المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز چهاردهم: بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ ایران در رده بیست و هشتم

سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با نایب قهرمانی حسن یزدانی، عنوان پنجمی رضا اطری، حضور امیرحسین زارع در دیدار رده‌بندی و حذف مصطفی حسین‌خانی و سارا بهمنیار در کشتی آزاد و کاراته پیگیری شد.
پنجشنبه، 14 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز چهاردهم: بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ ایران در رده بیست و هشتم
به گزارش راسخون؛ در سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کشتی آزاد و کاراته به مصاف حریفان خود رفتند.

در این روز، حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلوگرم به دیوید تیلور باخت و نایب قهرمان شد، امیرحسین زارع با شکست در نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رفت، رضا اطری در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلوگرم شکست خورد و در رده پنجم قرار گرفت. همچنین مصطفی حسین‌خانی در کشتی آزاد و سارا بهمنیار در کاراته حذف شدند.

تصاویر و نتایج کامل مسابقات نمایندگان ایران در روز سیزدهم به شرح زیر است:
 

کشتی آزاد

 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز چهاردهم: بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ ایران در رده بیست و هشتم

حسن یزدانی قهرمان المپیک 2016 ریو در فینال وزن 86 کیلوگرم برابر «دیوید تیلور» از آمریکا قرار گرفت و 4 بر 3 باخت و صاحب مدال نقره شد. وی در حالی به این مدال رسید که در ثانیه های پایانی و در حالی که پیش بود، 2 امتیاز از دست داد و شکست خورد. یزدانی در صورت قهرمانی، می‌توانست با کسب 2 طلا پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران در المپیک لقب بگیرد، اما موفق به این تاریخ‌سازی نشد.
 
 

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز چهاردهم: بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ ایران در رده بیست و هشتم

رضا اطری ملی‌پوش وزن 57 کیلوگرم  از ساعت 15:10 در دیدار رده‌بندی به مصاف «توماس پاتریک گیلمان» از آمریکا رفت و با نتیجه 9 بر یک شکست خورد و از دستیابی به مدال برنز بازماند.
 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز چهاردهم: بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ ایران در رده بیست و هشتم

امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم، در دور اول با «الکساندر خوتسیانویسکی» نفر سوم جهان در سال 2019 از اوکراین مبارزه کرد و 7 بر صفر پیروز شد.

زارع در مرحله یک‌چهارم نهایی با «اگزون شالا» از کوزوو مصاف داد و در ادامه عملکرد مقتدرانه‌اش، این حریف را 13 بر 2 مغلوب کرد و گام به دیدار نیمه‌نهایی گذاشت.

ملی‌پوش کشورمان برای صعود به فینال «گنو پتریاشویلی» از گرجستان، نفر سوم المپیک 2016 ریو و دارنده 3 طلا و 2 برنز مسابقات قهرمانی جهان را پیش‌‌ِرو داشت و مقابل این آزادکار سرشناس در حالی که در تایم اول 3 بر صفر پیش افتاده بود، اما در نهایت 6 بر 3 باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد.

بدین ترتیب زارع بعدازظهر فردا (جمعه) در دیدار رده‌بندی مقابل برنده جدال نمایندگان چین و مصر قرار خواهد گرفت.
 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز چهاردهم: بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ ایران در رده بیست و هشتم

مصطفی حسین‌خانی در وزن 74 کیلوگرم در دور اول با «کایل داگلاس داک» قهرمان جهان در سال‌های 2018 و 2019 از آمریکا رقابت کرد و با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. فینالیست شدن نماینده آمریکا، این فرصت را به حسین‌خانی می‌داد تا با حضور در جدول شانس مجدد، برای کسب مدال برنز تلاش کند، اما «کایل داگلاس داک» 11 بر صفر به حریف بلاروسی باخت تا حسین‌خانی حذف شود.
 

کاراته بانوان

 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز چهاردهم: بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ ایران در رده بیست و هشتم

سارا بهمنیار در وزن 55ـ کیلوگرم در نخستین مبارزه خود در دور گروهی برابر «سِراپ اوزچلیک» دارنده یک طلا، یک نقره و یک برنز جهان و 17 مدال رنگارنگ در لیگ‌های جهانی کاراته از کشور ترکیه رفت و با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد. بهمنیار تاکنون مقابل این حریف به پیروزی دست نیافته بود. وی درصورت صعود از مرحله گروهی، مدال برنزش را قطعی خواهد کرد.

بهمنیار در مبارزه بعدی‌اش در مرحله گروهی مقابل «تزویان وون» از چین تایپه، دارنده 2 برنز جهان و 2 طلای بازی‌های آسیای به روی تاتامی رفت و 5 بر یک شکست خورد.

نماینده کشورمان در سومین و آخرین مبارزه‌اش در مرحله گروهی مقابل «اِوِت گورانووا» از بلغارستان دارنده مدال برنز جهان در سال 2018 قرار گرفت و 5 بر 2 مغلوب شد و نتوانست راهی مرحله نیمه نهایی شود تا بدین ترتیب نخستین نماینده کاراته ایران از گردونه مسابقات حذف شود.
 

جدول المپیک در روز چهاردهم

نمایندگان ایران در  چهاردهمین روز بازی‌ها در دو رشته کشتی و کاراته رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین نقره خود توسط یزدانی شد و سارا بهمنیار بانوی کاراته کای کشورمان هم از دور رقابت ها کنار رفت.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی،کشتی و وزنه برداری ٢ مدال طلا و یک برنز  و ٢ نقره کسب کرده است.

چین با ٧٤ مدال ( ٣٤طلا، ٢٤نقره  و ۱٦ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم داد و آمریکا با  ٩١مدال ( ٢٩طلا، ٣٥ نقره و ٢٧ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و  و میزبان با ٤٦نشان ( ٢٢، ١٠نقره و ١٤ برنز) سومی را حفظ کرده است.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ٥٨ مدال ١٦طلا، ٢٢نقره و ٢٠ برنز و یک پله صعود در جایگاه پنجم ایستاد و‌ انگلیس با ٥١ نشان از چهارمی به ششمی جدول مدال ها نزول کرد. استرالیا هم با ٤١ مدال ١٧طلا، پنج نقره و ١٩ برنز  جای انگلیس نشست.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. 

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ٣٧ مدال (٢٠ طلا، ١٠ نقره و هفت برنز) و کسب سه نشان طی امروز همچنان بیشترین مدال کسب شده در بخش زنان را در اختیار دارد و آمریکا با ٥٥مدال (با ١٦طلا، ٢١نقره و ١٨برنز) در جایگاه دوم و ژاپن با ٢٣مدال  (با ١٢ طلا، چهار نقره و ٧ برنز) جایگاه سوم را دارد.

اما در بین جایگاه مدالی مردان، آمریکا جای چین در صدر نشست. آمریکا با ٣١ مدال (١٣ طلا، ١١ نقره، هفت برنز)  و یک پله صعود در سکوی نخست قرار دارد.

چین با ٣١مدال ۱۱طلا، ۱١ نقره و ۹ برنز دوم شد و انگلیس با ٢٦ مدال ٩ طلا،١٠ نقره و هفت برنز جای ژاپن را گرفت و ژاپن  با کسب ٢٠نشان ٩ طلا، پنج نقره و ٦برنز در جایگاه چهارم قرار ایستاد. 

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.
 

حواشی روز چهاردهم

کوین دورانت بازیکن تیم ملی بسکتبال آمریکا در سومین مسابقه متوالی توانست ۲۳+ امتیاز کسب کند و به اولین بازیکن تاریخ المپیک تبدیل شد که از مرز ۴۰۰ امتیاز عبور کرد.

نوین هریسون دختر ۱۹ ساله آمریکایی توانست قهرمان کانوی ۲۰۰ متر سرعتی شود. هریسون در ۱۷ سالگی قهرمان جهان شده بود. او اولین زن آمریکایی است که در این بخش قهرمان می‌شود.


منبع:
1. تسنیم/ المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان روز سیزدهم با نایب قهرمانی حسن یزدانی؛ بولدوزر برای تاریخ‌سازی چند ثانیه کم آورد/ دست اطری به برنز نرسید/ غافلگیری زارع در نیمه نهایی و حذف بهمنیار و حسین‌خانی
2. باشگاه خبرنگاران جوان/ نتایج و حواشی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ - روز چهاردهم
3. فارس/ جدول المپیک در روز چهاردهم|کاروان ایران با مدال یزدانی در رده بیست و هشتم/چین همچنان در صدر
4. جماران نیوز/ لحظه اهدای مدال نقره حسن یزدانی در المپیک 2020 + عکس و ویدیو


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.