخر سال قبل تقریبا ما 50، 60 درصد تیم خود را نداشتیم و مجبور بودیم از بازیکنان رده های پائین استفاده کنیم.
 می دانستیم در اواخر نیم فصل کم می آوریم/صنعت نفت چشم به سهیمه آسیا دوخته است
اواخر نیم فصل با کمبود بازیکن مواجه شدیم
وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج سینوسی نفت آبادان تنها به خاطر مشکلات مالی بود؟ افزود: متاسفانه داوری ها هم طبق نظر کارشناسان به ضرر ما بود و 3 بازی از ما امتیاز گرفتند. با همه ی این اوضاع و مشکلاتی که داشتیم، راضی هستیم و نتایج قابل قبولی گرفتیم. انشالله در سال جدید بتوانیم شرایط اول فصل را به دست بیاوریم و نتایج خوب خود را تکرار کنیم. در مجموع راضی بودیم. نتایجی هم که در آخر سال قبل رقم خورد را فقط نمی شود به مشکلات مالی ربط داد. ما در خیلی از بازی ها بازیکن کم داشتیم و تیم ما دچار کمبود بازیکن شده بود. درست است که مشکل مالی داشتیم و داریم اما بالاخره بازیکنان به پولشان می رسند. آنها وقتی وارد زمین می شوند، دیگر به این مسئله فکر نمی کنند و هرچه دارند در زمین می گذارند. البته مسائل مالی اهمیت زیادی در بحث انگیزشی و روحی روانی دارد و بازیکن با فکر آسوده بازی می کند. جسم و روح مکمل همدیگر هستند و مشکلات مالی بی تاثیر نیست اما اینکه بخواهیم بگوئیم که برخی نتایج ضعیف به خاطر مشکلات مالی بود، درست نیست.
 
لیگ بیستم حساسیت عجیبی دارد
سرپرست تیم صنعت نفت آبادان در خصوص لیگ بیستم اظهار داشت: همه ی تیم های امسال خوب و یکدست هستند. هیچ مسابقه ای از قبل قابل پیش بینی نیست. نمی توانیم بگوئیم که فلان بازی را حتما می بریم. به خصوص در نیم فصل دوم. تیم هایی که مدعی قهرمانی هستند، امتیازگرفتن از آنها خیلی سخت است و تلاش می کنند دست پر زمین را ترک کنند. تیم هایی که وسط جدولند می خواهند خودشان را بالاتر بکشند و تیم های قعرنشین هم دنبال فرار از منطقه سقوط هستند. کیفیت تیم ها به هم نزدیک تر شده و فشردگی امتیازات در جدول هم موید این مسئله است. با یک برد و باخت رتبه ها تغییر می کند و بازی ها حساسیت عجیبی دارد. این نزدیک بودن تیم ها و استرسی که وجود دارد باعث می شود کیفیت کار پائین بیاید و بازی های کم گل و موقعیتی را شاهد باشیم. تمام سعی ما این است که از این شرایط بتوانیم استفاده کنیم و امتیازها را بگیریم. شرایط کرونا هم باعث شده تا میزبان و میهمانی هم عملا بی تاثیر باشد. وقتی تیمی نمی تواند از تماشاگرانش سود ببرد، دیگر فرقی نمی کند کجا بازی کنید. البته کیفیت زمین ها هم خیلی مهم است و می تواند روی روند تیم ها اثر بگذارد.
 
کسی از سال 99 خاطره خوشی ندارد
علی فیروزی گفت: در سال گذشته فکر نمی کنم اتفاق خوبی برای فوتبال ما رقم خورده باشد. شاهد بحث کرونا و از دست دادن خیلی از مردم به خصوص دو فوتبالیست محبوب بودیم. از دست دادن میناوند و انصاریان واقعا تلخ بود و هنوز هم کسی باورش نمی شود. فکر نمی کنم کسی از سال 99 خاطره خوشی داشته باشد. واقعا شرایط آزاردهنده ای بود و هم از لحاظ ورزشی و هم زندگی عادی مردم مشکلات زیادی داشتند که امیدوارم برطرف شود.
 
نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا داریم
وی در پایان تاکید کرد: هدف ما این است بتوانیم دوباره به شرایط خوب خود برگردیم. اگر پول بچه ها را بدهند و شرایط بهتر شود، پتانسیل و این شانس را داریم که به جمع مدعیان برگردیم. نگاه ما به کسب سهمیه است. باید انگیزه ی لازم به بازیکنان ما داده شود ولی متاسفانه چون پول نبود نتوانستیم آن بازیکنانی که مدنظر کادر فنی بود را به تیم تزریق کنیم. به جز خالدی و زهیوی نتوانستیم بازیکن دیگری را بگیریم. فقط یک سهمیه بازیکن آزاد داریم که هنوز موفق به جذب آن نشدیم. اگر با بدشانسی روبرو نشویم و اشتباهات داوری اجازه بدهند، ما جزو مدعیان کسب سهمیه هستیم. البته مدعیان قدرتمندی در لیگ داریم. پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال تیم های خوبی هستند. هم از لحاظ بازیکن و هم شرایط مالی در سطح خوبی هستند و رقابت کردن با آنها دشوار است اما از لحاظ فنی چیزی از آنها کمتر نداریم. امیدوارم بتوانیم با رفع مشکلاتی که داریم، شرایط را مهیا کنیم و بتوانیم با قدرت بیشتر و تمرکز بهتر در ادامه ی لیگ حاضر شویم و هدفی که داریم به آن برسیم. انشالله مسئولان استانی هم کمک کنند تا ما بتوانیم به آنچه می خواهیم برسیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.