علیرضا محمد در گفتگو با راسخون:

قیمت های نقل و انتقالات را دلالان بالا می برند/تیم های آسیایی روی پرسپولیس حساب ویژه باز کرده اند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: فوتبالیست هایی که حقشان است قرارداد میلیاردی ببندند، انگشت شمارند و بقیه قیمت ها را دلالان در بازار نقل و انتقالات بالا می برند.
سه‌شنبه، 23 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قیمت های نقل و انتقالات را دلالان بالا می برند/تیم های آسیایی روی پرسپولیس حساب ویژه باز کرده اند
علیرضا محمد در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شرایط نقل و انتقالات پرسپولیس در فصل جدید اظهار داشت: پرسپولیس مهره های ارزشمندی را از دست داده است که می بینید فیکس تیم ملی هستند و جزو نفرات و ستون های اصلی تیم ملی به حساب می آیند. وقتی چنین بازیکنانی را از دست می دهید باید به فکر پرکردن جای خالی آنها هم باشید. این روزها هم که می بینید پرپسولیس اصلا شرایط مالی خوبی ندارد. در این وضعیت سمیعی مدیرعامل تیم هم استعفا کرد و فعلا باشگاه با سرپرست اداره می شود. بازیکنان جدیدی که آمده اند فعلا نمی شود راجع به آنها قضاوت درستی داشت. توصیه ی من به آنها این است که ابتدا بدانند پا به چه باشگاهی گذاشته اند و چه پیراهن با ارزشی را برتن کرده اند. از این به بعد همه راجع به آنها حرف خواهند زد و کوچکترین رفتار و عملکردشان زیر ذره بین است. این تیم با دیگر تیم ها شرایط متفاوتی دارد که تفاوتش از زمین تا آسمان است. باید در این تیم جواب 40 میلیون هوادار را بدهند. بازیکنی که می خواهد پیشرفت کند باید دور حواشی را خط بکشد و تمرکزش روی تیم و فوتبالش باشد. در غیر این صورت هم خودش و هم تیم را به حاشیه خواهد برد. این تیم راهش را پیدا کرده و اگر بازیکن تنها به هدف و فوتبالش بیاندیشد، به راحتی و در کمترین زمان ممکن در سیستم جا می افتد.
 
در سیستم پرسپولیس بازیکنان زود جا می افتند
وی افزود: روی کاغذ شاید بشود گفت که جای بازیکنان تاثیرگذاری چون نورالهی، کنعانی زادگان و مغانلو را پر کرده ایم اما در جریان مسابقات است که باید عملکردها را دید و قضاوت کرد. این بستگی به خود بازیکن دارد که در چه شرایط بدنی خودش را رسانده باشد. اینها همه حرف های قبل از دیدن بازی شان است. در حالت طبیعی وقتی بازیکنی تازه به مجموعه ای اضافه می شود، نیاز به زمان دارد تا خودش را با فضای جدید وفق دهد. اما سیستم پرسپولیس طوری است که هربازیکنی می آید خیلی زود هماهنگ می شود. جا افتادن بازیکن هم در تیم اهمیت زیادی دارد. شک نکنید کادر فنی پرسپولیس با اطلاعات و برنامه ی قبلی اقدام به گرفتن بازیکن کرده است. این کادر دو سال است که تیم را گرفته و با نقاط ضعف و قوت تیم آشناست و براساس همان وضعیت، بازیکنان جدید را گرفتند. وقتی فصل قبل نیز بازیکن گرفتند، مشخص شد که چقدر خوب و با برنامه پیش رفته اند. اکثر این بازیکنان هم کسانی هستند که سابقه ی شاگردی گل محمدی را دارند و نسبت به تفکرات همدیگر آشنا هستند. این آشنایی اولیه باعث می شود تا خیلی زود در ترکیب جا بیافتند و دستورات کادر فنی را انجام دهند.
 
می خواهند با تغییرات مدیریتی ترمز پرسپولیس را بکشند
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به استعفای سمیعی از مدیریت این باشگاه، تصریح کرد: اطلاع دقیقی ندارم که چرا در این شرایط حساس سمیعی استعفا کرد. او و شکوری داشتند خیلی خوب کار می کردند. با آرامش و بدون هیاهو کار باشگاه پیش می رفت و کادر فنی، هوادار و بازیکن از آنها راضی بودند. این که مدیری خوب کار کند و بااستعفایش موافقت شود، جای تعجب دارد. شک نکنید پشت این تغییرات پی در پی شیطنت هایی وجود دارد. می خواهند هر طور شده تمرکز تیم را به هم بریزند و جلوی موفقیت های پرسپولیس را بگیرند. مگر سال های قبل با انواع و اقسام کارهای ریز و درشت برای تیم سعی نکردند حاشیه درست کنند؟ ولی زورشان به قدرت فنی پرسپولیس نرسید. دست به هرکاری می زنند تا تیم زمین بخورد. الان واقعا حیف است این تیم دچار تغییر و تحول شود. شرایط تیم خیلی خوب است و قدرت اول ایران و آسیاست. این تیم باید حمایت شود تا قهرمانی آسیا را بگیرد نه اینکه هرسال تضعیفش کنند و هرچه ستاره دارد را از دست بدهد. این تیم در سالهای اخیر 5 بار پشت سرهم قهرمان شده است. به جای اینکه تیم را تضعیف کنند، بروند با برنامه ریزی درست و اصولی، دیگر تیم ها را هم قدرتمند کنند. چرا به جای کار و تلاش، زحمات این تیم را به هدر می دهند.
 
پرسپولیس مواظب ضد حملات تیم تاجیکستانی باشد
علیرضا محمد گفت: پرسپولیس همیشه در آسیا خوب نتیجه گرفته و در چند سال اخیر جزو مدعیان اصلی بوده است. کار مربیان خیلی اهمیت دارد که در این شرایط سخت، تیم را به خوبی مدیریت کنند. اگر تیم هماهنگی گذشته اش را داشته باشد می تواند به راحتی استقلال تاجیکستان را شکست دهد. شک نکنید از لحاظ فوتبالی و فنی پرسپولیس یک سروگردن از دیگر تیم های آسیایی بالاتر است. اما در این طور بازی های تک حذفی، باید محتاط بود و ابتدا گل نخورد. ضمن اینکه تیم حریف، شکل خوب تیمی دارد و توانسته از گروه الهلال بالا بیاید. در آسیا روی پرسپولیس و قدرت این تیم حساب ویژه ای باز کرده اند و آنها هم با انگیزه و تمام توان می آیند تا در بازی خانگی از میزبانی شان سود ببرند. پرسپولیس نائب قهرمان آسیاست و می دانند که باید برای شکست دادن این تیم تلاش زیادی انجام دهند. متاسفانه این بازی در بیرون از خانه است. امیدواریم بچه ها روز خوبی را رقم بزنند و این حریف مرموز را شکست دهند.آن طور که می دانیم تیم تاجیکستانی خیلی خوب تجمع می کند و در ضد حملات خطرناک است. خیلی باید مواظب ضدحملات این تیم باشیم و به یک باره دفاع را خالی نکنیم.
 قیمت های نقل و انتقالات را دلالان بالا می برند/تیم های آسیایی روی پرسپولیس حساب ویژه باز کرده اند
پرسپولیس این بار به فینال برسد، قهرمان می شود
وی ادامه داد: بچه های پرسپولیس می دانند در چه تیمی بازی می کنند. اکثرشان تجربه ی بالایی دارند و هم ملی پوش بودند و هم با این تیم در مسابقات آسیایی حضور داشتند. ضمن اینکه کادر فنی ما تجربه ی خیلی خوبی دارد و معمولا در تک بازی ها بهترین نقشه را در نظر می گیرند. حق این تیم است تا امسال به طلسم بدشانسی های خودش پایان دهد و قهرمان شود. این تیم الان 6 سال است که یکسره در حال تلاش برای ساختن تیمی قدرتمند است و می بینید در این مدت عنوان های زیادی گرفتند. قهرمانی آسیا تنها جامی است که در ویترین افتخارات پرسپولیس نیست و یقین بدانید با تلاش بچه ها و راهنمایی های کادر فنی به این مهم می توانی برسیم. واقعا این تیم در دو فینال قبلی می توانست قهرمان شود اما بدشانسی ها و اتفاقاتی افتاد که همه می دانند. این ار اگر پرسپولیس به فینال برسد، شک نکنید که جام را می گیریم.
 
در لیگ ایران ازیکنان سطح خوب انگشت شمارند
علیرضا محمد در خصوص قراردادهای میلیاردی نقل و انتقالات هم گفت: وقتی این قیمت ها را می شنویم واقعا چیزی برای گفتن نمی ماند. برخی از فوتبالیست ها این قدر سطح شان بالاست که هر چقدر هم بگیرند، حقشان است. بازیکنی که سطح فوتبالش از بقیه بالاتر است و تیم روی ساق پاهای او می چرخد، باید چندین میلیارد دستمزد بگیرد. اما این طور بازیکنان باکیفیت در لیگ ما انگشت شمارند. اما متاسفانه می بینیم که هرکس از راه می رسد، درخواست قرارداد چند میلیاردی دارد. بازیکن باید بداند وقتی کیفیت بازی اش بالا می رود، می تواند قرارداد بالاتری ببندد. متاسفانه قیمت نقل و انتقالات را دلالان بالا می برند. کسی هم نیست نظارتی داشته باشد. وقتی دلالی چند بازیکن در یک تیم دارد به راحتی می تواند آن باشگاه را تحت فشار بگذارد و هرطوری که دلش می خواهد قرارداد ببندد. شک نکنید در این بین این قدر پول رد و بدل می شود که خیلی از رقم ها اصلا در قرارداد نمی آید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.