کسی انتظار نداشت استقلال ببازد

فرزاد آشوبی در گفتگو با راسخون: سورپرایز هفته ی اول لیگ تیم سایپا بود/پرسپولیس می تواند در تبریز تراکتور را شکست دهد

هافبک اسبق پرسپولیس با بیان اینکه سورپرایز هفته ی اول لیگ برتر فوتبال نتیجه ی عالی سایپا مقابل ذوب آهن بود، گفت: پرسپولیس می تواند در تبریز تراکتور را شکست دهد اما این دیدار برای هر دو تیم سخت و دشوار است و انتظار بازی جذابی را از آنها داریم.
دوشنبه، 4 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فرزاد آشوبی در گفتگو با راسخون: سورپرایز هفته ی اول لیگ تیم سایپا بود/پرسپولیس می تواند در تبریز تراکتور را شکست دهد
هافبک اسبق پرسپولیس با بیان اینکه سورپرایز هفته ی اول لیگ برتر فوتبال نتیجه ی عالی سایپا مقابل ذوب آهن بود، گفت: پرسپولیس می تواند در تبریز تراکتور را شکست دهد اما این دیدار برای هر دو تیم سخت و دشوار است و انتظار بازی جذابی را از آنها داریم.
 
فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: وقفه ای که در لیگ ایجاد شد، برای برآورده شدن برخی ملزومات و استانداردها بود. این پافشاری فدراسیون و سازمان لیگ را به فال نیک می گیرم. امیدوارم با قدرت مقابل این فشارها بایستند و این قوانینی که در تمام دنیا مرسوم و مشخص است را اجرایی کنند. اگر این خواسته های اولیه به خوبی اجرا شود و جا بیافتد، خیلی از مشکلات و بی نظمی ها دیگ پیش نمی آید.
 
وی در خصوص عملکرد تیم ها در هفته ی اول افزود: پرسپولیس نشان داد که با گابریل کالدرون هم می تواند مدعی باشد. هرچند برای جاافتادن تفکرات این مربی تیم نیاز به زمان بیشتری دارد و در ادامه می توانیم شرایط بهتری را از این تیم شاهد باشیم. سورپرایز لیگ در هفته ی اول قطعا عملکرد تیم سایپا در زمین ذوب آهن بود. نتیجه ی خوبی را این تیم در اصفهان گرفت. شاید سایپا را نتوانیم به عنوان مدعی حساب کنیم ولی نشان داد که باید سایر تیم ها حساب ویژه ای روی آنها باز کنند. شاخصه ی مهمی که این تیم دارد می تواند بعد از خوردن2 گل، برمی گردد و بازی را می برد. در نظر بگیرید که از لحاظ نفری هم پرمهره نیست و بازیکنان خوبشان رفته اند. اما تیم خوبی دارند.
 
کارشناس فوتبال ایران در خصوص عملکرد تراکتور هم تصریح کرد: این تیم نتوانست در هفته ی اول انتظارات را برآورده کند. آنها تیم خیلی خوب و مربی باتجربه و خیلی خوبی دارند اما نتیجه ی مساوی مقابل نفت مسجدسلیمان قابل قبول نبود. از دست دادن امتیاز باتوجه به رقابت نزدیکی که امسال می تواند بین مدعیان باشد، برای هر تیمی جبرانش مشکل است. تراکتور شاکله ی خود را حفظ و بازیکنان خوبی را اضافه کرده است. تغییر و تحولات پیاپی البته به ثبات تیم ضربه می زند. این تیم نیاز به زمان دارد و برای ارزیابی تراکتورباید با دید بازتر قضاوت کرد. در بازی های آینده فکر می کنم روند بهتری داشته باشند.
 
آشوبی گفت: ابتدای لیگ است و باید به همه ی تیم ها زمان داد. مهم ساختار تیم هاست. پرسپولیس در بازی اول ساختار خیلی خوبی داشت. البته تغییرات جزئی شاید در نفرات پرسپولیس بتواند تیم قدرتمندتری را نشان دهد. به مربیان تازه وارد باید زمان داد تا تیم و نفرات خود را بشناسند. فکر می کنم پرسپولیس این فصل هم مدعی جدی قهرمانی است و این پتانسیل را عملکرد فنی تیم در بازی اول نشان داد. نکته ای که از تیم پرسپولیس در بازی اول به ذهنم می رسد، اینجاست که استفاده ی احمدنوراللهی به عنوان هافبک دفاعی حیف است. چرا که این بازیکن خصوصیاتی دارد که نباید در هافبک دفاعی محدود شود. او بازیکنی است که اگر فضا داشته باشد هم قدرت شوتزنی دارد و هم پاسور خوبی است و می تواند قدرت تهاجمی پرسپولیس را بیشتر کند. کالدرون باید فکری به حال هافبک دفاعی و جایگزین کامیابی نیا بکند. البته این بازیکن گزینه ی ایده آلی برای این پست هست اما چون فعلا مصدوم است، باید نفر دیگری را بازی بدهد که خصوصیات دفاعی بیشتری دارد.
 فرزاد آشوبی در گفتگو با راسخون: سورپرایز هفته ی اول لیگ تیم سایپا بود/پرسپولیس می تواند در تبریز تراکتور را شکست دهد
وی با اشاره عملکرد سپاهان و استقلال، افزود: سپاهان با اینکه نتیجه ی خوبی در بوشهر گرفت. انتظار هم می رفت این تیم برای گرفتن 3 امتیاز مشکلی نداشته باشد. آنها تیم خوبی بسته اند و مدعی جدی قهرمانی هستند. استقلال هم عملکرد فنی متوسطی داشت اما اصلا کسی انتظار شکست آنها را نمی کشید. در بدترین حالت شاید همه فکر می کردند مساوی شود. این شکست برای تیمی مثل استقلال که همیشه مدعی است، می تواند بد باشد. شک نکنید که رفته رفته این تیم بهتر می شود و می تواند مدعی باشد. نتیجه ای هم که در بازی نساجی و گهر به دست آمد، عادلانه و قابل پیش بینی بود. دو تیم دنبال رتبه های میانه جدول و معقول هستند.
 
کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: نتایج هفته ی اول به جز آنچه در بازی استقلال مقابل ماشین سازی و سایپا برابر ذوب آهن اتفاق افتاد، تقریبا قابل پیش بینی بود. نباید از پدیده ای غافل شد که لیگ را خوب استارت زد و برنده شد. به هرحال برای قضاوت شرایط تیم ها باید یکی دو هفته ی دیگر منتظر بمانیم تا جا بیافتند. قطعا در هفته های آینده می توان اظهارنظر و ارزیابی دقیق و درست تری از شرایط تیم ها و مدعیان داشت.
 
فرزاد آشوبی با اشاره به حمایت هواداران پرسپولیس از تیم کالدرون گفت: هواداران ما نباید تیم را با بودن یا نبودن افراد حمایت کنند. برای آنها باید موفقیت تیم مهم باشد. قطعا هرکس که در ورزشگاه بود و آنهایی هم که پای تلویزیون بودند، قلبشان برای موفقیت پرسپولیس می تپیده. مهم نیست چه کسی مسئولیت دارد. برای فوتبالیست هیچ چیزی مهمتر از تشویق و حمایت هوادارانی که در ورزشگاه هستند، نیست. آنها با حمایت هوادار می توانند عملکرد بهتری از خود ارائه دهند. امیدوارم که پرسپولیس اصلا مسائل حاشیه ای نداشته باشد. این موارد خیلی تیم را اذیت می کند و می تواند در ذهنیت کالدرون تاثیر بگذارد و تمرکز او را به هم بزند. این اتفاق را هیچ هوادار پرسپولیس دوست ندارد. اگر پرسپولیس بتواند روند خوب خود را در چند هفته ی اول با حمایت هواداران طی کند، با توجه به شناختی که کالدرون پیدا خواهد کرد، در ادامه با دید بازتر و تفکر قوی می تواند تیم را هدایت کند.
 
هافبک اسبق پرسپولیس در خصوص جدال حساس هفته ی دوم تراکتور با این تیم، تاکید کرد: بازی خیلی سختی برای دو تیم خواهد بود. دیدار جذابی را شاهد خواهیم بود. کالدرون و دنیزلی مربیانی هستند که بازی هجومی را دوست دارند. دنیزلی اولین تجربه ی حضور در تراکتور را دارد. نفراتی که دو تیم دارد، جذابیت بازی بیشتر خواهد شد. چون هفته های اول هست و ما هم نیاز به شناخت بیشتری از تیم ها داریم، سخت است بتوانم نتیجه را پیش بینی کنم. پرسپولیس می تواند تراکتور را شکست دهد. در هفته ی اول این تیم در دقایقی از بازی مقابل پارس جم حرکات ترکیبی از جناحین را خیلی خوب انجام می داد. برای بالغ شدن این حرکات و جاافتادن تفکرات فنی کالدرون، تیم نیاز به زمان دارد. با آماده شدن بشار رسن قطعا این بازیکن می تواند پرسپولیس را به یک سطح بالاتری ببرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.