لیگ قهرمانان آسیا/

شکست استقلال از تیم ده نفره الهلال/ذوب آهن تنها نماینده پیروز ایران در دور برگشت

استقلال مقابل الهلال عربستان ده نفره تن به شکست داد تا مثل پرسپولیس کار صعودش به مرحله ی حذفی دشوار شود اما ذوب آهن با برتری مقابل الوصل امارات، مقتدرانه در صدر جدول گروه خود قرار گرفت.
سه‌شنبه، 3 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست استقلال از تیم ده نفره الهلال/ذوب آهن تنها نماینده پیروز ایران در دور برگشت
استقلال مقابل الهلال عربستان ده نفره تن به شکست داد تا مثل پرسپولیس کار صعودش به مرحله ی حذفی دشوار شود اما ذوب آهن با برتری مقابل الوصل امارات، مقتدرانه در صدر جدول گروه خود قرار گرفت.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز دوم دور برگشت مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا پیگیری شد که از گروه سوم، ساعت 19:30 در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی تیم الهلال عربستان با قضاوت ریوجی ساتوی ژاپنی از استقلال ایران میزبانی کرد.
 
در این دیدار حساس نماینده عربستان موفق شد شکست بازی برگشت را جبران کند و با یک گل حریف خود را از پیش رو بردارد.
 
ترکیب الهلال عربستان:
عبدالله المعیوف، محمد جحفلی، علی آل البلیهی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، عبدالملک الخیبری، میلوس دجنک، نواف العابد، سباستین جووینکو(77-بابیر)، کارلوس ادواردو(71-محمد کانو) و بافتیمبی گومیس
سرمربی: زوران مامیچ
 
ترکیب استقلال ایران:
سید حسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، خسرو حیدری(63-ووریا غفوری)، داریوش شجاعیان(57-مهدی قائدی)، امید نورافکن، روزبه چشمی(76-ایسما)، علی کریمی، آیاندا پاتوسی و گادوین منشا
سرمربی: وینفرد شفر
 
اخطار: محمد دانشگر، گادوین منشا، شجاعیان و روزبه چشمی از استقلال و نواف العابد، محمد البریک، یاسرالشهرانی و جووینکو از الهلال
 
اخراج: نواف العابد(53)
 
شرح نیمه اول:
تیم عربستانی با بازی هجومی و روبه جلو کار را آغاز کرد و از همان ابتدا سعی داشت با این حربه استقلالی ها را تحت فشار قرار داده و به گل برسد اما اولین فرصت گلزنی را آبی های ایران به دست آوردند. دقیقه 9 حرکت خوب شاگردان شفر به سمت دروازه ی میزبان، توپ به گادوین منشا رسید و ضربه ی این بازیکن را گلر حریف در دو ضرب مهار کرد.
 
بازهم استقلال دقیقه 10 صاحب یک موقعیت دیگر از راه دور شد که ضربه ی خوب علی کریمی از کنار دروازه ی حریف به شکلی خطرناک به بیرون رفت.
 
الهلال با حرکات تکنیکی جووینکو هافبک ایتالیایی خود بازی را در اختیار گرفته و موقعیت هایی روی دروازه ی استقلال ایجاد کرد که هوشیاری سیدحسین حسینی مانع گلزنی گومیس شد.
 
دقیقه 23 موقعیت خطرناک نواف العابد را گلر استقلال به خوبی با پا به کرنر فرستاد و مانع بازشدن دروازه شد. دقیقه 28 بازهم الهلالی ها با شوت از راه دور روی دروازه ی حسینی خطرناک ظاهر شدند اما شوت خطرناک ادواردو از بالای دروازه راهی اوت شد.
 
بهترین موقعیت برای باز کردن دروازه ی الهلال دقیقه 43 به دست آمد. گادوین منشا در گوشه ی سمت راست زمین حریف صاحب توپ شد و ارسال زیبای او را امید نورافکن با ضربه ی سر راهی دروازه ی الهلال کرد که گلر حریف مانع ورود توپ به دروازه شد تا دو تیم نیمه ی او را با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 
شرح نیمه دوم:
بازهم الهلال کار را هجومی آغاز کرد اما نتوانست موقعیت مناسبی بوجود بیاورد. در مقابل شاگردان شفر سعی در کنترل تیم حریف دارند و با دوندگی زیاد در تلاشند تا فضاهای حریف را ببندند.
 
دقیقه 51، نواف العابد با یک حرکت تکنیکی خوب به پشت محوطه ی جریمه ی استقلال رسید و توپ را در اختیار جووینکو قرار داد. این بازیکن با ضربه ای دقیق و پای راست توپ را وارد دروازه ی سید حسین حسینی کرد تا یک برصفر الهلال از میهمان خو پیش بیافتد.
 
بلافاصله 2 دقیقه بعد از دادن پاس گل، نواف العابد روی بازیکن استقلال مرتکب خطا شد و داور با کارت زرد دوم این بازیکن را اخراج کرد تا الهلال 10 نفره شود.
 
دقیقه 63 استقلال روی چرخش عالی و ضربه ی زیبای علی کریمی می توانست کار را به تساوی بکشاند اما شوت پشت محوطه ی این بازیکن پس از برخورد با تیردروازه ی حریف به اوت رفت.
 
استقلال برای جبران گل فشار خود را روی دروازه ی الهلال بیشتر کرد و دقیقه 78 توسط نورافکن موقعیت ایجاد کرد. حرکت خوب پاتوسی باعث شد تا توپ به نورافکن برسد و شوت این بازیکن را دروازه بان الهلال به آغوش کشید.
 
دقیقه 86 پاس عالی پاتوسی باعث شد تا ایسما با گلر الهلال تک به تک شود اما ضربه ی بد این بازیکن را المعیوف به کرنر فرستاد تا بهترین بخت آبی ها برای به تساوی کشاندن بازی هدر برود.
 
داور 5 دقیقه برای این دیدار وقت اضافه منظور کرد. تلاش شاگردان شفر برای به تساوی کشاندن بازی در وقت های اضافه هم جواب نداد و این تیم با همان تک گل از حریف عربستانی خود شکست خورد تا کار صعود آنها دشوار شود.
 
در دیگر بازی گروه سوم، تیم الدوحیل قطر با 2 گل میزبان خود العین امارات را شکست داد.
 
بدین ترتیب در گروه سوم تیم های الهلال عربستان با 9، الدوحیل با 7، استقلال و العین با 4 امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.
 
صدرنشینی مقتدرانه ی ذوب آهن با شکست الوصل
 
در دیگر بازی عصر امروز از گروه اول، دیگر نماینده ی فوتبال ایران یعنی ذوب آهن اصفهان در خانه ساعت 20 با قضاوت هیونگ جین هوی چینی به مصاف الوصل امارات رفت و با 2 گل میهمان خود را از پیش رو برداشت.
 
ترکیب ذوب آهن ایران:
رشید مظاهری، محمدنژاد مهدی، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، حمید ملکی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر، محمدرضا حسینی(88- ماریان سیلوا فرناندز)، علیرضا چراغعلی(81-مهران درخشان مهر)، ارسلان مطهری و کریستین اوساگوانا(92-رضا حبیب زاده)
سرمربی: علیرضا منصوریان
 
ترکیب الوصل امارات:
حمید عبداله، فارس خلیل(24-البلوشی)، وحید اسماعیل، عبداله جاسم، سالم العزیزی، هذاع سالم، علی سالمین، رونالدو مندز، کایو، علی صالح(53-سالم) و حسن طاهر(82-عبدالله کاظم)
سرمربی: ریج کمپ
اخطار: اوساگونا، بوحمدان و مطهری از ذوب آهن
 
شرح بازی:
ذوبی ها عالی کار را آغاز کردند و در همان ابتدای بازی روی حرکت از سمت چپ زمین حریف موقعیت ایجاد کردند. دقیقه 2 حرکت خوب مطهری در محوطه ی جریمه و ارسال پاس برای چراغعلی، این بازیکن را در موقعیت گل قرار داد که ضربه ی دقیق او به گل اول تبدیل شد.
 
بازهم ذوبی ها برای بازکردن دروازه ی حریف حملات خود را ادامه دادند اما این بار ضربه ی سر دیدنی اوساگونا را گلر الاهلی به کرنر فرستاد. دقیقه 15 بازهم ارسال خوب ملکی به ارسلان مطهری رسید و این بار این بازیکن در نقش گلزن ظاهر شد. ضربه ی سر دیدنی مطهری به گل دوم نماینده ی ایران تبدیل شد تا خیلی زود شاگردان منصوریان به خواسته ی خود برسند.
 
در ادامه تیم حریف برای جبران گل به جلو آمد و روی یکی دو حرکت، توانست موقعیت های نصف و نیمه ای خلق کند اما حضور به موقع مدافعان ذوب آهن آنها را ناکام گذاشت تا نیمه اول با 2 گل به سود نماینده ی ایران به پایان برسد.
 
در شروع نیمه ی دوم اما الوصلی ها برای جبران نتیجه با توپ پر به زمین آمدند و سعی کردند با سرعت بخشیدن به بازی به گل برسند.
 
شاگردان منصوریان اما سعی کردند با جمع شدن در زمین خودی و دوندگی و پرس بازیکنان حریف، مانع موقعیت سازی آنها شوند. عملکرد خوب هافبک های ذوب آهن باعث شد تا رفته رفته نبض بازی در اختیار نماینده ی ایران قرار بگیرد وفشار میهمان هم کمتر شود.
 
دقیقه 70 بهترین فرصت گلزنی برای ذوب آهن بود که ضربه ی سر عالی اوساگونا روی تیر دروازه ی الوصل فرود آمد.
 
الوصلی ها هم برای کم کردن اختلاف دقیقه 75 صاحب موقعیت گل شدند که واکنش عالی مظاهری مانع فروریختت دروازه ی ذوب آهن شد.
 
حرکت زیبای ارسلان مطهری دقیقه 80 از سمت راست زمین حریف، باعث بوجود آمدن موقعیت مناسب گلزنی شد اما ضربه ی این بازیکن به کناره ی تور برخورد کرد.
 
دقیقه 89 ذوب آهن بهترین فرصت برای زدن گل سوم داشت. حرکت بازیکنان این تیم باعث شد با مدافعان حریف 3 بر یک شدند اما ضربه ی بد مهاجم سبزپوشان ماریان فرناندز به کرنر رفت.
 
تلاش الوصلی ها در وقت های اضافه هم برای بازکردن دروازه ی رشید مظاهری نتیجه نداد و ذوب آهن با 2 گل میهمان خود را شکست داد.
 
در دیگر بازی گروه اول، تیم الزوراء عراق در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب النصر عربستان شد.
 
در گروه اول تیم های ذوب آهن با 10، النصر عربستان با 6، الزوراء عراق با 4 و الوصل امارات با 3 امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.
 
گفتنی است؛ دیشب تیم پرسپولیس از گروه چهارم، با نتیجه 2 بر یک مقابل الاهلی عربستان تن به شکست داده بود.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.