بانوی ملی پوش روئینگ ایران در گفتگو با راسخون:

حقوق ماهیانه ام خنده دار است/برای رسیدن به المپیک سختی ها را به جان خریدم اما نشد

بانوی ملی پوش روئینگ ایران گفت: ما برای اردوی 5، 6 ماهه چیزی حدود 40 میلیون از جیب هزینه می کنیم اما حقوق ماهیانه 400 هزارتومانی ما ناچیز و خنده دار است.
سه‌شنبه، 4 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حقوق ماهیانه ام خنده دار است/برای رسیدن به المپیک سختی ها را به جان خریدم اما نشد
زینب نوروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اینکه پاروزنان روئینگ بانوان توانستند بعد از مدتها انتظار بالاخره در مسابقات رسمی شرکت کنند، اظهار داشت: وقتی بعد از کرونا همه چیز به حالت تعلیق درآمد و باعث شد تا ورزشکاران سراسر دنیا به نوعی خانه نشین شوند، ما هم به ناچار نتوانستیم تمرین داشته باشیم. البته شرایط رفته رفته بهتر شد و برای اینکه از آمادگی دور نشویم، تمرینات بدنسازی را در فضای منزل دنبال کردیم و زیر نظر مربیان پیش رفتیم. اردوهای ما 6 ماه قبل از المپیک ژاپن، برای کسب سهمیه برگزار شد و با اینکه توانستیم سهیمه را به همراه خانم زارعی در روئینگ دونفره بگیریم، اما به دلیل قوانین این دوره موفق به شرکت در المپیک نشدیم. این اتفاق واقعا اذیتمان کرد و خاطره ی بدی از آن داریم. وقتی سهمیه بگیری و نتوانی در المپیک شرکت کنید، واقعا حس بدی است. متاسفانه با شرایطی که پیش آمده بود، حضور قایق ها را در المپیک محدود کرده بودند. اما اگر در شرایط عادی بود، به راحتی می توانستیم شرکت کنیم. هر 3 قایق سنگین و سبک(سینگل) تک نفره و هم قایق سبک دونفره می توانست در المپیک حضور داشته باشد که اتفاق خیلی خوبی می توانست رقم بخورد.
 
برای مسابقات آسیایی تایلند آماده ایم
وی افزود: ما در مسابقات قهرمانی کشور که در دو مسافت 750 و 1000 متر برگزار شد، شرکت کردیم. البته من در مسافت 750 متر سبک وزن تک نفره شرکت کردم و خدا را شکر قهرمان شدم. قرار است انشالله 15 آذرماه در مسابقات آسیایی تایلند شرکت کنیم. خود کشور میزبان گفته اگر حداقل 6 کشور اعلام آمادگی کنند، مسابقات آسیایی برگزار می شود که بدون شک برگزار می شود. ما برای این مسابقات آماده هستیم. در شهرستان ها آن طور که باید شرایط تمرینی خوبی نداشتیم اما خدا را شکر در اردوی تهران هستیم و زیر نظر مربیان کار خود را دنبال می کنیم. قطعا تا زمان مسابقه، شرایط مابهتر از این هم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی را رقم بزنیم. در این مسابقات البته با شرایطی که وجود دارد، ارنج های خیلی کمی را هم برای این مسابقات در نظر گرفته اند. قایق های دوبل لایت(سبک) و سنگین، سینگل(تک نفره) سنگین و سبک وزن و چهارنفره سبک. ترکیب پاروزنان قایق 4 نفره ی سبک وزن تاحدودی مشخص است اما هنوز قطعی نیست.
 
برای رسیدن به المپیک سختی های زیادی را به جان خریدم
بانوی روئینگ سوار سبک وزن ایران ناراحتی اش، در خصوص اجازه ی حضور نیافتن در المپیک را این چنین توصیف کرد: قطعا تمام هدف من حضور در المپیک ژاپن بود. تمام تلاش و انگیزه ام در این راستا بود. سختی ها و مشکلات تمرین را برای رسیدن به المپیک به جان خریدیم اما متاسفانه به باد رفت. اولین سالی بود که ما در قایق دونفره سهمیه می گرفتیم. تا به حال سابقه نداشته، ایران در روئینگ دونفره سهمیه بگیرد. ما این کار را با هر سختی ای بود، انجام دادیم. ولی تصورکنید وقتی سهمیه در مشتت باشد و نتوانید از آن استفاده کنید، چقدر فشار روحی به ورزشکار وارد می شود. ما هم این فشار روحی را تحمل کردیم. نمی توانستیم کاری کنیم و دست ما نبود. این شرایط برای همه ی کشورها یکسان بود. اما از لحاظ نتیجه برای خود ما رضایت بخش بود و شاید به این دلیل بود که توانستیم خودمان را راضی کنیم تا از آن شرایط روحی بد فاصله بگیریم. البته این نتیجه ظاهرا فقط برای ما رضایت بخش بود چون از طرف فدراسیون قایقرانی و وزارت ورزش از ما استقبال خوبی نشد. در حالی که اگر از ما استقبال خوبی می کردند، حداقل می توانست از لحاظ روحی روانی به ما کمک کند.
 حقوق ماهیانه ام خنده دار است/برای رسیدن به المپیک سختی ها را به جان خریدم اما نشد
فقط 400 هزار تومان حقوق می گیرم
زینب نوروزی با بیان اینکه برای 5، 6 ماه تمرین، چیزی حدود 40 میلیون هزینه ی یک ملی پوش می شود، گفت: در این بازه ی زمانی، برای خرید مکمل و هزینه های لباس و کفش و مایحتاج، 40 میلیون از جیب هزینه کردیم. ما توانستیم برای اولین بار در روئینگ دونفره سهمیه بگیریم و نتایج خوبی ثبت کنیم اما حتی هزار تومان هم به ما پاداش ندادند. هیات قایقرانی استان زنجان هم که زمان آقای حمیدی اصلا به ما اهمیت نمی داد. الان خانم مرادخانی تازه سرپرستی هیات را برعهده گرفته است. ما امیدواریم به واسطه ی اینکه خودش مربی تیم ملی بوده و مشکلات یک روئینگ سوار را درک می کند، شرایط هیات و رسیدگی به قایقرانها بهتر شود. ما درآمد خاصی هم نداریم و کارمان فقط تمرین و شرکت کردن در اردوهاست. اسپانسری هم نداریم که برای تامین هزینه ی ما کمک کند. شاید خنده دار باشد و باورتان نشود که حقوق ماهیانه ی ما 400 هزارتومان است. با این پول یک بار سوپرمارکت بروید، تمام می شود. با چنین شرایط سختی واقعا فقط عشق و علاقه است که ما را در این رشته ماندگار کرده است. کسانی که می خواهند وارد این رشته شوند و علاقه دارند، شاید اگر چنین شرایط سختی را ببینند، حاضر به فعالیت نشوند. باور کنید پاداش آسیایی ما تنها 20 میلیون بود. با این وضعیت اقتصادی و هزینه های سنگینی که داریم، واقعا این مبلغ به جایی نمی رسد.
 
ملی پوشان در تیم های لیگ پخش شده بودند
وی با اشاره به قهرمانی اش با تیم آرتمیس در لیگ قایقرانی افزود: امسال برای اولین بار لیگ برگزار شد. 5 تیم در لیگ شرکت داشتند که مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار شد. خدا را شکر توانستیم در لیگ با تیم آرتمیس قهرمانی را بدست بیاوریم. من تنها زنجانی تیممان بودم. ملی پوشان هم در همه ی تیم ها پخش شده بودند تا سطح رقابت ها افزایش پیدا کند. امیدوارم امسال شرایط بهتر شود و بتوانیم شاهد مسابقات با کیفیت و سطح بالا باشیم. این مسابقات به ما کمک می کند تا بتوانیم در کنار اردوهای تیم ملی، شرایط آمادگی بهتری داشته باشیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما