از فدراسیون قایقرانی انتظاری نداریم

سولمازعباسی در گفتگو با راسخون: در ایران پیست روئینگ استاندارد نداریم/تمرکزم روی ماده دو نفره سبک وزن است

سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران با بیان اینکه در کشور پیست استاندارد برای این ماده ی استقامتی نداریم، گفت: با همه ی این مشکلات تمرکزم روی ماده ی دونفره ی سبک وزن است تا بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم.
دوشنبه، 2 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
سولمازعباسی در گفتگو با راسخون: در ایران پیست روئینگ استاندارد نداریم/تمرکزم روی ماده دو نفره سبک وزن است
سولماز عباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ بانوان اظهار داشت: بعد از مسابقات آسیایی، این سومین اردوی تیم ملی روئینگ است که از روز گذشته برگزار کردیم. خوشبختانه روند آماده سازی ما با همه ی مشکلاتی که وجود دارد، به خوبی پیش می رود. از عملکرد پاروزنان راضی ام و امیدوارم بتوانیم باقدرت و حمایت بیشتری کار را دنبال کنیم. دوست داریم تا قبل از مسابقات کسب سهمیه بتوانیم به صددرصد آمادگی برسیم.
 
وی افزود: در این اردوها روی ملی پوشان روئینگ سبک وزن دونفره کار می کنم. 3 ورزشکار سبک وزن و یک ورزشکار سنگین وزن به اردوی سوم دعوت شده اند تا از بین سبک وزن ها 2 نفر برای ماده ی دو نفره انتخاب کنم. این ورزشکاران با هم در اردوها رقابت می کنند تا بتوانیم با بهترین نفرات در مسابقات آسیایی که قرار است نیمه ی دوم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود، شرکت کنیم و سهمیه بگیریم.
 
سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران ادامه داد: بیشتر تمرکزم روی ماده ی دونفره سبک وزن است تا انشالله بتوانیم سهمیه ی این ماده را بگیریم. کیمیا زارعی، زینب نوروزی و شکیبا وقوفی در ماده ی سبک وزن 2 نفره و هانیه خرسند در سنگین وزن تک نفره در اردو هستند. نازنین ملایی با آقای فرزام کار می کند. او اخیرا در مسابقات آسیایی مدال طلا گرفت و در تلاش است تا بتواند با قهرمانی در مسابقه ی انتخابی المپیک پیش رو بازهم طلا بگیرد و سهیمه را قطعی کند.
 
سولماز عباسی در خصوص اینکه آیا هانیه خرسند ممکن است به جای ملایی در مسابقات انتخابی سهمیه المپیک شرکت کند؟ گفت: هانیه خرسند ورزشکاری مستعد اما بی تجربه است. او را به تیم ملی دعوت کرده ام تا هم شانس تمرین کردن با تیم ملی را داشته باشد و هم بتوانیم برای آینده ی روئینگ سنگین وزن پشتوانه سازی کنیم. اگر او تلاش مضاعفی کند و بدرخشد که فوق العاده خواهد بود. اگر هم نتوانست برای آینده ی تیم ملی مفید است. در مقابل نازنین ملایی ورزشکار باتجربه ای است. او اخیرا در مسابقات آسیایی ماده تک نفره سنگین وزن طلا گرفته و در تلاش است تا این عملکرد را در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک که قرار است نیمه ی دوم اردیبهشت سال آینده برگزار شود، تکرار کند.
 
وی خاطرنشان کرد: قبلا ورزشکارانی که می توانستند جزو 5 نفر قرار بگیرند، سهمیه ی المپیک را می گرفتند اما این دوره قانون عوض شده و در ماده ی بانوان و آقایان، پاروزنی می تواند سهمیه ی المپیک را بگیرد که خوش رنگ ترین مدال را در انتخابی بگیرد. مطمئنم هم نصیری در بخش تک نفره سنگین وزن آقایان و هم ملایی در بخش بانوان می توانند بازهم مدال طلا بگیرند و سهمیه را قطعی کنند. ما هم تلاش می کنیم در بخش دونفره ی سیک وزن بهترین عملکرد را داشته باشیم.
 
سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران افزود: واقعیت این است که هم من و هم بچه ها دنبال این هستیم تا سهمیه را در بخش دونفره ی سیک وزن بگیریم. همان طور که در مسابقات آسیایی کسی انتظار نداشت، دو نفره ی سبک وزن ما مدال برنز بگیرد، می توانیم در مسابقات انتخابی سال آینده بازهم موفق ظاهر شویم. این ماده ی سنگینی است و قبلا نمی توانستیم قبل از انتخابی المپیک، مدال بگیریم. این ماده المپیکی واقعا سنگین و سخت است و به قول معروف در رقابت همدیگر را می کشند. مدال آوری روئینگ دو نفره ی سبک وزن ما باعث شده هم خود بچه ها به خودباوری برسند و هم فدراسیون انتظارش بالا برود. ما داریم با امیدواری کار می کنیم تا ببینیم شرایط اردویی ما تا قبل از مسابقات چطور پیش می رود.
 
سولماز عباسی گفت: در حال حاضر برای اردوی برون مرزی برنامه ای نداریم اما پیگیر هستم تا بتوانیم قبل از مسابقات انتخابی به یک اردو برون مرزی برویم. واقعا شرایط اردویی ما به دلیل نداشتن پیست 2000 متر روئینگ پیچیده و سخت است. قبل از مسابقات آسیایی، در خراسان شمالی اردو داشتیم و به سختی یک پیست یک لاینه ی 2 کیلومتری ساختیم. واقعا اردوهای داخلی ما از کیفیت لازم برخوردار نیست. امیدوارم بتوانیم یک حامی مالی پیدا کنیم تا بچه ها به اردوی خارجی بروند.
 
وی افزود: قبلا برای رفتن به یک اردوی خارجی شاید 30، 40 میلیون هزینه می شد اما این مبلغ به 300، 400 میلیون رسیده است. شرایط اقتصادی این قدر خراب است که از فدراسیون هم نمی توانیم انتظار داشته باشیم. به هرحال ماده های مختلفی زیرمجموعه ی فدراسیون قایقرانی هستند که این کار را سخت می کند. تعداد ماده ها در قایقرانی بالاست و دنبال پیدا کردن اسپانسر هستیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.