ورمزیار در گفتگو با راسخون:

جای خالی علی کریمی در ترکیب احساس شد/پازل استقلال برای قهرمانی کامل نیست

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه پازل این تیم برای قهرمانی کامل نیست، گفت: آبی ها در خط هافبک بازیساز جایی که علی کریمی بازی می کرد، مشکل دارند و جای خالی او احساس شد.
يکشنبه، 18 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
جای خالی علی کریمی در ترکیب احساس شد/پازل استقلال برای قهرمانی کامل نیست
صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی استقلال در اولین بازی لیگ بیستم مقابل مس رفسنجان، اظهار داشت: همیشه بازی های اول هر تورنمنتی سخت و دشوار است. عدم هماهنگی و خیلی از مسائل دیگر باعث می شود تا آن طور که باید تیم ها نتوانند کیفیت خود را به خوبی نشان دهند. آن طور که دو تیم در زمین بازی کردند، نتیجه روی تک موقعیت ها به دست آمد. استقلال توانست از موقعیت ها و ضدحملات خود به خوبی استفاده کند و به برتری برسد. این نتیجه در شروع لیگ خوب و امیدوار کننده بود. 3 امتیاز شیرین در اولین بازی می تواند به تیم روحیه و اعتماد به نفس بدهد و روی غلتک بیافتد. برای شروع مسابقات این 3 امتیاز لازم و ضروری بود و خدا را شکر استقلال توانست به این مهم برسد. نمی شود انتظار داشت در آغاز لیگ تیم کامل و بدون نقص بازی کند.
 
3 امتیاز اول شیرین و ارزشمند بود
وی افزود: هنوز آن شرایط ایده آل را تیم ها ندارند و در هفته های ابتدایی همه ی تیم ها با شرایط آرمانی فاصله دارند. بخشی از این وضعیت به بدنسازی تیم ها و بخشی هم به تغییرات تیم ها چه از لحاظ بازیکنی و چه کادر فنی برمی گردد. تا مربیان بتوانند بازیکنان را به هماهنگی برسانند و تفکراتشان را در تیم جا بیاندازند، چند هفته ای طول می کشد و رفته رفته باید در مسابقات به آن شرایط خوب برسند. استقلال علاوه بر ناهماهنگی که مشهود بود، به خاطر بسته بودن پنجره ی نقل و انتقالاتی نتوانست از بازیکنان و خریدهای جدیدش استفاده کند. در مجموع این 3 امتیاز شیرین و ارزشمند بود و در ادامه ی راه می تواند به آبی ها کمک کند. باید هواداران به این تیم فرصت بدهند و شرایط را طوری پیش ببرند تا اعتماد به نفس به استقلال برگردد و بازیکنان با شرایط بهتری کار کنند. وقتی بازیکن و کادر فنی حمایت همه جانبه ببیند، در زمین می تواند با انرژی بالاتری کار کند.
 
جای خالی علی کریمی در ترکیب احساس شد
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه مس رفسنجان تیم خوب و هماهنگ تری نسبت به آبی ها به زمین فرستاده بود، تصریح کرد: با اینکه تیم میهمان تازه وارد به لیگ برتر بود اما شاکله ی تیم خودش را حفظ کرده است. هماهنگی بیشتر آنا نسبت به استقلال همین مسئله بود. دوندگی خوبی داشتند و تمام نفراتش را داشت. در بعد دفاعی تیمش بهتر و کامل تر از استقلال عمل کرد. توپ های سوم را خیلی خوب جمع می کردند. استقلال در خط دفاع تا حدودی خوب بود اما نقطه ی قوت استقلال خط حمله ی زهردارش بود که روی دو موقعیت توانستند 2 گل بزنند. خط هافبک استقلال ضعیف عمل کرد و آن طور نتوانست مهاجمان را تغذیه کند. جای علی کریمی هنوز پر نشده است و خلاء این بازیکن احساس می شود. هافبک استقلال حفظ توپ و بازیسازی نداشت. استقلال به علی کریمی عادت کرده بود و با نبود این بازیکن تیم ریتم نداشت. متاسفانه جای او خالی بود. به نظرم فرشید اسماعیلی باید تمام تلاشش را بکند تا در آن خط بتواند با استفاده از تکنیک و هوشش این خلاء را پر کند. او هم حفظ توپ بلد است و هم تکنیک دارد.
 جای خالی علی کریمی در ترکیب احساس شد/پازل استقلال برای قهرمانی کامل نیست
استقلال برای قهرمانی باید کامل شود
صادق ورمزیار در خصوص اینکه آیا پتاسنیل قهرمانی را در استقلال می بیند؟ گفت: ابتدا باید پنجره ی نقل و انتقالاتی استقلال باز شود و آن بازیکنان در پازل تیم قرار بگیرند تا مشخص شود، قدر کامل استقلال چقدر است. باید دید چقدر کادر فنی می تواند از داشته هایش استفاده کند و به اصطلاح از بازیکن بازی بگیرد. نفرات استقلال خوب بودند اما تیم کامل نبود. استقلال باید برای قهرمانی کامل تر از این باشد. برای کسب جام و موفقیت پازل تیم باید کامل شود. نقاط ضعف تیم باید برطرف شود تا بتواند برای قهرمان شدن حرفی برای گفتن داشته باشد. در مجموع برای شروع بد نبود. استقلال پرمهره است و بازیکنان خیلی خوبی دارد اما در فوتبال فقط داشتن مهره ی زیاد ضامن موفقیت نیست. خیلی از تیم ها هزینه می کنند و ستاره می خرند اما اگر به هزینه کردن صرف بود که باید قهرمان می شدند. هیچ تیمی نمی تواند به صرف پرمهره بودن به موفقیت برسد مگر اینکه پازل تیم کامل باشد. برای موفقیت یک تیم، پازل کامل لازم است. باید یک تیم 11 بازیکن کامل و یک نیمکت نزدیک به نفرات اصلی داشته باشد که وقتی بازیکنی خارج می شود، تیم دچار لغزش و افت نشود. هر 11 پست یک تیم باید همخوانی داشته باشد و بازیکنان در یک سطح باشند. پرمهره بودن نمی تواند عامل موفقیت باشد.
 
نادری فقط روی مسائل فنی تمرکز کند
وی در خصوص پیوستن محمد نادری به استقلال تاکید کرد: این بازیکن از جمله بازیکنانی است که در پست خودش قوی است و قدرت حمل توپ بالایی دارد. او در پرسپولیس توانایی هایش را نشان داده و همه می دانند که چقدر قدرت حمل توپ دارد و در حمله می تواند به تیم کمک کند. در نیمه ی زمین حریف مدام در رفت و برگشت است. از معدود بازیکنانی است که می تواند بازیکن مستقیمش را دور بزند. هم قدرت بدنی خوبی دارد و هم تکنیکش خوب است. از لحاظ فنی خیلی ارزشمند است. امیدوارم بتواند از حواشی فاصله بگیرد. او باید سلامتی خودش را به دست بیاورد و فقط روی مسائل فنی تمرکز کند. به هرحال هر بازیکنی که از تیم رقیب جذب می شود یکسری شرایط خاص خودش را دارد و حالا آمدن محمد نادری به استقلال شاید کمی فشار به او بیاورد. این مسائل طبیعی است.
 
امیدوارم فوتبال تعطیل نشود
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه امسال سال سختی در پیش روی فوتبال است، افزود: فصل گذشته تیم ها تنها 9 بازی در لیگ با شرایط کرونایی انجام دادند اما امسال هم بدنسازی و هم لیگ به صورت ویژه و در این شرایط سخت برگزار خواهد شد. متاسفانه شرایط خوب نیست و تعداد افراد فوتی و مبتلا خیلی بالا رفته است. باید خیلی مسئولان سازمان لیگ و تیم ها رعایت کنند. هر تیمی بخواهد مسائل را سرسری بگیرد و رعایت نکند، خطر ابتلا شدن وجود دارد و ممکن است این زنجیره بیشتر شود. البته آن 9 بازی فصل گذشته در شرایط کرونایی باعث شد تا هم تجربه ی تیم ها در رعایت مسائل بهداشتی بیشتر شود و هم مسئولان سازمان لیگ بتوانند با شرایط بهتری برنامه ریزی کنند. امیدوارم طوری شرایط پیش برود که لیگ ادامه پیدا کند و فوتبال تعطیل نشود.
 
سالهاست استقلالی ها منتظر گرفتن جام هستند
صادق ورمزیار در پایان گفت: استقلال نیاز به حمایت همه جانبه دارد. تیم با تفکر جدید وارد لیگ بیستم شده و همه باید حمایت و صبر کنند تا تیم روی ریل بیافتد. اگر به این کادر فرصت کافی داده و از آنها حمایت شود، می توان امیدوار به کسب موفقیت بود. لیگ یک فرایند طولانی است و ممکن است باختی هم پیش آید. باید صبور بود و اجازه نداد تا تیم وارد حاشیه شود. مطمئن باشید با اضافه شدن بازیکنان جدید تیم بهتر و کامل تر می شود. اگر به این تیم فرصت و زمان کافی داده شود، می توان به موفقیت امیدوار بود. سالهاست که هواداران منتظر گرفتن جام لیگ هستند و امیدوارم امسال این انتظار به سربیاید و استقلال بتواند قهرمان لیگ برتر شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.