فرزاد آشوبی در گفتگو با راسخون:

حذف احتمالی سرخابی ها از آسیا اتفاق تلخ و زشتی برای ایران است/پرسپولیس تقویت شود می تواند دبل هت تریک کند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: سرخپوشان پایتخت در 3 خط نیاز به تقویت دارند و اگر بتوانند بازیکنان باکیفیتی به تیم اضافه کنند، بدون شک در مسیر ششمین قهرمانی پیاپی قرار خواهند گرفت.
چهارشنبه، 8 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حذف احتمالی سرخابی ها از آسیا اتفاق تلخ و زشتی برای ایران است/پرسپولیس تقویت شود می تواند دبل هت تریک کند
فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با بیان اینکه دوست ندارد در مورد استعفایش از سرمربیگری تیم لیگ دویی گل ریحان البرز و پذیرش هدایت تیم بحران زده ی شهرداری بم اظهار داشت: مواردی در باشگاه وجود داشت که دوست ندارم راجع به آن صحبت کنم. معتقدم باید حرمت و حریم بین باشگاه و مربی حفظ شود و هرچه بود تمام شد و بهتر است در مورد گذشته حرفی نزنم. اما در تیم شهرداری بم فضای مناسب تری برای کار کردن وجود دارد. امیدوارم در این تیم بتوانم ایده ها و تفکراتم را جلو ببرم و کار خوبی را در تیم خوب شهردای بم انجام دهم. بدون شک در این مسیر همراهی همه ی عوامل باشگاه و همه ی بازیکنان را نیاز دارم. درست است که چالش سختی را قبول کردم. اما همین چالش هاست که در نهایت شما را خواهد ساخت و کمک می کند در مسیر سخت قدم برداری و در ادامه ی راه استوارتر حرکت کنی. من این چالش سخت را پذیرفتم و با عشق، علاقه و انگیزه ی زیادی تلاش می کنم شرایط را تغییر دهم و تیم را به رده های بالاتر برسانیم.
 
دیدارپرسپولیس و سپاهان جدال دو مدعی اصلی قهرمانی است
وی در ادامه ی صحبت های خود با اشاره به دیدار حساس پرسپولیس و سپاهان و اینکه هنوز تیم ها به ثبات نرسیده اند، افزود: این دیدار، جدال دوتا از بهترین تیم های باشگاهی ایران و مدعیان اصلی و جدی قهرمانی است. بدون شک بازی زیبایی خواهیم دید. نگرش، مدل و تفکر دو تیم طوری است که دوست دارند فوتبالی مالکانه و با پاس های نسبتا زیاد ارائه دهند. باید دید عملکرد بازیکنان دو تیم در زمین چطور خواهد بود. خیلی مهم است که در شرایط حساس مسابقه چه راهکارهایی را دو تیم در زمین اجرایی کنند. اما نکته ی خوبی در مورد عدم ثبات تیم ها اشاره کردید. مثلا پرسپولیس بازیکنانی را از دست داد که واقعا جزو نفرات تاثیرگذار تیم بودند. برخی از مسائل مدیریتی هم باعث شده تا شرایط غیرقابل پیش بینی و بی ثبات شود. اما مطمئن باشید پرسپولیس برخواهد گشت و وقتی به ثبات برسد، مدعی جدی و اصلی قهرمانی خواهد بود. سپاهان نسبت به پرسپولیس شرایط مجهول تری دارد. چون این تیم بازیکنان خیلی باکیفیت داشت و خیلی خوب هم تقویت شد. نوسان این تیم یک مقدار از حالت طبیعی خارج شدخ است. شاکله ی اصلی شان کمی تغییر کرده اما با گذشت زمان فکر می کنم شاید بهتر شوند. البته فراموش نکنید که این تیم با وجود این مشکلات، کاملا صاحب سبک و با فلسفه ی خودش بازی می کند. آنها با بازی مالکانه و پاس های متعدد دوست دارند فوتبال را به نمایش بگذارند. با سبکی که دو تیم دارند، بازی سخت و جذابی خواهیم دید. برای این نوع فوتبال، باید راهکارها و تمرینات متفاوت و زیادی انجام دهید. به ویژه وقتی مقابل تیم هایی که بسته بازی می کنند، قرار می گیرند باید خیلی متنوع تر راه های رسیدن به گل را در دستور کار قرار دهند. البته هماهنگی بازیکنان جدید با قدیمی ها هم اگر بهتر شود، تیمشان راه می افتد.
 
زمین اراک مانع بازی خوب دو تیم نمی شود
پیشکسوت پرسپولیس درخصوص انتخاب ورزشگاه اراک به عنوان میزبان دیدار با سپاهان تصریح کرد: این انتخاب حق سپاهان بود و انتخاب این زمین به عنوان میزبان، هر دلیلی که داشته باشد، قابل احترام است. در زمین اراک هم می شود روی زمین بازی کرد. شاید کیفیت این زمین مثل ورزشگاه آزادی یا نقش جهان نباشد اما نمی شود بگوئیم زمین بی کیفیتی است. مهم این است که تیم ها چه نقشه ای برای بازی مقابل هم داشته باشند و بخواهند باچه شیوه ای مقابل هم بازی کنند. وقتی فوتبال مالکانه دارید، برای لحظاتی که توپ را از دست می دهید، باید راهکار داشته باشید. خیلی مهم است که در چنین وضعیتی تیم چه روشی را در پیش بگیرد.
 
 حذف احتمالی سرخابی ها از آسیا اتفاق تلخ و زشتی برای ایران است/پرسپولیس تقویت شود می تواند دبل هت تریک کند

پرسپولیس تقویت شود، می تواند دبل هت تریک کند
فرزاد آشوبی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می تواند مدعی ششمین قهرمانی پیاپی باشد؟ گفت: امسال کار سخت از قبل خواهد بود. این تیم در خط دفاع، مرکز زمین و خط حمله 3 بازیکن تاثیرگذار و باکیفیتش را از دست داده است و در این 3 خط نیاز به تقویت دارد. مشخص نیست تکلیف حضور این تیم در آسیا به چه صورتی است. اگر مجوز حضور در آسیا را بگیرند، این تیم باید در 3 جبهه بازی کند و در این صورت حتما باید تقویت شود. امیدوارم این تیم در آسیا حضور داشته باشد. برای حضور در 3 جام، باید بازیکنان هم سطح تر و باکیفیت تری داشته باشید. اگر این تیم بتواند یکی دو بازیکن باکیفیت که تقریبا هم سطح قبلی ها بگیرد، با توجه به گروه فنی و کیفیت تیمی که از پرسپولیس سراغ داریم، تردید ندارم مجدد به مسیر اصلی اش برمی گردد و به سمت ششمین قهرمانی پیاپی خواهد رفت. اینکه کمیته ی انضباطی بازی های گل گهر را 3 بر صفر کرده است، با اینکه به ضرر پرسپولیس است و رقبایش سود برده اند، اما هفته های زیادی تاپایان لیگ باقی مانده است و می توانند جبران کنند. اینکه در کمیته ی استیناف چه رخ می دهد یا رای درست بود یا نه، کارشناس حقوقی نیستم و از بعد فوتبالی معتقدم این امتیازات عقب افتاده قطعا در ادامه جبران می شود. وقتی مجوز بازی دوبازیکن تاجیکی صادر شده اما اجازه ی بازی به این دو بازیکن را نمی دهند، به ضعف در اجرای قوانین برمی گردد. فوتبال ما قوانین به شدت ضعیفی دارد که متاسفانه در اجرای همین قانون ضعیف هم دچار مشکل هستند. وقتی اجرای قانون درست انجام نمی شود، متاسفانه کنترل مسائل بسیار سخت می شود و عوارض این مسائل در میادین برون مرزی و بین المللی گریبان فوتبال ما را می گیرد. این به فوتبال ایران آسیب می زند. باید این مسائل را فراتر از لیگ داخلی ببینیم چون حضور بازیکن خارجی باکیفیت باعث می شود کیفیت تیم بالا برود.
 
آلومینیوم تصورات را تغییر داد
وی خاطرنشان کرد: بدون شک جدول رده بندی تغییر می کند. استقلال تیم خوبی در اختیار دارد و مجیدی چهارمین سالش را در این تیم پشت سرمی گذارد و امسال تیم را خودش بسته است. گل گهر تیم خیلی خوبی آماده کرده است. با اینکه اتفاقات اخیر در روندش خلل ایجاد کرد اما آنها تیم قابل احترامی دارند. آلومینیوم تصورات را تغییر داد. مس رفسنجان تیم خیلی خوبی خواهد بود و انتظار می رفت نتیجه ی خوبی بگیرد. سپاهان، پرسپولیس و پیکان هم پیش فصل خوبی داشتند. نساجی هم تیم خیلی خوبی دارد. همه ی این موارد نشان می دهد که ثبات در حفظ مربیان باعث شده است تا پیش فصل های خوبی داشته باشند و روند تیم ها باثبات و خوب باشد. حداقل تا نیم فصل اول رقابت های تنگاتنگی دیدیم. تراکتور اگر عقب افتاده به دلیل این بود که در ابتدای فصل خیلی اتفاقات در آن رخ داد و پیش فصل خوبی نداشتند. حالا که مربی خارجی آورده اند، شاید نیم فصل دوم بهتر شوند. البته که باید به سرمربی جدیدشان فرصت و زمان کافی بدهند. او اتمسفرجدیدی را تجربه می کند و تیم را هم خودش نبسته است. مربی خارجی، نسبت به مربی ایرانی زمان بیشتری برای تطبیق پذیری نیاز دارد.
 
رسیدن به الزامات حرفه ای فراتر از فوتبال است
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه آیا حذف احتمالی سرخابی ها از آسیا به ضرر یا نفع آنها برای رسیدن به مجوز حرفه ای واقعی است؟ افزود: صرفا من فوتبالی حرف می زنم. به لحاظ فوتبالی این اتفاق خیلی تلخ، زشت و بدی برای فوتبال ایران است. خیلی بد است که بعد از گذشت 21 فصل از لیگ حرفه ای ایران، تیم های ما نتوانسته اند، الزامات حرفه ای شدن را داشته باشند. این نشان می دهد که فقط اسمی حرفه ای شده ایم. ما هیچ وقت برای اصلاح کار و رسیدن به جایگاه حرفه ای شده تلاش نکردیم. معتقدم اصلاح این وضع و رسیدن به الزامات مجوز حرفه ای باشگاه های ایرانی، فراتر از فوتبال است و باید مسئولان امر کمک کنند. امیدوارم این اتفاق بیافتد تا پرسپولیس و استقلال بتوانند امسال در آسیا شرکت کنند. بازهم امیدوارم مسئولان مربوطه روندی را در جهت برآورده کردن الزامات حرفه ای در پیش بگیرند که در نهایت باشگاه های ما به معنای واقعی حرفه ای شوند و اسم لیگ حرفه ای واقعی داشته باشیم.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.