اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

عروس ملکه انگلیس در مصاحبه‌ای جنجالی از وجود برخورد‌های نژادپرستانه در خانواده سلطنتی خبر داد.
سه‌شنبه، 19 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده
به گزارش راسخون؛ مگان مارکل، عروس خانواده سلطنتی انگلیس، ملکه الیزابت را به نژادپرستی محکوم کرد. او در مصاحبه با «اپرا وینفری» برای شبکه «سی‌بی‌اس» در روز یکشنبه، ۷ مارس فاش کرد، در زمان بارداری اولین فرزند مشترکش با هری، خانواده سلطنتی نگران این بودند که پوست بچه آنها چه رنگی است. این نگرانی در حالی مطرح شده بود که مادر مگان رنگین‌پوست است و عروس خانواده سلطنتی پیش از این مگان مارکل بارها با اشاره به دورگه بودن خود از حقوق رنگین‌پوستان دفاع کرده است.

مگان مارکل در این گفت‌وگو اعلام کرده است که خانواده سلطنتی نمی‌خواستند که فرزند او لقب پرنس یا پرنسس بگیرد، آنها حتی علاقه‌ای به دانستن جنسیت فرزند او نداشتند، زیرا عنوان کرده بودند که فرزند هری و مگان امنیت خانواده سلطنتی را نخواهد داشت. دلیل اصلی این نگرانی از سوی مارکل نگرانی خانواده سلطنتی از میزان رنگین‌پوست بودن فرزند آینده مگان و هری عنوان شده است.
 

اپرا وینفری، در این گفت‌وگو از مارکل خواست که بگوید چه کسی درباره رنگ پوست فرزند او ابراز نگرانی کرده بود اما پاسخی که از عروس نوه ملکه انگلیس دریافت کرد، این بود که «به نظرم (افشا این موضوع) برای آنها بسیار مخرب خواهد بود.» مارکل در ادامه اشاره کرده که این موضوع از طریق هری به او اطلاع ‌داده شده و هری در ادامه صحبت همسر خود افزوده است که تمایلی به افشای این گفت‌وگو ندارد، اما همان زمان نیز از این مساله شوکه شده بود. به گفته مارکل، این افکار در زمان بارداری او به ذهنش رسیده بود.

هری در ادامه اشاره کرده است که حتی پیش از مراسم ازدواج خانواده سلطنتی اعلام کرده بود که منبع مالی برای تامین امنیت مارکل را ندارد و تمام نشانه‌های سخت ‌شدن ماجرا پیش از ازدواج نیز وجود داشت. یکی از این نشانه‌ها تلاش عروس خانواده سلطنتی برای خودکشی بود. او برای نجات خود از خودکشی و خودزنی از موسسه سلطنتی درخواست کمک کرده بود اما این موسسه از ارایه کمک به او سرباز زده بود، زیرا این کمک را در شأن موسسه ندانسته بود.عروس خانواده سلطنتی انگلیس در ادامه گفت: «این موضوع برای چند ماه آخر بارداری من ادامه داشت و من به خودم گفتم، خب پس قرار نیست پسرم (لقب) شاهزاده بگیرد اما باید امنیت او حفظ شود. با توجه به اینکه او از دریافت لقب محروم می‌شود، این موضوع روی حفاظت از او تاثیر خواهد داشت.»

اپرا از مگان مارکل درباره چرایی عدم تعلق لقب شاهزاده به «آرکی» پسر او و هری سوال کرد و مارکل در جواب گفت: «هیچ توضیحی وجود نداشت. من نتوانستم چرایی این موضوع را متوجه شوم.»

مجری این مصاحبه از هری نوه ملکه انگلیس پرسید که چه کس یا کسانی درباره رنگ پوست فرزند او و مگان مارکل پیش از متولد شدنش سوال کردند اما هری این‌طور جواب داد: «من هرگز درباره این مکالمه صحبت نخواهم کرد.»
 
اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

عروس خانواده سلطنتی در بخشی از این مصاحبه گفت: «من برای مدت‌های طولانی خواستار حق زنان برای اظهارنظر بوده‌ام اما بعدا (پس از ازدواج با هری و عضویت در خانواده سلطنتی انگلیس) ساکت شدم.»

اپرا وینفری از مارکل پرسید: «آیا ساکت شدی یا ساکتت کردند؟» عروس نوه ملکه انگلیس در جواب گفت: «دومی (مرا ساکت کردند).»

مگان مارکل می‌گوید که اعضای خاندان سلطنتی و کاخ باکینگهام نمی‌توانند از او و شاهزاده هری انتظار سکوت داشته باشند «در حالی که همچنان به دروغگویی‌ها» علیه این دو ادامه می‌دهند.نوه ملکه انگلیس و همسرش از ماه مارس سال ۲۰۱۹ از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی این کشور استعفا دادند و در ایالت کالیفرنیا سکونت گزیده‌اند و آرکی، پسر هری و مارکل در سال ۲۰۱۹ و در انگلیس متولد شد. هری در این مصاحبه با اشاره به سال ۱۹۹۷ و مرگ مادرش، پرنسس دایانا، اشاره کرده است که علت ترک خانواده سلطنتی نگرانی از تکرار تاریخ و نبود تفاهم در خانواده سلطنتی بود. او اشاره کرده است که طی این مدت هم سه بار با مادربزرگش، ملکه الیزابت و دو بار با پدرش، شاهزاده چارلز صحبت کرده اما پدر در آخرین گفت‌وگو از او خواسته است که دیگر تماس تلفنی نداشته باشد و تمام مسائل را مکاتبه کند. 

در همین حال کاخ باکینگهام اعلام کرده است که درباره ادعای بدرفتاری مگان مارکل با کارکنان خاندان سلطنتی، تحقیقاتی را آغاز کرده است. اتهام بدرفتاری به مگان پس از ضبط مصاحبه این زوج با اپرا وینفری در یک روزنامه بریتانیایی مطرح شد. مگان مارکل این اتهام را رد کرده است.

روزنامه تایمز چاپ بریتانیا روز سه‌شنبه هفته گذشته در گزارشی ادعا کرد که مگان مارکل بابت دورانی که نقش اعضای ارشد خاندان سلطنتی را داشته با یک شکایت درباره بدرفتاری رو‌به‌روست.به نوشته این روزنامه، این شکایت مربوط به سال ۲۰۱۸ و اوایل دوران پس از ازدواج مگان مارکل و شاهزاده هری بوده که این دو در کاخ کنزینگتون در لندن زندگی می‌کردند.روزنامه تایمز به ایمیلی که به وسیله یکی از کارکنان درز کرده، استناد و مگان مارکل را متهم کرده که دو نفر از دستیاران شخصی خود را از کاخ بیرون انداخته است. در این گزارش ادعا شده که مگان مارکل یکی دیگر از کارکنان را هم تحقیر کرده است.کاخ باکینگهام که مسوولیت استخدام کارکنان و خدمه خاندان سلطنتی را دارد در واکنش به این خبر در بیانیه‌ای از اتهامات مطرح شده در تایمز «به‌ شدت ابراز نگرانی کرد» و اعلام کرد که تیم اداری در حال تحقیق درباره وضعیت مطرح شده در مقاله تایمز هستند.

در بیانیه باکینگهام آمده: «سال‌هاست که در قصرها و کاخ‌های سلطنتی مقررات حفظ احترام و شأن محیط کار اجرا می‌شود و هیچ‌گونه بدرفتاری و قلدری در فضای کار تحمل نمی‌شود و نخواهد شد.»

در بخشی از تحقیقات کاخ باکینگهام از کارکنان کنونی و سابق خاندان سلطنتی به‌طور محرمانه درباره تجربه کار با مگان سوال خواهد شد.
 

پس‌لرزه افشاگری عروس ملکه

 
اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، مصاحبه پسر ولیعهد بریتانیا و همسرش تنها اثبات کرد که رسانه‌های بریتانیایی افکار عمومی را در راستای منافع این خاندان سلطنتی دستکاری می‌کنند.

به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در فیسبوک نوشت: تشکیلات بریتانیا در تبانی با مطبوعات است و این مطبوعات افکار عمومی را دستکاری می‌کنند؛ با ایجاد یک برداشت خاص که لزوماً با واقعیت منطبق نیست و حتی می‌تواند با آن تناقض داشته باشد. این مصاحبه فاش کرد که حتی محافظت‌شده‌ترین اعضای تشکیلات بریتانیا اگر از سوی نخبگان حاکم خواسته نشوند، احساس امنیت نمی‌کنند.

زاخارووا به مطالبی از الکساندر لیتویننکو، سرگئی اسکریپال و بوریس برزوفسکی که در رسانه‌های بریتانیایی منتشر شده‌اند، به عنوان نمونه اشاره کرد. زاخارووا در رابطه با این مصاحبه گفت: این رسوایی نیست. این فروپاشی اعتبار است.

این اظهارات در حالی عنوان ‌می‌شوند که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دوشنبه مراتب احترام عمیق خود به الیزابت دوم، ملکه بریتانیا را ابراز کرد و درباره مصاحبه شاهزاده هری و همسرش اظهارنظری نداشت.   

او گفت: من همیشه بالاترین تحسین را نسبت به ملکه و نقشی که او در کشور ما و کشورهای مشترک‌المنافع ایفا می‌کند، داشته‌ام. من مدت‌هاست که درباره خاندان سلطنتی اظهارنظری نکرده‌ام و امروز هم قصد ندارم چنین کاری کنم.

به نقل از هیل، اما جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه در این رابطه گفت به اعتقاد جو بایدن، هری و مگان شجاعت داشته‌اند که درباره تجربیاتشان به عنوان اعضای خاندان سلطنتی صحبت کرده و به کناره‌گیری از پست‌هایشان تصمیم گرفتند. سخنگوی کاخ سفید گفت: هر شخصی که جلو آمده و درباره مبارزات خود با سلامت روان صحبت کند و روایت خودش را بگوید، شجاعت می‌خواهد.  


واکنش کاربران

 
اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده
 

اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده


اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده


اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده


منبع:
1. روزنامه اعتماد/ ملکه انگلیس به نژادپرستی محکوم شد
2. خبرآنلاین/ پس‌لرزه افشاگری عروس ملکه/روسیه:این رسوایی نیست،فروپاشی اعتبار است/آمریکا:هری و مگان شجاعت داشته‌اند
3. فرهیختگان/ اظهارات عروس ملکه انگلیس درباره نژادپرستی در این خانواده

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.