صادق ورمزیار در گفتگو با راسخون:

خروجی های استقلال سنگین تر از ورودی هایش است/نباید همه چیز یک باشگاه را به سرمربی سپرد

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بازیکنانی که از این تیم جدا شده اند ستاره تر و سنگین تر از نفراتی هستند که جذب کردند.
چهارشنبه، 10 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خروجی های استقلال سنگین تر از ورودی هایش است/نباید همه چیز یک باشگاه را به سرمربی سپرد
صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به کیفیت بازیکنان جدید استقلال در نقل و انتقالات اظهار داشت: هنوز تیم کامل بسته نشده است تا بتوانیم به طور کلی در مورد کیفیت خریدها حرف بزنیم. شاید نفراتی اضافه شوند که بشود روی آنها بحث های بیشتری کرد و در مورد نفر به نفر حرف زد. اما آنچه مشخص است این است که نفرات جدا شده ی استقلال بسیار سنگین تر و ستاره تر از نفراتی که جذب شده اند، بودند. جدایی میلیچ، دیاباته، نادری، قایدی، شجاعیان، ارسلان مطهری، فرشید اسماعیلی و ریگی به ضرر این تیم است. تقریبا 70 تا 80 درصد تیم تغییر کرده است که این برای هرتیمی سم است. به نظرم تا اینجای کار استقلال موفق نبوده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می افتد. اینکه یک تیم آن هم تیمی مثل استقلال چرا باید این قدر تغییرات داشته باشد را واقعا درک نمی کنم. تا تیمی با این حجم از تغییرات بخواهد هماهنگ شود حداقل 2 تا 3 ماه زمان می برد و طبیعی است که تیم نتواند امتیازات اوایل فصل را جمع کند.
 
استقلال در بستن تیم تعلل کرد
وی افزود: استقلال یکی دو هفته ی دیگر باید با الهلال در مرحله ی حذفی بازی کند اما هنوز تیمش را نبسته است. مسئولان این تیم در ورودی و خروجی تیم تعلل کرده اند. وقتی ستاره ای مثل قایدی را از دست می دهید، انتظار می رود که بازیکنی در حد او و حتی بالاتر جذب شود. وقتی می دانید باید با الهلال در شهریور بازی کنید باید خریدهای جدید و تمدیدی ها را انجام می دادید و از هفته ها قبل تمرینات را برای فصل جدید و این بازی مهم آغاز می کردید. نتنها استقلال، که همه ی تیم ها باید در باشگاه یک کارگروه فنی داشته باشند تا روی خریدها، خروجی ها و مسائل ریز و کلان باشگاه نظر بدهند و به جمع بندی برسند. این کارگروه باید وظیفه اش این باشد تا در طول فصل نفرات تیمش را رصد کند. کیفیتشان را بسنجد و کسانی که کیفیت خوب دارند و قراردادشان رو به اتمام است را به باشگاه اطلاع دهد تا با او تمدید شود. بازیکنان با کیفیتی که در لیگ هستند را شناسایی کند و براساس نقاط ضعف تیمشان آنها را جذب کنند. این کارگروه باید در همه ی باشگاه ها باشد تا کار باشگاه گره نخورد و روز آخر دست باشگاه در پست گردو نباشد.
 
سرمربی حافظ منافع باشگاه نیست
پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص مذاکره مستقیم فرهاد مجیدی با بازیکنان تصریح کرد: هر سرمربی باید با گروه فنی اش صحبت کند و در مورد بازیکنان مختلف و شرایط نفراتی که برای تمدید یا خرید می خواهد به جمع بندی برسد. اینکه سرمربی خودش با بازیکنان وارد گفتگو می شود، طبیعی است و نمی شود به آن خرده گرفت. بالاخره بازیکن باید با مربی صحبت کند تا بداند نظر سرمربی راجع به او چیست. چطور می توانند به هم کمک کنند. اما نباید باشگاه صفر تا صد نقل و انتقالات و جذب و جدایی بازیکن را به یک نفر(سرمربی) بسپارد. چون سرمربی حافظ منافع باشگاه نیست. مگر حجازی روی نیمکت استقلال ماندگار شد؟ مگر پورحیدری همیشه سرمربی ماند؟ امیرقلعه نویی با 3 جام لیگ برتری برای استقلال ماند؟ سرمربی بالاخره روزی می رود و این باشگاه هست که باید پاسخگوی تیمش باشد. باشگاه باید با بازیکنان صحبت کند و کارگروهی که تعیین می کند روی امورات مختلف نظر بدهد. این طور که باشگاه های ایرانی پیش می روند واقعا کار سخت می شود. صفر تا صد کار را نباید به سرمربی سپرد. چون خودش مشخص نیست چقدر در تیم دوام می آورد. همیشه ساک سرمربی در دستانش است و هرلحظه ممکن است از تیم برود. آیا اگر نتیجه نگیرد، آن وقت چه کسی پاسخگوست؟ اینجاست که یک تیم، یک باشگاه، این همه هوادار و پیشکسوت یک سال را از دست می دهند. وقتی تیم را یک شخص ببندد، با سلیقه و نظر خودش است و نفر بعدی که بیاید شک نکنید به مشکل می خورد. مطمئن باشید بهانه هم دارد که خودش تیم را نبسته است. باید داشتن کارگروه در باشگاه در ایران جا بیافتد تا به سمت حرفه ای شدن گام برداریم.
 خروجی های استقلال سنگین تر از ورودی هایش است/نباید همه چیز یک باشگاه را به سرمربی سپرد
تیم نباید با نظر شخصی سرمربی بسته شود
صادق ورمزیار گفت: باشگاه و مدیریت باید کارگروه را تشکیل می دادند و اولین اشتباهشان همین موضوع بود. حالا اینکه مجیدی تیم را بسته و نمی تواند در صورت عدم نتیجه گیری، بهانه داشته باشد را کاری ندارم. هرشخصی اگر سرمربی باشد و تیم را با نظر شخصی اش ببندد، اینجا سوال پیش می آید که اگر نتیجه نگرفت، چه کسی پاسخگوست؟ مجیدی یکی از خوب های استقلال بوده است و سعی می کند تیم را بهع شرایط خوبش برگرداند اما واقعا کار سخت است و نمی شود یک تنه این کار را انجام داد. اگر تیم نتیجه نگیرد یک سال همه چیز خراب می شود. باید به مجیدی، باشگاه و هواداران کمک کرد تا در این راه سخت، بتوانند کارشان را پیش ببرند. این هوادار گناه دارد و منتظرند تیم نتیجه بگیرد و دلشان شاد شود.  از الان هم نمی شود بگوئیم که نقل و انتقالات را باختیم یا بردیم یا مساوی هستیم. باید پازل کامل شود و در موردش حرف بزنیم. وقتی تیمی بسته می شود باید دید آیا لیست نفرات سرمربی جذب شده اند؟ آیا اولویت های اولش را گرفتند؟ بعد باشگاه باید عملکردش را در قیاس با جدا شده های خودش در نظر بگیرد. ببیند آیا بازیکنانی که جدا شده اند، توانسته جایگزینی بهتر یا هم سطح برای آنها پیدا کند.
 
وریا در صورت آماده بودن می تواند نقش رهبر استقلال را بازی کند
وی در خصوص اینکه چقدر جدایی قایدی که ستاره استقلال بود روی روند تیم تاثیر خواهد گذاشت؟ خاطرنشان کرد: فقط قایدی ستاره نبود که رفت. از نظر من ریگی هم ستاره بود. فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، محمد نادری هم ستاره بودند که رفتند. هرچند میلیچ و دیاباته هم جدا شدند و وزن جدا شده های تیم نسبت به بازیکنان تازه وارد را سنگین تر کردند اما فصل قبل به دلایل مختلف نتوانستند آن طور که باید به استقلال کمک کنند. اما بازهم خروجی های خوب تیم بودند و شک نکنید اگر آمادگی سال اولشان را داشتند جزو نفرات اصلی بودند. وقتی چنین مهره هایی را از دست می دهید، انتظار می رود مثل همین نفرات یا بالاتر را جذب کنید. الان استقلال از بازیکنان باتجربه ای که بتوانند شرایط را درک کنند، خالی که نه اما کم تجربه تر شده است. البته وریا غفوری هنوز در تیم است و می تواند نقش لیدر و رهبری تیم را داخل زمین داشته باشد. البته وریا فصل قبل کمی افت کرده بود و مصدومیت های گاه و بیگاهش هم باعث شد آن طور که باید نباشد. اگر او می خواهد مثل سالهای قبل به استقلال کمک کند باید آماده تر باشد.
 
استقلال نیاز به کارگروه فنی دارد
پیشکسوت استقلال در پایان گفت: مشکلات این تیم در صورتی کامل حل می شود که کارگروهی در باشگاه تعیین شود تا براساس منافع باشگاه تصمیم بگیرد. در سال های اخیر همیشه استقلال هم بازیکن زیاد از دست داده و هم خریده است. این عدم ثبات به نداشن کارگروه برمی گردد. چون همیشه موقع نقل و انتقالات تیم با نظر سرمربی بسته می شود و وقتی هم نتیجه حاصل نمی شود، مربی می رود و مربی جدید نمی تواند تغییری در تیم ایجاد کند و نتایج را توسعه دهد. اما وقتی باشگاه براساس نظر کارگروه فنی اش، اقدام به جذب، تمدید و خروج بازیکنان بگیرد، می شود عدم نتیجه گیری را از آنها سوال پرسید. می توان آنجا به این نتیجه رسید که آیا این کارگروه توانسته منافع باشگاه را حفظ کند یا نه.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.