رفتارهای یک بام و دوهوای آقای سرمربی بلای جان آبی ها/استقلال به الهلال ببازد، مجیدی برکنار می شود

هنوز فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم تمام نشده، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بهانه های عجیب و غریبش را شروع کرده و باعث شده تا آرامش ظاهری این تیم قبل از مصاف حساس آسیایی آبی ها با الهلال عربستان به هم بریزد.
دوشنبه، 15 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
رفتارهای یک بام و دوهوای آقای سرمربی بلای جان آبی ها/استقلال به الهلال ببازد، مجیدی برکنار می شود
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، فرهاد مجیدی یکی از ستاره های محبوب باشگاه استقلال است. او که با پیراهن شماره ی 7 برای آبی ها دلبری می کرد و با گل هایش خنده و شادی را به هواداران این تیم هدیه می داد، با تکیه برجایگاه و محبوبیتی که در نزد هوادارانش داشت، در اردیبهشت 98 بعد از برکناری شفر، برای 5 بازی آخر لیگ و حذفی، جانشین این مربی آلمانی شد. اما مدیران وقت استقلال برای لیگ نوزدهم به او اعتماد نکردند و با استراماچونی به توافق رسیدند تا این مرد ایتالیایی سکان هدایت آبی ها را برعهده بگیرد. البته هواداران استقلال از عملکرد مجیدی در این مقطع از فصل راضی بودند ولی آمدن یک مربی کارنامه داری که اینتر را زمانی هدایت کرده بود، مزه ای بود که زیر زبان هرکسی شیرین جلوه می کند. استرا با اینکه ابتدای فصل چندان نتایج خوبی با استقلال نگرفت اما روند و شکل بازی تیمش نشان می داد که شاگردانش در حال پیشرفت هستند. تیمش خیلی چشم نواز و هجومی بازی می کرد و ترکیب 3 دفاعه اش به بهترین شکل ممکن جواب داده بود. این تیم با استراماچونی مقطعی هم صدرنشین شد اما باجدایی این مربی ایتالیایی به بهانه ی عدم پرداخت مطالباتش، بار دیگر فرهاد مجیدی کمتر از 7 ماه به نیمکت استقلال رسید. او تیم آماده ی استرا را تحویل گرفت و قول داد با این تیم 3 گانه ی (لیگ، جام حذفی و آسیا) را فتح کند که در هر 3 جام ناکام بود. تیم فرهاد در لیگ و جام حذفی نتوانست مقامی بهتر از نائب قهرمانی بیاورد.
 
فرهاد بازهم از نیمه ی راه به نیمکت رسید!
برای لیگ بیستم اما مسئولان باشگاه استقلال وقتی از برگرداندن استراماچونی ناامید شدند، تلاش کردند تا با وام گرفتن از اسم گزینه های مختلف خارجی تماشاگران آبی را آرام کنند. اما نهایت انتخابشان محمود فکری بود که هدایت نساجی مازندران را برعهده گرفته بود و با بستن این تیم خودش را مهیای لیگ بیستم می کرد. وقتی پیشنهاد استقلال رسید، تیم زادگاهش را رها کرد و هدایت تیمی را برعهده گرفت که سالها کاپیتانش بود. فکری می خواست راه صدساله را یک شبه طی کند و از همان روز اول انتخاب، خیلی ها علیه او بودند. تیمش اصلا در لیگ زیبا بازی نمی کرد و با کمترین ایجاد موقعیت گل اما برنده می شد. در این شرایط تنها فکری و کادر فنی اش از روند استقلال رضایت داشتند و هرکس نقدی می کرد، صدرنشینی استقلال را به رخ می کشیدند اما مگر هواداران و پیشکسوتان می توانستند بازی های کسالت آور استقلال و ضعف های زیاد ساختار دفاعی این تیم را نادیده بگیرند و به صدرنشینی مقطعی دلخوش کنند؟ آنجا بود که بالاخره مدیران استقلال تحت فشار هواداران، بالاخره از فکری خواستند از سمتش کنار برود. این کناره گیری، با آمدن فرهاد مجیدی همراه شد و آنجا بود که بازیکنان یکی پس از دیگری علیه سرمربی قبلی خود واکنش نشان دادند و مربی تازه وارد را تحسین کردند.
 
تعریف و تمجید ابتدای فصل به انتقاد تبدیل شد!
فرهاد مجیدی اما برای سومین بار وقتی به نیمکت آبی ها رسید، از بازیکنان و تیمی که در دست گرفته بود، ابراز خوشحالی کرد و پتانسیل این تیم را در حد قهرمانی آسیا و گرفتن ستاره سوم لیگ قهرمانان آسیا دانست. او بازیکنانش را تشنه ی موفقیت دانست که فقط ضعف فنی باعث شده تا توانایی شان کمتر دیده شود. او بارها و بارها از بازیکنانش تمجید کرد و علیه کادر فنی قبلی موضع گرفت. استقلال روند خوبش را با فرهاد مجیدی در پیش گرفت و بازی های خوبی هم به نمایش گذاشت اما رفته رفته وقتی مجیدی با نفراتش در لیگ به بن بست رسید و فاصله اش را پرسپولیس و سپاهان بیشتر شد، خود و کادرش را مبرا از هر گونه ضعف دانست و عامل عملکرد تیم را بد بسته شدن عنوان کرد! هرچند عملکرد فرهاد مجیدی از لحاظ آماری نسبت به محمود فکری بهتر بود اما وقتی دید دستش از گرفتن جام لیگ برتر کوتاه شده، کادر فنی قبلی را متهم به دلالی کرد و گفت که تیم استقلال را دلال ها بسته اند و دیگر اجازه نمی دهد چنین اتفاقی برای آبی ها بیافتد. این اظهار نظر اما به مزاق فکری خوش نیامد و باعث شد تا او نیز عیله مجیدی موضع گیری کند و بگوید او بوده که با سنگ اندازی و ارتش سایبری و حاشیه سازی در فضای مجازی، ادامه ی کار را برایش سخت کرده و بالاخره موفق شده به نیمکت استقلال برسد.
 رفتارهای یک بام و دوهوای آقای سرمربی بلای جان آبی ها/استقلال به الهلال ببازد، مجیدی برکنار می شود
اختلاف مجیدی و مددی از کجا شروع شد؟
مددی مدیرعامل استقلال و دو عضو هیات مدیره هرچند به ظاهر از مجیدی حمایت می کردند اما در عمل از رفتارها و استوری های گاه و بیگاه و انتقادهای سرمربی شان ناراحت و ناراضی بودند. بعد از پیروزی استقلال در دربی با ضربات پنالتی بود که فرهاد مجیدی علنا شمشیر را از رو بست و علیه مددی و مدیران باشگاه استقلال حرف زد. او این بار عدم تبریک گرفتن از سوی هیات مدیره و مدیرعامل را پس از برد دربی، دست آویز قرار داد و صعود به نیمه نهایی را به نام تلاش خودش و کادر فنی و بازیکنان دانست. مجیدی برای اینکه دست بالاتر را داشته باشد حتی از طریق یکی از دوستانش برای هربرد به بازیکنان استقلال پاداش چند میلیونی داد تا انگیزه ی تیم را برای بردهای بیشتر بالا ببرد. البته درحالی که این تیم فینالیست جام حذفی شد اما نمایش ضعیف این تیم در فینال مقابل فولاد انتقادها را بیشتر کرد و این مربی نتوانست با استقلال در قامت سرمربی جام بگیرد و در یک قدمی رسیدن به جام، آن را از دست داد.
 
صلح به خاطر در پیش بودن نقل و انتقالات!
مجیدی و مددی با پادرمیانی اعضای هیات مدیره بالاخره اختلافات را کنار گذاشتند و همه چیز گل و بلبل شد. استقلال با مجیدی فصل نقل و انتقالات را پرفروغ آغاز کرد اما جدایی ستاره هایی چون قایدی، ریگی، اسماعیلی، دیاباته و میلیچ و نادری باعث شد تا باشگاه تحت فشار قرار بگیرد. البته مجیدی جدایی قایدی را این طور عنوان کرد که نخواسته مانع پیشرفتش شود. بعد از تقریبا یک ماه و نیم، اما مجیدی بازهم زبان انتقاد علیه مددی و مدیران استقلال گشود و آنها را مانعی علیه روند خوب آبی ها در نقل و انتقالات دانست. سرمربی جوان استقلال در شرایطی این حرف ها را عنوان می کند که در بحبوحه ی نقل و انتقالات همه چیز را خوب عنوان و از تلاش های مدیران به خصوص مددی در جذب بازیکنان تشکر کرده بود.
 
یک بام و دوهوا بودن مجیدی؛ خودزنی سرمربی استقلال
بهانه های عجیب و غریب مجیدی اما هواداران استقلال را نگران کرده است. این هوادار دیگر تحمل ندارد تیمشان یک فصل دیگر را بدون جام سر کند. آنها می بینند که سرمربی تیمشان به جای تمرکز کردن روی مسائل فنی، خودش را درگیر حواشی و پاسخ دادن به انتقادهای فلان پیشکسوت می کند. او بیشتر از هرچیزی تمرکزش را روی فضای مجازی گذاشته و نمی خواهد در آستانه ی بازی حساس آسیایی با الهلال، تیمش را با آرامش تمرین دهد. حالا گفته می شود مسئولان استقلال منتظر شکست احتمالی این تیم مقابل الهلال هستند تا فرهاد مجیدی را برکنار کنند. گویا هیات مدیره به این نتیجه رسیده اند که مجیدی به جای قبول ضعف های فنی اش و برطرف کردن آنها، تنها بهانه می آورد و دیگران را مقصر وضعیت عدم نتیجه گیری اش می داند. آنها نمی خواهند دیگر این وضع ادامه پیدا کند و اکنون صحبت های اولیه را با برخی از مربیان به خصوص نکونام انجام داده اند تا در صورت نیاز، بتوانند زمان را مدیریت کنند. حالا به نظر می رسد رفتارهای یک بام و دوهوای مجیدی کار دستش داده و هم به ضرر خودش و هم استقلال دارد تمام می شود. قطعا این شایعات به گوش خود مجیدی هم رسیده و باعث شده تا تمرکزش به طور کامل روی تیمش نباشد. اتفاقی که در هرصورت به ضرر استقلال است و دودش به چشم هواداری می رود که انتظارش از تیم محبوبش بالاست اما نمی داند که برای این نیمکت چه خواب هایی دیده اند!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.