حسن اشجاری در گفتگو با راسخون:

با حرف روشن موافقم؛مجیدی نمی تواند کار کند، برود/بعید است استقلال مقابل الهلال نتیجه بگیرد

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: با حرف حسن روشن کاملا موافقم؛ اگر فرهاد مجیدی نمی تواند با این شرایط کنار بیاید برود و بیش از این زمان از دست نرود.
شنبه، 20 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
با حرف روشن موافقم؛مجیدی نمی تواند کار کند، برود/بعید است استقلال مقابل الهلال نتیجه بگیرد
حسن اشجاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت خودش در فصل جدید فوتبال، اظهار داشت: راستش را بخواهید جایی پیشنهاد رسمی به من نرسیده است. قراردادم با شهرداری بندرعباس تا پایان فصل بود که بعد از تمام شدن مسابقات آمدم و دیگر خبر ندارم. شهردار این شهر هم عوض شده و فعلا در مورد چگونگی تیمداری و آینده ی شان تصمیم گیری نکرده اند. من در این تیم هفته ی پنجم رفتم که از 5 بازی بدون امتیاز بودند و شکست خورده بودند. اما با شرایطی که رفته رفته ایجاد کردم، توانستم شرایط تیم را بهبود ببخشم و در نیم فصل دوم در نتیجه گیری، تیم دوم بودیم. یعنی اگر تیم را خودم اول فصل می بستم شک نکنید می توانستیم مدعی صعود هم باشیم. با این حال وقتی من چنین عملکردی داشتم، عجیب است که پیشنهادی به من نمی رسد. البته دلیلش را می دانم. چون من اسپانسر و دلالی ندارم که برای من پیشنهاد بیاورد. من لیگ یک، دو، سه کار کردم و آبدیده شدم. این قدر تیم ها را از لیگ سه به دو و دو به یک آوردم اما باید خانه بشینم. مربیانی که از تیم هایشان اخراج می شوند و کارنامه ای ندارند، مدام تیم عوض می کنند و همیشه تیم دارند.
 
آدمی نیستم که زیرآب کسی را بزنم
وی ادامه داد: البته فدراسیون قانونی امسال گذاشته که یک مربی در طول فصل نمی تواند بیش از دو تیم مربیگری کند. اما قبل از این قانون، برخی مربیان در طول سال 5 تیم هم عوض کرده اند. من از چوکای تالش پیشنهاد جدی داشتم و صحبت هم شد و سر مبلغ هم به توافق رسیدیم اما  به یک باره همه چیز تغییر کرد و دوست عزیز ما با یک چهارم مبلغی که توافق کرده بودیم، سرمربیگری چوکا را قبول کرد. این مسئله را ولی خرسندی هم شاهد است که همه چیز را تمام کرده بودیم. من هم جزو کسانی نیستم که زیرآب کسی را بزنم. حالا باید در خانه بشینم و دوستانی که دلال و اسپانسر دارند تیم بگیرند. برخی مربیان هم که با سقوط دادن تیم های تحت هدایتشان، جایزه می گیرند و به تیم های بزرگتری می روند. می بینید که در نقل و انتقالات چه خبر است و تقریبا آنهایی که پیشنهاد دارند با اکثر تیم های بزرگ سعی می کنند بازارگرمی کنند و قیمتشان را بالا ببرند.
 
با حرف روشن موافقم؛مجیدی نمی تواند کار کند، برود
بازیکن اسبق استقلال در خصوص اتفاقات باشگاه استقلال تصریح کرد: واقعا این حجم از اتفاقات ریز و درشت عجیب است. روز اول هم گفتم که همه ی اینها در نهایت به برداشتن فرهاد مجیدی منجر می شود. وقتی تعامل درستی بین هیات مدیره، سرمربی و مدیرعامل نباشد می شود همین بلبشو که در باشگاه استقلال رخ داده است. من کاملا با حرف حسن روشن موافقم. اگر شرایط برای فرهاد مجیدی مهیا نیست چرا مانده است؟ او باید برود. مربی تا جایی می تواند با عشق و تعصب و جدیت و انعطاف پذیری راه بیاید. از جایی به بعد واقعا خسته کننده می شود. در این شرایط اصلا نه به نفع فرهاد است نه باشگاه استقلال و نه هوادار که این همکاری ادامه پیدا کند. نباید دیگر چنین شرایط درهمی را تحمل کرد. بالاخره وقتی این حواشی پیش بیاید خواه ناخواه تمرکز بازیکن، مربی و مدیرعامل به هم می ریزد و کمتر چیزی که می شود انتظار داشت، نتیجه گیری است. شک نکنید که اگر استقلال به الهلال ببازد، اتفاقاتی در این تیم می افتد. خودم شنیدم که فتح الله زاده، آذری و نکونام گزینه های حضور در استقلال هستند. امیدوارم هراتفاقی که می افتد، به نفع آبی ها شود. می دانم که این تیم و هوادارانش سالهاست در انتظار موفقیت هستند اما هرسال با اتفاقات عجیب و شگفت انگیز این فرصت ها از بین می رود.
 با حرف روشن موافقم؛مجیدی نمی تواند کار کند، برود/بعید است استقلال مقابل الهلال نتیجه بگیرد
لیست مورد نظر مجیدی جذب نشده است
حسن اشجاری گفت: نقل و انتقالات استقلال آن طور که باید می شد، پیش نرفت. به عقیده ی من بازیکنانی که جدا شدند خیلی باکیفیت تر از جدیدها بودند. البته نمی شود این طور قاطعانه قضاوت کرد اما چیزی که الان می بینم این نفرات و لیست جذب شده، آن خواسته های فرهاد مجیدی نبودند که باشگاه اقدام به بستن قرارداد با آنها کرده است. برای ماندن نباید باهرمشکل و سختی ها کنار آمد. ممکن است بعد از بازی با الهلال اتفاقاتی بیافتد. هر اتفاقی که بیافتد قطعا یک سال دیگر استقلال به عقب رانده می شود. تیم الان با تفکرات مجیدی بسته شده و اگر تغییر کند شک نکنید راه بهانه جویی برای مربی جدید باز است و می گوید تیم را نبسته و هزار حرف و حدیث دیگر. بازار هم که واقعا عجیب و غریب پیش می رود. بازیکن از راه نرسیده درخواست چند میلیاردی می دهد. در چنین وضعیت اقتصادی واقعا کار باشگاه ها دشوار است. به خصوص اینکه بیشتر باشگاه ها مشکلات مالی دارند. این وضعیت در لیگ های پائین تر بدتر است.
 
کاش من الان فوتبالیست بودم
وی خاطرنشان کرد: وقتی قیمت های نقل و انتقالات را می شنوم، خیلی ناراحت می شود که چرا الان فوتبالیست نیستم. بازیکن از نیمه رد نمی شود درخواست چند میلیاردی دارد. حتی بازیکنان نیمکت نشین و بدون روزمه دنبال قراردادهای آنچنانی هستند. اگر الان بازی می کردم، باید با منت و هزار سلام و صلوات کمترین قیمتم 10، 11 میلیارد می بود. این بازیکنانی که الان می بینم واقعا کیفیت شان به بازیکنان هم نسل ما نمی رسد. این شرایط باعث می شود تا کیفیت بازی هایی هم که می بینیم پائین باشد. لیگ ما خالی از ستاره و پدیده ی نوظهور است. به همین دلیل است که بازیکنان بالای 30 سال قیمتشان این قدر زیاد است. آن وقت باشگاه ها وقتی به پول دادن می رسند، می گویند پول نداریم. خوب اگر ندارید چرا این قدر قراردادهای سنگین می بندید. وقتی شرایط باشگاه داری و امکانات ما حرفه ای نیست، همین اتفاقات در قراردادها هم پیش می آید. نمی شود وقتی پایه ی باشگاه داری ما ایراد دارد، انتظار داشته باشیم، همه چیز حرفه ای و سرجایش باشد. اگر بخواهید در مورد مشکلات فوتبال ما حرف بزنید، تمام نمی شود. کسی هم نیست به داد این فوتبال برسد. هرکس می آید فقط شعار می دهد و سعی می کند همان کارهای روتین را پیش ببرد و کسی به فکر ساخت و ساز و توجه به پایه ها نیست. وقتی به پایه ها رسیدگی شود، برای تیم های بزرگسال پشتوانه ایجاد می شود و طبیعی است که وقتی در بازار بازیکن خوب زیاد باشد، قیمت ها هم پائین تر می آید.
 
نباید انتظار داشته باشیم استقلال مقابل الهلال نتیجه بگیرد
بازیکن اسبق استقلال در خصوص پیش بینی اش از دیدار این تیم مقابل الهلال افزود: نباید انتظار خیلی بالایی داشته باشیم. استقلال هنوز درگیر مسائل جزئی است. مشکلاتی دارد که اصلا برای تیم پرطرفداری مثل استقلال زشت است. هوداران را بازی می دهند. چرا باید در این مقطع حساس که بازی آسیایی و حذفی در پیش است، بازیکن قهر کند؟ در شرایطی که حریف استقلال تا بن دندان مسلح شده و با شرایط خوب پا به این بازی می گذارد. آنها با آرامش می آیند و ما با این همه مشکلات. ضمن اینکه این مشکل را تنها استقلال ندارد. تیم های ایرانی همیشه در چنین مراحلی با کلی تغییرات پا به این بازی ها می گذارند. اگر نتیجه ای هم حاصل شود، شک نکنید مقطعی است. چون در این فرصت کم چطور مربی می خواهد هم هماهنگی بازیکنان را بالا ببرد و هم کیفیت بازی شان را ارتقاء دهد.
 
سپاهان بدون هیاهو و شلوغ کاری کارش را پیش برد
حسن اشجاری که سابقه ی بازی در سپاهان را دارد، در خصوص شرایط این تیم گفت: سپاهان به واسطه ی حفظ شاکله ی اصلی تیمش، عملکرد بسیار موفقی داشت. بازیکنانی هم خرید که تاثیرگذارند. آنها بدون شلوغ کاری و هیاهو یار گرفتند. گل گهر هم خیلی ریخت و پاش کرده است و طبیعی است که انتظار از آنها بالا می رود اما داشتن شخصیت قهرمانی خیلی مهم است که این شخصیت را گل گهر ندارد. البته نمی شود در فوتبال چیزی را پیش بینی کرد اما سپاهان روش موثرتری را در پیش گرفته و با کمترین تغییرات کارش را کرد. باید پرسپولیس را هم یکی از مدعیان جدی بدانیم. این تیم هم شاکله ی اصلی اش را حفظ کرده و ضمن اینکه شخصیت بالایش را نشان داده و سالهاست که با همین شرایط خوبش توانسته قهرمان شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.