اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

آتش بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی رأس ساعت دو بامداد روز جمعه پس از ۱۱ روز حمله متوالی این رژیم به نوار غزه اجرایی شد.
شنبه، 1 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت
به گزارش راسخون؛ برد «سیف القدس» هم تمام شد و سرانجام پس از ۱۲ روز رژیم صهیونیستی با کمک مصر و آمریکا توانست از شر موشک‌های مقاومت، به طور موقت هم که شده نجات پیدا کند. این رژیم که به شدت و از جبهه‌ای مختلف نظامی و سیای تحت فشار بود، «آتش بس» پیشنهادی توسط مصر را با جان و دل پذیرفت و از ساعت 2 بامداد جمعه(31 اردیبهشت 1400) این آتش بس اجرایی شد. 

در این عملیات بی‌سابقه، مقاومت فلسطین با رونمایی از انواع موشک‌های جدید و نقطه زن خود و همین‌طور پهپادهای تهاجمی، صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد و توانست معادلات نبرد را تغییر دهد. در این نبرد گروه‌های متعدد مقاومت در اقصی نقاط دنیا از انصارالله یمن و لبنان گرفته تا عراق و اردن، آمادگی خود را برای ورود مستقیم به جنگ اعلام کرده بودند. در نهایت رژیم صهیونیستی در برابر این جبهه بزرگ شکست را پذیرفت. «ابو حمزه»، سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ضمن تأکید بر ادامه جهاد در راه فلسطین، تصریح کرد ایران و کشورهای مقاومت شرکای گروه‌های فلسطینی در این پیروزی هستند.

یکی از رهبران جنبش حماس می‌گوید ضمانت داده شده که رژیم صهیونیستی از محله «شیخ جراح» و مسجدالاقصی دست بردارد. شیخ جراح منطقه‌ای در قدس است که دلیل شروع نبرد «سیف القدس» شد. صهیونیست‌ها برای نخستین بار قصد داشتند 500 فلسطینی را در این منطقه به طور یکجا آواره و خانه‌هایشان را مصادره کنند.
 

ارتش اسرائیل سست و ضعیف بود

«ابوعبیده» سخنگوی «گردان‌های القسام» بعد از اجرایی شدن آتش‌بس گفت که مقاومت فلسطین موفق شد رژیم صهیونیستی را شکست دهد. شبکه خبری المیادین به نقل از ابوعبیده نوشت، مقاومت فلسطین برای دفاع از قدس و به نیابت از امت اسلام، نبرد شمشیر قدس را انجام داد...مقاومت فلسطین موفق شد رژیم صهیونیستی و ارتش سُست آن را خوار کند... گردان‌های القسام حمله‌ای را تدارک دیده بود که سراسر فلسطین اشغالی از حیفا تا رامون را در بر می‌گرفت...صرفا برای زیر نظر گرفتن رفتار اسرائیل، با آتش‌بس موافقت کرده‌ایم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز با اشاره مقاومت گروه‌های فلسطینی در برابر به‌روزترین تسلیحات آمریکایی، گفت که پس از گذشت هفتاد سال از روز مصیبت فلسطینیان،‌ دشمن در تنگنایی بی‌سابقه قرار گرفته است. زیاد النخاله با بیان اینکه در جریان نبرد «شمشیر قدس»، «موازنه وحشت» در برابر صهیونیست‌ها تثبیت شد، گفت، مقاومت و جهاد تا زمان تحقق پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت. «ولید العمری» تحلیلگر فلسطینی نیز اعلام کرده، آتش بس در غزه برقرار شد اما دیگر خبری از بنیامین نتانیاهو و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نیست زیرا او دیگر چیزی ندارد که به آن افتخار کند.
 

عزا در سرزمین‌های اشغالی

از سوی دیگر، بسیاری از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به شکست در این نبرد اذعان کردند. طبق گزارش تسنیم، این رسانه‌ها بیان کردند: «حماس حاکمیت عربی را بر مسجدالاقصی برقرار کرد نه اردن، عربستان و مغرب... فلسطین شعله‌ور است و یهود طبق معمول دستاورد تاریخی مقاومت عربی را انکار می‌کند. در دور بعدی حماس و حزب‌الله با هم خواهند بود. حماس تل‌آویو را همانند عسقلان هدف قرار‌داد...تنها کاری که نتانیاهو انجام داد متلاشی کردن اسرائیل از داخل بود. همه اسرائیلی می‌دانستند که ما همان شب اول و هنگامی که موشک‌ها به تل‌آویو رسید، جنگ را باختیم. رهبری جبهه داخلی همه محدودیت‌ها اعمال شده در شهرک‌های اطراف غزه را برداشت».

«بن کسبیت» روزنامه‌نگار سرشناس صهیونیست نیز اینطور موضع‌گیری کرد که: «نتانیاهو چقدر بیچاره و بدبخت است که برای بار دوم شکست خود را مخفی نگه داشته و مسئولیت فرار از رویارویی با حماس را به گردن ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی می‌اندازد». «الون دیویدی» شهردار شهر اشغالی سدیروت نیز گفته، «من هرگز با مقامات اسرائیلی که ماندن نظامیان در خانه به جای اعزام آنان برای جنگ تن به تن را ترجیح می‌دهند، موافق نیستم». «لیور لیوی» خبرنگار صهیونیست هم تاکید کرد، «ساکنان قدس وارد مسجدالاقصی شده و در حمایت از قسام شعار می‌دهند و نیروهای پلیس در مقابل آنان ایستاده و هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند، این بیانگر پیروزی حماس است». روزنامه‌هاآرتص هم برخی وزرای کابینه سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار‌داده و گفته‌ هیچ فایده‌ای برای آنان ندارد.

«شمیرت مائیر» دیگر روزنامه‌نگار صهیونیست هم اعتراف کرده که «خلاصه آنچه اتفاق افتاد سرشکستی و احساس شکست جامعه اسرائیل و شادی و خوشحالی فلسطینیان است، آن هم نه فقط در غزه، بلکه در کل فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه». طبق برخی گزارش‌ها، رؤسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه هم گفته‌اند، نتانیاهو آنها را در مقابل حماس به حال خود رها کرد.

«یوسی یهوشع» خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اما گفته: «چه بخواهیم چه نخواهیم حماس قدرتمندتر ظاهر شد و نه تنها غزه را دوباره در راس اخبار جهان قرار‌داد، بلکه اکنون به یک بازیگر منطقه‌ای و مدافع قدس تبدیل شده و تمامی بازیگران دیگر به آن وابسته هستند و در نتیجه این، این جنبش شیوه واکنش‌های اسرائیل در دیگر مناطق را هم تعیین می‌کند».


جشن و شادی در جبهه مقاومت

در حالی که صهیونیست‌ها عزا گرفته‌اند، مردم غزه به خیابان‌ها آمده و این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند. ساکنان غزه خود را برای «زندگی عادی» بعد از جنگ ۱۲ روزه آماده کرده و در حال تمیز کردن کوچه‌ها و خیابان‌‌ها و بازگرداندن زندگی عادی به این شهر هستند. مردم فلسطین با در دست داشتن پرچم ملی در حمایت از مقاومت و محمد الضیف «أبو خالد» فرمانده کل گردان‌های القسام شعار سر می‌دادند. بعد از تن دادن رژیم صهیونیستی به آتش بس، محوطه مسجدالاقصی و باب العامود غرق در شادی و سرور بود و مردم برای ابراز شادی اقدام به نورافشانی آسمان می‌کردند. این شادی حتی به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی نیز کشیده شده و در دیگر کشورها از جمله لبنان اردن و مصر هم مردم پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند.
 

 

جشن پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در خیابان‌های فلسطین

در پی برقراری آتش بس صدها فلسطینی در شادی پیروزی مقاومت به خیابان‌ها آمده و به شادی پرداختند. فضایی از شادی در سراسر نوار غزه و کرانه باختری موج می زد و در مساجد تکبیرهای عید سر داده شد.

فلسطینی‌ها در مناطق مختلف در بیت لحم و کرانه باختری این پیروزی بر اشغالگر را جشن گرفتند.

جوانان در استان‌های مختلف نوار غزه به صورت خودجوش با پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و با دادن شعارهایی از مقاومت قدردانی کردند.

صدها فلسطینی نیز در مناطق مختلف کرانه باختری شعارهایی در حمایت از مقاومت سرداده و به نوار غزه غیور درود فرستادند.

در قدس هم مردم به جشن و شادی پرداختند.

خبرگزاری رسمی مصر که آتش بس میان مقاومت و رژیم صهیونیستی با میانجیگری این کشور برقرار شد، اعلام کرد، قاهره دو هیئت امنیتی به تل آویو و مناطق فلسطینی خواهد فرستاد تا اجرای آتش بس و توافق بر سر اقدامات بعدی در حفاظت از ثبات دائمی اوضاع را پیگیری کنند.

در حملات متوالی ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۳۲ فلسطینی شهید و حدود ۱۹۰۰ تن زخمی شدند. در کرانه باختری  از جمله در قدس هم در جریان درگیری معترضان فلسطینی با ارتش صهیونیستی ۲۸ تن شهید و حدود ۷۰۰۰ تن زخمی شدند.

در مناطق فلسطینی‌نشین داخل اراضی اشغالی هم درگیری‌هایی صورت گرفت و تعدادی زخمی شدند.

دولت رژیم صهیونیستی عصر روز پنجشنبه پس از جلسه‌ای که بیشتر از سه ساعت طول کشید، با پیشنهاد آتش بس در غزه موافقت کرد.

ابوحمزه، سخنگوی گردان های قدس نیز کمی پیش از آتش بس اعلام کرد: همیشه کلام آخر مقاومت در میدان این خواهد بود که "اگر بازگردید باز می‌گردیم". مقاومت به هر نوع نقض اسرائیل پاسخ خواهد داد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام هم اعلام کرد، مقاومت توانست دشمن و ارتشش را که رهبری آن به کودک کشی و تخریب برج های مسکونی فخر فروخت، ذلیل کند. در صورتی که رژیم صهیونیستی به مقدسات حمله کند، مقاومت آماده مقابله است.

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی از موافقت این جنبش با پیشنهاد مصر درباره آتش بس همزمان خبر داد و گفت، مقاومت تا زمانی به این آتش بس پایبند است که دشمن هم پایبند باشد. مقاومت هر نوع نقض آتش بس را پاسخ خواهد داد.

مشیر المصری از دیگر رهبران حماس گفت، هر گونه اعلام آتش بس از سوی دشمن اعلام شکست، فرار از میدان در مقابله حماسه پیروزی است که مقاومت رقم زد. مقاومت توانست با اتحاد موضع خود و انقلاب مردم به قلعه های نفوذ کرده، توهماتش را نقش بر آب و قواعد درگیری جدیدی را اعمال کند.

المصری این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی اعلام کردند، کابینه آتش بس یکجانبه را تصویب خواهد کرد.
 
اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت


اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت


اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت


اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت


اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت


خسارت 2 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی می‌گویند در این ۲۳ روز حدود ۴۰۰۰ موشک از غزه به اراضی اشغالی شلیک شد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه عبری‌زبان «کان»، اوج شلیک موشک‌ها از نوار غزه به اراضی اشغالی روز دوم جنگ بود که حدود ۴۸۰ موشک شلیک شد. از آن روز میانگین شلیک موشک‌ها در روز بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ موشک بود. بیشتر موشک‌ها به دو شهرک «اشدود» و «عسقلان» شلیک شد. شهر «بئر السبع» نیز هدف حملات موشکی قرار گرفت. موشک‌ها به شهر اشغالی قدس نیز از شمال شرقی و دیمونا از شرق و جنوب منطقه شارون می‌رسید. به ادعای شبکه «کان»(نزدیک به حاکمیت رژیم صهیونیستی) سامانه گنبد آهنین حدود ۹۰درصد موشک‌هایی را که مناطق مسکونی را تهدید می‌کرد، سرنگون کرد! این شبکه در عین حال گفته که، موشک‌های مقاومت با گذشت سال‌ها خطرناک‌تر شده و درحالی که 6 اسرائیلی در طول عملیات صخره سخت در سال 2014 کشته شدند، در عملیات «نگهبان دیوارها» ۱۲ اسرائیلی کشته و ۳۳۰ تن زخمی شدند! (اگر چه رژیم صهیونیستی همواره بنا به دلایل متعدد از جمله نگرانی از مهاجرت معکوس، آمار خسارات و تلفات خود را به شدت سانسور کرده است).

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۲43 شهید از جمله 66 کودک و ۳۹ زن و ۱۷ شهروند فلسطینی مسن و زخمی شدن ۱۹۰۰ تن خبر داده‌اما طی جنگ صخره سخت تعداد شهدا به ۲۲۰۰ تن بود. همچنین براساس ارزیابی‌های اولیه غیر رسمی، خسارت‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی در نتیجه حملات اخیر این رژیم به نوار غزه به حدود ۲ میلیارد دلار رسید.


اظهارات هنیه درباره پیروزی مقاومت در جنگ ۱۱ روزه غزه/ تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ ایران از مقاومت

 
اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در سخنانی درباره پیروزی مقاومت در جنگ ۱۱ روزه غزه،از سرازیر شدن دهها هزار نفر از قشرهای مختلف مردم فلسطین به سمت مسجدالاقصی خبر داد. اسماعیل هنیه گفت دهها هزار نفر از قشرهای مختلف مردم ما برای حمایت از مسجدالاقصی به سمت این مکان مقدس شتافتند تا بر این نکته تاکید کنند که مسجدالاقصی خط قرمز ما است.
 
مهمترین بخشهای سخنان هنیه درباره آتش‌بس و پیروزی مقاومت
فرزندان امت و آزادگان جهان شاهد شجاعت و ثبات قدم و ایستادگی در بیت المقدس و نوار غزه بودند.

قدس متعلق به ملت فلسطین  است و مسجدالاقصی خط قرمز  است و ملت ما و امت اسلام هرگز از آن دست برنخواهند داشت.

مقاومت شجاع، پیروزی الهی و استراتژیک بزرگی را رقم زد، آنچه تحقق یافت، یک پیروزی الهی بود، غزه برای دفاع از قدس به پا خاست.

پیروزی از طریق عملکرد مقاومت و همه گروه‌ها در اتاق مشترک به دست آمد.

شکست پیامدهای بزرگی بر نهادهای امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر و آینده حضور آن در سرزمین ما خواهد گذاشت.

 ضربخ دردناک بسیار سختی به دشمن وارد کردیم که تاثیرات دردناک خود را بر رژیم اسرائیل و صهیونیستها و آینده آنها خواهد گذاشت.

درود به فرماندهان مقاومت و محمد الضیف فرمانده گردانهای عزالدین قسام که هزاران نفر نام وی را در مسجدالاقصی فریاد زدند.

امروز با تمام افتخار و سربلندی در کنار مقاومت شجاع و فرماندهانش می‌ایستیم.

غزه به پا خاست تا از قدس دفاع کند و به جهان بگوید که مقاومت هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و به راه خود تا مسجدالاقصی ادامه خواهد داد.

قدس روح و عقیده و پایتخت دولت ما است، غزه شمشیر قدس را با شایستگی برداشت و با عزم و اراده درسی را به دشمن داد که دشمن هرگز فراموش نخواهد کرد.

شاهد انتفاضه در کرانه باختری و انقلاب در فلسطین اشغالی سال 1948 و اردوگاهها بودیم.

مقاومت راه خود را می‌داند و صاحب اراده آهنین و ایمانی عمیق و عقل مبتکرانه در عملکرد و مدیریت و برنامه‌ریزی است.

مقاومت، پرچمدار آزادی و بازگشت و آزادسازی اسیران از زندانهای اشغالگران است.

مرحله پس از عملیات شمشیر قدس همانند قبل آن نیست و شاهد پایه ریزی راهبردهای جدید خواهد بود.

آنچه به دست آوردیم،پیروزی اتحاد فلسطین از راس الناقوره تا ام الرشراش بود.

مقاومت کوتاه ترین راه به سمت آزادسازی سرزمین و بازگشت(آوارگان) است و این نبرد، اوهام مذاکرات سازش و معامله قرن را از هم فروپاشید.

این نبرد، طرحهای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را از هم فروپاشید.

به تلاشهای زیادی برای پایه ریزی وحدت ملی واقعی بر اساس نتایج این نبرد نیاز داریم.

ما باید روابط خود را با محیط پیرامون عربی و اسلامی پس از به پا خاستن امت و ایستادن آنها در پشت سر قدس و مقاومت تقویت کنیم.

غزه، از خون خود برای تحکیم معادله قدس و مسجدالاقصی استفاده کرد، ما غزه را بازسازی خواهیم کرد و هرگز از تعهدات و وظایف خود در قبال خانواده های شهدا و اسیران شانه خالی نخواهیم کرد و محاصره باید لغو شود.

رابطه با جامعه بین المللی باید تقویت شود، ما شاهد تغییر بزرگی در جوامع اروپایی و غربی بودیم.

از تمام کسانی که در کنار قدس و مقاومت و ملت فلسطین قرار گرفتند، تشکر می‌کنم، از برادران در مصر که نقش خود را برای مهار تجاوزگری اسرائیل ایفا کردند، و از قطر و سازمان ملل که در توقف تجاوزگری سهیم بودند، تشکر می‌کنم.

هنیه گفت ما از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که از هیچ کمکی به مقاومت غزه دریغ نکرد.
 

پیام تبریک رهبر انقلاب به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین

 
اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

رهبر انقلاب در پیامی پیروزی مقاومت ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفتند. متن بیانیه رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزه‌ قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه‌ گروه‌های جهادی و سیاسی فلسطین.

خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس می‌گویم، و نزول سکینه و طمأنینه بر دل‌های مجروح شهید دادگان، و رحمت و بشارت برای شهیدان، و شفای کامل برای آسیب‌دیدگان را از خداوند منان مسألت می‌کنم، و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک می‌گویم.

آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ‌صفت به درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچه‌ فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانه‌ باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاه‌ها، راهکار آینده‌ فلسطینی‌ها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچه‌ فلسطین، رفتارهایی آنچنان ننگین و دیوانه‌وار مرتکب می‌شود که افکار عمومیِ همه‌ عالم را بر ضد خود برمی‌انگیزد و خود و دولت‌های غربی پشتیبان خود به‌ویژه آمریکای جنایتکار را از گذشته باز هم منفورتر می‌کند. ادامه‌ جنایت‌ها و درخواست آتش‌بس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد.

رژیم خبیث از این هم ضعیف‌تر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی، و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبه‌روز قدرتمندتر و دشمن غاصب را روزبه‌روز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.

زمان آغاز و توقف درگیری‌ها بسته به تشخیص بزرگان جهادی و سیاسی فلسطینی است، ولی آماده‌سازی و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطیل‌بردار نیست. تجربه‌ «شیخ‌ جراح» در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرک‌نشینانِ مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد. به جوانمردان «شیخ جراح» درود می‌فرستم.

دنیای اسلام یکسره در برابر قضیه‌ فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربه‌های حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید میکند. دولت‌های مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است، و چه در بازسازی زیرساخت‌ها و ویرانی‌ها در غزه.

مطالبه و پیگیری ملت‌ها، پشتوانه‌ این خواسته‌ دینی و سیاسی است. ملت‌های مسلمان، باید انجام این وظیفه‌ را از دولت‌های خود مطالبه کنند، خود ملت‌ها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسی‌اند. 

وظیفه‌ مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همه‌ وجدان‌های بیدار تصدیق می‌کنند که جنایت گسترده‌ کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بی‌مجازات بماند. همه‌ عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاه‌های بین‌المللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوه‌ الهی تحقق خواهد یافت، والله غالبٌ علی امره.

جمعه ۹ شوال ۱۴۴۲
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
سیّد علی خامنه‌ای
 

واکنش رئیس جمهور به پیروزی مقاومت فلسطین

 



بیانیه‌ سپاه به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی، عملیات «شمشیر قدس» را نشانه دست برتر انتفاضه در میدان و برهم خوردن معادلات به نفع گروههای فلسطینی در مصاف با اشغالگران دانست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین مقابل جنایات و جنگ‌افروزی های اخیر رژیم صهیونیستی، عملیات «شمشیر قدس» را نشانه دست برتر انتفاضه در میدان و برهم خوردن معادلات به نفع گروههای فلسطینی در مصاف با اشغالگران دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: خدای بزرگ را شاکریم که در مقطعی حساس و تعیین کننده آتشفشان خشم و اراده مقدس مقاومت فلسطین در جای‌جای سرزمین‌های اشغالی به ویژه در قدس، غزه و کرانه باختری را عامل خاکستر شدن آمال و آرزوهای رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی و حاکمان بی غیرت و خود فروخته برخی کشورهای اسلامی که تن به عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس شریف داده‌اند ، قرارداد و زوال قطعی این رژیم سفاک و کودکش را بیش از هر زمان دیگر در  چشم جهانیان نزدیک‌تر ساخت.

این بیانیه می افزاید:  نبرد ۱۱ روزه رزمندگان شجاع و غیرتمند فلسطین که به التماس و تمنای آتش‌بس یکجانبه از سوی صهیونیست‌ها منتهی شد بیش از هر واقعیتی نشان داد که "دوران بزن درو" و تخریب خانه ها و آوارگی مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین سپری شده است و این اراده پولادین صاحبان اصلی ارض مقدس از قدس تا غزه و از کرانه باختری تا سواحل مدیترانه و شمالی ترین مناطق در سرزمین‌های اشغالی است که یکپارچه  ، مصمم ، مقتدر و با صلابت در پی بازپس گیری سرزمین های آبا و اجدادی خود و اخراج اشغالگران غاصبان و تشکیل فلسطین از بحر تا نهر است.

این بیانیه با تاکید بر اینکه عملیات شمشیر قدس نشان داد دست برتر انتفاضه فلسطین امروز از سامانه گنبد آهنین به راحتی عبور کرده است و این صهیونیست ها هستند که از این پس باید زندگی در هراس و وحشت و سایه فرار به پناهگاه را تحمل کنند، تصریح کرده است: انتفاضه فلسطین به پشتوانه حمایت و همراهی جبهه مقاومت و درسی که از مکتب شهید قدس حاج قاسم سلیمانی آموخته است، با ایمان، ایستادگی، پایداری و شجاعت مضاعف هم اینک ظرفیت بازدارندگی و شرایط مورد نیاز برای تحمیل «مهاجرت معکوس» صهیونیست‌های اشغالگر را فراهم‌تر و روز به روز به اجتناب‌ناپذیری آن می افزاید.

این بیانیه با تاکید بر لزوم گام‌های عملی صهیونیست‌ها برای پایان بخشیدن به تعرض ها در قدس و مسجدالاقصی و پرهیز از هرگونه خطای محاسباتی و خیال بافی برای ارتکاب جنایات و جنگ افروزی های جدید تصریح کرده است: غده سرطانی اسرائیل در مسیر میرایی و نابودی است و اشغالگران به خوبی دریافته اند که قادر به تداوم زورگویی، خشونت و کشتار زنان ، مردان و کودکان بی دفاع فلسطینی و تکرار ماجراجویی های وحشیانه و قرون وسطایی نخواهند بود و از این پس بایستی با احتیاط و وحشت به سناریوهای جنایتکارانه خود در فلسطین بیاندیشند زیرا گروه‌های فلسطینی دیگر اعتنایی به تهدیدات پوشالی آنها نخواهند کرد.

این بیانیه در پایان با تبریک پیروزی خجسته و دستاورد راهبردی و تاریخی انتفاضه قدس و تعظیم به مقام شامخ شهیدان مقاومت فلسطین در نبرد ۱۱ روزه و تاکید بر تداوم درخشش رزمندگان و مجاهدان فلسطینی در مصاف با اشغالگران قدس تصریح کرده است: سپر دفاعی گنبد آهنین و پشتیبانی های همه جانبه رژیم تروریستی آمریکا و دیگر متحدان منطقه ای و فرامنطقه‌ای در برخورد با انتفاضه ای که از سنگ به موشک های نقطه‌زن و قدرتمند رسیده است، از این پس فاقد خاصیت و تأثیر خیالی بوده و این اراده مردم مظلوم فلسطین است که در حوادث بزرگ آینده تعیین کننده است؛ آینده‌ای که صهیونیست ها هر لحظه آن را باید در انتظار تحمل ضربات مهلک و مرگبار از اقتدار و مقاومت رشید و نهفته در سرزمین‌های اشغالی و سناریوهای رزمندگان شجاع و غیرتمند فلسطینی باشند.
 

بیانیه ارتش به مناسبت پیروزی مقاومت ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ دوازده روزه با رژیم صهیونیستی (نبرد سیف‌القدس) را تبریک گفت.

متن پیام ارتش به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

نبرد شمشیر قدس پیرو جنبش مقدس مردم مظلوم فلسطین، بار دیگر رژیم غاصب صهیونیستی را وادار به عقب نشینی و شکست چندباره کرد.

جشن پیروزی مقاومت و فلسطین در آستانه آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی یادآور پیام الهام‌بخش انقلاب اسلامی در سطح منطقه و نشانه امید به مسیر روشن و نتیجه‌بخش بودن مقاومت و پایداری در برابر ظالمان و غاصبان است. پیروزی مردم مظلوم فلسطین در نبرد دوازده روزه با دشمن صهیونیستی، وعده الهی در پیروزی حق بر باطل را به اثبات رساند.

نبرد پیروزمندانه اخیر نشان داد مقاومت در صحنه نبرد با غاصبان و ایستادگی در مقابل زورگویی‌های رژیم صهیونیستی وارد مرحله نوینی شده و بدون تردید مقاومت تا پیروزی نهایی و آزادسازی قدس شریف ادامه خواهد یافت.

امروز فلسطین مقتدر و مظلوم و غزه قهرمان، عجز دشمن گرگ‌صفت را رقم زد و گنبد عنکبوتی رژیم اشغالگر قدس در برابر موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای رادارگریز، عاجز و ناتوان‌تر از همیشه سرافکندگی اربابان حامی رژیم اشغالگر را به یادگار گذاشتند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به مردم شریف فلسطین و غزه و رزمندگان جبهه مقاومت خاطرنشان می‌کند که یقیناً با استمرار مقاومت و وحدت فلسطین، نابودی رژیم‌های ظالم نزدیک‌تر شده است.»
 

واکنش‌های جهانی به آتش‌بس غزه


اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

جمعی از رهبران جهان از آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی استقبال کردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از آتش بس در نوار غزه در جمع خبرنگاران گفت که خواهان پایبندی طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به آتش‌بس اعلام شده است.

تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز ضمن استقبال از آتش‌بس از مصر و قطر به خاطر میانجیگری در این راستا قدردانی کرد.

در همین راستا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن استقبال از آتش‌بس غزه و آن را "فرصت واقعی برای تحقق صلح در خاورمیانه" دانست.

وی در سیاستی ریاکارانه به کمک برای بازسازی غزه با همکاری سازمان ملل متعهد شد اما همزمان به رژیم صهیونیستی وعده تقویت سامانه‌های گنبد آهنین این رژیم را داد.

همچنین لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم واشنگتن در سازمان ملل گفت: آتش‌بس غزه و اسرائیل در صورتی که ادامه یابد به پایان نزاع فلسطین و اسرائیل منجر می‌شود. اکنون باید روی تحقق پیشرفت برای صلح دائم متمرکز شویم.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین نیز گفت: فلسطینی‌ها در نوار غزه در معرض عملیات قتل و کشتار جمعی طی این ۱۱ روز قرار گرفتند. ده‌ها زن و کودک شهید و صدها تن زخمی شدند. ده‌ها ساختمان منهدم شدند. ما از تمام کشورهایی که درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت  و نشست مجمع عمومی را پذیرفتند قدردانی می‌کنیم.

وی اظهارات نمایندگان کشورهایی را که مخالفتشان را با جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه اعلام کردند و خواهان حل سیاسی مسئله فلسطین شدند، ستود.

اشتیه گفت: دولت این جنایت‌ها را به دیوان کیفری بین المللی گزارش خواهد کرد و تحقیقاتی را درباره جنایت‌های اسرائیل آغاز می‌کند.

همچنین دیمیتری بولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه مثل دیگر کشورها همچنان برای توقف تنش‌ها تلاش می‌کند. امیدواریم آتش‌بس طولانی مدت باشد.

وی گفت: لازم است اقدامات فوری برای آغاز مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل اتخاذ شود و دو طرف درباره مسائل نهایی از جمله قدس شرقی گفتگو کنند.

بولیانسکی خواهان فعال سازی فعالیت کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه شد و گفت: ما پیشنهاد نشست وزارتی فوری برای کاهش تنش و آرام کردن اوضاع را داده‌ایم. گام اول توقف خشونت و کنار گذاشتن اظهارات تحریک‌آمیز و تمام اقدامات یکجانبه است. ما از طرف‌های بحران می‌خواهیم به قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشند.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس نیز از آتش‌بس استقبال کرد و گفت: همگان باید برای تحقق آتش‌بس دائم و پایان خشونت تلاش کنند. دولت انگلیس به حمایت از تلاش‌ها برای تحقق صلح در منطقه ادامه می‌دهد.

حزب‌الله لبنان نیز به مردم قهرمان فلسطین و مقاومت پیروزی تاریخی در جنگ شمشیر قدس را تبریک گفت و اعلام کرد: مقاومت در این دور از درگیری‌ها معادلات قدیمی دشمن را درهم شکست و قواعد جدیدی را ایجاد کرد که زمینه را برای پیروزی بزرگ فراهم می‌کند.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: مردم و مقاومت فلسطین نشان دادند که این غده سرطانی جنایتکار سست‌تر از خانه عنکبوت است. قدس به آزادی نزدیک‌تر شده است. ما به این پیروزی تاریخی بزرگ افتخار می‌کنیم.

نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیروزی تاریخی به لطف تلاش‌های فوق العاده مقاومت فلسطین به دست آمده است. این پیروزی را پایداری و شجاعت فلسطینی‌ها رقم زده است.

در این بیانیه آمده است: غزه توانست قوی‌ترین ارتش‌ها را که از سوی قوی‌ترین گروه‌های شر حمایت می‌شوند، شکست بدهد.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی یمن آتش‌بس و پیروزی مقاومت را تبریک گفت و آن را معجزه و نتیجه حتمی بیداری و حملات علیه رژیم اشغالگر دانست.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر هم ضمن استقبال از آتش‌بس از نقش رئیس‌جمهور آمریکا در موفقیت طرح مصر برای آتش‌بس قدردانی کرد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپایی از آتش‌بس غزه و رژیم صهیونیستی استقبال و بر لزوم از دست ندادن فرصت صلح و امنیت تأکید کرد.

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت

اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت


منبع:
1. همشهری آنلاین/ پیام تبریک رهبر انقلاب به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین آزمون این چند روز ملت فلسطین را سرافراز کرد | به جوانمردان «شیخ جراح» درود می‌فرستم
2. تسنیم/ اظهارات هنیه درباره پیروزی مقاومت در جنگ ۱۱ روزه غزه/ تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ ایران از مقاومت
3. دنیای اقتصاد/ بیانیه‌ سپاه به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین
4. مشرق نیوز/ فیلم/ شادی مردم الخلیل از پیروزی مقاومت
5. روزنامه کیهان/ اسرائیل زانو زد/ عزای صهیونیست‌ها، جشن پیروزی مقاومت
6. مشرق نیوز/ فیلم/ شادی ساکنان غزه از پیروزی مقاومت
7. مشرق نیوز/ فیلم/ فیلم/ واکنش روحانی به پیروزی مقاومت فلسطین
8. ایسنا/ بیانیه ارتش به مناسبت پیروزی مقاومت ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی
9. ایسنا/ واکنش‌های جهانی به آتش‌بس غزه

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.