ماجرای کشف ماینر در شرکت بورس تهران چیست؟/ مدیر عامل بورس استعفا داد

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در مورد ماینرهای کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران شفاف سازی کرد.
پنجشنبه، 8 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
ماجرای کشف ماینر در شرکت بورس تهران چیست؟/ مدیر عامل بورس استعفا داد
به گزارش راسخون؛ روزهای گذشته خبر کشف تعدادی ماینر در زیرزمین شرکت بورس رسانه‌ای شد. هرچند به دنبال انتشار آن علی صحرایی به سرعت این خبر را تکذیب، در مقابل اما بهشتی‌سرشت معاون اجرایی سازمان بورس بر لزوم پاسخگویی شرکت بورس در این زمینه تاکید کرد.

گفته می‌شود ماینرها در بازرسی ناگهانی از زیرزمین شرکت بورس کشف شده است. روابط عمومی این شرکت در ابتدا اساس خبر را رد کرد و در بیانیه‌ای رسمی این ماجرا را کذب خواند و آن را طرحی تحقیقاتی برای سال ۹۹ عنوان کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار اما در اطلاعیه‌ای بر بررسی و تحقیق تا حصول نتیجه نهایی تاکید کرد و از ارسال موضوع به معاونت حقوقی سازمان و رسیدگی به این موضوع به طور فوق‌العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان خبر داد.
 

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در مورد ماینرهای کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران شفاف سازی کرد


ماجرای کشف ماینر در شرکت بورس تهران چیست؟/ مدیر عامل بورس استعفا داد

در این اطلاعیه آمده است: برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند در رسیدگی های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش ها و حساب های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است و با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

در ادامه این اطلاعیه اعلام شد: رسیدگی به این موضوع به طور فوق العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده اند.  

همچنین، بدیهی است بعد از رسیدگی کامل و ارزیابی توضیحات و مستندات این امر که در حوزه داخلی شرکت رقم خورده است، نتایج رسیدگی و جزییات امر و تصمیم سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.
 

مدیرعامل بورس استعفا داد/ محمود گودرزی جایگزین او شد


ماجرای کشف ماینر در شرکت بورس تهران چیست؟/ مدیر عامل بورس استعفا داد

علی صحرایی از مدیریت بورس تهران کناره گیری و محمود گودرزی معاون بازار این شرکت جایگزین او شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: برای ایجاد فرصت برای تحقیقات بیشتر در مورد بحث استخراج رمز ارز و در راستای قوام بازار سرمایه استعفای خود را به هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران تقدیم کردم.

او افزود: هئیت مدیره با این استعفا موافقت و آقای محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران را به سرپرستی موقت این شرکت منصوب کرد.
 

سوابق محمود گودرزی مدیر عامل بورس تهران

محمود گودرزی همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته  مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ نموده است. وی اکنون دانشجوی دکتری مدیریت مالی و در مرحله ارائه پایان نامه در دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. گودرزی دارای مدارک حرفه ای بازار سرمایه، کارشناس رسمی قوه قضایی در حوزه بازار سرمایه نیز می باشند.

وی طی حکمی در 1 تیر 98 از سوی علی صحرائی مدیرعامل بورس تهران به سمت معاون بازار منصوب شد.
 
سوابق کاری محمود گودرزی مدیر عامل بورس تهران
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری صبا تامین، عضو غیر موظف هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری هامون شمال، مشاور مدیرعامل در امور بازار سرمایه شرکت بیمه اتکایی امین و مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری باهنر فعالیت داشته است.

گفتنی است از چند روز پیش خبر کشف ماینر رمز ارز در زیر زمین شرکت بورس تهران حاشیه هایی را برای مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت ایجاد کرده است.


منبع:
1. ایمنا/ با استعفا علی صحرایی، محمود گودرزی سرپرست شرکت بورس تهران شد
2. دیده بان ایران/ مدیرعامل بورس استعفا داد/ ماینرهای قاچاق، مدیر بورس را به زیر کشیدند!
3. شما نیوز/  علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران استعفا داد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.