سولماز عباسی در گفتگو با راسخون:

فدراسیون جهانی باید تایلند را جریمه کند/هدف بچه ها جلوی چشمانشان است

سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان ایران معتقد است فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک باید میزبان هایی که در مسابقات کارشکنی می کنند را جریمه کند.
دوشنبه، 16 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فدراسیون جهانی باید تایلند را جریمه کند/هدف بچه ها جلوی چشمانشان است
سولماز عباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت اردوی تیم ملی روئینگ بانوان اظها داشت: خدا را شکر بچه ها حدود 3 ماه است که در اردو هستند و این هفتمین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی روئینگ است که در دریاچه ی آزادی برگزار می کنیم. با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم، هفته ی آخر اردوی ما اواخر اسفندماه به پایان می رسد و انشالله بعد از آن طبق عملکردی که از بچه ها دیدیم، باید برخی از نفرات را حذف کنیم تا برای اردوی سال جدید با تعداد نفرات کمتری ادامه دهیم و در نهایت برای انتخاب نهایی نفرات اقدام کنیم. 13 روئینگ سوار در اردوی تیم ملی هستند و در پایان این اردو ریزش کمی خواهیم داشت. ما در هفته ی آخر اسفندماه سعی می کنیم از بچه ها تست بگیریم و نفراتی که آمادگی کمتری داشته باشند، از جمع ما جدا خواهند شد. البته این جدایی طول نخواهد کشید چون بعد از مسابقات آسیایی، قطعا کسانی که شرایط خوبی داشته باشند، بازهم به اردو دعوت خواهند شد.
 
اردونشینان ناآماده حذف می شوند
وی افزود: البته که ریزش ها، بعد از بررسی با کادر فنی خواهد بود و آنهایی که آمادگی بالایی ندارند را حذف کنیم. همان طور که گفتم این ریزش کم خواهد بود چرا که بازهم فرصت داریم تا بیشتر نفرات را محک بزنیم. ما مسابقات کاپ آسیایی را در پیش داریم که در دهه ی دوم خردادماه 1401 میزبان هستیم. این یک موقعیت خیلی خوب برای قایقرانانی است که در اردو هستند و گزینش نهایی ما بعد از آن مسابقه خواهد بود. آنجا هم بچه ها در شرایط مسابقه قرار می گیرند و هم اینکه می توانیم محک خوبی از لحاظ آمادگی بخوریم که کجای کار هستیم و چقدر توانستیم به برنامه های خود برسیم. در واقع گزینش نهایی ما آنجاست و مشخص خواهد شد چه نفراتی ما را در مسابقات آسیایی همراهی خواهند کرد. ما می توانیم برای بازی های آسیایی حداقل 7 روئینگ سوار و حداکثر 9 نفر را در ترکیب قرار دهیم. یک قایق 2 نفره سنگین و سبک، یک تک نفره سنگین و یک قایق 4 نفره. این شرایطی است که باید براساس آمادگی نفرات داریم و دست ما باز است. هنوز چیزی مشخص نیست و رقابت خیلی خوبی بین روئینگ سواران است.
 
گرفتن مدال در بازی های آسیایی سخت شده است
سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان تصریح کرد: نفراتی که در اردو هستند، اکثرشان باتجربه هستند و مسابقات مختلفی را تجربه کرده اند. ما برای مسابقات بازی های آسیایی هدف گذاری کردیم و انشالله بتوانیم در آنجا عملکرد خوبی داشته باشیم. همان طور که می دانید، روئینگ بانوان از بازی های آسیایی 2010 گوانگژو برای کشورمان مدال آوری داشته اند اما بهترین عملکرد ما در بازی های آسیایی جاکارتا بوده است و توانستیم مدال های خوش رنگی را در روئینگ بگیریم. انشالله هدف ما این است بتوانیم در مسابقات آسیایی پیش رو عملکرد خیلی خوبی از خود به جا بگذاریم. البته کمی کار ما سخت تر از قبل شده است. چون ورزشکاران ژاپنی هم خود را به روئینگ سواران چینی رسانده اند و سطح المپیکی دارند. اما قطعا به مدال فکر می کنیم و بچه ها هم همدل هستند تا به موفقیت برسند. قطعا ما شانس مدال داریم. در کسب سهمیه المپیک دیدیم که ژاپنی ها سطح خیلی خوبی پیدا کرده اند و مدال گرفتن سخت شده است.
 فدراسیون جهانی باید تایلند را جریمه کند/هدف بچه ها جلوی چشمانشان است
هدف روئینگ سواران جلوی چشم شان است
سولماز عباسی با اشاره به جو حاکم بر تیم ملی روئینگ گفت: خوشبختانه با اینکه رقابت سختی بین روئینگ سواران وجود دارد اما همه یک دل هستند و برخورد تیمی دارند. برای همه تیم ملی اهمیت زیادی دارد. 90 درصد روئینگ هم تیمی است. البته قایق انفرادی هم داریم اما بچه ها در تلاش هستند تا این روحیه را حفظ کنند و به موفقیت برسیم. هدف بچه ها جلوی چشمشان است و با انگیزه در تلاشند تا بتوانند به پیک آمادگی برسند. به رغم اینکه بچه ها رقیبان هم حساب می شوند اما در شرایط سخت به هم کمک می کنند. تا الان که شرایط خیلی خوب بوده و امیدوارم بعد از ریزش هایی که داریم هم این جو خوب باقی بماند. ما روی تک تک بچه ها حساب باز کرده ایم و این توانایی در همه ی آنها وجود دارد که بتوانند به موفقیت برسند. از همه می خواهیم در این راه دشوار به ما کمک کنند چون واقعا این دوره از مسابقات به دلیل شرایط بیماری کرونا خاص بوده و ما تلاش کردیم با همه ی شرایط سخت، تمرینات را دنبال کنیم.
 
باید روی رنگ مدال ها کار کنیم
وی با بیان اینکه مهسا جاور بعد از یک وقفه یکی دو ساله و دوری از شرایط قهرمانی توانسته خودش را بازیابی کند، خاطرنشان کرد: الان 13 روئینگ سوار در اردوی تیم ملی داریم که با مهساجاور و نازنین ملایی 15 نفریم. نازنین و مهسا در قایق دونفره ی سنگین تلاش می کنند تا زوج سازی انجام شود. فعلا در حالا تمرین هستند تا ببینیم در ماه های آینده این میسر می شود یا نه. اگر آنها بخواهند در قایق سبک شرکت کنند باید وزن کم کنند. البته کم کردن وزن روئینگ سواران مثل ورزش کشتی نیست که ورزشکار باید در کمترین زمان ممکن وزن کم کند. آنها وزن زیاد بالایی با سبک وزن فاصله ندارند و در صورت نیاز می توانند در چند ماه به صورت اصولی به سبک وزن بروند. مهساجاور خیلی خوب خودش را رسانده و البته یک سال و نیم است که به صورت حرفه ای تمرین می کند و می خواهد در تیم اصلی باشد. او شرایط اصلی را داراست و خدا راشکر توانسته خودش را برساند. این نشان می دهد که هدف بچه ها کسب موفقیت است. آنها این سختی ها را به جان می خرند تا بتوانند به موفقیت برسند. واقعا هم با کسب مدال این همه سختی و مشقت از تن آدم بیرون می رود. امیدوارم این اتفاق بیافتد و بتوانیم مزد تلاش ها و اردوها را در بازی های آسیایی بگیریم. شانس مدال داریم و فقط باید روی رنگ مدال ها کار کنیم.  
 
باید از تایلند خسارت بگیرند
سرمربی تیم ملی روئینگ بانوان در خصوص لغو مسابقات آسیایی تایلند، تصریح کرد: ما همه ی کارهای مربوط به اعزام را انجام داده بودیم. از تهیه بلیت تا کارهای اقامت و گرفتن روادید و مجوزهای اعزام اما متاسفانه به خاطر کارشکنی های تایلند این اعزام کنسل شد. واقعا لغو این مسابقات عجیب و غریب بود و میزبان کوتاهی کرد. این کشور در مسابقات کسب سهمیه اسلالوم و آب های آرام هم این کار را کرده بود. این کشور اصلا به موقع مکاتبه های مربوط به این مسابقات را انجام نداد. فدراسیون جهانی و کمیته ی المپیک وقتی میزبانی مسابقات را به کشوری می سپارند، باید نظارت بهتری روی آنها باشد تا کارشکنی نکنند. اگر میزبانی نتواند وظایفش را درست انجام دهد، باید بازخواست شود.ما این همه هزینه کرده بودیم. در اردوها فاز مسابقات داشتیم و از لحاظ روانی بچه های ما خودشان را برای حضور در این مسابقات آماده کرده بودند اما لغو این مسابقات آنها را به هم ریخت. باید با تایلند برخورد شود و از آنها خسارت بگیرند. با این وجود این مسابقات می توانست کمک خیلی خوبی به شرایط اردویی ما بکند و حداقل اینکه می توانستیم در شرایط مسابقه قرار بگیریم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.