دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد

راه‌اندازی 100 شبکه ماهواره‌ای تفرقه‌انگیز توسط صهیونیست‌ها‌ با حمایت عربستان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر رفتاری که به وحدت مسلمانان خدشه وارد کند را کفران نعمت دانست و گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بیش از 100 شبکه ماهواره‌ای تفرقه‌انگیز با حمایت عربستان راه‌اندازی کرده‌اند.
پنجشنبه، 4 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه‌اندازی 100 شبکه ماهواره‌ای تفرقه‌انگیز توسط صهیونیست‌ها‌ با حمایت عربستان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر رفتاری که به وحدت مسلمانان خدشه وارد کند را کفران نعمت دانست و گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بیش از 100 شبکه ماهواره‌ای تفرقه‌انگیز با حمایت عربستان راه‌اندازی کرده‌اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، آیت‌الله شیخ محسن اراکی ظهر امروز در همایش «امامت مسلمانان و راهبرد ایجاد امت واحده اسلامی» در مجتمع فرهنگی انتظار شهر کرمانشاه اظهار داشت: وظیفه پاسداری از هویت اسلامی مهمترین وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی است.
 
اراکی شکل‌گیری هویت اسلامی را در گرو اطاعت از امر الهی و رسول اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: افرادی که از خداوند و رسول او فرمان می‌گیرند، هویت داشته و تبعیت از هوا و هوس مصداق بارز بی‌هویتی است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، هویت پیامبر اکرم (ص) را هویتی تعریف شده در قرآن کریم دانست و بیان داشت: هر فردی که از رسول خدا دستور بگیرد، هویتش محمدی و اسلامی می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه «ایجاد امت واحده اسلامی» یک شعار توخالی نیست، ابراز داشت: هویت واقعی افراد و جامعه واحده در اطاعت از اوامر الهی و نبی اکرم (ص) است.
 
اراکی تفرقه را به‌دلیل خروج از اطاعت رسول خدا (ص) عنوان کرد و اذعان داشت: از هویت اسلامی گریختن و خارج شدن از این مسیر مساوی با شرک است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما مدعی هستیم که سرانجام امت اسلامی بر این وحدت باز خواهد گشت و حفظ وحدت علامت و نماد امت واحده اسلامی است.
 
وی انقلاب اسلامی را یک شورش و نهضت علیه هویت شیطانی برشمرد و اظهار داشت: این هویت شیطانی جلوه‌ای در آمریکا و شاه و نظام طاغوت داشت.
 
اراکی با اشاره به آیات قرآن کریم که همگی بر اعلی و پیشرو بودن مسلمانان تاکید دارند، علت عقب‌ماندگی جامعه اسلامی را دور ماندن از هویت اسلامی عنوان کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اتفاقاتی که در فلسطین، مصر و سوریه می‌افتد با این اوصاف قرآن از جامعه اسلامی سازگاری ندارد.
 
این مسئول ابراز داشت: محتوای دعوت به وحدت این است که اساس خوشبختی جامعه اسلامی بازگشت به هویت دینی بوده و تمام گرفتاری‌های جامعه از این امر نشات می‌گیرد.
 
وی اختلافات موجود بین مذاهب را اختلاف در نحوه اطاعت و نه در اصل اطاعت دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید به هر وسیله ممکن با افرادی که می‌خواهند با گرایش‌های افراطی، سخنان تفرقه‌انگیز و رفتارهای دشمن‌انگیز به هویت اسلامی خدشه وارد کنند، مقابله کنیم.
 
اراکی هرگونه رفتار، گفتار یا کرداری که به وحدت موجود در بین مسلمانان خدشه وارد کند را رفتاری غیرالهی و کفران نعمت برشمرد که باید با آن به مقابله پرداخت.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: هیچ فردی به‌عنوان پیروی از اهل بیت (ع) نباید به سایر مسلمانان حمله کند، چراکه این امر برخلاف سیره ائمه اطهار (ع) است.
 
وی با بیان اینکه نباید بگذاریم زمام امر به دست جهال و دشمنان بیفتد، اذعان داشت: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال نفوذ به اجتماع مسلمانان هستند.
 
اراکی خاطرنشان کرد: آن‌ها با طرح‌های خود برای ایجاد شکاف بین مسلمانان طرح‌های زیادی داشته و به همین منظور بیش از 100 شبکه ماهواره‌ای برعلیه ایران و شبکه‌های افراطی شیعه و سنی که از طرف عربستان تغذیه می‌شوند، راه‌اندازی کرده‌اند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.