سولماز عباسی در گفتگو با راسخون:

مسابقات روئینگ کشوری منحصر به فرد بود/دست و پا بسته نیستیم و دنبال مدالیم

سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران گفت: درست است که مدت ها بچه های روئینگ سوار از مسابقات بین المللی دور بودند اما ضعیف نیستند و بدون شک از آنها در مسابقات قهرمانی آسیا، انتظار مدال دارم.
سه‌شنبه، 18 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مسابقات روئینگ کشوری منحصر به فرد بود/دست و پا بسته نیستیم و دنبال مدالیم
سولماز عباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اردوی تیم ملی روئینگ بانوان اظهار داشت: تمرینات ما دو هفته ای است آغاز شده. این اردوها به صورت متمرکز در حال انجام است. تلاش می کنیم تا بتوانیم نفرات اعزامی تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا را انتخاب کنیم. این مسابقات قرار است اواسط آذرماه در تایلند برگزار شود. در طی این اردوها سعی می کنیم تست های گزینشی را کامل کنیم و نفرات برتر را برای مسابقات پیش رو برداریم. ما برای 3 ماده ی دوبل (2 نفره) سیبک و سنگین و 4 نفره ی سنگین باید نفرات را شناسایی و ترکیب را به کشور میزبان اعلام کنیم. قایق تک نفره ی سبک ما را هم نازنین ملایی پارو می زند.
 
مجبوریم در این فرصت کم آماده مسابقات بین المللی شویم
وی افزود: ما تقریبا با 14، 15 پارو زن در اردو هستیم. تست های انتخابی این هفته به پایان می رسد و فکر می کنم اگر اتفاقی نیفتد، آخر این هفته نفرات انتخابی مشخص می شوند. ممکن است این جمع بندی زودتر هم انجام شود. چون این مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به صورت ضرب الاجل به ما اعلام شد، زمان زیادی برای آماده سازی نداشتیم. البته هنوز برای این مسابقات تعداد کشورهای شرکت کننده مشخص نیست. طبق برنامه ای که اعلام کردند ما باید تا آخر این هفته اسامی و حضور خود را به این کشور اعلام کنیم. اگر وقت بیشتری داشتیم، طبیعی بود که می توانستیم راحت تر و با تمرینات و تست های بیشتری نفرات را انتخاب کنیم. به هرحال این فرصت کم است و باید تصمیم بگیریم. متاسفانه زمان اردوی ما کوتاه است. روئینگ سواران ما تقریبا تا اردیبهشت ماه 1400 هیچگونه مسابقه ای بعد از آمدن کرونا نداشتند. آن نفراتی هم که در اردو بودند فقط ورزشکارانی بودند که می خواستند در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنند. بیشتر تمرکز فدراسیون و ما روی المپیکی شدن و نفرات المپیکی بود. بعد هم که مسابقات قهرمانی کشوری و تست های ورودی به اردوی تیم ملی برگزار شد. این اولین اردوی متمرکز بعد از کرونا است که توانستیم با نفرات زیاد برگزار کنیم. به هرحال مجبوربودیم با این شرایط بسازیم.
 
دست و پا بسته نیستیم و دنبال مدال آسیایی هستیم
سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان، مسابقات قهرمانی آسیا را برای ملی پوشان ایران دیدار تدارکاتی دانست و تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که ملی پوشان ما برای مسابقات آسیایی آماده شوند. درست است در سراسر دنیا مسابقات مختلف برگزار می شود اما فعلا مسابقات قهرمانی آسیای تایلند چون تنها مسابقه ی بین المللی ما قبل از مسابقات آسیایی است، آن را به دیده ی دیدار تدارکاتی می نگریم. امیدوارم از این شانس بتوانیم به خوبی استفاده کنیم و به آمادگی برسیم. البته این بدان معنی نیست که بچه های ما ورزشکاران ضعیفی هستند و هیچ انتظاری از آنها ندارم. نه، بدون شک دست و پا بسته نیستیم و از بچه های من انتظار مدال آسیایی دارم. برخی ها به واسطه ی حضور در اردوهای کسب سهمیه، تجربه ی بین المللی دارند. اما این مسابقات برای نفراتی که نتوانست در یکی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی اردو داشته باشند و به مسابقات بین المللی بروند، می تواند بازی های تدارکاتی خوبی تلقی شود. این تجربه ی بین المللی می تواند آنها را بهتر و بیشتر با شرایط سازگار سازد. تمام تلاش ما این است تا از این مسابقات بهترین سود را ببریم. البته که برای گرفتن مدال بچه ها را تحت فشار نمی گذاریم. چون هدف مسابقات آسیایی است که امیدوارم درخشش ما آنجا به چشم بیاید.
 مسابقات روئینگ کشوری منحصر به فرد بود/دست و پا بسته نیستیم و دنبال مدالیم
مهسا جاور در ترکیب مسابقات قهرمانی آسیا تایلند قرار دارد
سولماز عباسی در خصوص وضعیت مهسا جاور که بعد از دوری دوسه ساله دوباره دست به پارو شده است، گفت: جاور یکی از روئینگ سواران مدال آور ما بود که بعد از مسابقات آسیایی جاکارتا به واسطه ی به دنیا آمدن فرزندش، حدود 2، 3 سالی از دنیای قهرمانی کناره گیری کرد و به اجبار نتوانست ادامه دهد. اما الان حدود یک سال، یک سال و نیم است که توانسته دوباره تمرینات را شروع کند و آماده شود. به نظرم در این مدت خیلی خوب آماده شده و توانست در مسابقات قهرمانی کشور مدال هم بگیرد. این نشان می دهد که چقدر توانایی بالایی دارد. او هم در ارنج مسابقات قهرمانی آسیایی ما برای اعزام به تایلند قرار دارد و جزو نفرات ما است. اما الان به خاطر اینکه بچه ی 3 ساله دارد، بین زنجان و تهران در رفت و آمد است. البته فعلا باید تست های پایانی بگیریم و مشخص شود که چه کسانی در نهایت در ترکیب قرار می گیرند. ممکن است تا روز آخر تغییراتی در ترکیب های دوبل و چهار نفره ایجاد شود. بهتر است الان چیزی نگویم تا اگر تغییری ایجاد شد، بچه ها شوکه نشوند.
 
مسابقات روئینگ قهرمانی کشور منحصر به فرد بود
وی در خصوص اینکه آیا زنجان هنوز هم قطب روئینگ کشور است؟ تاکید کرد: زنجان یکی از استان هایی است که یکی از قطب های کشور است و همیشه قهرمانان بزرگی را از این استان داشتیم و داریم. الان یک مقدار ورزشکاران روئینگ بین استان های همدان، زنجان، گیلان و حتی تهران به تعادل رسیده است. مثلا الان در اردو 3 روئینگ سوار همدانی، 3 ورزشکار زنجانی، 2، 3 نفر از تهران و 3 نفر از گیلان داریم. حمیرا برزگر و نسیم بن یعقوب که از پاورزنان قدیمی بودند، در مسابقات قهرمانی کشوری امسال شرکت کردند و موفق هم بودند. به این دلیل می گویم که امسال مسابقات قهرمانی کشوری منحصر به فرد بود. این مسابقات فرصتی بود تا روئینگ سواران بعد از 2 سال خودشان را اثبات کنند. مثلا فاطمه مجلل از ارومیه بدون داشتن شرایط تمرینی، در مسابقات قهرمانی کشور مدال گرفت. تقریبا در 2 سال اخیر متاسفانه فضای تمرینی وجود نداشت و روئینگ سواران ما مجازی تمرین می کردند. بیشتر کارشان و تمریناتشان روی بدنسازی بود. البته به واسطه ی دستگاه ارگومتر(مبدل روئنیگ) توانستند تمریناتشان را شبیه سازی کنند. این فرصت پیش آمده باعث شد تا بچه ها با انگیزه و توان مضاعفی حاضر شوند. وقتی در مسابقات قهرمانی کشوری به دقت نگاه کنیم، می بینیم نتایج خوبی رقم خورد و ورزشکارانی توانستند خودشان را اثبات کنند که چند سالی بود از دنیای قهرمانی فاصله گرفته بودند.
 
دوست داریم بازهم مدال آوری کنیم
سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران افزود: امیدوارم شرایطی را رقم بزنیم تا دوباره بتوانیم به روزهای خوب این رشته و مدال آوری های خود در بازی های بین المللی برگردیم. تمام تلاش خود را می کنیم تا نماینده ی خوبی برای ایران باشیم. از شما و مردم می خواهیم برای موفقیت ما دعا کنند. دوست داریم بعد از مدت ها بتوانیم در مسابقات برون مرزی مدال آوری کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.