میثم بائو در گفتگو با راسخون:

نمی توانستم با هوچی گری و بددهنی الهامی کنار بیایم/فقط سپاهان می تواند به سلطه ی چندین ساله پرسپولیس پایان دهد

بازیکن اسبق سرخابی های پایتخت گفت: نمی توانم با مربی بددهن و هوچی گر کار کنم به همین خاطر تصمیم گرفتم از نساجی کنار بکشم.
چهارشنبه، 7 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نمی توانستم با هوچی گری و بددهنی الهامی کنار بیایم/فقط سپاهان می تواند به سلطه ی چندین ساله پرسپولیس پایان دهد
میثم بائو در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در مورد جدایی اش از کادر فنی نساجی مازندران و دستیاری ساکت الهامی اظهار داشت: خط آنها با خط من جداست. اگر ساکت الهامی مربی بزرگی بود حتما می ماندم اما با مربی ای که رزومه ای ندارد نمی شود کار کرد و چیزی یاد گرفت. فصل قبل وقتی تیم در وضعیت بدی بود، همه چیز را به خاطر تیم شهرم تحمل کردم تا شاید بتوانیم کمک کنیم و تیم بماند. خدا را شکر این اتفاق هم افتاد و توانستیم با همه ی مشکلاتی که داشتیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. با اینکه تیم در شرایط نامساعدی بود، چند بار به خاطر رفتارهای غیرمتعارف سرمربی، چند بار به هم زدیم و 2، 3 بار با او درگیر شدم. اگر تیم وضعیت بدی نداشت قطعا این مشکلات رسانه ای می شد و خیلی چیزها را می گفتم اما به خاطر تیم و هوادارانش از خودم گذشتم و تصمیم گرفتم تیم آرامشش به هم نریزد. قصدم از حضور در نساجی کمک کردن به این تیم بود و خدا را شکر توانستیم کمک هم کنیم.
 
نمی توانستم با هوچی گری و بددهنی ساکت الهامی کنار بیایم
وی ادامه داد: کمک هم کردم و امسال خداحافظی کردم. اصلا دلخوری ای از کسی ندارم و به خاطر اصولی که در زندگی ام دارم و هیچ وقت حرف زور و بی احترامی را برنمی تابم، با این کادر ادامه ندادم. البته قراردادم هم تا پایان فصل بود و نخواستم که تمدید شود. تیم ته جدول بود و ماندم تا خاطرات خوبی از خودم در تیم شهرم به جا بگذارم. خدا را شکر در نهایت تیم ماندگار شد و منم سهم کوچکی در این موفقیت بزرگ داشتم. اما با وجود اختلافات اساسی که با ساکت الهامی داشتم هیچ وقت دشمن شادکن نشدم. تفکرات الهامی با من فرق می کند. او اخلاق و رفتاری دارد که من نمی توانم با آن کنار بیایم. آدم بددهن و هوچی گر است. یکسری آدم ها شاید بتوانند با هر اخلاقی بسازند اما من چهارچوب و اصولی در زندگی ام دارم که با هرکس و هراخلاقی نمی توانم بسازم. من 17 سال با عزت و افتخار و احترام در این فوتبال بازی کردم و هرچیزی را که بگوئید بدست آوردم. در پرسپولیس و استقلال بازی کردم. در تیم ملی بازی کردم. آدم ناشناخته ای نیستم. کسی که بخواهد زور بگوید یا بی احترامی کند قطعا جلویش می ایستم. اگر می ماندم داستان واقعا فرق می کرد و دیگر ساکت نمی نشستم تا هرچه دلش بخواهد انجام دهد. قطعا حاشیه برای نساجی به وجود می آمد. اما به خاطر تیم شهرم دوست داشتم نباشم تا تیم با آرامش به کارش ادامه دهد و دل مردم شهرخسته را شاد کند. واقعا این مردم به عشق نساجی زنده اند و همه چیزشان است.
 
60 درصد عامل حفظ نساجی در لیگ برتر مدیریت حدادیان بود
مربی فصل گذشته نساجی مازندران تصریح کرد: باشگاه بهترین کار را انجام داد و با ساکت الهامی تمدید کرد. او خیلی تجربه ی سرمربیگری ندارد و اولین سالی است که از اول فصل تیمی را خودش می بندد. همین که باشگاه تمام بازیکنان را توانسته حفظ کند، این مثبت است و می تواند به روند خوبی بیانجامد. این کار بزرگ را حدادیان(مالک باشگاه) به نحو احسن انجام داد. سال قبل تیم نساجی از لحاظ نتیجه گیری جزو 3، 4 تیم اول بود. مدیریت و تدبیر قوی او باعث شد تا تیم حفظ شود. او شاکله ی اصلی تیم را حفظ کرد و دل مردم شهرخسته شاد شد. امسال دیگر ساکت الهامی بهانه ای هم برای نتیجه نگرفتن ندارد. سال اولی است که او تیم را می بندد. او برای تیم زحمت کشیده است اما کادر فنی نقص زیادی داشت. من با حدادیان هیچ بده بستانی نداشتم و ندارم که اگر این طور بود الان جزو کادر فنی نساجی بودم. مدیریتش فصل گذشته تحسین برانگیز بود. در شرایط سخت تیم را رها نکرد و پشتیبان تیم بود. هرحرفی هم زد به آن عمل کرد. اگر حرفه ای عمل نمی کرد، قطعا کادر فنی هم به مشکل می خورد. بدون اغراق 60 درصد عامل ماندگاری نساجی در لیگ برتر بدون شک بخاطر مدیریت مالک تیم بود.
 نمی توانستم با هوچی گری و بددهنی الهامی کنار بیایم/فقط سپاهان می تواند به سلطه ی چندین ساله پرسپولیس پایان دهد
به چشم دیدم بازیکن نیمکت نشین، با 2 برابر قرارداد بست
میثم بائو در خصوص رقم قراردادهای نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم گفت: زمان ما که مدیران هر سال یک شرطی در نقل و انتقالات می گذاشتند. دوران ما سقف می گذاشتند و به بهانه های مختلف سعی می کردند قراردادها را کنترل کنند. اما باید بگویم که فوتبال حرفه ای است و هربازیکنی باید براساس کیفیت فنی و توانایی ای که در وجودش است، باید پول بگیرد. وقتی بازیکنی می تواند کیفیت تیمش را بالا ببرد و اثرگذاری اش برهمه آشکار است، باید پول خوب بگیرد. بازیکنان این چنین نابغه هستند که می توانند یک تنه تیم خود را بالا بکشند. ملی پوش و بعد هم بلافاصله لژیونر شوند. مثل پزشکی که تخصص می گیرد و توانایی اش در حوزه ی خودش از بقیه ی همکارانش بالاتر است. فوتبالیست خوب و تاثیرگذار هرچقدر پول بگیرد، حقش است. زمان ما پول ارزش داشت و قرارداد خوب هم می بستیم. کیفیت بازیکنان زمان ما را با الان مقایسه کنید می بینید که واقعا چه بازیکنانی داشتیم. اما الان به چشم خودم دیدم که فوتبالیست در تیم خودش بازی نمی کند و با قراردادی دوبرابر به تیم دیگر رفت. حتی از من هم مشورت گرفت.
 
کیفیت بازیکنان فعلی با زمان ما قابل مقایسه نیست
وی ادامه داد: بازیکنانی که باید پول خوب بگیرند، انگشت شمارند. اما زمان ما بیشترین لژیونرها را داشتیم. الان یک فوتبالیست ما نمی تواند در لیگ انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا بازی کند. اما آن زمان در بهترین لیگ های اروپا لژیونر داشتیم. نسل ما با الان اصلا قابل مقایسه نیست. علی دایی، کریمی، هاشمیان، عزیزی، کریم باقری و خیلی از ستاره های آن زمان وقتی وارد ورزشگاه می شدند، تماشاگران سراز پا نمی شناختند. کیفیتشان هم که مشخص است. زمان ما این قدر بازیکن تاپ و درجه ی یک زیاد بود که وقتی سن بازیکنی به 32 سال می رسید، دیگر به تیم ملی دعوت نمی شد. چون این قدر جایگزین های زیاد و باکیفیت بودند. زمان ما هم این قدر دلال بازی نبود. الان دلالان قیمت بازیکنان را تعیین می کنند. برای بالا بردن نرخ بازیکنانشان، دستشان را می گیرند و به تمام باشگاه ها می برند. ما دنبال یک بازیکن بودیم که به توافق نرسیدیم. دلال او را به پیکان برده بود و ظاهرا آنجا هم به در بسته خورده بود. بعد از آنجا زنگ زده بود که داریم قرارداد می بندیم. اگر می خواهید امضاء نکنیم. این طور می شود که برخی ها عجله می کنند و در دام دلالان می افتند و بازیکنی که یک میلیارد نمی ارزد را به قیمت بالا می خرند.
 
تنها تیمی که می تواند به سلطه ی پرسپولیس پایان دهد، سپاهان است
بازیکن اسبق سرخابی ها با اشاره به عملکرد تیم ها در نقل و انتقالات، تاکید کرد: به نظرم بازهم سپاهان، پرسپولیس و حتی استقلال با این شرایط نابسامانش مدعیان اصلی هستند. گل گهر هم مدعی است. هم تیمش را حفظ کرده و هم بازیکنان خوبی گرفته است. البته معتقدم سپاهان تیم خیلی خوبی بسته است. آنها مهره های خیلی خوب و موثری خریدند و تیم فصل قبل را هم حفظ کردند. در هر پست چندین بازیکن خیلی خوب هم دارند. استنباط من این است که اگر تیمی بتواند به سلطه ی چندین ساله ی پرسپولیس پایان دهد، همین سپاهان خواهد بود. هرچند نباید از پرسپولیس هم به سادگی گذشت چون هم تیم خیلی خوبی دارند و هم اعتمادبه نفس و تجربه ی بالای بازیکنان و کادر فنی شان می تواند آنها را به عنوان مدعی جدی مطرح کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.