حمید درخشان در گفتگو با راسخون:

پرسپولیس در دربی خیلی ترسو بازی کرد/مجیدی گذشته را از یاد برده است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اصلا تیم ما در دربی آن شرایط همیشگی خود را نداشت و خیلی ترسو بازی کرد؛ حتی ما در انتخاب پنالتی زن ها هم اشتباه داشتیم و به راحتی بازی را دادیم.
دوشنبه، 28 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس در دربی خیلی ترسو بازی کرد/مجیدی گذشته را از یاد برده است
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شکست پرسپولیس در دربی حذفی اظهار داشت: واقعا بازی کیفیتی نداشت که بخواهیم از چگونگی استراتژی مربیان حرفی بزنیم. انگار دو تیم فقط آمده بودند که گل نخورند و بیشتر درگیری میانه ی میدان بود. نه خبری از پرس بود، نه کار تاکتیکی، نه پاس درست و حسابی و نه نفوذ و کارهای ترکیبی و بدون توپ. واقعا بدترین دربی ای بود که دیدم و فکر می کنم برای همه این طور بود. حتی استقلالی ها که در نهایت با پنالتی پیروز شدند، بازی دلچسبی نبود. اما همیشه برد در دربی شیرین است و لذت بخش. واقعا انتظاری که از مربیان و بازیکنان دو تیم داشتیم هیچی برآورده نشد و دو تیم در واقع خالی و تهی از هرگونه کارهای روتین فوتبال بودند. سطح این بازی واقعا در حد لیگ های دو و سه هم نبود. روی شکم سیری پاس رد و بدل می شد و هیچ انگیزه، برنامه و تاکتیکی برای رسیدن به دروازه هم نداشتنند.
 
معمولی ترین دربی تاریخ را شاهد بودیم
وی افزود: در نیمه ی دوم هرچقدر منتظر ماندیم که اتفاقی بیافتد و دو تیم از احتیاط دست بردارند، هیچی ندیدم. البته استقلال با آوردن مرادی کمی جناح چپش را راه انداخت و پرسپولیس هم با آوردن آقایی به دفاع چپ، امیری را به خط جلو برد. تعویض ها هم به نوعی بود که همدیگر را خنثی کردند. دو سه موقعیت نصف و نیمه هم روی ارسال ها نصیب استقلال شد که گل نشد. یک توپ هم دقایق آخر به تیر خورد که بدشانسی آل کثیر بود. تنها دربی ای بود که هیچ هیجانی نداشت و معمولی تر از هر بازی ای بود. دو مربی که هیچ برنامه ای نداشتند، یک طرف، بازیکنان خلاق دو تیم هم نتوانستند روی خلاقیت فردی خودشان کاری بکنند. شاید اگر گلی در جریان بازی به ثمر می رسید، بازی این شکلی نمی شد ولی ترسو بازی کردن پرسپولیس را نمی فهمم. چون ابزارش را داشت و می توانست خیلی بهتر از اینها بازی کند. بازیکنانی داریم که در هر پست می توانستند تاثیرخود را بگذارند اما شیوه ای که برای دربی در نظر گرفته بودند، طوری بود که حتی بازیکنان خلاق هم کاری از پیش نبردند. حتی دریغ از یک حرکت تکنیکی و یک دریبل موفق.
 
کادر فنی باید پاسخگوی پنالتی نزدن امیری و نورالهی باشد
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: ای کاش همان اول به جای بازی، دو تیم مستقیم به ضربات پنالتی می رفتند تا تکلیف مشخص شود. 120 دقیقه بدون هدف فقط در زمین بودند و در نهایت انتخاب پنالتی زن ها واقعا خوب نبود. دو تیم خودشان را به دست شانس سپردند و استقلال از این مسئله سود برد. بازهم تجربه در چنین مواقعی به کار آمد و نشان داد بازیکنان باتجربه تر بهتر پنالتی می زنند. در بازی انگلیس و ایتالیا هم دقیقا همین اتفاق افتاد. پنالتی هایی که بازیکنان جوان تر زدند، از دست رفت تا این تیم قهرمانی را بدهد. برای پرسپولیس هم نباید پنالتی ها را به خصوص پنالتی سرنوشت ساز پنجم را به عبدی می دادند. اینکه چرا نورالهی و امیری پنالتی نزدند را باید از خودشان و کادر فنی پرسپولیس پرسید. آنها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. حتی بازی سپاهان و فولاد را که نگاه می کردم، آخرین پنالتی فولادی ها را پریرای باتجربه زد و تیم برد. کادر فنی ما در تعیین و انتخاب نفرات برای زدن پنالتی باناپختگی عمل کرد.
 
مجیدی گذشته اش را از یاد نبرد
حمید درخشان گفت: پرسپولیس همیشه خیلی شجاعانه بازی می کرد و بازی مالکانه انجام می داد. این توان را داشت تا مقابل استقلال هم این طور بازی کند و نتیجه بگیرد. شک نکنید اگر بازی همیشگی اش را می کرد به راحتی پیروز می شد. حتی اگر این اتفاق هم نمی افتاد، مگر چه چیزی پیش می آمد؟ نهایت بازی را می باخت که خوب الان هم این اتفاق افتاده است. واقعا تیم ما خیلی ترسو بازی کرد. اگر تیم با شهامت وارد زمین می شد، هم بازی قشنگ تر از آب در می آمد و هم می توانستیم برنده شویم. این مبتدی ترین و بدترین دربی ای بود که دیدم. این بازی باید سرعت بهتر و بیشتری می داشت و بازیکنان باید عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذاشتند. هفته های اخیر اعضای دو تیم درگیر بیانیه و پست و استوری گذاشتن علیه هم بودند و باشگاه ها هم موضع گیری کردند. اگر پولی هم هرتیمی بیشتر گرفته با این بازی نشان دادند که واقعا شایسته اش نبودند. واقعا هیچ چیزی نداشت. آن آقایی (مجیدی) که می گوید به اینها نمی بازم گذشته را یادش رفته است حتما. مگر در بازی برگشت خودش سرمربی استقلال نبود که در دربی باختند؟ این حرف ها نخ نما شده و بهتر است اصلا صحبت نکنیم.
 پرسپولیس در دربی خیلی ترسو بازی کرد/مجیدی گذشته را از یاد برده است
فوتبال ایران فقط اسم حرفه ای بودن را یدک می کشد
وی با اشاره به برخی کری خوانی های سخیف تاکید کرد: فوتبالی که پایه ترین و پیش پاافتاده ترین امکانات را ندارد چرا باید اسمش را حرفه ای بگذاریم. همه می دانند فوتبال ما از حرفه ای بودن فقط اسمش را دارد و هیچ یک از امکانات ما حرفه و استاندارد نیستند. همه چیز را می خواهیم زورزورکی درست و استاندارد کنیم. نه درآمد، نه هزینه ها و نه قراردادها و حق پخش حرفه ای نیستند. اصلا مشخص نیست تبلیغات محیطی چه می شود و کجا می رود. این همه فوتبال خارجی می بینیم باید درس بگیریم. آدم باید یاد بگیرد و از آنها استفاده کند. بازیکنان ما هیچ کاری نمی کنند و آن هم فقط با یک برد شانسی با پنالتی برای هم کری می خوانند. باید یاد بگیریم که به حریفمان احترام بگذاریم. این مسائل فوتبال را لذت بخش می کند.
 
باید 3 بازی را با اقتدار ببریم وقهرمان شویم
پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا شکست در دربی تاثیر منفی روی این تیم در لیگ و از دست رفتن قهرمانی نمی گذارد؟ افزود: این تیم این قدر بازیکن باتجربه دارد که این اتفاق نیفتد. کادر فنی بی تجربه ندارد که این برد روی تیم اثر منفی بگذارد. اگر این اتفاق بیافتد که واویلاست و باید به انگیزه و صدرنشینی شک کرد. این تیم راحت صدرنشین نشده که با یک باخت آن را از دست بدهد. اصلا بازیکنان ما دیگر نباید به دربی فکر کنند و تمام تمرکزشان باید روی 3 بازی پیش روی لیگ باشد. باید از تیم حمایت کنیم و اتحاد خودمان را حفظ کنیم تا انشالله بتوانیم پنجمین قهرمانی پی در پی را بگیریم و به اصطلاح "گلات" کنیم. ما 3 بازی راحت داریم و باید ببریم. اصلا کاری به سپاهان نباید داشته باشیم. قدرت تیم ما این قدر زیاد است که هرتیمی را می تواند شکست دهد. اصلا نیازی به این نداریم که نتایج دیگر تیم ها یا بازی هایشان را دنبال کنیم. باید هر 3 بازی را با اقتدار ببریم و قهرمانی را هم با اقتدار بگیریم. این اصلا دیگر کاری ندارد و تمام زحمات و تلاش و سختی های بازیکنان و کادر فنی در طول یک سال در این 3 بازی پیش رو خلاصه می شود. این تاریخ سازی نباید به این راحتی از دست برود و مطمئنم که بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس خودشان هم این را بهتر از هرکسی می دانند.
 
تنها اشتباه فغانی ندادن کارت به مطهری بود
حمید درخشان در خصوص قضاوت فغانی در دربی حذفی گفت: اصلا بازی ای نبود که فغانی را به دردسر بیاندازد. مگر دو تیم بازی کردند که بخواهد صحنه ای پیش بیاید. تنهاترین صحنه ای که فغانی اشتباه کرد، خطای ارسلان مطهری روی فرجی بود که داور ندید و باید کارت زرد می داد. آن صحنه آن قدر خشن و بد نبود که مستحق کارت زرد باشد.
 
"صدر" به بهترین شکل ممکن به مخاطبان شور و هیجان می داد
وی در پایان با اشاره به درگذشت حمیدرضا صدر کارشناس و محقق برجسته ی فوتبال افزود: واقعا خیلی ناراحت شدم که این عزیز از دست رفت. خدا روحش را شاد کند. با اینکه اصلا فوتبال حرفه ای بازی نکرده بود اما بهتر از هرکسی فوتبال را می فهمید و به بهترین شکل ممکن به مخاطبان اطلاعات فوتبالی، شور و هیجان می داد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما