آغاز کار نماینده های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان؛

جنگ لالیگایی ژاوی و نکونام در آسیا/سرخابی ها به دنبال شروع مقتدرانه در اولین گام

نماینده های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز و امشب مقابل رقبای خود صف آرایی خواهند کرد که شاید حساس ترین جدال روز اول مرحله ی گروهی رویارویی جوادنکونام با ژاوی هرناندز دو بازیکن سابق لالیگا باشد.
چهارشنبه، 25 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
جنگ لالیگایی ژاوی و نکونام در آسیا/سرخابی ها به دنبال شروع مقتدرانه در اولین گام
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، با مشخص شدن چهره 4 تیم(فولاد ایران، آ جی ام کا ازبکستان، الوحده امارات و نیروی هوایی عراق)  صعود کننده از مرحله ی پلی آف، مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب عصر امروز(25 فروردین) آغاز می شود. رقابت های فصل جدید با حضور 40 تیم در 10 گروه برگزار می شود و تیم های نخست هر گروه به همراه 6 تیم از بهترین تیم های دوم به مرحله ی یک هشتم صعود خواهند کرد که این فرمت جدید، کار را دشوارتر و البته مهیج تر از سال های گذشته خواهد کرد. ضمن اینکه خبر رسیده که در رقابت های امسال دیگر خبری از سیستم ویدئوئی یا همان (var) نخواهد بود. سیستمی که سال گذشته برای اولین بار در این رقابت ها از مرحله ی یک چهارم به کار گرفته شد و در نهایت اولسان هیوندای کره جنوبی با  2 پنالتی که VAR تشخیص داد، موفق شد پرسپولیس را از پیش رو بردارد و قهرمان شود. در ادامه نگاهی داریم به گروه تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا:
 جنگ لالیگایی ژاوی و نکونام در آسیا/سرخابی ها به دنبال شروع مقتدرانه در اولین گام
گروه B: پاختاکور-تراکتور؛ اولین آزمون بین المللی خطیبی با تی تی ها
در این گروه تراکتور تبریز یکی از نماینده های ایران با تیم های پاختاکور ازبکستان، الشارجه امارات و نیروی هوایی عراق همرگروه است. میزبانی بازی های این گروه را کشور امارات عهده دار است و در واقع تیم ااشارجه همه ی بازی های خود را در زمین خودش برگزار می کند. در نخستین گام شاگردان رسول خطیبی باید مقابل نماینده ی ازبکستان صف آرایی کنند. تی تی های تبریز که در لیگ برتر بیستم با 27 امتیاز در رتبه هشتم قرار دارند، شرایط خیلی خوبی ندارند. باید دید که این تیم می تواند چهره ی متفاوتی را از خود در عرصه ی بین المللی نشان دهد یا نه. اما فراموش نکنید که تیم ازبکی بسیار قدرتمند است و در لیگ کشورش از 5 بازی این فصل توانسته 5 برد کسب کند و مقتدرانه صدرنشین است. تیم قدرتمندی که با ستاره های سرشناس خود از جمله "جلال الدین ماشاریپوف"، سال گذشته استقلال ایران را از مرحله ی حذفی کنار زد اما در یک چهارم مقابل پرسپولیس تن به شکست داد و حذف شد. این جدال عصر امروز ساعت 19:30 در ورزشگاه الشارجه امارات برگزار می شود و باید دید آیا رسول خطیبی می تواند در اولین تجربه ی بین المللی خود در قامت سرمربی، نوار بردهای این تیم قدرتمند را پاره کند؟
 جنگ لالیگایی ژاوی و نکونام در آسیا/سرخابی ها به دنبال شروع مقتدرانه در اولین گام
گروه C: استقلال-الاهلی عربستان؛ جدال شاگردان مجیدی با میزبان
استقلال با تیم های الدحیل قطر، الشرطه عراق و الاهلی عربستان در گروه سختی موسوم به گروه مرگ قرار گرفته است که میزبانی آن را تیم عربستانی برعهده دارد. شرایط استقلال با تغییر سرمربی بهتر از گذشته شده و آبی ها توانسته اند با فرهاد مجیدی از 4 بازی، 3 پیروزی و یک تساوی و 10 امتیاز بدست بیاورند. شاید تنها نکته ی منفی برای استقلالی ها، لغو بازی با صنعت نفت به دلیل شرایط خطرناک کرونا در آبادان بود که این تیم نتوانست قبل از جدال های حساس لیگ قهرمانان آسیا، بازی رسمی داشته باشد. این تیم با 34 امتیاز از 19 بازی در رده سوم لیگ بیستم قرار گرفته است. تیم الاهلی عربستان در لیگ کشور وضعیت جالبی ندارد و از 25 بازی توانسته 35 امتیاز بگیرد و در رده هفتم قرار دارد. نکته ی جالب اینکه این تیم در 5 بازی قبلی خود در لیگ کشورش 5 شکست داشته که می تواند برای نماینده ی ایران خبر خوبی باشد. این دیدار ساعت 45 دقیقه بامداد روز جمعه 27 فروردین در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده برگزار خواهد شد.
 جنگ لالیگایی ژاوی و نکونام در آسیا/سرخابی ها به دنبال شروع مقتدرانه در اولین گام
گروه D: فولاد-السد؛ جدال لالیگایی در آسیا
تیم فولادخوزستان دیگر نماینده ی فوتبال ایران که توانست در خاک عربستان تیم العین امارات را با 4 گل در هم بکوبد و از پلی آف به مرحله ی گروهی برسد، در این گروه با تیم های السد قطر، النصر عربستان و الوحدت اردن قرار دارد. میزبانی این گروه بر عهده ی تیم عربستانی است. اما شاگردان جواد نکونام که بازی در پلی آف را با موفقیت پشت سرگذاشتند، مقابل تیم ژاوی قرار خواهند گرفت. جدالی سخت که امیدواریم نماینده ی ایران با موفقیت از اولین گام عبور کند. ژاوی با پیراهن بارسا و نکونام با پیراهن اوساسونا در لالیگا اسپانیا با هم روبرو شده بودند و این تقابل در لیگ قهرمانان آسیا می تواند جدل دو لالیگایی سابق را جذاب تر کند. فولاد در لیگ بیستم نوسان زیادی داشته از 18 بازی با کسب 27 امتیاز در رده هفتم قرار دارد که البته در صورت برد در 2 بازی معوقه می تواند، جایگاه بهتری برای خودش دست و پا کند. اما نگاهی به رقیب امشب فولادی ها، لرزه بر اندام هر رقیبی می اندازد. چرا که آخرین شکست السدی ها به شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس برمی گردد و آنها در لیگ قطر بدون شکست و مقتدرانه و تنها با 3 تساوی قهرمانی را جشن گرفته اند و با روحیه ای بالا به لیگ قهرمانان قدم گذاشته اند. خط حمله ی آتشین این تیم توانسته 74 گل به ثمر برساند و خط دفاعی شان تنها 14 گل دریافت کرده است. این آمار وحشتناک تیم اول قطر نشان می دهد که آنها قهرمانی آسیا را نشانه رفته اند و شب سختی در انتظار شیربچه های فولاد است. اما نباید فراموش کرد که تیم ژاوی در جدال با تیم های ایرانی چه زمانی که بازی می کرد و چه در لباس مربیگری، بیشترین باخت را داشته است. دیدار فولاد و السد فردا شب ساعت 22:30 در ورزشگاه بین المللی ملک فهد شهد ریاض برگزار می شود.
 جنگ لالیگایی ژاوی و نکونام در آسیا/سرخابی ها به دنبال شروع مقتدرانه در اولین گام
گروه E: پرسپولیس-الوحده امارات؛ استارت نائب قهرمان آسیا در شرایط سخت
اما چهارمین نماینده ی ایران یعنی پرسپولیس نائب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز ساعت 19 در ورزشگاه جواهر لعل نهرو به مصاف الوحده امارات می رود. در این گروه تیم گوا هند و الریان قطر نیز حضور دارند که میزبانی این گروه را کشور هند عهده دار است. شاگردان یحیی گل محمدی که حدود 4 ماه قبل فینال این رقابت ها را تجربه کردند اما نتوانستند جام بگیرند، حالا در شروعی دوباره به دنبال کسب موفقیت هستند. این گروه نسبت به گروه های دیگر نماینده های ایران آسان تر به نظر می رسد و هواداران ارتش سرخ امیدوارند این تیم بتواند این فصل که سخت تر از قبل هم شده، جام آسیایی بگیرند. سرخپوشان در لیگ برتر شرایط خوبی دارند و با 41 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، صدرنشین هستند. با این وجود این تیم از شرایط میزبانی هندی ها اصلا رضایت ندارد و معتقدند ای اف سی باید میزبانی این گروه را به دلیل همه گیری کرونا به کشوری با امکانات بهتر می داد. تیم گوا در لیگ هند از 20 بازی تنها 7 پیروزی کسب کرده و 10 تساوی و 3 باخت در کارنامه دارد که باعث شده با 31 امتیاز در رتبه چهارم قرار بگیرد. البته این تیم در 5 بازی اخیر شکستی نداشته و 2 برد و 3 تساوی را تجربه کرده است. پرسپولیسی ها که پیش از اعزام، با تست کرونای سعید آقایی مدافع چپ فیکس خود مواجه شدند، این بازیکن را از لیست خارج کردند اما فرشاد فرجی مدافع جدید این تیم که کرونااش مثبت شده بود، با 2 بار تست منفی توانست مجوز حضور در هند را بگیرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.