بهمن طهماسبی در گفتگو با راسخون:

ویلموتس با کاشتن یک درخت چندمیلیون دلار به جیب زد/سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی دارد

مهاجم اسبق تیم های استقلال و سپاهان معتقد است زردپوشان اصفهانی بیشترین شانس قهرمانی را در لیگ بیستم دارند.
سه‌شنبه، 24 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ویلموتس با کاشتن یک درخت چندمیلیون دلار به جیب زد/سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی دارد
بهمن طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، مهمترین اتفاق سال گذشته را از دست رفتن میزبانی تیم ملی فوتبال دانست و اظهار داشت: واقعا این مورد را فوتبال ما کم داشت. به هرحال همه می دانیم که شرایط تیم ملی سخت بود و با این مسئله سخت تر هم شد. اصلا کاری به این ندارم که می توانیم صعود کنیم یا نه. ولی این کمترین حق ایران بود که از تیم های همگروهش میزبانی کند. ما در بحرین و عراق میهمان بودیم و حالا باید از این کشورها میزبانی می کردیم. نمی دانم تا کی باید ورزش ما چوب سوء مدیریت ها را بخورد. معتقدم فوتبال ما این قدر پتانسیل دارد که بتواند از پس کشورهایی مثل عراق و بحرین بربیاید اما نباید کار به اینجا کشیده می شد. اگر از این بگذریم، از دست دادن مهردادمیناوند و علی انصاریان واقعا شوک آور بود و هنوز هم باور نمی کنم. انشالله دیگر برای کسی این اتفاق رخ ندهد.
 
ویلموتس با کاشتن یک درخت، چند میلیون دلار به جیب زد
وی افزود: در فوتبال ما هیچ مسئله ی مدیریت شده ای نداریم. متاسفانه به راحتی برای ما مشکل درست می شود. از بحث قراردادها بگیر تا پرونده های بین المللی همه از سوء مدیریت هاست. ضعف های مدیریتی باعث هدررفت سرمایه می شود. شما حساب کنید، ویلموتس با کاشتن یک درخت چند میلیون دلاری و آوردن 2 باخت رفت. واقعا این مسئله جای هیچ توجیهی ندارد. معتقدم باید مسببین این قرارداد به شدت مجازات شوند و اگر مدیری بیاید از جیب خودش خسارت بدهد، دیگر این اتفاق نمی افتد. حالا مشخص نشد واقعا ساختمان پرسپولیس را به جای طلب شرکت شستا دادند یا نه. اما همه می دانیم که پرسپولیس و استقلال فقط اسمشان مردمی است. فقط مردم حرصشان را می خورند. در هیچ چیز این دو باشگاه دخالتی ندارند و  فقط سکته ی برد و باخت برای مردم می ماند. هرچیزی اتفاق می افتد امیدوارم خیر باشد. تا به حال که خیری ندیدیم. ورزش ما از پای بست ویران است. هرجا بپردازید، بدهکارند و کمبود بودجه دارند.
 
مدیران در فوتبال فقط بدهی بالا می آورند
مهاجم اسبق استقلال و سپاهان تصریح کرد: ما در همه ی عرصه های مدیریتی در ورزش ضعف داشتیم و داریم. هرچه می بینید حاصل سوء مدیریت هاست. تصمیماتی که می گیرند، فقط رفع مسئولیت است و به آینده ی تصمیمی که می گیرند، فکر نمی کنند. وقتی بدهی بالا می آورند، به گردن هم می اندازند. باشگاه های ما همه مشکل مالی دارند. مدیرانی که آمدند، فقط برای اسم و رسم دار شدن مسئولیت گرفتند و چیزی بلد نبودند. بازیکنانی آوردند که بعد از رفتنش بیشتر برای باشگاه ضرر داشته است. چون طوری قرارداد بستند که توان پرداخت مبلغ را نداشتند. مدیران می دانند که امضائی که زیر برگه های قرارداد می زنند، ارزشی ندارد و کسی آنها را مواخذه نمی کند. به راحتی این بدهی ها به مدیران بعدی منتقل می شود و بعدی ها هم چون بتوانند چند صباحی روی صندلی خود بمانند، مجبورند خودشان هم دست به کار شوند و از این طریق بدهی ها بالاتر می رود.
 ویلموتس با کاشتن یک درخت چندمیلیون دلار به جیب زد/سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی دارد
باشگاه ها خصوصی سازی نشوند، نباید انتظار پیشرفت داشت
بهمن طهماسبی گفت: بازیکن می آید در باشگاه 5 بازی نکرده، قهر می کند و تمام و کمال پولش را می گیرد. این ضعف مدیریت است که بلد نبوده قرارداد ببندد. آیا مدیری جرات این را دارد که به امضاء خودش پایبند باشد و مسئولیت قبول کند؟ چه قبول کنیم چه نکنیم ورزش ما به خصوص باشگاه های فوتبال ما ورشکسته هستند. اگر برای مدیران تعهد ایجاد کنند و بگویند باید جوابگوی قراردادها باشند، دیگر کسی الکی برگه ای را امضاء نمی کند. فقط افراد می آیند برای معروف شدن و بعد از چند ماه می روند و بدهی برای فدراسیون و باشگاه ها می ماند. فوتبال اگر خصوصی شود دیگر هرکسی نمی تواند مدیریت را قبول کند. ولی در فوتبال دولتی، بدهی مدیران قبلی به مدیران جدید منتقل می شود و دست به دست می چرخد. برای رهایی از این وضعیت باید راهکار مناسب در نظر بگیرند. اصلا اشکالی هم ندارد که مدیران دنبال گرفتن ستاره بروند اما درآمدزایی کنند و از این طریق پول قرارداد را بپردازند. مطمئن باشید اگر فوتبال به حال خودش باشد می تواند درآمدزایی هم داشته باشد و هیچ وقت بدهکار نخواهد شد. از حق پخش تلویزیونی گرفته تا حق کپی رایت و تبلیغات دور زمین و اسپانسر و بقیه باید در اختیار باشگاه ها باشد.
 
نتیجه گرا بودن باعث شده لیگ برتر کیفیت نداشته باشد
وی با اشاره به لیگ برتر بیستم خاطرنشان کرد: کیفیت خوبی را در این لیگ شاهد نبودیم. همه ی تیم ها ومربیان بخاطر اینکه بمانند، نتیجه گرا شده اند. نتیجه گرایی متاسفانه باعث از دست رفتن کیفیت می شود. در چنین لیگی هیچ پدیده ای و هیچ تاکتیکی نخواهید دید. همه عقب می نشینند و دنبال تک موقعیت ها در ضد حمله هستند. اکثر بازی های ما واقعا ارزش دیدن ندارد. حتی در طول هفته 3 بازی درستی که بشود یک ساعت با آن سرگرم شد و چیزی یاد گرفت، نمی بینیم. قطعا دلیل این بی کیفیتی فقط کرونا نیست و تفکر مربیان هم در آن نقش زیادی دارد. البته اگر در این بخش هم اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم، بازهم به مدیریت های بی حوصله و نتیجه گرا برمی گردیم. وقتی مدیران فقط دنبال نتیجه گرفتن تیمشان هستند و به مربیان فرصت لازم را نمی دهند، مربی هم مجبور می شود، کیفیت را فدای نتیجه گرفتن کند. همه ی عوامل مثل یک زنجیر به هم وصل هستند. اگر هم تماشاگری به کیفیت بازی تیمش معترض شود، همه نتیجه را وسط می کشند. این شیوه باید عوض شود و لیگ برتر پویا و باکیفیت داشتن به کیفیت خوب تیم ملی هم کمک می کند. ضمن اینکه می توانیم در رقابت های بین المللی باشگاهی هم کیفیت خود را نشان دهیم.
 
سپاهان تمام فاکتورهای قهرمانی را دارد
پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به مدعیان لیگ بیستم افزود: سپاهان، استقلال و پرسپولیس 3 مدعی اصلی لیگ ما هستند که هرکدامشان می توانند قهرمان شوند. فولاد خوزستان هم می تواند به جمع اضافه شود اما سخت است. نباید از گل گهرسیرجان هم چشم پوشی کرد. آنها هم تیم خوبی دارند. با همه ی این تفاسیر من شانس سپاهان را بیشتر از بقیه ی تیم ها می دانم. تیمی باکیفیت و بازیکنان زیادی دارد که همه باتجربه و جوان هستند. نیمکت قدرتمند داشتن در لیگ برتر خیلی می تواند به تیم ها کمک کند. به خصوص اینکه سپاهان در آسیا حضور ندارد و رقبای این تیم مثل پرسپولیس، استقلال و فولاد چون در آسیا هم حضور دارند، طبیعتا بازی های فشرده تری خواهند داشت. اگر سپاهانی ها باهوش تر باشند می توانند از این فرصت خوب استفاده کنند و فاصله بیاندازند. در فوتبال البته نمی شود چیزی را پیش بینی کرد اما از لحاظ فوتبالی سپاهان با کیفیت تر و ثبات خوبی از خود نشان داده است. عوامل دیگری هم البته در نتیجه گیری لازم است که همه ی فاکتورها را تیم اصفهانی دارد.
 
شرایط لیگ قهرمانان آسیا سخت تر شده است
بهمن طهماسبی در پایان بااشاره به حضورتیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: خیلی خوشحال شدم که فولاد توانست با اقتدار پلی آف را رد کند و به مرحله ی گروهی برسد. داشتن 4 نماینده ی کامل در لیگ قهرمانان به سود لیگ ماست. امسال کار سخت تری نسبت به سال های قبل تیم ها در پیش دارند به خصوص اینکه هیچ استراحتی نیست و تنها در 2 هفته باید مرحله ی گروهی را پشت سر بگذارند. از طرفی اضافه شدن تیم ها هم شرایط صعود را سخت تر کرده و طبیعی است در این شرایط رقابت ها جذاب تر هم می شود. با این حال امیدوارم تیم های ایرانی بتوانند با دست پر به ایران برگردند و بتوانند به دور بعد صعود کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.