شنیده شدن صدای مهیب در پارک ملت تهران+ جزییات/ نظر پلیس چیست؟

در اولین دقایق بامداد شنبه، ۱۹ تیرماه صدای مهیبی در محدوده غرب تهران شنیده شد. معاون امنیتی استاندار تهران اعلام کرده که انفجار در پارک ملت رخ داده اما هیچ نشانه‌ای از‌ آتش نیست و یک شی ناشناس منفجر شده است.
شنبه، 19 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
شنیده شدن صدای مهیب در پارک ملت تهران+ جزییات/ نظر پلیس چیست؟
به گزارش راسخون؛ دقایقی گذشته از بامداد روز نوزده تیر ماه شنیده شدن صدای مهیب انفجار در نقطه‌ای از شمال پایتخت سخنگوی سازمان آتش نشانی را واداشت تا با اعلام خبر اعزام گروه‌های امدادی و آتش نشانی به منطقه به مدیریت افکار عمومی بپردازد. ملکی البته مشاهده نشانه‌ای از وقوع حادثه از سوی آتش نشانان را رد کرد، اما وجود تماس‌های پرشمار مردمی درباره شنیده شدن صدایی مهیب در حوالی پارک ملت را باید قرینه‌ای برای وقوع حادثه در این ناحیه بدانیم. با این حال سخنگوی آتش نشانی امکان اینکه صدا مربوط به حادثه نبوده باشد را محتمل می‌داند.

در کنار این معاون امنیتی استاندار تهران که خود را به محل حادثه رسانده از وقوع تنها یک انفجار در محیط داخلی پارک ملت خبر داده است. گودرزی البته در برابر این سوال هم قرار گرفت که آیا این اتفاق یک حادثه تروریستی بوده یا خیر. با این حال او ترجیح داد پاسخ روشن به این ابهام را به بررسی‌های بیشتر موکول کند.

علی رغم تردید‌های معاون امنیتی استاندار برآورد‌های خبری حکایت از منفجر شدن یک شی ناشناخته در محوطه پارک ملت دارد. با وجود این گویا این انفجار هیچ گونه تلفات جانی یا خسارتی را به همراه نداشته است. حضور به موقع نیرو‌های انتظامی و امدادی اثبات کننده این موضوع است. آن طور هم که از قول مقامات انتظامی کشور نقل شده ویدیو‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره این انفجار هیچ ارتباطی به محل حادثه نداشته است.
 
 

توضیحات پلیس درباره انفجار پارک ملت

اما با وقوع این حادثه سردار هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم به میدان آمد تا سومین مسوولی باشد که درباره این اتفاق به اظهار نظر می‌پردازد.

سردار هداوند که در اظهاراتش می‌کوشید نگرانی‌های عمومی درباره این حادثه را برطرف کند با تاکید بر اینکه حادثه انفجار در پارک ملت موضوع خاصی نبوده آن را به شنیده شدن صدای یک انفجار در لحظه‌ای کوتاه فروکاسته است. جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین اطمینان داده بر اثر این حادثه هیچ ساختمانی هم تخریب یا دچار آتش سوزی نشده است.

سردار هداوند که درباره منشاء دقیق صدای انفجار هنوز به نظر اطمینان بخشی نرسیده، اما پای یک احتمال را به میان می‌کشد: پیش از این، چند بار مخزن‌های گاز باشگاه انقلاب، در ضلع غربی پارک ملت منفجر شده بود.

او همچنین به یاد می‌آورد انفجار چیلر‌های خنک کننده آکادمی المپیک در تابستان ۹۷ نیز به جان باختن سه کارگر انجامیده بود.

البته سردار هداوند هم مانند معاون استاندار از بررسی علت وقوع این حادثه خبر داده و وعده اعلام عمومی چرایی این حادثه و جزئیات مربوط به آن پس از تکمیل تحقیقاترا هم داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره برخی گزارش‌ها درباره شنیده‌شدن صدای مهیب در شمال تهران توضیحاتی را ارایه کرد.

شبکه خبر اعلام کرد صدای انفجار مهیبی در منطقه‌ای در شمال تهران شنیده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در این باره اظهار کرد: تماس‌های مردمی که با سازمان آتش‌نشانی گرفته شده و طی آنها اعلام شد که صدای مهیبی در محدوده شمال تهران شنیده شده است.

سیدجلال ملکی با بیان این که اغلب این تماس‌ها در محدوده پارک ملت بودند، گفت: دو ایستگاه به محل اعزام شده اما هنوز اطلاع دقیق‌تری در دسترس نیست. این امکان وجود دارد که صدای شنیده‌شده مربوط به حادثه نبوده باشد؛ چرا که آتش‌نشانان هنوز اثری از وقوع حادثه مشاهده نکردند.

معاون امنیتی استاندار تهران هم گفت: بنده در محل‌ حادثه حضور دارم؛ تنها یک انفجار آن هم داخل پارک ملت صورت گرفته است. گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه تروریستی بوده گفت: در حال بررسی ابعاد و علت حادثه هستیم و پس از اطمینان اطلاع رسانی می‌کنیم.
 
 

شنیده شدن صدای مهیب در پارک ملت تهران+جزییات/ نظر پلیس چیست؟
 

شنیده شدن صدای مهیب در پارک ملت تهران+جزییات/ نظر پلیس چیست؟


شنیده شدن صدای مهیب در پارک ملت تهران+جزییات/ نظر پلیس چیست؟


منبع:
1. میزان/حادثه پارک ملت/ انفجار یک شی ناشناخته
2. اول فارسی/جزئیات انفجار شب گذشته در شمال تهران+ویدئو
3. رکنا/ واکنش پلیس تهران به انفجار در پارک ملت + فیلم
4. آپارات/ انفجار در پارک ملت تهران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.